مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ
Google Analytics توسط بسیاری از مشاغل برای ردیابی مشتریان و عملکرد وب سایت خود استفاده می شود. با ویژگی های جدیدی که اخیراً فاش شده است گوگل آنالیتیکس با هدف برخورد با داده های بزرگ و پیچیده می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را بیشتر بهینه کنید و به اطمینان از عملکرد خوب و ارائه یک تجربه مشتری خوب کمک کند.
با دانستن اینکه کدام بهروزرسانیها را باید جستجو کنید، میتوانید از رقبا جلوتر بمانید و وبسایت خود را تا حد امکان روان نگه دارید.
نماد کیفیت داده
یکی از جدیدترین ویژگی های گوگل آنالیتیکس، حرکت ساده نماد کیفیت داده است. نماد کیفیت داده به کاربران کمک می کند تا مشکلات بالقوه کیفیت داده را شناسایی کنند، مانند:
- آستانهها: Google ممکن است آستانههایی را روی دادهها قرار دهد و فقط زمانی دادهها را نمایش میدهد که حداقل آستانههای مشخصی برآورده شود.
- کاوش نمونه سنگین: این به این دلیل است که گزارش جزئیات تنها بر اساس 8.88٪ از داده های موجود است. متأسفانه، دادههای کمتری که در یک گزارش استفاده میشود به این معنی است که گزارش آنقدر دقیق نخواهد بود.
با یک گزارش جزییات معمولی، کاربران یک نماد سبز رنگ کیفیت داده را از یک گزارش نمونه می بینند. این بدان معنی است که 100٪ از داده های موجود برای ایجاد گزارش استفاده شده است و برای نتایج دقیق می توان به آنها اعتماد کرد.
چگونه یک تغییر ساده مانند این به شما کمک می کند؟ با استفاده از این ویژگی جدید، تشخیص اینکه آیا مشکلی با کیفیت داده دارید یا نه و اینکه دقیقاً کجا این مشکلات را مشخص کنید، آسان تر است. در حالی که نماد کیفیت داده قبلاً فقط در سمت راست بالای گزارش گزارش تصویری ظاهر می شد، اکنون می توان آن را در سطح کارت مشاهده کرد!
مشخص کردن مشکلات مربوط به کیفیت داده ها هرگز آسان تر نبوده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ببینید کدام پیامها برای کدام کارت در گزارش اعمال میشوند، و به خوبی میتوانید مشکلات مربوط به کیفیت داده را برطرف کنید.
برای کسانی که به دنبال بهینه سازی وب سایت خود هستند، دانستن اینکه در گوگل آنالیتیکس به دنبال چه چیزی بگردند بسیار مهم است. با درک کیفیت دادهها، میتوانید هر مشکلی را شناسایی کنید و مطمئن شوید که عملکرد وبسایت شما در بالاترین حد خود باقی میماند. با استفاده از نماد کیفیت داده، اکنون یک راه آسان برای تعیین اینکه آیا مشکلی در کیفیت داده ایجاد شده است دارید.
(سایر) به روز رسانی ردیف
بهروزرسانی سایر ردیفهای Google به کاربران امکان میدهد ببینند که آیا محدودیتهای اصلی در یک گزارش اعمال شده است یا خیر. این محدودیتها زمانی اعمال میشوند که متغیرهای زیادی در یک گزارش استفاده میشوند و باعث بزرگ شدن آن میشوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، داده ها با هم در یک ردیف گروه بندی می شوند و به عنوان “سایر” علامت گذاری می شوند.
با فعال کردن سایر بهروزرسانیهای ردیف، کاربران اکنون میتوانند گروهبندیهایی را در گزارشی که قبلاً پنهان شده بودند، مشاهده کنند.
متأسفانه، در حالی که ممکن است گوگل فکر کند این داده ها کمتر رایج هستند، برخی از کارشناسان سئو ممکن است برای تجزیه و تحلیل بیشتر به داده هایی نیاز داشته باشند که در ردیف های «سایر» نمایش داده شوند. این ویژگی جدید به کاربران اجازه می دهد تا داده های پنهان قبلی را ببینند تا درک بهتری از وب سایت خود داشته باشند و بدانند چگونه محدودیت ها را کاهش دهند.
دانستن چگونگی کاهش محدودیتهای کاردینالیته به شما این امکان را میدهد تا از نظر عملکرد بیشترین بهره را از وبسایت خود ببرید. میتوانید گزارشها و تحلیلهای بهتری دریافت کنید و به شما این امکان را میدهد که وبسایت خود را برای کسب و کارتان حتی بیشتر بهینه کنید.
ایجاد گزارش با یک کلیک
یکی از مفیدترین به روز رسانی ها معیار ایجاد گزارش با یک کلیک در Explore است. شما می توانید به سرعت و به راحتی به گزارش های بلادرنگ دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، داده های بلادرنگ نیز به طور مکرر به روز می شوند و به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد عملکرد وب سایت شما آسان تر می شود.
علاوه بر این، می توانید با یک کلیک گزارش بسازید، که خبر خوبی برای کسانی است که مجموعه داده های بزرگی دارند.
خط پایین
Google Analytics توسط بسیاری از مشاغل برای ردیابی مشتریان و عملکرد وب سایت خود استفاده می شود. با ویژگیهای جدیدی مانند نماد کیفیت داده، سایر بهروزرسانیهای ردیف و ایجاد گزارش با یک کلیک، دریافت نمایش دقیق عملکرد وبسایت و بهینهسازی بر اساس آن آسانتر از همیشه است.
با درک این ویژگی های جدید در گوگل آنالیتیکس، می توانید مطمئن شوید که وب سایت شما به خوبی اجرا می شود و همه داده ها به روز هستند. این امر شناسایی هر گونه مشکل را آسان تر می کند و مطمئن می شود که وب سایت شما پتانسیل خود را به حداکثر می رساند.
آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایشهای مهم در چشمانداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!