آیا بینش خوبی برای متخصصان سئو وجود دارد؟



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

اخیراً، Yandex، موتور جستجوی روسی که به عنوان “کلون” گوگل توسط کارمندان سابق خود ساخته شده است. دچار نشت اطلاعات شد که در آن 1922 عامل رتبه بندی آشکار شد.

اگرچه آنها نیز تفاوت های زیادی دارند، جستجوهای گوگل و یاندکس دارای یک شباهت در 70 درصد نتایج.

برای متخصصان سئو، این یک رویداد بزرگ است، زیرا درک اینکه چگونه برخی از الگوریتم‌ها واقعاً کار می‌کنند بسیار فراتر از اطلاعات اولیه مانند «ساخت محتوای انسانی» است. ما می دانیم که بسیار فراتر از آن است، و درک اینکه چگونه برخی از این عوامل واقعاً کار می کنند می تواند در زندگی روزمره ما تفاوت ایجاد کند.

اگرچه این دو موتور جستجو از نظر نتایج مشابه هستند، اما از نظر فاکتورهای رتبه بندی جستجو کاملاً متفاوت هستند. اگر عاملی در Yandex “x” باشد، در Google می تواند “y” باشد. پس مراقب نحوه استفاده از این اطلاعات باشید! ببینید کدام یک واقعا می توانند در کارهای روزمره شما مفید باشند و از آنها به نفع خود استفاده کنید.

فاکتورهای رتبه بندی Yandex

امکان دیدن همه وجود دارد عوامل رتبه بندی Yandex در اینجا. پیشنهاد می‌کنم این فایل را دانلود کنید، زیرا معمولاً گفته می‌شود که Yandex می‌تواند این اطلاعات را آفلاین کند. با وجود 1922 فاکتور، 244 مورد به عنوان “استفاده نشده” طبقه بندی شدند و دیگر توسط مکانیسم در نظر گرفته نمی شوند. همچنین 988 منسوخ شده است. بنابراین، 64٪ از سند در واقع استفاده نمی شود، اما هنوز هم بسیار مهم است.

علاوه بر دانش سئو، دانش کد برای درک عمیق سند مورد نیاز است. با این حال، در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که ممکن است جالب باشد:

رتبه صفحه: PageRank اولین فاکتور رتبه بندی است که در سند ذکر شده است. Yandex از PageRank به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی استفاده می‌کند و با توجه به تعداد تاکتیک‌های «Google»، می‌توان فرض کرد که رتبه صفحه Yandex مانند Google کار می‌کند.

مرتبط بودن متن: یکی دیگر از نکات مهم و نزدیک به گوگل، مرتبط بودن محتوا است. آن محتوا چقدر می تواند برای کاربر مرتبط باشد؟ آیا مفید است؟

آدرس ساخت و ساز: پیوندها در Yandex بسیار مهم هستند و این در بیش از 130 عامل موتور جستجو فهرست شده است. URL باید دارای یک رابطه معنایی با پرس و جو کاربر باشد و علاوه بر این، استفاده از اعداد در لینک می تواند منفی باشد. اینها فقط دو نمونه هستند.

برخی از عوامل رتبه بندی که با آنچه که ما به دیدن آن عادت کرده ایم متفاوت است:

  • تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد
  • درصد ترافیک ارگانیک
  • میانگین رتبه دامنه در کوئری ها

برای کسانی که انگلیسی می دانند (و اگر نه، می توانید از ترجمه توییتر استفاده کنید)، الکس بوراکس دو موضوع در مورد این و سایر عوامل رتبه بندی ایجاد کرد. ارزش نگاه کردن را دارد!

چی فکر کردی؟ آیا فکر می کنید ممکن است اخبار بیشتری در مورد Yandex داشته باشید که می تواند تفاوت ایجاد کند؟ ممکن است به زودی شاهد مطالعات و اخبار بیشتری در این مورد باشیم. من معتقدم که این تنها هوش مصنوعی نیست که گوگل باید مراقب آن باشد، بلکه اکنون یک “مشکل” دیگر در رادار خود دارد، زیرا Yandex در حال حاضر موج می زند.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *