Should I Give Permission for Plugins to Collect Data From My Site?


یکی از خوانندگان ما اخیراً پرسید که آیا اجازه دادن به افزونه‌های وردپرس در سایت خود برای جمع‌آوری داده‌های استفاده خوب است یا خیر.

آنها نگران این بودند که آیا نگرانی های امنیتی در به اشتراک گذاری داده های استفاده از وب سایت با توسعه دهندگان افزونه وجود دارد یا خیر، و آیا مزایایی برای انجام این کار وجود دارد یا خیر.

در این مقاله، ما در مورد مزایا و معایب اجازه دادن به افزونه‌ها برای جمع‌آوری داده‌ها از سایت وردپرس شما و زمانی که خطر امنیتی غیرقابل قبولی ایجاد می‌کند، صحبت خواهیم کرد.

کدام افزونه های وردپرس داده ها را از وب سایت شما جمع آوری می کنند؟

اکثر افزونه ها انجام ندهید هر گونه داده را از وب سایت وردپرس خود جمع آوری کنید. با این حال، برخی از افزونه ها ممکن است از شما بخواهند که داده های استفاده ناشناس را با توسعه دهندگان به اشتراک بگذارید تا افزونه بهبود یابد.

به عنوان مثال، در صفحه تنظیمات متفرقه افزونه WPForms، گزینه ای به نام «Allow Usage Tracking» را پیدا خواهید کرد.

برخی از افزونه ها از شما می خواهند که اجازه ردیابی استفاده را بدهید

توضیحات توضیح می‌دهد، «با اجازه دادن به ما برای ردیابی داده‌های استفاده، بهتر می‌توانیم به شما کمک کنیم، زیرا می‌دانیم که کدام پیکربندی‌ها، تم‌ها و افزونه‌های وردپرس را باید آزمایش کنیم.»

مشابه ترک بررسی افزونه ها، به اشتراک گذاری داده های ناشناس با افزونه های معتبر راهی مفید برای پشتیبانی از توسعه دهندگان افزونه است.

قوانین WordPress.org ایجاب می کند که همه افزونه های رایگان قبل از فعال کردن چنین ردیابی استفاده، باید رضایت کاربر را دریافت کنند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که هیچ کس داده های وب سایت شما را جمع آوری نخواهد کرد مگر اینکه به طور خاص به آنها اجازه انجام این کار را بدهید.

اکنون ممکن است علاقه مند باشید که در مورد انواع داده های استفاده که به توسعه دهندگان افزونه کمک می کند، بیاموزید.

چگونه از داده های استفاده جمع آوری شده توسط پلاگین های خود استفاده می کنیم؟

ممکن است مفید باشد که دیدگاه خود را در اختیار شما قرار دهیم و به شما در مورد انواع داده‌هایی که از افزونه‌های خود جمع‌آوری می‌کنیم و همچنین نحوه استفاده از داده‌ها برای بهبود محصولات خود اطلاع دهید.

Awesome Motive، شرکت سازنده WPBeginner، مجموعه‌ای از افزونه‌های رایگان و ممتاز وردپرس را توسعه داده است که توسط بیش از 25 میلیون وب‌سایت استفاده می‌شود.

افزونه های ما عبارتند از OptinMonster، MonsterInsights، WPForms، SeedProd، WP Mail SMTP، RafflePress، All in One SEO، Smash Balloon و بسیاری دیگر.

برخی از افزونه های ما به شما این امکان را می دهند که ردیابی استفاده ناشناس را فعال کنید. این به ما کمک می کند تا هر افزونه را بهبود بخشیم و در مورد توسعه ویژگی های آینده تصمیمات بهتری بگیریم.

داده هایی که جمع آوری می کنیم همیشه ناشناس هستند. به هیچ وجه به وب سایت شما وابسته نیست. به عنوان مثال، در اینجا یک اسکرین شات از صفحه تنظیمات OptinMonster Miscellaneous است.

OptinMonster از شما می خواهد که ردیابی استفاده ناشناس را به اشتراک بگذارید

می توانید داده هایی را که جمع آوری می کنیم به عنوان تله متری در نظر بگیرید. این به ما اجازه می دهد تا نحوه استفاده از افزونه خود را در زمان واقعی نظارت کنیم.

درک این نکته مهم است که ما به دنبال نحوه استفاده از افزونه های ما در کل پایگاه کاربر خود هستیم، نه در وب سایت خاص شما.

این بدان معناست که ما هرگز نمی دانیم که کدام تنظیمات و افزونه ها در یک وب سایت خاص مانند syedbalkhi.com اجرا می شوند. اما ما قادر خواهیم بود به عنوان مثال درصد تمام کاربرانی که نسخه خاصی از افزونه ما را نصب کرده اند را کشف کنیم.

همچنین جمع‌آوری اطلاعات در مورد محیط سروری که توسط ارائه‌دهنده میزبان وردپرس شما استفاده می‌شود، از جمله نسخه PHP، نسخه MySQL و زبان / زبان مفید است.

این به ما امکان می دهد افزونه های خود را برای محبوب ترین نسخه ها در بین کاربران خود آزمایش کنیم. همچنین به ما این امکان را می دهد که استانداردهای کدنویسی را با حذف ایمن نسخه های قدیمی تر بهبود دهیم.

به عنوان مثال، نمودار زیر نسخه های مختلف PHP را نشان می دهد که توسط یکی از کاربران پلاگین ما استفاده می شود. این نشان می دهد که PHP 5.5 توسط کاربران بسیار کمی استفاده می شود، و این به ما کمک می کند تا تصمیم بگیریم که آیا پشتیبانی از آن نسخه از PHP را منسوخ کنیم یا خیر.

داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنیم به ما امکان می‌دهد درباره کدام نسخه‌های PHP پشتیبانی کنیم

ما همچنین علاقه مندیم که کدام ویژگی های افزونه استفاده می شود و کدام تنظیمات فعال هستند. این اطلاعات به ما ایده بهتری در مورد اینکه کدام ویژگی ها خوب عمل می کنند و کدامیک خوب نیستند، به ما می دهد.

علاوه بر این، ما داده‌های جمع‌آوری‌شده را جمع‌آوری می‌کنیم تا سازگاری بین پلاگین و تم خود را بهبود بخشیم تا اطمینان حاصل کنیم که به‌روزرسانی‌های افزونه ما به هیچ گونه تضادی با سایر افزونه‌های محبوب که اغلب در صنعت وردپرس اتفاق می‌افتد منجر نمی‌شود.

باز هم، همه اینها داده های کلی و جمع آوری شده است و به هیچ وجه به شما و وب سایت خاص شما مرتبط نیست.

ما هرگز داده‌ای در مورد بازدیدکنندگان، مشتریان یا هر اطلاعات شخصی شخصی دیگری جمع‌آوری نمی‌کنیم.

آیا باید به پلاگین های وردپرس اجازه دهید تا داده ها را از سایت شما جمع آوری کنند؟

اکنون که می‌توانید مزایای اشتراک‌گذاری داده‌های استفاده را برای توسعه‌دهنده افزونه ببینید، به این سؤال پاسخ خواهیم داد که آیا باید به افزونه‌ها اجازه دهید داده‌ها را از سایت وردپرس خود جمع‌آوری کنند یا خیر. این تصمیم باید به صورت موردی انجام شود. در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد.

ردیابی استفاده ناشناس

هنگامی که یک افزونه معتبر به صورت ناشناس داده ها را از وب سایت شما جمع آوری می کند، معمولاً به اشتراک گذاری داده های استفاده با توسعه دهنده بی خطر است.

می توانید به دنبال شهرت نویسنده باشید. اگر این افزونه محبوب باشد، می توانید مطمئن باشید که آنها داده ها را به طور مسئولانه جمع آوری کرده و استفاده می کنند. حتی می توانید با آنها تماس بگیرید و بپرسید که چگونه از داده هایی که جمع آوری می کنند استفاده می کنند.

همچنین، اگر برای افزودن ویژگی‌های مورد نیاز به وب‌سایت خود به افزونه متکی هستید، می‌توانید با به اشتراک گذاشتن داده‌های استفاده ناشناس به توسعه‌دهنده کمک کنید تا افزونه را بهبود بخشد و ویژگی‌ها را اضافه کند.

داده های مرتبط با وب سایت یا آدرس ایمیل شما

با این حال، همه داده ها به صورت ناشناس جمع آوری نمی شوند. به عنوان مثال، ممکن است افزونه هایی وجود داشته باشند که فعالیت استفاده شما را به وب سایت خاص یا حتی یک آدرس ایمیل فردی مرتبط می کنند.

در این موارد باید احتیاط کرد. معمولاً ایده خوبی نیست که آزادانه چنین اطلاعات دقیقی را در مورد وب سایت خود با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارید.

می توانید با مطالعه راهنمای ما در مورد بهترین شیوه های امنیتی وردپرس اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پلاگین های نال شده یا دزدان دریایی

همچنین، اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را ایمن نگه دارید، هرگز نباید از تم‌ها و افزونه‌های نال شده یا نسخه‌های غیرقانونی محصولات ممتاز وردپرس استفاده کنید.

این به این دلیل است که شما هیچ راهی برای دانستن نحوه تغییر آنها ندارید. آنها ممکن است اطلاعات حساس در مورد وب سایت شما را بدون اجازه شما جمع آوری کنند. آنها حتی ممکن است بدافزار را به کاربران شما گسترش دهند یا به هکرها اجازه دسترسی به سایت شما را بدهند.

پلاگین های نال شده و غیرقانونی خطر امنیتی جدی ایجاد می کنند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم هرگز اجازه ندهید که داده‌ها از افزونه‌ها یا طرح‌های نال شده یا دزدی شده جمع‌آوری شود. برای جزئیات بیشتر، به راهنمای ما در مورد اینکه چرا باید از تم ها و افزونه های وردپرس تهی شده خودداری کنید، مراجعه کنید.

امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد که بدانید آیا باید به افزونه ها اجازه جمع آوری داده ها از سایت خود را بدهید یا خیر. همچنین ممکن است بخواهید یاد بگیرید که چگونه عملکرد وردپرس خود را سرعت بخشید، یا انتخاب متخصص ما از افزونه های ضروری وردپرس برای سایت های تجاری.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *