آیا چک مارک ضد کلاهبرداری جیمیل قابل اعتماد است؟  بیایید آن را تجزیه و تحلیل کنیم



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

گوگل یک علامت آبی برای صحت منتشر کرده است که در کنار نام فرستنده جیمیل خواهد بود. ایده این است که نشان دهیم آدرس ایمیل دارای این مهر قابل اعتماد است، زیرا از این معیارهای تأیید عبور کرده است.

این به‌روزرسانی که از 3 می آغاز شد، برای حساب‌هایی که قبلاً ثبت لوگو و پروتکل‌های امنیتی پلتفرم را تنظیم کرده‌اند، خودکار خواهد بود.

به گفته این شرکت، ویژگی جدید تاثیر مثبتی بر مدیران حساب جیمیل و کاربران نهایی خواهد گذاشت. این اقدام گام دیگری در جهت ایمن‌تر کردن ارسال و دریافت ایمیل در این پلتفرم است.

علامت تأیید تأیید در چندین شبکه اجتماعی مانند توییتر استفاده می شود. در آنجا، مهر آبی (یا طلا، برای شرکت‌ها) رایگان بود و نشانه‌ای از این بود که حساب مورد علاقه عمومی و متعلق به آن شخص یا نهاد است.

با این حال، پایان دوره «نمایه‌های تأیید شده» قابل اعتماد در ۱ آوریل ۲۰۲۳ فرا رسید، زمانی که ایلان ماسک (مدیر عامل توییتر) فکر کرد که تغییر قوانین برای به دست آوردن علامت چک ایده خوبی است. اکنون، هر کاربری می‌تواند علامت آبی را داشته باشد: فقط برای Twitter Blue پرداخت کنید.

تأیید پولی اعتبار مهر و موم را در شبکه اجتماعی از بین می برد، زیرا پرداخت مبلغی برای “قابل توجه” بودن کافی است، اما لزوماً قابل اعتماد نیست.

بنابراین، آیا آن نشان آبی در حساب های جیمیل اعتباری را که گوگل انتظار دارد به ارمغان می آورد؟

چرا Gmail تصمیم گرفت نشان تأیید داشته باشد؟

از سال 2021، جی‌میل از یک سیستم تأیید به نام BIMI (نشانگرهای برند برای شناسایی پیام).

BIMI به عنوان یک استاندارد ایمیل کار می کند که در آن امکان اضافه کردن لوگوی برند به ارسالی از آن دامنه وجود دارد. بنابراین، هر کسی که پیام را دریافت می کند، می داند که فرستنده واقعی است.

طبق گفته گوگل، مزایای اصلی استفاده از BIMI عبارتند از:

  • احراز هویت پیام های ارسال شده، که مانع از اقدام هکرها در دامنه می شود.
  • شناخت نام تجاری، با وجود لوگوی شرکت در هر پیام؛
  • اعتبار، زیرا گیرندگان از قانونی بودن ایمیل مطمئن هستند.

بنابراین، نشان تأیید آبی جدید، لایه دیگری از محافظت را به کاربر جیمیل اضافه می کند، اکنون با یک مدرک بصری که نشان می دهد فرستنده قابل اعتماد است.

چگونه نشان تأیید جیمیل را دریافت کنیم؟

منبع: گوگل حمایت کردن

برای داشتن تیک آبی، مدیر کاربر باید یک حساب بر اساس BIMI پیکربندی شده است، اضافه کردن نشان نام تجاری به ایمیل های احراز هویت شده.

ساده به نظر می رسد، اما این فرآیند شامل تنظیم سوابق پروتکل ایمیل برای دامنه و سایر مراحل امنیتی است. این به حساب VMC (گواهی علامت تایید شده).

آیا علامت تأیید تأیید جیمیل واقعاً قابل اعتماد است؟

تا اینجا متوجه شدید که فقط هر حساب جی میل نیست که می تواند علامت آبی داشته باشد. احراز هویت امنیتی، ثبت علامت تجاری و دسترسی سرپرست به حساب مورد نیاز است.

سوال این است که آیا این علامت واقعاً اعتماد کاربران را به همراه خواهد داشت، زیرا غول‌های دیگر به جز توییتر مدل «تأیید شده با پرداخت» را اتخاذ کرده‌اند: هدفبه عنوان مثال، همچنین پرداختی را برای به دست آوردن مهر آبی ثابت کرد.

نمایه تایید شده توسط توییتر در سال 2009 با هدف ارائه راهی آسان و سریع برای تشخیص واقعی بودن یا نبودن یک پروفایل ایجاد شد. این راهی برای جلوگیری از جعل هویت افراد دیگر در شبکه اجتماعی توسط اکانت های فریبکار است. بعداً، سایر شبکه‌ها مانند اینستاگرام، پینترست و یوتیوب تأیید را تأیید کردند.

اگرچه هر شبکه اجتماعی یا پلتفرم معیارهای خاص خود را برای تأیید حساب دارد، علامت آبی رنگ در تصور کاربران اینترنت مترادفی برای اعتبار است. این اعتماد با تأیید صحت مکرر پولی قابل کنترل است.

علیرغم قابل اعتماد بودن، با توجه به کل فرآیند تأییدی که در اینجا توضیح دادم، عجیب است که گوگل پس از تصمیم بحث برانگیز شبکه پرنده آبی، این نوع تأیید صحت را در Gmail انتخاب کرد. در پایان، در توییتر، آن علامت آبی دیگر به معنای مشروعیت نیست. علاوه بر عدم تأیید اینکه حساب همان چیزی است که ادعا می کند، هنوز به این معنی نیست که شخص یا سازمان در اطلاعاتی که افشا می کند قابل اعتماد است.

زمان نشان خواهد داد که این استراتژی چقدر برای گوگل کار خواهد کرد.

برای کاربر نهایی، توصیه معمول باقی می‌ماند: به سیاست‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی شبکه‌های اجتماعی که استفاده می‌کنید توجه کنید و بهترین روش‌ها را برای شناسایی نادرست بودن یک قطعه اطلاعات دنبال کنید، که این نیز بخشی از بسته امنیت اینترنت است.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *