ZeroAvia از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا (CAA) اجازه پرواز یک نسخه اصلاح شده از هواپیمای دورنیر 288 خود را که مجهز به نمونه اولیه پیشرانه هیدروژن-الکتریکی است، دریافت کرده است. این شرکت پروازهای آزمایشی این هواپیمای 19 نفره دو موتوره را در ژانویه آغاز خواهد کرد.
این هواپیما دارای یک پیشرانه 600 کیلوواتی هیدروژن الکتریکی در بال چپ خود است، در حالی که سمت راست آن دارای موتور معمولی هانیول TPE-331 است. طراحی دوگانه به منظور ایجاد افزونگی در طول آزمایش است.
مجوز پرواز این هواپیما پس از آن اعطا شد که ZeroAvia آزمایش های زمینی گسترده ای را روی هواپیما انجام داد و برنامه توسعه آن را در کنار CAA به طور کامل بررسی کرد. مشخصات آزمایش این هواپیمای 19 نفره بسیار دقیق تر از آنهایی بود که برای آزمایش نمونه اولیه شش سرنشینه هیدروژن-الکتریکی این شرکت در سال 2020 استفاده شد.
وال میفاخوف، مدیرعامل ZeroAvia در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت: «کسب مجوز کامل قسمت 21 ما برای پرواز با CAA یک نقطه عطف حیاتی است زیرا ما یک سیستم پیشرانه هوانوردی با آلایندگی صفر را توسعه میدهیم که زیستمحیطیترین و اقتصادیترین راهحل برای آب و هوای صنعت خواهد بود. ضربه. ما سال 2023 را به بهترین شکل ممکن آغاز خواهیم کرد و از طریق پرواز نشان خواهیم داد که پرواز تجاری بدون آلایندگی واقعی بسیار نزدیکتر از آن چیزی است که بسیاری فکر می کنند.
بخش 21 به فرآیند تأیید نظارتی برای طراحی هواپیما در اتحادیه اروپا و بریتانیا اشاره دارد.
آزمایشهای آتی زمینه را برای ZeroAvia برای توسعه نسخه تجاری آماده از ZA600 تا پایان سال 2023، با برنامهریزی برای آغاز پروازهای تجاری این هواپیمای هیدروژنی تا سال 2025 آماده میکند. هنگامی که پروازهای آزمایشی آغاز شود، دورنیر 228 به بزرگترین هواپیما تبدیل خواهد شد. هواپیمایی که همیشه با استفاده از یک نیروگاه هیدروژن الکتریکی پرواز می کند.
منبع: PR Newswire
سایت محتوا مارکتینگ
برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!