DXP مرده است. بعد چه می شود؟

چگونه شرکت‌ها پلتفرم‌های تجربه دیجیتال خود را می‌سازند

در سال‌های اخیر، تلاش برای یک پلتفرم تجربه دیجیتال (DXP) یکی از داغ‌ترین موضوعات در فناوری بازاریابی بوده است. فروشندگان به معنای واقعی کلمه میلیاردها دلار هزینه کرده اند تا یک DXP یک اندازه را با هم ترکیب کنند که به هر نوع شرکتی که از یک فروشنده خریداری می شود خدمات می دهد. اگرچه عجیب است، حتی زمانی که فروشندگان به دنبال تثبیت “پلتفرم” خود بودند، Martech 5000 ناگهان به Martech 9000 تبدیل شد. فناوری های بیشتری نسبت به قبل وجود داشت.

چی شد؟

در وبلاگ اخیر خود، Joe Cicman از Forrester Research به این نتیجه رسید که مردم DXP های یکپارچه نمی خرند زیرا هم پیچیده و هم ناکافی هستند: پیاده سازی گران است اما برای برآوردن نیازهای متنوع هر شرکت کافی نیست. او در گزارش همراه خود نتیجه می‌گیرد: «پلت‌فرم‌های تجربه دیجیتال (DXP) وجود دارند، اما آنها توسط شرکت‌ها ساخته می‌شوند، نه از فروشندگان خریداری می‌شوند – شما نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

بنابراین اگر نمی توانید یک DXP بخرید، به جای آن چه چیزی را باید در نظر بگیرید؟

ساختن DXP بدون “ساخت DXP”

در حقیقت، دورنمای ساخت یک DXP به همان اندازه که خرید آن غیرجذاب به نظر می‌رسد، مستلزم یک پروژه معماری پیچیده است که ساخت آن به زمان و هزینه قابل توجهی نیاز دارد. قطعا می توان آن مسیر را طی کرد و گم شد، اما لازم نیست آنقدرها هم پیچیده باشد.

یک رویکرد بهتر برای مشکل DXP این است که حادترین نیازهای خود را در نظر بگیرید. آیا وب سایت شما قدیمی است؟ آیا تولیدکنندگان محتوای شما برای انتشار محتوا با مشکل مواجه هستند؟ آیا نمی توانید از داده ها برای تصمیم گیری استفاده کنید؟ آیا شما حتی دارند داده های درست؟ آیا می توانید مشتریان خود و رفتار آنها را درک کنید؟ اگر تجربه تجاری دارید، آیا به اندازه کافی خوب است؟ آیا کانال های جدیدی وجود دارد که باید از آنها حمایت کنید؟

حتی اگر به تک تک سؤالات «بله» پاسخ دادید، از خود بپرسید کدامیک از همه مهمتر است. اگر سعی کنید همه چیز را به یکباره حل کنید، در نهایت هیچ چیز را حل نمی کنید. با تمرکز شروع کنید، اما همیشه گزینه‌های خود را باز نگه دارید—راه‌حل‌هایی که اتخاذ می‌کنید باید به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشند تا با فناوری بعدی که ممکن است برای حل مشکل بعدی به آن نیاز داشته باشید، کار کنید.

باز بودن و سادگی در عصر SaaS

هنگامی که اصطلاح DXP ابداع شد، اکثر DXP های اولیه به عنوان نرم افزار یکپارچه در محل کار می کردند. استقرار پرهزینه و آهسته بود، و تعهد درگیر آن زیاد بود.

امروز اوضاع خیلی فرق کرده است. اکثر فروشندگان در Martech 9000 راه حل های SaaS هستند که می توانند نسبتاً به راحتی مورد استفاده قرار گیرند. اگر آنها به نتیجه نرسیدند، تغییر به فروشنده دیگری در همان دسته اغلب نسبتاً ساده است. در نتیجه، باید فرض کنید که پشته martech شما در طول زمان تغییر خواهد کرد. اکنون می‌توانید فناوری‌های مختلف را آزمایش کنید، آن‌ها را به برق متصل کنید و آن‌ها را به دلخواه حذف کنید.

در چنین محیطی، شرکت ها نیازی به قرار دادن تمام تخم مرغ های خود در یک سبد ندارند. اطمینان حاصل کنید که انعطاف‌پذیری لازم برای ایجاد تغییرات را دارید، چه زمانی که متوجه می‌شوید یک فناوری ناامیدکننده است یا زمانی که کسب‌وکارتان تغییر می‌کند.

مراقب قفل شدن قطعات اصلی باشید

Forrester DXP را به 4 حوزه تقسیم کرد: محتوا، بازاریابی، تجارت و داده. آنها به ترتیب بر ایجاد تجربه، تطبیق تجربه متناسب با زمینه، ارائه ارزش و درک مشتری تمرکز می کنند. محتوا، تجارت و داده ها مستلزم درجه ای از سرمایه گذاری است. اگر موفق باشید، در نهایت مقدار زیادی محتوا در سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) و حجم زیادی از داده های مشتری در پلتفرم داده های مشتری (CDP) خود خواهید داشت. اگر مراقب نباشید اینها می توانند به نقاط قفل فروشنده تبدیل شوند.

اولین کاری که برای جلوگیری از این وضعیت باید انجام داد این است که مطمئن شوید هر یک از سیستم ها با طیف گسترده ای از فناوری ها ادغام می شوند. چه از طریق API ها، ادغام های بسته بندی شده یا افزونه ها، اتصال این سیستم ها به فناوری های دیگر باید آسان باشد. دوم، اگر فناوری اصلی کار نمی کند، اگر فروشنده سطح خدمات مورد انتظار را ارائه نمی دهد یا بدتر از آن، اگر فروشنده دیگر وجود ندارد یا توسط یکی از فروشندگان بسته بندی شده DXP خریداری می شود، برنامه خود را در نظر بگیرید. باز بودن آن کاهش یافته است.

جایگزین های منبع باز را برای سیستم های اصلی در نظر بگیرید. این به شما این امکان را می دهد که اگر خدمات ارائه شده انتظارات شما را برآورده نمی کند، فروشنده ها را تغییر دهید. شما می توانید محیط خود را از یک فروشنده به فروشنده دیگر با حداقل تغییرات “بالا و جابجا کنید”. این یک لایه اضافی از باز بودن و انعطاف پذیری را ارائه می دهد.

از امروز شروع کن به فکر کردن

ساختن یک DXP یک شبه انجام نمی شود و همچنین نباید انجام شود. برای پیشرفت حتی لازم نیست حالت پایان کامل را تعریف کنید. جایی که بسیاری از شرکت‌ها شروع می‌کنند، بررسی CMS اصلی خود و تعیین اینکه آیا از فناوری مناسب استفاده می‌کنند یا خیر. وردپرس VIP سهولت و انعطاف پذیری وردپرس را ترکیب می کند، فناوری که 43 درصد وب را اجرا می کند، با مقیاس پذیری برای قدرت بخشیدن به سایت های رسانه ای عظیم و امنیت برای اجرای وب سایت های سازمان های دولتی بزرگ. این قابلیت ادغام با هزاران سیستم را ارائه می دهد و برای حداکثر انعطاف پذیری بر روی یک پایه منبع باز ساخته شده است.

جزئیات بیشتری می خواهید؟ برای امروز یک نسخه نمایشی برنامه ریزی کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *