is canva good for website design



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

شکی نیست که داشتن یک وب سایت یکی از مهم ترین عوامل در راه اندازی یک کسب و کار مدرن است. اما اطمینان از اینکه وب سایت شما بهتر از رقبا به نظر می رسد دشوارتر است.

در حقیقت، 52 درصد کاربران می گویند که به دلیل زیبایی شناسی یک وب سایت را ترک خواهند کرد. بنابراین داشتن یک زیبا طراحی وب سایت ضروری است.

پیدا کردن ابزار مناسب برای طراحی وب سایت شما یک گام کلیدی در ارتقاء وب سایت شما به سطح بعدی است. در این مقاله، وب‌سایت‌های Canva را مورد بحث قرار می‌دهیم و تعیین می‌کنیم که آیا ابزار خوبی برای استفاده در هنگام ساخت طراحی شما است یا خیر.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

وب سایت های Canva چیست؟

Canva یک پلتفرم آنلاین است که به افراد کمک می کند تا بدون کدنویسی یا تجربه طراحی، طرح های خیره کننده ایجاد کنند. همه چیز از گرافیک گرفته تا پست های رسانه های اجتماعی، آگهی ها، بروشورها و کارت های ویزیت را می توان به راحتی با استفاده از پلتفرم Canva ساخت.

اخیرا Canva گسترش یافته است تا شامل a سازنده وب سایت.

سازنده وب سایت از قالب ها و همان رویکرد طراحی کاربر پسند مانند سایر انواع محتوا در Canva استفاده می کند. کاربران می توانند یک الگو را انتخاب کنند، جزئیات را در منوی نوار کناری ویرایش کنند، تصاویر خود را اضافه کنند و کپی کنند، و صفحه را منتشر کنند یا آن را با تیم بزرگتری به اشتراک بگذارند.

ویژگی های اصلی

Canva چند ویژگی را ارائه می دهد که برای کسانی که تجربه کمی در طراحی وب دارند یا اصلاً تجربه ندارند جذاب است. پلتفرم کاربرپسند می تواند تا حدودی استرس طراحی را از بین ببرد، به خصوص برای افراد یا مشاغلی که تازه شروع به کار کرده اند.

کتابخانه الگو

یکی از مهمترین ویژگی های سازنده وب سایت Canva کتابخانه قالب است. صدها قالب از پیش طراحی شده برای انواع زیادی از صفحات وب وجود دارد.

آنها همچنین طیف گسترده ای از سبک ها و زیبایی شناسی را پوشش می دهند. می توانید آنها را با رنگ های برند و تایپوگرافی خود سفارشی کنید. طرح‌های رایگان و برخی طرح‌های ممتاز وجود دارند که قیمتی دارند.

ویرایشگر کشیدن و رها کردن

Canva به لطف ویرایشگر کشیدن و رها کردن به شهرت رسید که به کسانی که تجربه طراحی نداشتند افزودن تصاویر، متن و اشکال به گرافیک و سایر قطعات محتوا را آسان می کرد.

ویرایشگر می‌تواند عناصر طراحی را اندازه‌بندی کند، پوشش‌هایی اضافه کند، و تصاویر را با ابزارهای پیشرفته‌ای که نیاز به ورودی کمی از کاربر دارند، تغییر دهد. این باعث می‌شود برای افرادی که تجربه کافی ندارند و همچنان می‌خواهند صفحاتی با ظاهر حرفه‌ای برای خود ایجاد کنند، گزینه‌ای عالی است.

طرح ارزان قیمت

Canva هم یک طرح رایگان و هم الگوهای رایگان ارائه می دهد. برای کسی که به دنبال ایجاد یک وب سایت با بودجه اندک است، Canva می تواند یک منبع عالی باشد.

حتی می‌توانید وب‌سایت خود را به‌صورت رایگان با Canva میزبانی کنید، البته تا زمانی که از چند عنصر نام تجاری Canva و نام دامنه «my.canva.site» مهم نباشید. اگر می خواهید یک وب سایت سریع و تک صفحه ای داشته باشید که هیچ هزینه ای برای شما نداشته باشد، Canva یک انتخاب عالی است.

همکاری

یکی دیگر از ویژگی های Canva ابزارهای همکاری آن است. شما و دیگران ممکن است به طور همزمان در یک صفحه وب کار کنید، بنابراین می توانید در زمان واقعی با همکاران همکاری کنید.

این می‌تواند به شما کمک کند بازخورد دریافت کنید یا عناصر مختلفی را به افراد خاصی در تیم خود اختصاص دهید بدون اینکه منتظر بمانید تا کسی استفاده از حساب را متوقف کند.

منبع: Canva

مزایا و معایب

چندین مزایا و معایب برای استفاده از Canva وجود دارد که باید هنگام بررسی این گزینه در نظر داشته باشید. در اینجا چند مورد از ملاحظات اصلی وجود دارد:

حرفه ای: بسیاری از فرصت های سفارشی سازی

تنوع گزینه های قالب، سفارشی سازی و ایجاد صفحات منحصر به فرد را برای شما آسان می کند. مواردی مانند پالت رنگ و فونت خود نیز به شما کمک می کند تا یک وب سایت را سفارشی کنید.

حرفه ای: تجربه کاربری آسان

پلتفرم Canva به گونه ای ایجاد شد که افراد بدون تجربه طراحی بتوانند محتوای بصری عالی تولید کنند.

سازنده وب سایت در Canva تفاوتی ندارد، و می تواند به تیم های کوچک کمک کند تا چیزی زیبا و حرفه ای ایجاد کنند.

با: قالب های بد سازماندهی شده

در حالی که الگوهای زیادی برای صفحات وب وجود دارد، آنها در یک کتابخانه واضح سازماندهی نشده اند. این می تواند جستجو برای الگوهای صفحه خاص و یافتن همه گزینه ها را با یک عبارت جستجو دشوار کند.

با: بهینه سازی سئو نیست

وب سایت های Canva ممکن است عالی به نظر برسند، اما اینطور نیستند برای سئو طراحی شده است. چیزهایی که در سایر سازندگان وب سایت استاندارد هستند، مانند تگ های عنوان HTML، در Canva موجود نیستند، که می تواند یافتن وب سایت شما در نتایج جستجو را دشوار کند.

با: بدون ویژگی های پیشرفته

Canva هیچ گونه قابلیت طراحی وب پیشرفته مانند تجارت الکترونیک، وبلاگ نویسی یا فرم ها را ارائه نمی دهد.

این نیز یک طراحی بدون پاسخ، بنابراین به طور خودکار با صفحه نمایش تلفن های هوشمند یا رایانه لوحی تنظیم نمی شود، که می تواند به تجربه کاربری بازدیدکنندگان وب سایت شما آسیب برساند.

بنابراین، آیا Canva برای طراحی وب سایت خوب است؟

وقتی صحبت از آن می شود، Canva بهترین نیست پلت فرم طراحی وب سایت وجود دارد، به ویژه برای مشاغلی که مواردی مانند SEO و تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهند. در حالی که ساختن یک صفحه در Canva آسان است، اما فاقد ابزارهای پیشرفته خاصی است که برای رشد و گسترش یک تجارت مهم هستند.

Canva می تواند گزینه خوبی برای افراد مبتدی یا غیرحرفه ای باشد که به دنبال راه اندازی یک وب سایت ساده هستند.

با این حال، اگر می‌خواهید این کار را بیشتر انجام دهید، باید به یک ابزار پیچیده‌تر یا یک طراح حرفه‌ای ارتقا دهید که می‌تواند یک وب‌سایت قوی و پیشرفته ایجاد کند که مشتریان را جذب کند.

نتیجه

Canva یک پلت فرم عالی برای ایجاد طرح های براق و زیبا است.

سازنده وب سایت همان قابلیت های ویرایشی را دارد که Canva را عالی می کند، اما فاقد ابزارهای پیشرفته مورد نیاز برای توسعه وب سایت های بسیار تعاملی برای مشاغل حرفه ای است که به قابلیت های SEO، تجارت الکترونیک و وبلاگ نویسی نیاز دارند.

اگر به دنبال ارتباط با نویسندگان، ویراستاران و طراحان حرفه‌ای هستید، به WriterAccess نگاه نکنید.

در WriterAccess، کارشناسانی را خواهید یافت که می توانند وب سایت های پیچیده ای را برای کسب و کار شما ایجاد کنند و شما را به سطح بعدی برسانند. شروع به آزمایشی 14 روزه WriterAccess تا احساس کنید و ببینید که چگونه می تواند در طراحی وب بعدی به شما کمک کند.

آزمایشی بدون دسترسی



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *