صبح امروز، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل تصمیم خود را برای اخراج 12000 کارمند و پیمانکار یا تقریباً 5 درصد از کل نیروی کار آنها اعلام کرد.

پیچای در ایمیلی به کارکنان گفت

«خبر سختی برای به اشتراک گذاشتن دارم. ما تصمیم گرفتیم که نیروی کار خود را تقریباً 12000 نقش کاهش دهیم. ما قبلاً یک ایمیل جداگانه برای کارمندان در ایالات متحده که تحت تأثیر قرار گرفته اند ارسال کرده ایم. در کشورهای دیگر، به دلیل قوانین و رویه‌های محلی، این روند طولانی‌تر خواهد بود.»

روزهای سختی در پیش است اعلام گوگل پس از آن منتشر شد که چندین شرکت بزرگ فناوری دیگر برنامه های خود را برای کاهش مشاغل اعلام کردند.

  • زاکربرگ اعلام کرد متا کاهش 11000 شغل در ماه نوامبر
  • آمازون را رها کند 18000
  • مایکروسافت برنامه های خود را برای اخراج 10000 تنها یک روز قبل از اعلام گوگل اعلام کرد
  • توییتر همچنین اعلام کرد که 50 کارگر دیگر را رها کرده و تعداد کارکنان شرکت را به حدود 2000 نفر می‌گذارد.

اخراج‌های اخیر عمدتاً به دلیل رشد چشمگیر شرکت‌های فناوری در دو سال اول همه‌گیری است. مقاله اخیر فوربس توضیح می دهد

بسیاری از شرکت های فناوری معتقد بودند که این آغاز یک حالت عادی جدید است. با توجه به اینکه تقریباً هر کارمند اداری در جهان به کار از خانه روی آورده است، تغییر عظیمی در نحوه زندگی ما ایجاد شد.

از آنجا که آنها انتظار داشتند این تغییر دائمی شود، شرکت های فناوری بر این اساس استخدام کردند. آنها تیم های خود را گسترش دادند، تیم های جدیدی ایجاد کردند و به طور کلی بسیار سریع رشد کردند. این امر با این واقعیت تشدید شد که شرکت های بزرگ نیاز به افزونگی دارند.

نتیجه نهایی؟ شرکت های فناوری افراد زیادی را استخدام کردند. و اینها کارکنان معمولی ادمین نیستند که ساعتی 10 دلار درآمد دارند، بلکه مهندسان نرم افزار و توسعه دهندگان بسیار با تجربه ای هستند که درآمد کم تا متوسطی دارند.”

در او پست الکترونیک پیچای گفت به کارمندان،

طی دو سال گذشته دوره‌هایی از رشد چشمگیر را شاهد بوده‌ایم. برای تطبیق و تقویت این رشد، ما برای یک واقعیت اقتصادی متفاوت از واقعیتی که امروز با آن روبرو هستیم استخدام کردیم.

آیا جستجو تحت تأثیر قرار می گیرد؟ ما مطمئن نیستیم. هنوز هیچ نشانه ای وجود ندارد که کدام مشاغل کاهش می یابد و کدام مشاغل ذخیره می شوند. اما این احتمال وجود دارد که کارکنان پشتیبانی و خدمات مشتری در سراسر جستجو و تبلیغات مورد ضربه قرار بگیرند. اگر این اتفاق بیفتد، تبلیغ‌کنندگان ممکن است از زمان‌های طولانی انتظار برای گپ یا تأخیر تأیید، بررسی و تجدیدنظر آگهی ناامید شوند.

چرا ما اهمیت می دهیم. از دست دادن گسترده مشاغل برای افراد آسیب دیده سخت خواهد بود. اگرچه اکثر آنها بسته های سخاوتمندانه ای را دریافت می کنند، اما ممکن است برای یافتن مشاغل جدید در رشته خود دچار مشکل شوند. علاوه بر این، اخراج انبوه کارکنان می تواند سرمایه گذاران را ترسانده، شرکت مهارت های ارزشمند خود را از دست می دهد و کارمندان زنده مانده احساس عدم اطمینان می کنند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

نیکول فارلی

نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پادکست ها، سفر و تنقلات دارد.



محتوا مارکتینگ

By psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *