IMN AI استراتژی SEO 800x450 را تهدید می کند

هوش مصنوعی در ماه های اخیر صنعت سئو را در اختیار گرفته است.

با ظهور ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT، که می توانند انواع وظایف (SEO) را درک کرده و انجام دهند، یک سوال همیشگی بار دیگر راه خود را در بسیاری از سرفصل ها پیدا می کند: آیا صنعت سئو در حال مرگ است؟

IMN 1

ابتدا، اگر تحت تاثیر ChatGPT قرار گرفته اید و فکر می کنید که ممکن است سئو سایت را تهدید کند، ممکن است تعجب کنید که بدانید طبق خود ابزار، صنعت سئو به خوبی پیش می رود:

هوش مصنوعی ممکن است روش انجام سئو را تغییر دهد، اما بعید است که جایگزین کل حرفه شود. در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند جنبه‌های خاصی از سئو، مانند تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و ممیزی‌های فنی سایت را خودکار کند، اما همچنان به تخصص و خلاقیت انسانی برای توسعه و اجرای استراتژی‌های موثر نیاز دارد.

علاوه بر این، خود موتورهای جستجو دائما در حال تکامل و پیچیده تر شدن هستند. آنها را تبدیل به یک هدف متحرک برای هوش مصنوعی می کند تا با آنها همگام شود. به این ترتیب، نقش متخصصان سئو در به روز ماندن با الگوریتم های موتورهای جستجو احتمالا همچنان مورد تقاضا خواهد بود.

INM 2

توجه: من آن نقطه “هدف متحرک” را بسیار دوست دارم…

دوم، یک نکته جدی تر: اگر چندین سال است که یک متخصص سئو بوده اید، متوجه شده اید که بهینه سازی موتورهای جستجو هرگز توسط هیچ پیشرفت فناوری تهدید نشده است. برعکس همیشه رشد می کند هنگامی که ابزارهای نوآورانه برای کشف راه های جدید برای انجام وظایف (قدیمی) و ارائه فرصت های جدید ظاهر می شوند.

گفته می شود، ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT می توانند به پیشرفت این حرفه کمک کنند و ابزار دیگری را در اختیار ما قرار دهند تا به صنعت ما اجازه شکوفایی دهد.

بیایید ببینیم که چگونه ChatGPT می تواند سئو را تغییر دهد (و در حال حاضر نیز چنین است):

1. در ایجاد و بهینه سازی محتوا کمک کنید

خودکارسازی تولید محتوای سئو کاری است که سئوکاران سال‌ها سعی در انجام آن داشته‌اند و به دلایل واضح: موتورهای جستجو به طور سنتی به متن نیاز دارند تا بفهمند یک صفحه درباره چیست و همیشه امکان نوشتن دستی محتوا برای هر درخواست یا جستجوی هدف وجود ندارد. هدف جستجو در آنجا این امر به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک در مقیاس بزرگ با میلیون ها SKU و صفحه محصول صادق است.

ChatGPT برای نجات؟ نه چندان سریع – استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا ممکن است به حداقل دو دلیل ایده خوبی نباشد:

  • محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی همیشه فاقد هر گونه شخصیت یا سبکی خواهد بود (که ممکن است گوگل قبلاً آن را تشخیص دهد یا در آینده تشخیص دهد).
  • هر کسی که با تاریخچه گوگل در یافتن راه‌هایی برای جریمه کردن هر نوع تاکتیک بهینه‌سازی یا ایجاد محتوای مقیاس‌یافته آشنا باشد، می‌داند که وقتی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به یک مشکل تبدیل شود، گوگل راه‌هایی برای تشخیص، بی ارزش کردن و احتمال جریمه کردن آن. در حالی که خودکار کردن استراتژی محتوای شما کمک می کند تا به سرعت لیست کارهایتان را حذف کنید، استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا در درازمدت ایده خوبی نیست، درست مانند اینکه ایده خوبی نبود که تولید محتوای خود را به صورت خودکار با هر نوع بازنویسی یا بازنویسی انجام دهید. ابزارهای ترجمه در روزهای قبل از هوش مصنوعی.

پس کجا می توانیم برای کمک به تلاش های محتوایی خود به هوش مصنوعی تکیه کنیم؟ ابزارهایی مانند ChatGPT می توانند به بسیاری از وظایف ایجاد محتوای SEO کمک کنند بدون اینکه استراتژی کلی سئو شما را در معرض خطر قرار دهند، از جمله:

  • ایده های موضوع محتوا
  • تحلیل کلید واژه تحقیق
  • ایجاد خلاصه محتوا (برای بهینه سازی متا تگ یا بهینه سازی قطعه برجسته)
  • کنار هم قرار دادن خلاصه و کلیات محتوا
  • ساختار محتوا و غیره

برای مثال ChatGPT لیست های کلمات کلیدی را بر اساس هدف جستجو دسته بندی می کند:

INM 3 800x401

و در اینجا به ساختار محتوا کمک می کند:

INM 4 800x476

به طور مشابه، می‌توانید از ابزار بخواهید فهرست‌های کلیدواژه شما را بر اساس احساسات دسته‌بندی کند یا یک تحلیل معنایی برای گروه‌بندی کلمات کلیدی شما ایجاد کند. خروجی همچنان به بازبینی دستی نیاز دارد، اما بسیار مؤثرتر از انجام هر یک از این وظایف با دست و با استفاده از چیزی جز درک ذهنی شما از آن پرسش‌ها است.

هیچ کس یک تیم حرفه ای را صرفاً برای انجام هر یک از این وظایف استخدام نمی کند، بنابراین بیشتر در مورد کارآمدتر کردن بخش هایی از فرآیند (و استفاده از فناوری برای کشف ایده های جدیدی است که ممکن است تحقیقات سنتی کلمات کلیدی و مخاطبان از دست برود) تا جایگزین کردن نمایندگی خدمات کامل.

2. در زمان انجام کارهای کوچک صرفه جویی کنید

ChatGPT می تواند کارهای کوچکتری را انجام دهد تا در زمان صرفه جویی کند. اینها شامل کدگذاری ساده، تحقیقات پایه و برخی از اشکال تجزیه و تحلیل داده ها است.

به عنوان مثال، ChatGPT می تواند به سرعت کدهای Schema را بر اساس دستورالعمل های شما جمع آوری کند. یا می تواند انواع طرحواره هایی را پیشنهاد کند که بر اساس محتوایی که وارد می کنید کار کنند. این می تواند یک کد HTML تمیز برای هر ورودی متنی ارائه دهد. حتی می تواند ابزارهای ساده PHP بنویسد و داده ها را از API ها واکشی کند.

همچنان بر عهده یک توسعه دهنده باهوش است که بسیاری از این قطعات را کنار هم قرار دهد، خطاها را برطرف کند (که ابزار به طور منظم انجام می دهد)، خروجی را آزمایش کند و کد را مطابق با آن تنظیم کند. اگر تا به حال با تیم‌های توسعه‌دهنده کار کرده‌اید، فکر می‌کنید، «این کاری است که آن‌ها در حال حاضر انجام می‌دهند، اما به تکه‌های کد عمومی و فریلنسرها متکی هستند» و احتمالاً حق با شماست!

از این نظر، ChatGPT فقط یک دستیار مفید کوچک است که می‌تواند زندگی بسیاری را آسان‌تر کند، اما همچنان به مداخله انسانی نیاز دارد، زیرا همیشه یک تصویر بزرگ‌تر، یک فرآیند آزمایش پیچیده و یک دوره طولانی تنظیم بر اساس تعامل واقعی انسان با یک صفحه یا یک صفحه وجود دارد. ابزار

جستجو (در حال حاضر)

ChatGPT نمی تواند جستجو کند، در حال حاضر پایگاه داده خود را به روز نمی کند، و به موتورهای جستجوی دیگر دسترسی ندارد.

اینکه آیا این قرار است تغییر کند یا نه، ما نمی دانیم (کسی فرض می کند که در آینده این احتمال وجود دارد)، اما می دانیم که گوگل دهه ها را صرف آموزش الگوریتم خود برای ارائه نتایج متنوع در پاسخ به یک پرس و جو انسانی کرده است. ، بنابراین من انتظار ندارم که این ابزار به این زودی ها بتواند جایگزین گوگل شود.

ChatGPT بر پایه دانش موجود خود متکی است، که برای درک و یادگیری از آن آموزش دیده است. به روز رسانی آن پایگاه دانش تا حدودی مشکل به نظر می رسد زیرا به آموزش و آزمایش بیشتری نیاز دارد که آسان نیست. در غیر این صورت، پایگاه دانش ابزار در حال حاضر بسیار به روزتر بود.

هر کسی که برای مدتی در سئو بوده است می‌داند که تغییر تنها مورد ثابت در صنعت ماست که ممکن است سایت شما برای کاری که پنج سال پیش انجام داده‌اید فیلتر شود. به این ترتیب، نمی‌خواهید برای تصمیم‌گیری‌های به‌روز برای خود، کاملاً به داده‌های تاریخ‌گذاری شده از ابزار هوش مصنوعی تکیه کنید.

همانطور که ChatGPT اذعان می کند، در هدف قرار دادن اهداف متحرک خوب نیست – ماهیت صنعت SEO.

مثل یک انسان فکر کنید

احساسات، اشتباهات، گم شدن و احساس سردرگمی – همه اینها بخش‌های جدایی‌ناپذیر سفرهای جستجو و خرید مردم هستند که فقط یک انسان می‌تواند با آنها ارتباط برقرار کند.

توانایی درک احساسات انسانی و پیش‌بینی واکنش‌ها جزء بزرگی از وظایف مهم سئو است لینک سازی انتشار و تولید محتوای ویروسی

پدید آوردن قابل ارتباط محتوا همچنین کاری است که فقط یک انسان می تواند انجام دهد، و ناگفته نماند که این ابزار نمی تواند وظایف ضروری مانند تبلیغ محتوای شما، انجام اطلاع رسانی، پیگیری مشتریان بالقوه و غیره را انجام دهد.

با محتوای هوش مصنوعی، این خطر وجود دارد که تمام محتوای موجود در وب – لحن، قالب بندی و کلام آن – به صدا، نگاه کردن و احساس همان و این یک اینترنت است که هیچ یک از ما نمی خواهیم.

بدون ادغام با ابزارهای دیگر مانند گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول و بقیه هوش مصنوعی نیز توانایی تجزیه و تحلیل ده ها دلیلی که وب سایت شما ممکن است داشته باشد را ندارد. ترافیک از دست رفته و راه حل هایی برای این مسائل پیشنهاد کند. از قضا، استفاده بیش از حد از کپی تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است در آینده دلیل بسیاری از شما باشد!

افکار نهایی

من مطمئن هستم که این تازه شروع کاربرد هوش مصنوعی هم در سئو و هم در زندگی روزمره ماست. به زودی شاهد روزهایی خواهیم بود که فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی با سایر مجموعه‌های ابزار ادغام می‌شود، مجموعه داده‌های به‌روز بیشتری را به کار می‌گیرد، تجزیه و تحلیل‌ها و توصیه‌ها را به ما گزارش می‌دهد، و به‌روزرسانی‌ها (یا حتی انجام می‌شود) که باید بررسی‌های SEO را انجام دهند. بهبودهای بیشتر برای بهینه سازی و تلاش های بازاریابی کلی ما.

اما وقتی ابزار هوش مصنوعی یاد می گیرد کارهایی را که در حال حاضر نمی تواند انجام دهد، چه اتفاقی می افتد؟

مجدداً، تغییر تنها عامل ثابت در صنعت ما است و راه‌های بیشتری برای ما وجود خواهد داشت تا دریابیم که چگونه فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند سئو را مؤثرتر و سازنده‌تر کند.

با این حال، هرکسی که با ChatGPT بازی می‌کند و نمی‌داند که آیا صنعت سئو در معرض خطر است یا خیر، ممکن است درک ضعیفی از کارآمدی آن داشته باشد. استراتژی سئو است. این نیاز به دیدگاه و درک بسیار عمیق‌تری از تصویر بزرگ‌تر، نیازهای مخاطب هدف، علایق تقویت‌کننده‌های پیوند، روندها و فرصت‌های نوظهور نسبت به تکرار فعلی فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی دارد.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *