Google Optimize و Optimize 360 پس از 30 سپتامبر 2023 دیگر در دسترس نخواهند بود. آزمایشها و شخصیسازیهای شما میتوانند تا آن تاریخ اجرا شوند.
چرا ما اهمیت می دهیم. قطع Optimize ممکن است بر توانایی بازاریابان برای انجام آزمایش A/B و بهینهسازی تجربه کاربری وبسایت یا برنامهشان تأثیر بگذارد.
در حالی که Google Analytics 4 در حال افزایش محبوبیت است، بازاریابان هنوز آن را به طور کامل قبول نکرده اند. اما این اعلام غروب آفتاب دلیل دیگری است که بازاریابان باید با ابزارها و ویژگیهای موجود در GA4 آشنا شوند، زیرا گوگل متعهد است که آزمایش A/B را به آنجا منتقل کند.
چرا گوگل این تغییر را ایجاد می کند. گوگل میگوید Optimize را متوقف میکند تا با سرمایهگذاری در راهحلهایی که قابلیتهای تست A/B قویتری را ارائه میکنند، به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهد. در این اطلاعیه، آنها گفتند که تمرکز آنها بر ارائه ابزارهای موثر بهبود تجربه کاربر از طریق Google Analytics 4 و ادغام های دیگر است. آنها ادعا کردند که علیرغم اینکه Optimize یک محصول طولانی مدت است، نیازها و خواسته های مشتریان خود را برآورده نمی کند.
بازاریابان راضی نیستند چندین بازاریاب برای بیان احساسات خود در مورد این خبر در توییتر آمدند.
به داده های خود دسترسی داشته باشید. همچنان می توانید به داده های خود دسترسی داشته باشید. حتما قبل از 30 سپتامبر آن را از رابط کاربری Optimize دانلود کنید.
عمیق تر حفاری کنید. اطلاعیه کامل گوگل را بخوانید اینجا.
جدید در زمین موتورهای جستجو