The-Value-of-Social-Listening-for-Your-Business-Header


(آخرین به روز رسانی در: 14 دسامبر 2022)

تحقیق و بررسی دقیق برای رساندن نظر شما به یک مخاطب خاص حیاتی است. گوش دادن به آنچه مخاطب هدف شما می خواهد و تعامل با فالوورهای خود یک تاکتیک رایج برای رشد یک شرکت است.

گوش دادن اجتماعی به تصویر کلی مربوط می شود، هم در داخل و هم خارج از رسانه های اجتماعی نگاه کنید، اما البته، در محدوده های معقول، بنابراین در ترجمه گم نشوید. اگر تعاملات زیادی با مخاطبان خود در رسانه‌های اجتماعی دارید، اطلاعات زیادی برای کار کردن دارید – از مکالماتی که افراد در زیر پست‌های شما دارند تا اشاره‌هایی که در پست‌های عمومی دریافت می‌کنید یا خواندن نظرات در صفحه رقیب. برای یک کسب و کار کوچک، این تعاملات اجتماعی معدن طلایی از اطلاعات است که آماده کاوش یا گوش دادن است!

در این پست وبلاگ، ما بررسی می کنیم که گوش دادن اجتماعی چیست، چرا ضروری است که آن را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید و چند مثال برای توضیح بهتر موضوع ذکر کنید.

گوش دادن اجتماعی چیست؟

توجه به آنچه که مخاطبان هدف شما فکر می کنند و به دنبال فرصت هایی برای رشد کسب و کار شما چیزهایی هستند که گوش دادن اجتماعی را تعریف می کنند.

با گوش دادن اجتماعی، می توانید بینشی عالی از آنچه مردم در مورد شرکت شما در مورد خدمات یا محصولات خود می گویند، بدست آورید. واضح تر بیان کنید؛ این است جستجو برای تعاملات در رسانه های اجتماعی خود و هر جای دیگر، تا دریابید چرا چیزی خوب یا بد است.

گوش دادن اجتماعی همچنین منبع عالی اطلاعات برای بخش خدمات مشتری شما است، زیرا می تواند به حل مشکلات ریشه ای کمک کند.

گوش دادن اجتماعی در مقابل نظارت اجتماعی: تفاوت چیست؟

پرداختن به این موضوع به طور گسترده ای هوا را از موضوع پاک می کند. مردم فکر می کنند گوش دادن اجتماعی و نظارت اجتماعی مترادف هستند، اما تفاوت قابل توجهی دارند.

  • نظارت اجتماعی است مشاهده یا جمع آوری داده ها، و این اولین گام در این فرآیند است.
  • گوش دادن اجتماعی مایل بیشتری را پشت سر می گذارد بررسی جزئیات به دست آمده از طریق نظارت بر رسانه ها و درگیر شدن با محتوا.

چرا گوش دادن اجتماعی مهم است؟

اگر شرکت شما فاقد یک استراتژی گوش دادن اجتماعی است، مانند این است که رشد آن را در معرض دید قرار دهید. اهمیت دادن به مشتریان و مخاطبان هدفتان به اندازه اهمیت دادن به کسب و کارتان مهم است.

از طریق داده های ارزشمند، یک شرکت می تواند تمام تعاملات مخاطب را تجزیه و تحلیل کند تا آگاهی از برند خود را بسنجید و در نهایت محصولات و خدماتی را که ارائه می دهد بهبود بخشد. این یک راه عالی برای ردیابی احساسات مشتریان شما است و نظارت بر آن آسان است و ارزش فوق العاده ای به کار شما می افزاید.

مثال گوش دادن اجتماعی

بیایید یک رستوران فست فود را به عنوان مثال در نظر بگیریم. آنها می خواهند غذاهایی را که مردم دوست دارند بفهمند تا بتوانند غذای خود را بهبود بخشند و خودشان را بهتر به بازار عرضه کنند. فرض کنید منو سه غذا دارد.

  • برگر کلاسیک
  • سالاد سبزیجات
  • مرغ سرخ شده

برگر کلاسیک محبوب ترین غذاست اما نظرات منفی بسیاری را در شبکه های اجتماعی به خود جلب می کند. این بدان معناست که ما می‌توانیم بازاریابی خود را روی همبرگر کلاسیک متمرکز کنیم تا بفهمیم مردم چه چیزی را در مورد آن غذای خاص دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند.

سالاد سبز بیشترین نظرات منفی را دریافت می کند و این چیزی نیست که مردم در رسانه های اجتماعی زیاد در مورد آن صحبت کنند. این بدان معناست که رستوران باید دستور غذای سالاد سبز را دوباره ارزیابی کند یا آن را با غذای دیگری جایگزین کند.

از طرفی از مرغ سوخاری زیاد نام برده نمی شود، اما بیشتر مردم به این غذا اشاره مثبت می کنند. این بدان معنی است که مرغ سوخاری ممکن است تاج طلایی فست فود ما باشد و ما باید با استفاده از آن در کمپین بعدی مشتریان بیشتری جذب کنیم.

موارد فوق یک مثال ساده و قابل درک نظارت اجتماعی و گوش دادن است که در آن بازاریاب به دنبال سرنخ‌هایی در رسانه‌های اجتماعی رستوران می‌گردد و اقداماتی را پیشنهاد می‌کند.

شاید متوجه شده باشید که جمله اول هر پاراگراف بالا دقیقاً چه چیزی را بیان می کند نظارت اجتماعی است، در حالی که جمله دوم اقدام پیشنهادی است که می توانید انجام دهید. یعنی گوش دادن اجتماعی.

استراتژی های گوش دادن اجتماعی برای مشاغل کوچک

The-Value-of-Social Listening-for-Your-Business-Inner-02

پاسخ می دهد به یک توییت یا نظر خنده دار می تواند هیجان ایجاد کند. مردم همیشه دوست دارند که یک برند زمان خود را صرف پاسخگویی در سطح شخصی کند. فهم آنچه مشتریان شما می خواهند و درگیر کننده با آنها، به ویژه در رسانه های اجتماعی، که میلیاردها نفر از آن استفاده می کنند، بسیار مهم است و می تواند به ایجاد یک رابطه قوی در دراز مدت کمک کند.

محصولات یا خدمات خود را اصلاح کنید بر اساس بازخورد کاربر، اقدام بر روی داده های جمع آوری شده از ابزارهای شنیداری اجتماعی یا ابزارهای بینش رسانه های اجتماعی است که رایگان هستند. اگر شرکت شما به تازگی راه اندازی شده است، محصولات مرتبط یا کلمات کلیدی را در سراسر صنعت جستجو کنید تا بررسی کنید که مردم در مورد شرکت های مشابه با شما چه صحبت می کنند. به نقاط قوت و ضعف آنها توجه کنید و با تمرکز مجدد بر بازاریابی خود از آنها سرمایه گذاری کنید.

جهت خلاقیت خود را تنظیم کنید. چند هفته بعد یک مقاله یا محصول را با تغییر در صفحه اینستاگرام خود ارسال کنید – عنوانی تغییر یافته، تصویری متفاوت و خطی. آنچه را که بهترین بازدیدها را دریافت کرد، مقایسه کنید، توجه داشته باشید که چه چیزی توجه مردم را به خود جلب کرده و به پست بعدی بروید.

ارتباط با اینفلوئنسرها می تواند آگاهی برند شما را افزایش دهد و به شما در معرض دید قابل توجهی قرار دهد. ایجاد روابط محکم با برخی از اینفلوئنسرها و پیروی از روندهای بازار می تواند به شما کمک کند مرتبط بمانید. به یاد داشته باشید که با اینفلوئنسرهایی که مطابق با سبک و ایده کسب و کار شما هستند تماس بگیرید.

چگونه با گوش دادن اجتماعی شروع کنیم

ما چند نکته هیجان انگیز را برای شما آماده کردیم تا با گوش دادن اجتماعی شروع کنید.

  1. از صفحات رسانه های اجتماعی خود بازدید کنید و به دنبال تعاملات افراد در مورد کسب و کار و محصولاتی که می فروشید باشید. سپس می توانید با درخواست از کاربران خود برای پاسخگویی سریع به سوالاتی که می تواند به شما در بهبود خدمات یا پاسخ دادن به نظرات منفی یا مثبت شما کمک کند، پیگیری کنید.
  2. واکنش‌ها و نظراتی که دریافت می‌کنند ممکن است حول کلمات کلیدی ویروسی باشد، بنابراین با جدیدترین کلمات کلیدی از بازی خود مطلع باشید.. یک کلمه رایج کلمه یا عبارت رایجی است که افراد آن را با واژگان روزمره و مد روز خود تطبیق می دهند. بسیاری از برندها به یک روند صعود می کنند و تلاش های بازاریابی خود را تا زمانی که ادامه دارد، روی آن متمرکز می کنند.
  3. جستجوی خود را محدود کنید. از گزینه جستجوی پیشرفته در رسانه های اجتماعی خود یا ابزاری برای محدود کردن جستجوی خود به یک گروه جمعیتی خاص استفاده کنید، اگر، برای مثال، تجارت شما در مورد فناوری است.

چند گزینه عالی وجود دارد، اما به یاد داشته باشید: محبوب ترین آنها رایگان هستند! فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، و پینترست اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید، ابزارهای عالی برای شروع هستند، و آنها ابزارهای بینش زیادی برای شما دارند تا بتوانید نظارت اجتماعی و گوش دادن مناسب را انجام دهید.

برای کاربرانی که آن بیت اضافی را می‌خواهند، راه‌حل‌های پولی بیش از اندازه کافی وجود دارد که نه تنها گوش می‌دهند، بلکه دنبال‌کنندگان شما را نیز افزایش می‌دهند. این ابزارها عبارتند از هوت سوئیت و ساعت برند، ارائه یک راه حل مدیریت کامل برای افرادی که همه چیز را در یک مکان می خواهند.

ویژگی های مشترک بسیاری از ابزارهای گوش دادن اجتماعی پولی ارائه می شود:

  1. ابزارهای مخاطب برای بینش عمیق تر
  2. ادغام پلت فرم رسانه های اجتماعی
  3. با اینفلوئنسرها در تماس باشید
  4. مدیریت کمپین

محدودیت های اصلی گوش دادن اجتماعی چیست؟

چه به تنهایی تحقیق کنید و چه با استفاده از یک ابزار خاص، گوش دادن اجتماعی ابزاری عالی برای جمع آوری اطلاعات در مورد مخاطبان است. داده های تولید شده بدون ساختار و بدون فیلتر هستند، بنابراین تکیه شدید به آنچه که از آن وارد می شوید می تواند شما را به نتایج دلخواه برساند.

با این اوصاف، گوش دادن اجتماعی با چند محدودیت همراه است که باید در نظر داشته باشید.

حجم عظیم داده ها

در ابتدا، هنگام صحبت در مورد رسانه های اجتماعی، نمونه داده می تواند باشد غافلگیر کننده و قبل از رفتن به مرحله بعدی نیاز به پاکسازی دارد. این جنبه خاص می تواند کیفیت داده ها را محدود کند، به زمان بیشتری برای پاک کردن نیاز دارد و در هنگام استفاده از چندین منبع رسانه های اجتماعی حتی سنگین تر می شود.

ابزارهای گوش دادن اجتماعی فاقد احساسات انسانی هستند

بیشتر ابزارهای گوش دادن اجتماعی را در نظر نمی گیرند احساسات انسانی، بنابراین در این صورت، باید از بیرون کمک بگیرید. به عنوان مثال، ابزارهای گوش دادن اجتماعی با نظرات حاوی طعنه یا طنز مشکل دارند، بنابراین ورودی کاربر برای تشخیص واکنش افراد هنگام گفتن حقیقت یا شوخی در مورد چیزی مورد نیاز است.

می خواهید بیشتر بخوانید؟ با آخرین وبلاگ های محتوامارکتینگ ما به روز باشید.





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *