بسته بندی چیست و چه کاربردی دارد؟ یک نوع پوشش است که کالا و محصولات مختلف را درون خودش نگهداری می کند. بسته بندی از محصول و کالایی که درون خودش نگه داشته است در برابر انواع آسیب ها، حمل، نگهداری، سوءاستفاده، دزدی و ضربه مراقبت می نماید. بسته بندی علاوه بر عوامل فیزیکی، از محصول و کالا در برابر انواع مشکلات محیطی وطبیعی مثل  رطوبت، نور، پوسیدگی، فاسد شدگی، آلودگی و… که موجب می شوند ماهیت محصولات تغییر کند، محافظت می کند. در این مقاله از سایت محتوا مارکتینگ درباره جذب مشتری با بسته بندی محصول در خدمت شما هستیم!

تاثیر بسته بندی در تبلیغات و میزان فروش

بسته بندی چیست؟ نوعی صنعت می باشد که در دهه ی اخیر، توجه بسیاری از فروشندگان، تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، فروشگاه ها، آژانس های تبلیغاتی و… را به خود جلب کرده است. این استقبال و توجه به شکلی بوده است که در حال حاضر بسته بندی محصولات مختلف یکی از اصلی ترین و مهم ترین موارد در بازار هر محصولی شده است.

انواع مواد بسته بندی

پنج ماده اولیه بسته بندی چیست؟ کاغذ، پلاستیک، شیشه، فلز و چوب (پالت). دسته ششم شامل کامپوزیت ها می شود: زمانی که بسته بندی از مخلوطی از چندین ماده ساخته می شود. به عنوان مثال: کارتن های کاغذی و پلاستیکی شیر (پوشش چند لایه) یا بسته بندی آسپتیک (کارتن های آب میوه ساخته شده از کاغذ، پلاستیک و آلومینیوم).

انواع بسته بندی

طیف گسترده ای از انواع بسته بندی وجود دارد، حتی در یک گروه خاص. به عنوان مثال، بسته‌بندی مبتنی بر کاغذ، نه تنها شامل دسته‌های اصلی بسته‌بندی (کانتینربورد، جعبه جعبه و کاغذ کرافت) می‌شود، بلکه پاکت‌ها و انواع مختلف برچسب‌ها را نیز شامل می‌شود، چیزهایی که معمولاً آنها را مانند بسته‌بندی نمی‌دانیم.

بسته بندی یک اصل مهم برای هر محصول می باشد که وظیفه آن معرفی و شناساندن یک محصول از مشخصات، توضیحات، برند و… و همچنین نگهداری و محافظت از کالا، از تولید تا مصرف می باشد.

بسته بندی محصولات چه تاثیری در تبلیغات دارند؟

اهمیت بسته بندی محصول بسیار زیاد است و بسته بندی غیرقابل تفکیک از محصول موجود در آن، نقش های زیادی را ایفا می کند. بدیهی است که محافظت می کند، حفظ مواد غذایی را تضمین می کند و حمل و نقل و ذخیره سازی را تسهیل می کند.

همچنین اغوا می کند، چشم خریدار بالقوه را به خود جلب می کند و اطلاعات ضروری مربوط به محصول خود را به نمایش می گذارد. بسته بندی محصول عملی و هوشمندتر است و نباید به سادگی مورد توجه قرار گیرد و با بیشترین دقت توسعه داده می شود.

بسته بندی کالا و محصولات

افراد حرفه ای یا افراد، برای دانستن تمام اسرار فروش و تبلیغات، این مقاله راهنما را مطالعه کنید!

بسته بندی چه تاثیری در افزایش فروش دارد؟

جلب توجه کننده ترین گرافیک و تصویری که هر مشتری از یک کالا و یا محصولات مختلف دارند، در اولین برخورد آن ها شکل می گیرد که تصمیم میگیرد آن محصول را خریداری کنید یا نه! معمولا عموم مردم برای خرید انواع محصولات در ابتدا بسته بندی آن را نگاه می کنند و مورد بررسی قرار می دهند. در نتیجه بسته بندی تاثیر بسیار زیادی در فروش محصولات مختلف دارد.

ما در مقالات قبلی راجب دلایل طراحی سایت برای فروش بیشتر و جذب مشتری به شما یک از مهمترین روش های جذب مشتری را بیان کردیم. در این میان یکی دیگر از مهم ترین موارد برای جذب مشتری و فروش بیشتر، بسته بندی محصولات است.

انواع مختلف بسته بندی

از نظر ظاهری ساده یا پیچیده، بسته بندی محصول باید به طور خاص با مشخصات محصول مطابقت داشته باشد. در طول زنجیره تامین، 3 نوع مختلف وجود دارد:

  • بسته بندی اولیه: به شکلی است که محصول در نقاط مختلف فروش ارائه می شود. بطری های حاوی مایعات، قابلمه های حاوی ماست، کیسه های محافظ چیپس یا بیسکویت.. در همه جا حاضر، بسته بندی اولیه به طور کلی با یک بسته اضافی تکمیل می شود که برای سیاره خیلی خوب نیست! برخی از فروشگاه ها برای محدود کردن ضایعات، فروش عمده یا بسته بندی ساده را ترجیح می دهند.
  • بسته بندی ثانویه: عموماً از مقوا ساخته می شود و باعث حمل و نقل کالا و قرار دادن آنها در قفسه ها می شود. به عنوان مثال، ماست ها را به صورت دسته ای یا بسته های بیسکویت در همان بسته مقوایی گروه بندی می کند.
    به طور کلی این اوست که خود را در قفسه زیر نظر مصرف کننده قرار می دهد و انتخاب او را تعیین می کند. با ابعاد بهینه، حمل و نقل کالا را تسهیل می کند و به کاهش هزینه ها کمک می کند.
  • بسته بندی ثالثیه: اغلب اوقات برای مشتری نامرئی است، مربوط به گروه بندی محصولات در واحدهای تحویل است. این پالت‌های پیچیده شده با فیلم، جعبه‌ها، روکش‌های پلاستیکی هستند که به لجستیک و توزیع کمک می‌کنند. آنها به ویژه در مارک های ارزان قیمت یافت می شوند.

به طور خاص و مکمل، انواع مختلف بسته بندی محصول در حین حمل و نقل یک محصول به دنبال یکدیگر می آیند. آب در یک بطری (اولیه) ریخته می شود و سپس به صورت دسته ای در بسته بندی پلاستیکی (ثانویه) گروه بندی می شود.

روی پالت ها توسط فیلم انقباض پذیر حرارتی (ثالثیه) نگهداری می شود، به زودی به نقاط فروش و ذخیره سازی خود می رسد.

بسته بندی و تدارکات

بسته بندی محصول مقاوم و به طور خاص با آنچه در آن وجود دارد سازگار است، تمام مراحل فرآیند لجستیک را تسهیل می کند . از تخریب کالاها و خسارات مالی و زیست محیطی ناشی از آن جلوگیری می کند .

در مناطق ما، نسبت ضایعات مواد غذایی 2 یا 3 درصد برآورد شده است. آشفتگی ناشی از شرایط حمل و نقل و بسته بندی نامناسب.

با این حال، خوب فکر شده، به دست آوردن کارایی و مدیریت حمل و نقل و ذخیره سازی به روش بهینه امکان پذیر است. نکته کلیدی صرفه جویی در زمان و هزینه و اطمینان از حفظ یکپارچگی کالا است.

حمل و نقل: بسته بندی با رعایت ابعاد محصول به محافظت در برابر ضربه ها و حملات خارجی کمک می کند. حملات جوی، نور و فیزیکوشیمیایی نباید در آن نفوذ کند!
برای محافظت بهینه، معمولاً توصیه می شود بسته بندی را کمی بزرگتر از محصول موجود انتخاب کنید. بنابراین یک بالشتک امکان گوه زدن کالاها را تا حد امکان ممکن می سازد.

تاثیر بسته بندی در تبلیغات و فروش

از بسته بندی محصول خود محافظت کنید!

در صورت فروش از راه دور (کاتالوگ، اپلیکیشن، اینترنت و غیره) از بسته بندی محصول خود محافظت کنید.

بسته بندی محصول که کاملاً سازگار است، استفاده از وسایل نقلیه را با نرخ پر شدن تا 100٪ نیز بهینه می کند. حمل و نقل انبوه است و هزینه ها و دفعات سفر را کاهش می دهد. مزایای قابل توجه مالی و زیست محیطی.

ذخیره سازی: هر محصولی ویژگی ها و روش نگهداری خود را دارد. غذاهای تازه نیازهای متفاوتی با مواد دارویی دارند و هر کدام به دستگاه بسته بندی مناسب نیاز دارند.
علاوه بر حفاظت، استفاده از فضا نیز در خطر است. بسته بندی خوب باعث صرفه جویی در فضا و تسهیل عملیات جمع آوری پس از آن می شود.

در مواجهه با نارضایتی تاجران، برند شربت افرا Log Cabin بسته بندی خود را اصلاح کرد که بسیار غیرعملی تلقی می شد. برای قفسه بندی و نگهداری راحت تر، جعبه های فلزی با بطری های شیشه ای نازک جایگزین شده اند.

بسته بندی و امنیت

بسته بندی محصول با محافظت از محصولات در حین حمل و نقل و جابجایی، ایمنی را در سطوح دیگر تامین می کند.

ایمنی مصرف کننده: برخی از محصولات خاص در هنگام استفاده از آنها نیاز به توجه ویژه دارند. بسته بندی با طراحی خوب خطر تصادف را کاهش می دهد و از پخش شدن محصولات سمی جلوگیری می کند.
در تماس با غذا نیز باید بتواند کیفیت و تثبیت خود را حفظ کند. همه بدون اینکه خود محصول آلوده شود.

بعلاوه، قوانین خاصی تولیدکنندگان را ملزم می کند که اطلاعات خوانا در مورد محصولی که می خرند در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. بسته بندی محصول سپس به حامل اطلاعات تبدیل می شود، همانطور که کمی بعد خواهیم دید.

ایمنی محیطی: آلودگی، تخریب فلور یا لایه ازن، بسته بندی نیز باید از حملات برخی محصولات سمی جلوگیری کند. سفت و سخت و قابل انطباق است، در برخی موارد باید به طور دقیق با استانداردهای تحمیلی خاصی مطابقت داشته باشد.

By psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *