یک استراتژی سئو موفق شامل اجزای مختلف ضروری است، مانند بهترین شیوه های سئو، تمرکز و ارتباط مناسب با مخاطبان هدف و عوامل رقابتی.

بهترین شیوه ها و جنبه های مخاطب برای برند شما تعمیم یافته و شخصی است. انجام تجزیه و تحلیل رقبا نیز بسیار مهم است، زیرا می خواهید از برندهایی که قبلاً در فضایی که می خواهید در آن موقعیت خوبی دارند یاد بگیرید.

با این حال، زمانی که ما دنبال رهبر بازی می‌کنیم، این خطر وجود دارد که با آنچه سایت‌های رقیب رده بالا انجام می‌دهند مطابقت دهیم.

نادیده گرفتن رقبا یا کسانی که در حال حاضر برای موضوعات در بین مخاطبان هدف شما رتبه بندی می کنند، به شانس شما برای رسیدن به رقبا و پیشی گرفتن از آنها آسیب می رساند. اما تمرکز بیش از حد بر روی آنها و کپی کردن استراتژی های سئو آنها می تواند اثرات مخرب تری داشته باشد.

شما قطعاً باید بدانید که برندهای دیگر چه می‌کنند و استراتژی خود را با آنچه که موتورهای جستجو برای انجام خوب آن سایت‌ها «پاداش» می‌دهند، مطابقت دهید.

با این حال، به هشت خطر کپی کردن سئو برند دیگر توجه داشته باشید.

1. سردرگمی برند

اکثر شرکت ها می خواهند یک تصویر و هویت برند متمایز بسازند. خواه با رهبری خلاق، پیام رسانی یا فکری به بهترین شکل تعریف شود، هدف این است که برای چیزی شناخته شده و شناخته شوید.

اگر ایده شما برای ساختن یک برند، کپی کردن دقیق سئوی برند دیگری باشد، طبیعتاً شبیه آنها خواهید شد. این منجر به خطر سردرگمی برند می شود و می تواند منجر به عدم آگاهی از برند شما شود.

حتی اگر در نتایج جستجوی گوگل پیدا شوید و مخاطبان مورد نظر خود را وادار به کلیک کردن کنید، این خطر وجود دارد که متمایز نشوید.

اگر بسیاری از عناصر مشابه سایت‌های دیگر مانند محتوای صفحه، صفحات، ساختار ناوبری و فوکوس کلمات کلیدی را داشته باشید، وب‌سایت شما به اندازه کافی متمایز نخواهد بود.

اگر جستجوگر بعداً برگردد و سایت رقیب شما را پیدا کند، آیا شما را به یاد می آورد؟ آیا شما متمایز خواهید شد؟

2. عدم ارتباط با مخاطبان خود

کپی کردن سئو برند دیگر نیز می تواند منجر به از دست دادن ارتباط با مخاطبان شما شود.

حتی اگر محتوای برند یا مارک تجاری رقیب را تکرار نکنید (چون نباید این کار را انجام دهید)، اگر با کپی کردن شخص دیگری هدایت می شوید، محتوا یا دیدگاه منحصر به فردی نخواهید داشت.

فراتر از سردرگمی برند، محتوای شما اصلی نخواهد بود و کمتر احتمال دارد چیزی منحصر به فرد و متفاوت را به مخاطبان هدف خود ارائه دهید.

اگر آنها می توانند همان محتوا و تجربه را در جای دیگری دریافت کنند، چرا می خواهند پول، زمان یا توجه خود را به شما اختصاص دهند؟

کپی کردن سئوی یک رقیب شما را به معاوضه فرصت‌های منحصربه‌فردی که برای تعامل واقعی با بازدیدکنندگان سایت خود دارید، سوق می‌دهد.

3. محتوای تکراری و خطر فیلتر شدن

به طور طبیعی، اگر به معنای واقعی کلمه سئوی رقبای خود را کپی می کنید، در خطر کپی کردن نسخه خود آنها هستید.

بله، آنها چیزهایی دارند که ممکن است شامل رتبه بندی خوب نسخه وب و محتوای آنها توسط Google باشد. با این حال، متغیرها و فاکتورهای رتبه بندی زیادی وجود دارد که می توانید برای پیشرفت روی آنها تمرکز کنید.

بعلاوه، زمانی که محتوا را کلمه به کلمه یا به صورت جهشی کپی می کنید، انتظار داشته باشید که محتوای خود را از SERP فیلتر کنید. از آنجایی که شما خالق اصلی نیستید، در وضعیت قدرت یکسانی با رقیب نیستید، یا به اندازه کافی نسخه منحصر به فرد ارائه نمی کنید، سایت شما احتمالاً همان سایتی خواهد بود که از نتایج جستجوی Google فیلتر شده است در حالی که رقیب همچنان به عنوان نویسنده یا مبدع رتبه بندی می شود. کپی

در حالی که من تهدیدات کمتر و اقدامات قانونی واقعی را در جستجوی ارگانیک می بینم، ممکن است این اتفاق بیفتد.

کپی کردن محتوا، نادیده گرفتن حق چاپ و علائم تجاری یا آسیب رساندن به روابط تجاری که بر عملکرد سئو تأثیر می گذارد می تواند شما را به اقدامات قانونی نزدیکتر کند.

برای من سخت است که دلیلی برای کپی کردن سئوی یک برند دیگر بیابم یا آنچه را که آنها انجام می دهند آنقدر دقیق دنبال کنم که شما این خطر را تهدید کنید. فقط این کار را نکن

حتی اگر از اقدامات قانونی طفره بروید، موارد 1-3 بالا باید توجیه کافی برای نزدیک نشدن به کاری که انجام می دهند باشد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


5. واکنش استراتژیک بودن

داشتن استراتژی سئو ضروری است. اگر محرک های اصلی استراتژی کپی کردن سئو سایت دیگری باشد، پس این واقعا یک استراتژی نیست.

دوباره، به رقبا و آنچه در تلاش شما برای آنها کار می کند نگاه کنید. اما، آنقدر آنها را دنبال نکنید که به سادگی به هر کاری که انجام می دهند واکنش نشان دهید. دنبال کردن کورکورانه شما را محکم در موقعیتی نگه می دارد که در حال تعقیب آنها هستید یا در حال تقلید با آنها هستید.

شما می خواهید جنبه های فعال مانند:

  • کاوش در زمینه های محتوای جدید
  • شناسایی موضوعات مورد علاقه
  • اقتدار خود را ایجاد کنید.

آنها را در مناطقی که در آن رقابت نمی کنند شکست دهید. فضای خالی را برای پر کردن پیدا کنید و برای رسیدن به آن یک رویکرد دوراندیشانه داشته باشید.

6. پیروی از استراتژی ضعیف رقیب

در رابطه با واکنش پذیر بودن، شما در معرض خطر اجرای سئوی بد هستید. آنها می توانند برای یک عبارت کلیدی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، رتبه خوبی داشته باشند. با این حال، آنها همچنین می توانند بسیاری از تاکتیک ها را ضعیف انجام دهند.

شاید شما به اشتباه قضاوت کرده باشید که چه فاکتورهای سئو واقعاً باعث ایجاد این رتبه شده است.

اگر آنها به شدت توسط برخی از پیوندهای با کیفیت بالا و ذکر نام تجاری پشتیبانی می شدند و با کیفیت محتوای خود حمایت نمی شدند، چه؟

اگر استراتژی محتوای آن‌ها را کپی کنید و آن لینک‌ها را نداشته باشید، احتمالاً در همان زمان بد خواهید شد.

علاوه بر این، با ظهور SpamBrain از Google و نحوه ارزیابی بیشتر کیفیت محتوا، شما انگیزه بیشتری برای تمایز دارید تا دنبال کردن در مورد استراتژی سئوی درون صفحه و محتوا.

7. اندازه گیری معیارهای عملکرد اشتباه

در حالی که برخی از ابزارهای “جاسوسی” عالی وجود دارد که به تجزیه و تحلیل سایت های رقیب کمک می کند، آنها بی نقص نیستند.

شما واقعا نمی توانید بدانید (مگر اینکه دسترسی به CRM و تجزیه و تحلیل یا سایر منابع مستقیم برند رقیب داشته باشید) تا چه حد استراتژی سئو برای سایت های دیگر کار می کند.

آنچه احتمالاً می توانید ببینید این است که آنها در کجا رتبه بندی شده اند و آن را با حجم جستجوی تخمینی برای رتبه بندی ها یا جستجوهای خاص مرتبط کنید. مطمئناً، می‌توانید برخی از داده‌های تبدیل تخمینی یا معیار را روی هم قرار دهید. با این حال، هرچه نقاط داده بیشتری را تخمین زده و با هم جمع کنید، اعداد شما نادرست تر خواهند بود.

در حالت ایده آل، تمرکز شما روی هدف نهایی است. فرقی نمی‌کند این تبدیل به فروش، سرنخ یا سایر جنبه‌های ROI معنی‌دار برای کسب‌وکار شما باشد، باید از آنجا شروع کنید و به عقب کار کنید تا بدانید ترافیک و رویکرد باید چگونه باشد.

اگر صرفاً روی رتبه‌بندی رقبای خود و رسیدن به موقعیت‌های آنها تمرکز کنید، بدون اینکه درک کاملی از اینکه کسب رتبه‌های آن‌ها برای کسب‌وکارتان از نظر بازگشت سرمایه چه می‌کند، از آنها کپی می‌کنید.

شما می توانید زمان و پول زیادی را صرف کپی کردن استراتژی سئوی آنها کنید تا متوجه شوید که این استراتژی برای نیازهای خاص شما ارزشش را ندارد، حتی اگر به شما کمک کند با رتبه آنها همتراز شوید.

8. ریسک در برابر رقبای جدید

اگر بیش از حد بر روی کپی کردن سئو برند دیگری تمرکز کرده اید، ممکن است به چشم انداز وسیع تر توجه نکنید.

من مشتریانی داشته‌ام که بر روی یک یا دو شرکت دیگر تمرکز کرده‌اند که برای کسب رتبه برتر، جعبه‌های پاسخگویی و سایر املاک و مستغلات اصلی در SERP ها تلاش می‌کنند. آنقدر متمرکز، که ماه‌ها بعد، یک رقیب جدید – یا مجموعه‌ای از رقبا – ظاهر شد که بسیار متفاوت به نظر می‌رسید و سایت‌های با رتبه‌های برتر قدیمی را پشت سر گذاشت.

به دلایلی که قبلاً ذکر شد، نگاه کردن به یک یا دو سایت تنها می‌تواند باعث تمرکز محدود سئو شود. همچنین شما را در خطر سبقت گرفتن توسط رقبای جدیدتر و رقبای با استراتژی متفاوت و بهتر برای ایجاد وضعیت معتبر و محتوای مرتبط قرار می دهد.

استراتژی سئو منحصر به فرد خود را توسعه دهید

به یاد داشته باشید که استفاده از بهترین شیوه ها، تمرکز بر روی مخاطبان و توجه به فضای رقابتی برای یک استراتژی سئوی قوی مهم هستند. انجام فقط یک یا دو مورد، شما را از نظر رتبه بندی، ترافیک و اهداف تبدیل نمی رساند.

تحلیل رقبا و مهندسی معکوس می تواند مفید باشد. با این حال، وقتی می‌دانید چه کسی در فضایی که می‌خواهید در اختیار داشته باشید رتبه خوبی دارد یا ظاهراً عملکرد خوبی دارد، به خطرات کپی کردن استراتژی سئو برند آنها توجه داشته باشید.

تعادلی بین تطابق خوب با رقبا در فاکتورهای رتبه‌بندی، مفید بودن برای مخاطب و به دست آوردن دید بدون فروش نام تجاری خود یا استفاده از انواع اشتباه رادارها از نظر قانونی وجود دارد.

به علاوه، می‌خواهید تا حد امکان در برابر اشتباهات آنها که شما را پایین می‌آورد یا تمرکزتان را از کسانی که پشت سرتان می‌آیند، مقاومت کنید. از اطلاعات استفاده کنید، اما برای به دست آوردن مزایا و به حداقل رساندن خطرات، آن ها را در استراتژی سئوی خود بگنجانید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

کوری موریس

کوری موریس یک متخصص بازاریابی ماهر با بیش از 15 سال تجربه در توسعه استراتژی‌های دیجیتالی برنده جوایز و تولید ROI برای برندهای محلی و ملی است. او اخیراً به عنوان دریافت کننده جایزه KCDMA 2019 بازاریاب سال تجلیل شد. کوری به عنوان افسر ارشد استراتژی در ولتاژ – یک شرکت بازاریابی مستقر در کانزاس سیتی، MO. پیش از این، او کنفرانس بازاریابی جستجوی KC را برای کمک به ایجاد یک جامعه محلی برای بازاریابان جستجو برای رشد شغلی تأسیس کرد. او به دلیل مشارکتش در کنفرانس شناخته شد و برای پیوستن به هیئت جهانی SEMPO (اکنون بخشی از DAA) به عنوان معاون شهرها دعوت شد.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *