با کاهش تعداد کاربران فعال توییتر، شرکت ها به دنبال پلتفرم های رسانه های اجتماعی جایگزینی هستند که فرصت های تعامل و تبلیغات مشابه (یا بهتر) را ارائه می دهند. همانطور که پلتفرم Tumblr وعده داده است، حتی آنهایی که در “هرج و مرج سالم” رشد می کنند.

Tumblr که در سال 2007 به عنوان یک وب سایت میکروبلاگینگ و شبکه های اجتماعی راه اندازی شد – اکنون بخشی از Automattic، شرکت مادر WordPress VIP است – در ماه های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، به ویژه به عنوان یک کانال بازاریابی دست نخورده برای برندهای تجاری.

با کمک کارکنان Tumblr، همه آنچه را که در مورد کارکرد این شبکه باید بدانید را برای شما گردآوری کرده ایم.

Tumblr چگونه کار می کند؟

Tumblr یک پلت فرم وبلاگ نویسی است که به افراد اجازه می دهد صفحات سفارشی ایجاد کنند و بهترین آثار و آثار خود را به صورت آنلاین ارسال کنند. اصطلاح “وبلاگ” در اینجا برای توصیف یک خانه برای پست های هر کاربر، صرف نظر از نوع محتوا، به طور محدود استفاده می شود.

مانند سایر پلتفرم های اجتماعی، Tumblr دارای یک فید خانگی به نام داشبورد Tumblr است. اینجا جایی است که پست‌های منفرد از وبلاگ‌ها و برچسب‌های دنبال‌شده خود را می‌بینید. در اینجا، می‌توانید مجدداً وبلاگ (پست مجدد)، قلب (لایک)، نظر دادن و اشتراک‌گذاری پست‌های فردی را مجدداً ثبت کنید.

این پویایی‌های اجتماعی، مانند اشتراک‌گذاری و اظهار نظر، برای تشکیل جوامع حول علایق مشترک و تعامل با یکدیگر استفاده می‌شوند. فرهنگ Tumblr خلاقانه، عجیب و غریب (به شیوه ای سرگرم کننده) و بسیار Fandom (علائق مبتنی بر اشتیاق عمیق) است.

هر انجمنی که فکرش را بکنید، در Tumblr وجود دارد. از سرگرمی و غذا گرفته تا ورزش و اتومبیل، کاربران به Tumblr می‌آیند تا در جوامعی که حول محور علایقشان است، شرکت کنند.

امکانات هدف‌یابی تبلیغات اجتماعی در Tumblr

چرا برندها باید در Tumblr باشند؟

به زبان ساده، برای دستیابی به مخاطبان رو به رشد Gen Z. Tumblr با 140 میلیون کاربر فعال ماهانه جهانی (40 میلیون کاربر فقط در ایالات متحده)، مخاطبان منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد که 50 درصد آن‌ها در TikTok نیستند.

Tumblr همچنین مکانی عالی برای تعامل با جوامع خاص یا گروه های علاقه مند است که ممکن است با مصرف کننده هدف شما مطابقت داشته باشد. Tumblr یک راه ایده آل برای ایجاد یک حضور اجتماعی خلاق ارائه می دهد که توسط طراحی، محتوای پست، صدا، موضوعات یا محدودیت های رایج پلتفرم های دیگر محدود نمی شود.

به علاوه، الگوریتم Tumblr منحصربه‌فرد است، به این معنی که فالوورهای شما بیشتر از سایر پلتفرم‌ها، پست‌های شما را می‌بینند و با آنها درگیر می‌شوند. به همین دلیل است که می‌بینید شرکت‌هایی مانند Netflix، Nickelodeon، Adobe و بسیاری دیگر با موفقیت برندهای خود را در Tumblr تبلیغ می‌کنند.

نشان‌واره‌های برندهای سازمانی که در Tumblr شرکت می‌کنند، مانند Netflix، Kate Spade، Adobe، و غیره.

مشخصه ای برای این برندها؟ با نام تجاری، صدا و لحن سرگرم شوید. Sprout Social در مقاله خود می گوید: “Tumblr، با قوانین کمی در مورد نوع محتوا یا موضوع، به عنوان عجیب و غریب شناخته شده است.” Tumblr بازگشته است. هرچه در محتوای خود خلاقیت بیشتری داشته باشید، بهتر است.

چگونه وبلاگی بسازیم که با برند شما هماهنگ باشد

اگر آماده هستید تامبلر را امتحان کنید، اولین قدم این است که یک وبلاگ برای برند خود ایجاد کنید.

  1. طرح

هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد کردید، یک طرح زمینه را در باغ تم انتخاب کنید. بعداً می‌توانید صفحات وبلاگ را مطابق با زیبایی برند خود سفارشی کنید.

  1. گوش کن

قبل از اولین پست خود، در شنیدن اجتماعی شرکت کنید. زمانی را در پلتفرم صرف کنید تا بیاموزید چه محتوایی از برند شما با مخاطبان هدف شما هماهنگ است. وبلاگ ها و برچسب هایی را دنبال کنید که با علایق مخاطبان شما مطابقت دارند تا نبض جامعه را به دست آورید.

اگر از ابزار گوش دادن اجتماعی شخص ثالث استفاده می کنید، از نماینده پشتیبانی خود برای دسترسی به داده های Tumblr در حساب خود کمک بخواهید.

  1. با محتوا آزمایش کنید

انواع پست های مختلف را امتحان کنید و با صدای خود بازی کنید تا بفهمید چه چیزی طنین انداز می شود و باعث ایجاد تعامل می شود. این بهترین روش برای هر کانال جدید است، Tumblr نیز تفاوتی ندارد.

نکات حرفه ای:

  • محتوای شما باید برای برند شما و برای مخاطبان هدف شما معتبر باشد.
  • قبل از ورود به فرصت های حمایت مالی، پست های ارگانیک را اولویت بندی کنید.
  • برای کمک به کمپین های استراتژیک و ابتکارات مخاطبان، با Tumblr Brand Partnerships ارتباط برقرار کنید.
  1. یک جامعه بسازید

بزرگترین تفاوت Tumblr از سایر پلتفرم های اجتماعی نیاز به اعتبار از برندها است. کاربران Tumblr از یک مایل دورتر می توانند پیشرفت فروش را احساس کنند، بنابراین به جای تبلیغ محصول یا خدمات خود، روی ایجاد یک جامعه تمرکز کنید.

پست هایی را که ممکن است کمی با برند شما ارتباطی نداشته باشند، مجدداً وبلاگ (اشتراک گذاری) کنید، اما برای مخاطبان شما جالب است. به نظرات و وبلاگ های مجدد از طرفداران پاسخ دهید و اغلب با آنها درگیر شوید.

تبلیغات و گزینه های اجتماعی پولی در Tumblr

برای جلب توجه مردم به برند شما، Tumblr چندین گزینه دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

واحدهای درون خوراک

پست های حمایت شده Tumblr

پست‌های حمایت‌شده واحدهای تبلیغاتی داخلی هستند که دارای قابلیت‌های کامل پست‌های Tumblr استاندارد (هر نوع رسانه‌ای) به‌علاوه برخی از ویژگی‌های اضافی مانند دکمه‌های CTA و چرخ فلک (دوچرخه در میان عکس‌ها) هستند.

این گزینه برای برندهایی که حضور ارگانیک را در Tumblr ایجاد می‌کنند، بهترین است، هرچند نیازی به ایجاد حساب وبلاگ نیست. فرمت ها شامل بنرها، ویدیوها و اختلاف منظر (پیمایش بعدی) است. همه به صورت برنامه‌ریزی در دسترس هستند، اما می‌توان آنها را مستقیماً خریداری کرد.

مارول و آتلتا نمونه‌های خوبی از پست‌های حمایت‌شده خلاقانه دارند.

آتش

یکی دیگر از گزینه های موجود در فید، Blaze کردن یک پست موجود است. پس از ایجاد، می‌توانید آن را «Blaze» کنید تا تعداد نمایش‌ها را افزایش دهید. این گزینه برای سازندگان فردی ایده‌آل است، اما می‌تواند گزینه خوبی برای مارک‌ها باشد تا پستی را که از قبل عملکرد خوبی دارد، تقویت کنند.

تصاحب Tumblr

تصاحب کل

تصاحب شامل قرار دادن تبلیغات بسیار قابل مشاهده و مقیاس پذیر بر اساس نیازهای برند شما است.

گزینه ها عبارتند از:

  • روز حمایت‌شده Tumblr (یک ویدیو، تصویر یا گیف در بالای داشبورد)
  • پیشنهادات جستجوی کاوش موبایل
  • آرم سفارشی Tumblr “T”.

برگه سفارشی

برگه سفارشی محتوای وبلاگ Tumblr Brand یا سایر محتوای تولید شده توسط انجمن را در یک برگه داشبورد در فید کاربر یکپارچه می کند.

محتوا

سازندگان

Tumblr به خالقان خود می بالد که «هنرمندان نه تأثیرگذار» هستند. از طریق Creatrs، می توانید محتوای مارک دار اصلی یا ریمیکس ایجاد شده توسط هنرمندان شگفت انگیز Tumblr را به اشتراک بگذارید.

ادغام محتوا و حمایت مالی

با AnswerTime (مجموعه ویدیویی به سبک مصاحبه)، هنرمند ماه (ویژگی‌های هنرمند موسیقی)، و Tumblr Top 5 (مجموعه ویدیویی با فهرست‌های موضوعی) نام تجاری خود را در مقابل مخاطبان درگیر قرار دهید.

ادغام های پلت فرم سفارشی

Tumblr می تواند ادغام های پلتفرم سفارشی را برای تلاش های تبلیغاتی در مقیاس بزرگ ایجاد کند. به عنوان مثال، نتفلیکس یک داشبورد Tumblr با مضمون وارونه با پوشش بصری دود و اسپور، همراه با یک Tab Custom و یک Total Tumblr Takeover انجام داد.

نمونه ای از چیزهای غریبه "وارونه" صفحه داشبورد Tumblr سفارشی

نمونه هایی از برندهای موفق در Tumblr

هنوز مطمئن نیستید که آیا نام تجاری شما برای Tumblr مناسب است یا خیر؟ چند مارک تجاری را که با وبلاگ های خود موفقیت بزرگی کسب کرده اند، بررسی کنید.

مطالعه موردی: نتفلیکس

وبلاگ نتفلیکس یک مثال ایده آل از نحوه تعامل با مخاطبان خود به عنوان یک برند در Tumblr است. آنها نتایج فوق العاده ای دیده اند: بیش از 25 میلیون بازدید و نرخ تعامل 3.03٪.

نت‌فلیکس انواع پست‌های خود را با هم ترکیب می‌کند و محتوای آن از تبلیغاتی گرفته تا محاوره‌ای متفاوت است. آنها جامعه ای برای شرکت در بحث درباره نمایش های مورد علاقه خود، پرسیدن سوالات و بررسی نسخه های آینده ساخته اند.

مطالعه موردی: Manscaped

Manscaped، یک شرکت اصلاح، حضور عالی و متمرکز بر تبلیغات در Tumblr دارد. در سال 2021، آنها 50٪ کمتر از سایر پلتفرم ها در سال 2020 دلار تبلیغاتی را در Tumblr خرج کردند، اما 524٪ درآمد بیشتری کسب کردند. آنها همچنین تعامل بهتری با پست‌ها نسبت به اینستاگرام یا توییتر دارند، به همین دلیل است که همچنان به تبلیغات Tumblr متمایل می‌شوند.

مارک های دیگر برای تماشا

به دنبال نمونه های اصلی Tumblr بیشتر هستید؟ موزه بروکلین، کتاب‌های تور، ووگ، دیجو، ناسا و گرگ نوجوان را ببینید.

ببینید Tumblr چگونه این کار را انجام می دهد

وبلاگ کارکنان Tumblr را دنبال کنید تا نگاهی به عملکرد Tumblr داشته باشید. و حتماً وبلاگ VIP وردپرس را برای نمونه‌های Tumblr سازمانی بیشتر بررسی کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *