طبق دادههای جدید پلتفرم سئوی سازمانی BrightEdge، افرادی که برای دانلود مرورگر مایکروسافت اج عجله داشتند تا تجربه گپ جدید بینگ را امتحان کنند – از قضا – در نهایت از جستجوی Google در Edge استفاده کردند.
چرا ما اهمیت می دهیم. ما به دقت در حال مشاهده هرگونه داده ای هستیم که نشان می دهد آیا New Bing شروع به حذف پیشروی عظیم گوگل در جستجو کرده است یا خیر. آنچه در اینجا میبینیم شواهد بیشتری نشان میدهد که مایکروسافت ترافیک بیشتری را به سایتها هدایت میکند – در یک پیچ، آنها این کار را به جای Bing از طریق Edge انجام میدهند.
آنچه داده ها نشان می دهد. گوگل از ابتدای سال 2023 تاکنون بیش از 3 میلیون بازدیدکننده را به وبسایتها ارسال کرده است. با این حال، از حدود 19 فوریه، افزایش قابل توجهی در ترافیک Google از مرورگر Edge مشاهده میشود. این تعداد تا هفته 12 مارس به حدود 3.7 میلیون بازدید رسید.
در همین حال، ترافیک Bing در Edge نیز از ابتدای سال رشد نشان داده است (از کمی بیش از 5 میلیون به حدود 5.5 میلیون در هفته 12 مارس)، اما به نظر می رسد داده ها نشان می دهد که با شروع ترافیک بیشتر از Google. در Edge، کمتر از Bing در Edge آمده است.
برای تجزیه و تحلیل خود، BrightEdge بیش از 600000 میلیون بازدید از وب سایت ها را در تمام صنایع بزرگ، با مقایسه ترافیک ایالات متحده از Google و Bing، توسط مرورگر (Chrome در مقابل Edge) بررسی کرد.
گوگل یک Edge به دست می آورد. بیش از 1 میلیون نفر در 48 ساعت اول برای آزمایش Bing جدید در ماه فوریه ثبت نام کردند، اما در برخی موارد برای هفته ها در لیست انتظار ماندند.
بنابراین همه افرادی که Edge را دانلود کردند به آن چسبیدند. اما وقتی نوبت به جستجو رسید، به جای استفاده از Bing، بسیاری شروع به استفاده از جستجوی Google در Edge کردند.
یک سوال بزرگ که ماهها بعد بهتر میتوانیم به آن پاسخ دهیم این است که آیا محدود کردن ادغام GPT-4 در بینگ چت فقط در مرورگر Edge فرصتی از دست رفته است یا خیر. ما هنوز آن داده ها را نداریم.
لموئل پارک، یکی از بنیانگذاران BrightEdge و مدیر ارشد فناوری، گفت: «هنوز زود است پیشبینی کنیم که گوگل و بینگ چگونه تکامل خواهند یافت و آیا تغییر تسلط قابل توجهی در بازار وجود دارد یا خیر. با این حال، بینگ بدون شک محبوبیت خود را افزایش می دهد زیرا افراد بیشتری با قابلیت های جدید آن آزمایش می کنند.
داده های بیشتر دستاوردهای جدید Bing (کوچک) در جستجوی Google دارای داده های اضافی است، از جمله بازدید از صفحه در Bing 15.8٪ افزایش یافته است و Bing به یک منبع ارجاع مهم تر برای برخی ناشران تبدیل شده است.