استراتژی موفقیت آمیز مک دونالد در جام جهانی فوتبال 2022



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

ارتباطات جهانی و گستره یا ارتباطات متقابل بزرگ به ما کمک می کند تا الگوی جدید مرزهای صفر را بسازیم، و زبان غیر رایج.

ما قبلاً فکر می کردیم: کسی که صاحب زبان است، صاحب قدرت است. زبان‌ها ابزار قدرت هستند و قرن‌هاست که از ابتدا تمدن‌ها وجود داشته‌اند. اما آیا اخیراً اینگونه بوده است؟

نظم جدیدی از قدرت وجود دارد. امروزه، ما بیشتر آگاه هستیم که جهانی شدن به معنای اجرای زبان های مشترک نیست، بلکه پذیرفتن زبان ها و فرهنگ های بازارهایی است که با آنها کار می کنیم.

به عبارت کلی، بیشتر از تسکین دهنده است زبان مشترک، برای تأثیرگذاری جهانی، ایجاد نمایندگی از طریق تنوع فرهنگی و زبانی ضروری است. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید مک دونالد را در نظر بگیریم.

برند دارد کمپین جدیدی را برای جام جهانی 2022 فیفا راه اندازی کرد، مربوط به یکی از مهم ترین استراتژی های دیجیتال در ارتباطات جهانی: بومی سازی.

و بیایید صادق باشیم. رویکرد جدید همه را در مورد مک دونالد صحبت می کند.

آیا این یک مثال ناب از این است که چگونه یک نام تجاری ارتباط جهانی پیدا می کند؟

بیایید درس هایی را که مک دونالد در این هفته اول جام جهانی به جا گذاشته است، در مورد نحوه ارتباط با جهان ببینیم.

کمپینگ جهانی: می خواهید به مک دونالد بروید؟

در هفته اول جام جهانی 2022 فیفا، مک دونالد کمپین جدیدی را راه اندازی کرد که رسانه ها و بازاریابان را به صحبت انداخت.

کمپین مک دونالد پیامی چند زبانه و چندفرهنگی برای ادغام جهانی است. تنها شخصیت‌های معروفی که در قطعات جهانی ظاهر می‌شوند، مانند بازیگر Jason Sudeikis، TikToker Khaby Lame، ITZY خواننده کی‌پاپ و ادوین کاسترو، پخش‌کننده توییچ نیستند که این کمپین را جالب و متفاوت می‌کنند.

آنچه این کمپین را بسیار جاری و شاد می کند، 10 زبان و 4 گویش است که این کمپین در آنها توسعه یافته است.

هدف از این کمپین ارسال یک پیام ارتباطی محکم برای متحد کردن منافع فوتبال بیش از 75 بازار در جهان به طور همزمان (تفکر جهانی)، اما با در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی، زبان‌ها و فعالیت‌های خاص به دنبال منافع بازار بود. اقدام محلی).

این کمپین احساس واقعی مردم را با دیدن کشورهایشان در جهان به نمایش گذاشت و به آنها یادآوری کرد که بدون توجه به نتایج مسابقه، مهم‌ترین چیز حمایتی است که می‌توانیم از یکدیگر داشته باشیم. و حتی بهتر از آن، داشتن این حمایت مثبت با جشن گرفتن مشارکت فرهنگ ها در ورزش، با غذا خوردن در مک دونالد.

اعلامیه اصلی جهانی در آغاز جشن جام جهانی 2022 در رسانه های اجتماعی راه اندازی شد. نسخه های اضافی، به طور موازی، در بازارهای خاص خود راه اندازی شدند و روی مشاهیر منطقه و فعالیت های خاص برای بازارهای محلی حساب می شدند.

آیا کشور شما در طول جام جهانی 2022 اقدامات محلی مک دونالد را تجربه کرده است؟

جهانی فکر کنید، محلی عمل کنید

چیز جدیدی برای این برند نیست. مک دونالد در دهه های گذشته نمونه بزرگی از بین المللی سازی و همچنین بومی سازی منو بوده است. بنابراین، این بار چه چیزی متفاوت است؟

تفاوت، همانطور که در ابتدا ذکر کردیم، در نحوه استفاده آنها از قدرت ارتباطی زبان است.

مک دونالد، احتمالا بیشتر از بسیاری دیگر از برندهای جهانی، درک می کند که چقدر برای مردم مهم است که احساس کنند نمایندگی و شناسایی شد توسط یک برند، در نتیجه نتایج مثبت کسب و کار ایجاد می شود.

به عبارت دیگر، مک‌دونالدز از شکل صحیح بومی‌سازی در داستان‌گویی، کپی‌ها، اقدامات و استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده می‌کرد تا مردم بتوانند خود را در تبلیغات ببینند و دقیقاً همان‌طور که برند قصدشان را دارد عمل کنند.

به عنوان یک شرکت بزرگ، کسب و کار این را می داند راز تأثیرگذاری در سطح جهانی، درک رفتارهای محلی است. اهداف جهانی بسازید، اما اقدامات محلی را برای رسیدن به آن اهداف جهانی توسعه دهید.

این اتفاق می افتد که شنیدن زبان مادری شما به خوبی به دنبال رفتارهای فرهنگی خاص استفاده می شود، احساس مالکیت و توانمندی را ایجاد می کند. این همان کاری است که مک‌دونالد برای سال‌های متمادی انجام می‌دهد و در نهایت با کمپین خود در جام جهانی 2022 آن را آشکارتر کرد.

نتیجه

چند دهه پیش، بومی سازی اصلاً ارزان نبود و اجرای آن دشوار بود. امروزه، با تمام اینترنت برای ارائه، بومی سازی برای هر برندی با اهداف بین المللی یا جهانی یک امر ضروری است.

ترجمه عجیب است. بومی سازی کلید موفقیت جهانی است، زیرا با رفتارهای محلی یک بازار سروکار دارد.

درک دیگری به ما کمک می کند تا روایت های ثابتی بسازیم که قادر به تولید بازنمایی هستند. در پایان، چیزی که مردم در روایت برند به دنبال آن هستند این است که احساس کنند شامل و نمایندگی می شوند.

به یاد داشته باشید، کسی که صاحب زبان است صاحب قدرت است. نه به شکل استعماری، بلکه به گونه ای که زبان دیگری را با ورود و بخشی از آن در آغوش می گیریم.

کسی که صاحب زبان مخاطب باشد، قدرت بازار را دارد. مک دونالد به سادگی بر این مهارت مسلط شد.

برای اینکه بفهمید چگونه می توان یک ارتباط دیجیتالی و در عین حال جهانی با برندهای خود را شروع کرد، چرا گوگل در مورد آن چه می گوید؟

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *