Google Optimize متوقف خواهد شد.  بیایید به دنبال جایگزین های تست A/B باشیم



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

Google Optimize است رسما در سپتامبر 2023 غروب می‌کند و بازاریابان را بدون یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تست A/B و بهینه‌سازی تجربه کاربر می‌گذارد.

این غروب Google Optimize به طور قابل توجهی بر متخصصان بازاریابی که برای تصمیم گیری مبتنی بر داده در مورد طراحی وب سایت و تجربه کاربر به Google Optimize متکی هستند تأثیر می گذارد.

بازاریابان باید چالش های پیش رو و آنچه باید انجام شود تا برای توقف Google Optimize آماده شوند را درک کنند.

علاوه بر این، درک گزینه‌های موجود می‌تواند به ادامه تلاش‌های بهینه‌سازی تبدیل، علی‌رغم تصمیم Google، کمک کند. در این مقاله به تفصیل درباره این موضوعات بحث خواهیم کرد.

چرا گوگل این تصمیم را می گیرد؟

گوگل متعهد شده است که مدرن ترین و موثرترین راه حل ها را به مشتریان خود ارائه دهد. در حالی که Optimize یک محصول قدیمی بود، فاقد ویژگی هایی بود که بسیاری از بازاریابان آن را ضروری می دانستند.

گوگل اعلام کرده است که این تغییر را برای بهبود تجربه مشتری خود و سرمایه گذاری هنگفت بیشتری روی تست A/B با Google Analytics 4 انجام می دهد. اگرچه مشخص نیست چه زمانی و چگونه دقیقاً این مورد در دسترس قرار خواهد گرفت، وعده بهبود عملکرد قطعاً اغوا کننده است.

می‌توانیم شرط‌بندی کنیم که Google به ترویج و تسهیل تست A/B اختصاص خواهد داد، زیرا یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای تعیین اینکه چگونه می‌توانیم تجربه کاربر را در حین رسیدن به اهداف تجاری خود به حداکثر برسانیم، است.

اهمیت تست A/B

تست A/B برای بازاریابانی که به دنبال به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه (ROI) کمپین های خود هستند، مهم است. این ابزار قدرتمندی است که به شما کمک می‌کند تا کاربران را جذب کنید، خروجی‌های وب‌سایت را کاهش دهید (معروف به نرخ پرش)، تبدیل‌ها را افزایش دهید و بدون ریسک‌های غیرضروری محتوا ایجاد کنید.

آزمایش نسبی دو نسخه از یک تجربه دیجیتال، مانند یک برنامه یا وب سایت، در برابر یکدیگر برای تعیین اینکه کدام یک در دستیابی به اهداف تجاری مورد نظر مؤثرتر است، راهی برای رسیدن به موفقیت تضمین شده با افزایش عملکرد ارائه می دهد.

بازاریابان می‌توانند تعیین کنند که کدام عناصر طراحی، ویژگی‌ها و کپی بهترین تجربه کاربری را به همراه دارد و کدامیک خیر. اگر روی بهتر کردن وب سایت ها کار می کنید، احتمالاً تست های A/B را انجام می دهید.

جایگزین های Google Optimize

در حالی که Google Optimize در حال غروب است، بسیاری از راه‌حل‌های آزمایش A/B قابل اجرا هنوز در دسترس هستند. بازار نرم افزار تست AB درآمدها در سال 2021 با 11 درصد رشد پیش بینی شده در 10 سال آینده، 1 میلیارد دلار برآورد شد.

Google Optimize سهم قابل توجهی از بازار را به دنبال یک پلتفرم تست جایگزین A/B باقی خواهد گذاشت. بسیاری از راه‌حل‌ها ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنند که Optimize فاقد آن‌ها است و چندین راه‌حل تست A/B برای بازاریابانی که نیاز به پر کردن خلأ ایجاد شده توسط Google Optimize دارند، در دسترس هستند.

اگر در رابطه با بهینه سازی محتوای خود برای چیزهای بیشتری آماده هستید که نه تنها تست های A/B بلکه یک تجربه محتوای برتر را نیز ارائه می دهد، وقت آن است که با Ion ملاقات کنید.

فراتر از ابزار تست A/B بروید

تمرکز روی بهینه‌سازی عملکرد وب‌سایت و ایجاد تبدیل‌ها آسان است و فراموش می‌کنید که راه بهتری برای دستیابی به همان نتایج تجاری که به دنبال آن هستید با قالب‌ها و استراتژی‌های محتوای کاملاً متفاوت وجود دارد.

ایجاد تجارب محتوای تعاملی و جذاب نه تنها نرخ تبدیل شما را در کوتاه مدت بهبود می بخشد، بلکه وفاداری و اعتماد مشتری را به برند شما تقویت می کند. با ارائه اطلاعات سودمند به مشتریان از طریق یک تجربه همهجانبه، می توانید ارزش برند خود را به طور تصاعدی افزایش دهید و در بلندمدت نیز ارزش ارائه دهید.

با Ion، پلتفرم تجربه محتوای تعاملی ما، می‌توانید بدون نوشتن کد، محتوایی به پیچیدگی آزمون‌ها، ماشین‌حساب‌ها، و یاب‌های راه‌حل و همچنین صفحات فرود ساده ایجاد کنید. گالری قالب ما یک راه سریع برای شروع ارائه می دهد.

همچنین می توانید اطلاعات مفیدی در مورد مخاطبان خود با رعایت مقررات حفظ حریم خصوصی داده ها به دست آورید. از آنجایی که همه چیز می‌تواند با پلتفرم بازاریابی یا CRM شما یکپارچه شود، می‌توان از داده‌های باارزش شخص صفر برای احراز صلاحیت، غنی‌سازی گفتگوی فروش و شخصی‌سازی توالی‌های پرورش استفاده کرد.

آیا به یون اشاره کردم که شامل تست بومی A/B می شود؟ درست است، شما می توانید تست های A/B/n را به راحتی در تجربیات محتوای تعاملی خود اجرا کنید یا حتی صفحات فرود ساده در Ion ایجاد کنید و آنها را نیز آزمایش کنید.

در حقیقت، آنچه ما اغلب به عنوان یک مانع درک می کنیم می تواند فرصتی برای ایجاد تغییرات سازنده و تغییر دیدگاه ما باشد.

چالش های پیش رو برای بازاریابان

اگرچه Google Optimize در حال پایان است و ممکن است کارها را پیچیده کند، نباید شما را از دستیابی به اهداف بهینه سازی محتوا و تجزیه و تحلیل داده بازدارد. در نهایت، غروب Google Optimize به بازاریابان یادآوری می کند که چشم انداز دیجیتال به سرعت تغییر می کند و جلوتر ماندن از منحنی مستلزم سازگاری است.

با استفاده از محتوا، داده ها و فناوری خود، می توانید تجربیات مشتری را برای موفقیت آزمایش، بهینه سازی و شخصی سازی کنید. تصویر بزرگ را فراموش نکنید. به عنوان یک بازاریاب، همیشه باید از این عناصر برای بهبود تجربه مشتری، ایجاد آگاهی از برند و دستیابی به نتایج تجاری خود استفاده کنید.

از این لحظه استفاده کنید و به گزینه های جایگزین نگاه کنید و آنچه را که برای بهترین استراتژی شما مناسب است بیابید. شاید زمان آن رسیده باشد که فراتر از بهینه سازی نرخ تبدیل ساده نگاه کنید و استراتژی بازاریابی خود را مجددا ارزیابی کنید و اینکه چگونه می توانید نتایج بیشتر و بهتری را با محتوا بدست آورید.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *