از زمان انتشار در سال 2003، Google AdSense انقلابی در کسب درآمد از وب سایت ایجاد کرده است. این ویژگی به ناشران این امکان را می‌دهد تا در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه خود درآمد بیشتری کسب کنند.

اما با پیشرفت تکنولوژی و نیازهای بازار، محصولات ارائه شده توسط گوگل نیز تغییر می کنند. در مارس 2022، گوگل جدیدترین ویژگی خود را برای AdSense به نام Related Search for Content معرفی کرد. این فرصت جدید کسب درآمد از وب سایت برای بهبود تجربه کاربر و در عین حال به حداکثر رساندن پتانسیل درآمد یک برند طراحی شده است.

Google AdSense یک چشم انداز چند وجهی است که درک کامل آن ممکن است به زمان و تمرین نیاز داشته باشد. به همین دلیل است که در این مقاله مفاهیم اولیه را ساده کرده و به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

AdSense چیست؟
ویژگی جستجوی مرتبط برای محتوا چیست؟
AdSense چگونه کار می کند؟
تفاوت Google Ads با AdSense چیست؟
چگونه می توانید از طریق جستجوی مرتبط از سایت خود کسب درآمد کنید؟

بخوانید و کشف کنید که چگونه درآمد AdSense خود را افزایش دهید!


اما اول، AdSense چیست؟

AdSense یک محصول Google است که به شما امکان می دهد تبلیغات خرید را در وب سایت یا کانال خود میزبانی کنید. اساساً، همانطور که سایر مشاغل برای تبلیغات از طریق محتوای شما پرداخت می کنند، درآمد کسب می کنید.

ثبت نام برای AdSense آسان و رایگان است. به این ترتیب می توانید بدون هیچ گونه هزینه اولیه شروع به درآمدزایی کنید.


AdSense چگونه کار می کند؟

AdSense توسط الگوریتمی طراحی شده است که وب سایت شما و رفتار بازدیدکنندگان شما را تجزیه و تحلیل می کند تا مرتبط ترین تبلیغات برای نمایش را شناسایی کند. تبلیغات توسط شرکت های دیگری که می خواهند محصولات خود را تبلیغ کنند ایجاد و پرداخت می شود.

به طور خلاصه، AdSense در سه مرحله ساده عمل می کند:

1. فضای تبلیغاتی خود را در دسترس قرار دهید

برای اینکه فضای تبلیغاتی خود را در دسترس تبلیغ‌کنندگان بالقوه قرار دهید:

کد تبلیغاتی را در سایت خود قرار دهید.
محل نمایش تبلیغات را مشخص کنید.
الزامات Google AdSense را برای اطمینان از یک روند روان بررسی کنید.

نکته مهم در مورد AdSense این است که به شما امکان می دهد مکان تبلیغات و دیده شدن را در محتوای خود کنترل کنید. صفحه ایمنی نام تجاری در حساب AdSense شما همچنین به شما امکان می دهد آگهی های فردی را بررسی کرده و انتخاب کنید نمایش یا مسدود کردن آنها در صفحات شما

2. تبلیغ کنندگان برای ایمن کردن فضای تبلیغاتی پیشنهادهای پولی می دهند

فضاهای تبلیغاتی در یک حراج بلادرنگ پیشنهاد می شوند. پردرآمدترین تبلیغات در صفحه شما نمایش داده می شود.

3. شما حقوق می گیرید

Google فرآیند صدور صورت‌حساب را با تبلیغ‌کنندگان و شبکه‌ها انجام می‌دهد و تضمین می‌کند که پرداخت‌های کامل و به موقع برای همه آگهی‌های سایت خود را دریافت می‌کنید. به یاد داشته باشید که هرگز روی تبلیغات خود کلیک نکنید، زیرا این مخالف است خط مشی های برنامه AdSense.

بنابراین اکنون که آن را تجزیه کردیم و به این سؤال پاسخ دادیم که “ادسنس چگونه کار می کند؟” بیایید نگاهی دقیق‌تر به میزان درآمد شما با استفاده از این ویژگی بیندازیم.


AdSense چقدر پرداخت می کند؟

درآمد AdSense برای هر سازنده بر اساس کمیت و کیفیت ترافیک، کلیک‌ها و بازدیدهای کاربر و رقابت پذیری جایگاه شما متفاوت است. ساختار قیمت‌گذاری تبلیغات پویا است زیرا تبلیغ‌کنندگان برای هر درج آگهی پیشنهاد می‌دهند.

اگر وب سایت شما در جایگاه محبوب و رقابتی قرار دارد یا ترافیک ثابتی را جذب می کند، ممکن است تبلیغ کنندگان مایل به پیشنهاد بیشتر باشند. هر چه تقاضا برای فضای تبلیغاتی شما بیشتر باشد، درآمد AdSense شما بیشتر می شود.


درک ویژگی جدید جستجوی مرتبط برای محتوا

جدیدترین ویژگی AdSense شامل یک واحد ناوبری متنی است که عبارات جستجوی مرتبط با صفحه خاصی را که کاربر مشاهده می کند نمایش می دهد. کاربرانی که روی عبارت جستجو کلیک می کنند به صفحه نتایج جستجوی جداگانه در همان وب سایت هدایت می شوند. در اینجا، آنها می توانند سایر موضوعات مرتبط و جستجوی تبلیغات را کشف کنند.

در هسته خود، Related Search یک واحد تبلیغاتی کمتر مخرب برای بازدیدکنندگان وب سایت است در حالی که همچنان به آنها اجازه می دهد در صورت تمایل روی تبلیغات کلیک کنند. هدف آن کمک به ناشران برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک، نمایش تبلیغات و بازدید از صفحه برای افزایش سود افزایشی است.

AdSense به جای تکیه بر داده های کاربر، از محتوای صفحه برای ارائه عبارات جستجوی مناسب به کاربران استفاده می کند. به طور مشابه، تبلیغات نمایش داده شده در صفحه جستجو به اطلاعات کاربر بستگی ندارد. در عوض، آنها بر اساس کلمه کلیدی یا عبارت جستجویی خاصی که کاربر روی آن کلیک کرده است، هدف قرار می گیرند.

اگر علاقه مند به استفاده از جستجوی مرتبط برای محتوا هستید، بهتر است با یک آژانس تبلیغاتی گوگل کار کنید. آنها می توانند به تنظیم حساب AdSense شما کمک کنند و اطمینان حاصل کنند که وب سایت شما الزامات Google AdSense را برآورده می کند.


مزایای جستجوی مرتبط برای ناشران

• تعامل بهتر سایت

جستجوی مرتبط به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در محتوا و تبلیغات مرتبط با آنچه که قبلاً مشاهده می‌کنند، غوطه‌ور شوند. نمایش تبلیغات به مخاطبانی که از قبل درگیر هستند، تشویق به تبدیل را آسان تر می کند.

• درآمد افزایشی

این ویژگی جدید به شما فرصت های بیشتری برای افزایش درآمد AdSense خود می دهد. این امکان شخصی سازی بیشتری را فراهم می کند که می تواند بازدیدکنندگان را تشویق به انجام اقدامات معنی دار کند.

• تجربه کاربری با کیفیت بالا

با ویژگی جستجوی مرتبط، بر ظاهر و احساس واحدهای جستجوی مرتبط خود کنترل دارید. این به شما امکان می دهد تا تجربیات کاربری ثابت و با کیفیتی را حفظ کنید.


چگونه از سایت خود کسب درآمد کنید و درآمد AdSense را افزایش دهید

این نکات را برای بهینه سازی وب سایت خود و به حداکثر رساندن درآمد AdSense خود دنبال کنید.

1. محتوای اصلی و ارزشمند را منتشر کنید

در حالی که ممکن است Google AdSense در ابتدا وب سایت شما را برای میزبانی تبلیغات تأیید کند، ممکن است همچنان تحت بررسی کیفیت قرار گیرد. برخی از تولیدکنندگان محتوا برای افزایش فضای تبلیغاتی، صدها صفحه وب را با محتوای نامربوط و با کیفیت پایین پر می کنند. از این روش ها اجتناب کنید، زیرا ممکن است گوگل سایت شما را پرچم گذاری کند.

برای کسب درآمد صحیح از محتوای خود، به جایگاه خود بچسبید و قطعات منحصر به فرد و آموزنده ای تولید کنید که نیازهای مخاطب هدف شما را برآورده کند.

2. سایت خود را چسبناک کنید

اگر بازدیدکنندگان روی تبلیغات شما کلیک نمی‌کنند و پس از مشاهده یک صفحه آن را ترک نمی‌کنند، باید وب‌سایت خود را بهینه کنید تا اطمینان حاصل شود که کاربران برای مدت طولانی‌تری در آنجا باقی می‌مانند.

چندین راه برای ایجاد یک سایت چسبنده وجود دارد:

وب سایت شما باید دارای ناوبری واضح باشد تا بازدیدکنندگان بتوانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
هر قسمت از محتوا باید به محتوای بیشتری پیوند داده شود. هرچه بازدیدکنندگان روی صفحات بیشتری کلیک کنند، تبلیغات بیشتری را مشاهده خواهند کرد.
اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان می توانند نظر بگذارند و با شما و سایر کاربران تعامل داشته باشند.

3. تجربه کاربری خود را بهینه کنید

اگر وب‌سایت شما به کندی بارگیری شود یا در دستگاه‌های تلفن همراه پاسخگو نباشد، حتی بهترین محتوا و قرار دادن آگهی در کنار هم سودی به همراه نخواهد داشت. تجربه کاربر حتی قبل از اینکه تبلیغات شما را ببیند یا با محتوای شما درگیر شود، بر برداشت بازدیدکنندگان از برند شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل سرمایه گذاری در یک وب سایت با طراحی خوب و کاربر پسند ضروری است.

ناوبری بصری، طراحی تمیز و طرح‌بندی‌های واکنش‌گرا می‌تواند شانس شما را برای حفظ بازدیدکنندگان سایت و هدایت آن‌ها به کلیک بر روی تبلیغات شما به حداکثر برساند. یک آژانس پرداخت به ازای کلیک یا PPC می تواند پشتیبانی ارزشمند Google AdSense را برای اطمینان از آماده بودن سایت شما برای میزبانی تبلیغات ارائه دهد.

4. دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را قابل مشاهده کنید

دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را در نزدیکی محتوای خود یا در هدر، نوار کناری و پاورقی خود قرار دهید. این به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به سرعت محتوای شما را در کانال های رسانه اجتماعی مورد نظر خود به اشتراک بگذارند. هرچه محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، شانس بیشتری برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر و جذب ترافیک مرتبط به وب‌سایت شما بیشتر می‌شود.


تبلیغات گوگل در مقابل ادسنس

توجه به این نکته ضروری است که AdSense با Google Ads متفاوت است. اولاً، Google Ads برای تبلیغ کنندگانی طراحی شده است که می خواهند محصولات یا خدمات خود را در وب سایت ها یا برنامه ها تبلیغ کنند. این سیستم بر یک سیستم پرداخت PPC متکی است که در آن تبلیغ‌کننده فقط هر بار که کاربر روی تبلیغ خود کلیک می‌کند به گوگل پول پرداخت می‌کند.

از سوی دیگر، AdSense برای ناشرانی ایجاد شده است که وبلاگ ها، انجمن ها، کانال ها و وب سایت ها را مالک یا مدیریت می کنند. تبلیغات در فضای شما ظاهر می شود و درآمد AdSense بر اساس تعداد کاربرانی که تبلیغات میزبانی شده شما را مشاهده می کنند یا روی آنها کلیک می کنند، کسب می کنید.

انتخاب بین Google Ads در مقابل AdSense همه به اهداف تجاری خاص شما خلاصه می شود. اگر قصد دارید دسترسی خود را افزایش دهید و ترافیک هدفمند را به سایت خود هدایت کنید، Google Ads راه حلی است. اما اگر روی ایجاد درآمد غیرفعال تمرکز کنید، Google AdSense بهترین گزینه است.

هر برنامه ای که انتخاب می کنید، مشارکت با آژانس تبلیغاتی گوگل می تواند به شما امکان دسترسی به ابزارهای ارزشمند، تخصص و بینش برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی و درآمد شما را بدهد.


پشتیبانی حرفه ای Google AdSense را دریافت کنید

معرفی ویژگی جدید جستجوی مرتبط گوگل برای AdSense به ناشران و برندها فرصت های هیجان انگیزی را برای بهبود استراتژی های کسب درآمد از وب سایت خود ارائه می دهد. خواه هدف شما ایجاد تعامل، بهبود تجربه کاربری یا ایجاد درآمد غیرفعال باشد، این ویژگی جدید می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

اگر می خواهید شروع به کسب درآمد AdSense کنید و از محتوای خود کسب درآمد کنید، بهتر است با یک آژانس بازاریابی حرفه ای هزینه به ازای کلیک (CPC) و PPC مانند محتوا مارکتینگ کار کنید. ما به عنوان یک آژانس PPC با تجربه، حساب AdSense شما را مدیریت می کنیم و مطمئن می شویم که الزامات Google AdSense را برآورده می کنید.

خدمات بازاریابی AdSense و PPC ما به مشاغل در هر اندازه کمک کرده است تا درآمد آنلاین خود را به حداکثر برسانند و حضور دیجیتالی خود را تقویت کنند.

برای کسب درآمد از سایت خود آماده اید؟ امروز یک مشاوره رزرو کنید و از پشتیبانی Google AdSense که برای ایجاد رشد درآمد بلندمدت نیاز دارید، دریافت کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *