هنوز در مسابقه تسلیحاتی موتور جستجوی هوش مصنوعی خیلی زود است، اما به نظر می رسد مایکروسافت به لطف بینگ جدید در گوگل دستاوردهایی داشته است.

مایکروسافت قبلاً به ما گفته بود که یک سوم کاربران پیش‌نمایش تازه وارد بینگ شده‌اند و پس از پیش‌نمایش جدید بینگ، بینگ از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه عبور کرده است.

در جای دیگر، داده های Similarweb نشان داد:

از زمان رونمایی از نسخه مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت در 7 فوریه، بازدید از صفحه در Bing 15.8 درصد افزایش یافته است، در مقایسه با کاهش نزدیک به 1 درصدی موتور جستجوی متعلق به Alphabet، داده ها تا 20 مارس نشان داد.

– رویترز، فناوری OpenAI به بینگ مایکروسافت در نبرد جستجو با گوگل کمک می کند

چرا ما اهمیت می دهیم. اگر مایکروسافت بینگ در حال افزایش سهم جستجوی خود است، به این معنی است که سایت شما به طور بالقوه می تواند ترافیک ارگانیک بیشتری را از Bing دریافت کند. ما در حال مشاهده شواهدی هستیم که نشان می دهد ترافیک Bing برای برخی از برندها و ناشران افزایش یافته است. مثل همیشه، هر چیزی که ما را کمی کمتر به ترافیک گوگل وابسته کند، یک پیشرفت قابل توجه است.

بیشتر از Similarweb. در هفت روز گذشته:

  • ترافیک Bing.com 15.4٪ افزایش یافته است
  • ترافیک Google.com 2.4٪ کاهش یافته است

و طی 28 روز گذشته، bing.com 13.6٪ و google.com 2.8٪ کاهش داشته است. Similarweb همچنین گزارش داد:

اگرچه این عملکرد اخیر ممکن است نشان‌دهنده ادغام قابلیت‌های ChatGPT-مانند از مشارکت مایکروسافت با OpenAI باشد، Bing در چند سال گذشته سودهای افزایشی ماهانه‌ای بالغ بر 10 درصد از سال به سال به دست آورده است – اغلب با هزینه گوگل.

– وب مشابه، پیشتاز مایکروسافت در ترکیب ویژگی‌های ChatGPT مانند حداقل بخشی از داستان

در همین حال، این افزایش ترافیک به Bing در مقایسه با رشد ترافیک به ChatGPT (chat.openai.com) کمرنگ شد که در هفته 21.3 درصد افزایش داشت.

ترافیک ناشر. قبل از 7 فوریه (روزی که Bing جدید راه اندازی شد)، Bing تنها 1.22٪ از ترافیک جستجوی ارگانیک موتور جستجو را تشکیل می داد. اکنون بینگ تا 2.6 درصد سهم دارد. گوگل همچنان تسلط دارد – از 98.2% قبل از 7 فوریه به 96.7% در حال حاضر کاهش یافته است.

ترافیک بینگ به میزگرد موتورهای جستجو 155 درصد افزایش یافته است. بری شوارتز اوایل امروز این داده ها را به اشتراک گذاشت در توییتر:

در همین حال، بینگ در حال تبدیل شدن به یک منبع ارجاعی مهم است، حتی بر اساس توییت توسط Jez Corden، سردبیر نشریه فناوری Windows Central.

داده های تعامل اجتماعی: Bing up، Google down. Comscore تا پایان ماه تعداد ترافیک جامعی در دسترس نخواهد داشت، اما این شرکت برخی از داده های تعامل اجتماعی را با Search Engine Land به اشتراک گذاشت (منبع: Comscore Social، Content Pulse، 1-21 مارس 2022 و 2023):

  • میزان مشارکت در پست‌هایی در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و تیک‌تاک که به «گوگل» و «جستجو» اشاره کرده‌اند، نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد کاهش یافته است (مارس ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳).
  • پست‌های فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و تیک‌تاک با ذکر «بینگ» و «جستجو» نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است.





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *