با داغ شدن رقابت برای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، موضوعات داغ امروز حول محور آینده SEO می چرخند. بینگ از ChatGPT استفاده خواهد کرد و Google Bard را دارد. من نمی گویم همه وزوزها غیر قابل توجیه است.

این تحولات به سادگی ماهیت جستجو را برجسته می کند که در آن تغییر ثابت و اجتناب ناپذیر است. متخصصان سئو کارکشته می دانند که فردا همه چیز می تواند وارونه شود.

با این حال، از نظر عملی، سئو نباید توسط عوامل رتبه‌بندی جدید، به‌روزرسانی‌های الگوریتم یا تغییرات مداوم تحت تأثیر قرار گیرد. راهی وجود دارد که می توان آن را به طور پایدار انجام داد و در عین حال ریسک را کاهش داد و بر اولویت ها تمرکز کرد.

در زیر، من هشت جنبه استراتژیک را که امتحان خود را پس داده اند و هنوز ارزش سرمایه گذاری منابع را دارند، بیان کرده ام.

1. کد را پاک کنید

زمان (برای اکثر) وب سایت های HTML و CSS ایستا و سبک وزن مدت هاست که گذشته است. اکنون می‌توانیم محدودیت‌های طراحی و عملکردی UI و UX را افزایش دهیم. در بسیاری از موارد، موتورهای جستجو می توانند آن را ببینند.

در برخی موارد، ما شاهد بازگشت به خروجی کدهای ساده تر با برنامه ها و سایت های بدون هد هستیم. چیزی که تغییر نکرده این است که هر چه کد ما تمیزتر باشد، اعتماد بیشتری به یافتن، فهرست‌بندی و رتبه‌بندی آن در موتورهای جستجو خواهیم داشت.

چه محتوای شما طولانی باشد، چه تعاملی یا بصری سنگین، آسان کردن کارها برای موتورهای جستجو برای مصرف و ارائه بسیار اساسی است. امروزه به همان اندازه مهم است که موتورهای جستجو برای اولین بار شروع به خزیدن در وب کردند.

2. امنیت

ما نمی خواهیم مخاطبان هدف ما سایت های خراب یا پیام های شرم آور از یک داروخانه کانادایی را در صفحه اصلی ما ببینند. از دست دادن اعتماد، درآمد و اعتبار کلی ناشی از هرگونه مشکل امنیتی قابل مشاهده می تواند آسیب زا باشد.

حتی یک مشکل امنیتی پشت صحنه که توسط موتورهای جستجو علامت گذاری شده است، می تواند حداقل دلار یا زمان برای شما هزینه داشته باشد. مهمتر از آن، می تواند به قیمت اعتماد گوگل شما تمام شود و منجر به کاهش رتبه یا دید شما شود.

یک برنامه امنیتی و نظارتی داشته باشید. از ابزارهایی که در اختیار دارید از طریق Google Search Console و Bing Webmaster Tools استفاده کنید.

3. عملکرد سایت

هنوز به یاد دارم زمانی که سرعت سایت، زمان بارگذاری صفحه و موارد حیاتی وب اصلی هنوز فاکتورهای رتبه بندی نبودند. در آن زمان، ما قبلاً گزارش عملکرد در Google Analytics داشتیم. ما می دانستیم که صفحات با بارگذاری آهسته دارای نرخ پرش بالاتری هستند و می توانند تجزیه و تحلیل و همبستگی های اساسی را انجام دهند.

به طور کلی، UI و UX بهتر به معنای آمار ترافیک بهتر است. این جنبه تغییر نکرده است، حتی اگر معیارهای عملکرد اکنون به صراحت بخشی از الگوریتم‌های جستجو و تجربیات مورد انتظار هستند. این از بین نمی رود و در سئو اساسی بوده و خواهد بود.

4. محتوای با کیفیت

این ممکن است بدیهی به نظر برسد و باید باشد. داشتن محتوای با کیفیت به این زودی ها از بین نمی رود.

گوگل و سایر موتورهای جستجو آن را در خط مقدم بسیاری از به روز رسانی های الگوریتم منتشر شده در طول سال ها قرار داده اند.

چه حذف محتوای نازک، فیلتر کردن نتایج برای کاهش محتوای تکراری، یا هر عامل دیگری که جستجوگران را در اولویت قرار دهد، کیفیت هدف اصلی بوده است.

بحث در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی می تواند استانداردهای لازم برای موتورهای جستجو را برآورده کند ادامه خواهد یافت. استفاده خود گوگل و بینگ از هوش مصنوعی ممکن است به جایگاه بزرگتری منجر شود.

این مشکلی نیست، تا زمانی که به یک استاندارد کیفی رسیده باشد که جستجوگر را با محتوای منحصر به فرد، غنی و جذاب مرتبط با اهداف جستجو و بازدید از سایت مطابقت دهد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


5. کمیت محتوا*

*محتوای بیشتر معمولاً بهتر است، اما ستاره اینجاست که باید محتوای باکیفیت باشد، طبق نکته بالا. اگر سفر قیف یا مشتری شما دارای آموزش یا پرورش است، باید کمی عمق داشته باشید.

بله، شما می توانید برای عباراتی که صراحتاً آنها را هدف قرار نمی دهید رتبه بندی کنید، به دلیل زمینه و عبارات مرتبطی که موتورهای جستجو به طور کلی با صفحات و سایت شما مرتبط می کنند. با این حال، اگر مخاطبان شما به کمک زیادی نیاز دارند، به آن نیاز خواهید داشت.

ما هنوز کارهای تجزیه و تحلیل شکاف زیادی را انجام می دهیم تا مناطقی را پیدا کنیم که مشتریان می خواهند برای موضوعات رتبه بندی کنند، اما محتوای زیادی برای حمایت از موقعیت مرجع آنها برای آن موضوع وجود ندارد.

6. عناصر روی صفحه

فراتر از محتوا، اصول اولیه همچنان اعمال می شود و احتمالاً تغییر نمی کند. بله، گوگل تاثیر برخی از برچسب‌های روی صفحه را بالا یا پایین می‌کند یا اگر تکراری یا بد نوشته شده باشند، آنها را به کلی نادیده می‌گیرد.

با این حال، به جز تگ کلمات کلیدی متا که مدت ها پیش توسط گوگل نادیده گرفته شد، تنها تغییرات جزئی در بهترین شیوه ها مانند تعداد کاراکترها یا عناصر قابل بحث، مانند تاثیر تگ های عنوان (H1، H2، و غیره) وجود دارد.

به طور کلی، ساختار یک صفحه بهینه‌سازی شده همچنان شامل استفاده موضعی و کلمه کلیدی مداوم به همراه تمام برچسب‌ها و عناصر درون صفحه است که ما روی آنها کنترل داریم.

توجه کن به:

  • تراز و زمینه با موضوع صفحه.
  • اتصالات به سطح گسترده تر و محتوای سطح فرعی بر اساس بخشی که صفحه در آن قرار دارد.

بله، این ممکن است در کد تمیز قرار گیرد و با محتوا همپوشانی داشته باشد. با این حال، مهم است که به آن اشاره کنیم زیرا جنبه‌های درون صفحه یکی از ضروریات ثابت سئو بوده است.

7. تمرکز رقابتی

بسیاری از چیزهایی که من تا به حال در مورد آن صحبت کرده ام، متمرکز بر درون است (یعنی تنظیمات فنی و درون صفحه خود ما در سایت ما). بیشتر آن در بهترین شیوه ها و چک لیست ها یا ممیزی ها قرار می گیرد.

در اینجا توپ منحنی است. این کافی نیست. نتایج جستجو از یک پرس و جو به پرس و جو متفاوت است.

در حالی که بهترین روش ممکن است بگوید که شما به مقدار معینی از کلمات در یک صفحه نیاز دارید و باید کارهای خاصی را انجام دهید تا یک صفحه با عملکرد بالا و کاملاً بهینه شده داشته باشید، همه اینها را می توان از پنجره بیرون انداخت اگر همه موارد بالا صفحات رتبه بندی به هنجار منحرف می شوند.

خواه همه صفحات فقط چند کلمه داشته باشند، چند هزار یا گستره وسیعی داشته باشند و به شدت توسط عوامل خارجی تقویت شوند (در این مورد در یک لحظه)، هماهنگی با رقبا و عملکرد آنها کلیدی است.

اغلب، آنها لزوماً رقبای سنتی نیستند، بلکه آنهایی هستند که در بالای صفحه نتایج جستجو برای عباراتی که شما مرجع آنها هستید، در اختیار دارند. چک لیست و بهترین شیوه های خود را داشته باشید، اما چشم انداز رقابتی را نادیده نگیرید. این همیشه مهم بوده و خواهد بود.

8. اعتبار خارجی

من در طول سال‌ها درگیر مکالمه‌هایی با همکارانش بودم که فکر می‌کردم آیا ما در نقطه‌ای از اهمیت inbound یا backlinks پایان خواهیم یافت. در حالی که این امر بسیار امکان پذیر است، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

پیوندهای ورودی مهم هستند و همچنان “رای” را ارسال می کنند یا از منابع خارجی به سایت اعتبار می دهند. بله، ما به همان اندازه ای که قبلاً در صفحه رنک دیده بودیم، نداریم، اما می دانیم که پیوندها همچنان در یک استراتژی و رویکرد متعادل SEO اهمیت دارند.

هر چه چیزها بیشتر تغییر کنند، به نظر می رسد که به طور خاص در این دسته یکسان می مانند.

با اشیاء براق زیاد حواس خود را پرت نکنید

مسلماً، این مقاله – یا بخش‌هایی از آن – ممکن است قدیمی نباشد. من با آن مشکلی ندارم.

این یک فرصت عالی برای توسعه شغلی برای من و همکارانم در صنعت سئو ایجاد کرده است. خسته شدن سخته!

تغییر مداوم و سرعت ادامه دادن حیاتی است. با این حال، ایجاد فرآیندهای استراتژیک به همان اندازه مهم است. ما اشیا و چیزهای براق زیادی داریم که حواسمان را پرت می کنند.

وفادار ماندن به چیزهایی که تکامل یافته اند، اما در طول سالیان بسیار ثابت مانده اند، پایه و اساس عالی برای رویکردهای سئو سایت شما، سایت های مشتریان یا کسانی که با آنها مشورت می کنید، ایجاد می کند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

By psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *