
لینک بیلدینگ یکی از بدفهم ترین جنبه های یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر است. از آنجایی که مقیاس بندی صحیح آن دشوار است، برخی به طور کلی از آن اجتناب می کنند در حالی که برخی دیگر کار را برون سپاری می کنند و به بهترین ها امیدوارند. درست کردن آن یا در داخل یا با یک شریک لینک سازی می تواند عملکرد سئوی شما را منجنیق کند. با این حال، در انجام این کار، برای موفقیت در دراز مدت باید از این افسانه ها و اشتباهات رایج لینک سازی اجتناب کنید.
افسانه 1: پیوندها باید حداقل DA یا سایر امتیازات را داشته باشند تا بتوانند مقدار را پاس کنند.
یک اشتباه رایج که مدیران وبسایت مرتکب میشوند این است که هنگام تصمیمگیری در مورد فرصتهای پیوند، به معیارهای شخص ثالث مانند Domain Authority، Domain Rating یا Citation Flow تکیه میکنند.
مهم است که بفهمیم این اعداد چه چیزی را نشان می دهند – و چه چیزی را ندارند.
به عنوان مثال، Domain Authority بهترین حدس Moz در مورد توانایی یک وب سایت برای رتبه بندی خود است و هیچ تأثیری بر توانایی وب سایت برای ارسال ارزش لینک به سایت های دیگر ندارد.
امتیازات دامنه از ارائه دهندگان داده های مختلف اغلب از یکی به دیگری متفاوت است، بنابراین باید به چه کسی تکیه کنید؟ ما با هیچ یک از آنها بحث نمی کنیم.
این راه حل ها کسری از خزیدن گوگل دارند. مجموعه دادهها و الگوریتمهای آنها همگی با یکدیگر متفاوت هستند و هنگام تعیین امتیاز سایت، چیزهای زیادی از دست میدهند.
بدیهی است که گوگل هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه رتبه بندی وب سایت ها یا برخورد با لینک های آنها از هیچ یک از این امتیازات استفاده نمی کند.
یک پیوند از یک دامنه کم امتیاز مانند یک کتابخانه شهری یا سایت منبع مرتبط نه تنها می تواند ارزش پیوند را منتقل کند. می تواند ترافیک مستقیم را نیز هدایت کند.
به جای پرتاب کردن فرصت های پیوند به دلیل DA کم، از عقل سلیم استفاده کنید. آیا سایت به روشی طبیعی به شما پیوند میدهد زیرا محتوای شما از محتوای آنها تمجید میکند؟ آیا سایت معتبر است، یعنی بدون سئو یا هدف تجاری؟ اگر چنین است، احتمالاً فرصتی است که نباید از دست بدهید – حتی با نمره پایین.
باور غلط 2: پیوندها باید از وب سایت های مرتبط باشند وگرنه حساب نمی شوند.
در دنیای ایده آل، وب سایت های دیگر در عمودی شما به شما پیوند می دهند – این یک تناسب طبیعی است. برای بسیاری از شما، اینها اغلب رقبای شما هستند و پیوندهایی برای دستیابی به آنها بعید است.
افزایش شکاف مربوط به هنگام جستجوی فرصت های پیوند اغلب در عمودهای رقابتی به منظور دستیابی به پیوندهای با کیفیت بالا بر مبنای ثابت مورد نیاز است.
هنگامی که وب سایت هایی را برای کسب لینک در نظر می گیرید، خارج از کسب و کار اصلی خود فکر کنید و یک یا دو قدم دورتر به دنبال فرصت ها باشید.
با انجام این کار، کمیت و کیفیت مشتریان احتمالی پیوند می تواند ده برابر افزایش یابد و به شما کمک کند فرصت های کسب لینک را که در غیر این صورت از دست می دادید، کشف کنید.
وانمود کنید که بیمه عمر می فروشید. به جای تلاش برای دریافت لینک از سایر وبسایتهای بیمه عمر، میتوانید وبسایتهایی را در جایگاههای تکمیلی مانند زندگی سالم و برنامهریزی خانواده جستجو کنید، که عموماً منابع سنگینتری دارند.
این همچنین به شما امکان میدهد دامنههای قدرتمندی را برای منبعیابی لینکها پیدا کنید (حجمهایی که بک لینکهای باکیفیت زیادی به آنها اشاره میکنند)، بنابراین ارزش لینک بیشتری را به شما منتقل میکند.
برای انجام این کار، شما نیاز به توسعه قوی دارید طرح محتوای قابل پیوند بر روی این مخاطبان متمرکز شده است، و به آنها چیزی می دهد که ارزش پیوند دادن را داشته باشد—در این مورد بیشتر در ویدیوی پیوند بالا.
افسانه 3: تکیه بر وبلاگ نویسی مهمان یا شبکه های پیوندی ارزش تلاش را دارد.
گوگل سالهاست که این موضوع را روشن کرده است – وبلاگنویسی مهمان و خرید لینک بهعنوان تاکتیکهای ایجاد لینک، دستورالعملهای وبمستر آنها را نقض میکند.
می توانید پیام های آنها را در این زمینه پیدا کنید اینجا و اینجا; آنها همچنین یک به روز رسانی هرزنامه لینک را در سال گذشته منتشر کردند اینجا. برخی از راهنمایی های بیشتر در این مورد از موتورهای جستجوگر Roundtable است اینجا و اینجا.
TLDR: اگر در حال حاضر این نوع پیوندها را به دست می آورید، به خصوص در تعداد زیاد یا درصد زیادی از پروفایل بک لینک خود، وقت آن رسیده است که متوقف شوید.
قابل درک است که چرا بسیاری از مردم به این تاکتیک ها تمایل دارند. آنها مقرون به صرفه هستند و به راحتی قابل مقیاس هستند. آنها حتی میتوانند یک تقویت کوتاهمدت ارائه دهند، اما فقط زمان زیادی است که گوگل آنها را تخفیف میدهد و شما به نقطه اول برمیگردید.
خبر خوب این است که پیشفرض گوگل در چند سال گذشته صرفاً نادیده گرفتن این نوع پیوندها در نمایه بک لینک شما بوده است نه اینکه شما را به خاطر آنها جریمه کند. با این حال، هنوز در موارد خاصی مجازات اعمال می شود، پس چرا وقتی گزینه های جایگزین وجود دارد، ریسک کنیم؟
در بهترین حالت، زمان، دلار و سایر منابع را برای به دست آوردن آنها تلف کرده اید. در بدترین حالت، اگر سنگ بنای تلاش های شما برای لینک سازی باقی بمانند، می توانند باعث جریمه لینک شوند.
افسانه 4: پیوند داخلی چندان مهم نیست.
یکی از زمینه هایی که بسیاری از وب مسترها نادیده می گیرند، بهینه سازی لینک داخلی آنهاست.
مدیریت و همگام شدن با آن می تواند دشوار باشد، به خصوص برای وب سایت های تجارت الکترونیک بزرگ و سایر وب سایت های بسیار بزرگ با صفحاتی که به طور منظم می آیند و می روند.
حقیقت این است که بهینهسازی پیوند داخلی یکی از سریعترین راهها برای افزایش دید SERP است، بهویژه برای عبارات کلیدی میانی و بلند.
پیوند داخلی به شما این امکان را می دهد که متن لنگر پیوند داخلی را به صفحات جداگانه تغییر دهید و رتبه آنها را برای حجم بیشتری از کلمات کلیدی افزایش دهید.
ما در بیشتر کمپینهای سئو، لینکهای داخلی را در اوایل بهینهسازی میکنیم، و تقریباً همیشه افزایش قابلاندازهگیری در سهم یک سایت از جستجو ایجاد میکند – یعنی تعداد کلمات کلیدی رتبهبندی شده در گوگل، میانگین رتبهبندی آن عبارات در کل، و کل آن. ترافیک ارگانیک گوگل بدون پرداخت به سایت وارد می شود. و این اغلب در عرض 30 روز پس از بهینه سازی اتفاق می افتد.
همچنین به شما امکان می دهد مکان نمایش لینک ها در سرتاسر وب سایت خود را کنترل کنید و یک مسیر ناوبری ثانویه برای کاربران و ربات گوگل فراهم کنید.
مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ ما یک را جمع کرده ایم راهنمای پیوند داخلی در اینجا، اما یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که محتوای همفکر و صفحات تجاری را در سراسر وب سایت خود به یکدیگر پیوند دهید، به خصوص اگر هر یک از آن صفحات دارای بک لینک به آنها باشد. این نه تنها به ایجاد اعتبار موضوعی کمک می کند، بلکه ارزش پیوند را به صفحاتی که بیشترین اهمیت را دارند منتقل می کند.
افسانه 5: ایجاد لینک به تنهایی کار را انجام می دهد.
در حالی که پیوندها اغلب برای رتبه بندی در بیشتر عمودهای رقابتی ضروری هستند، آنها تنها قطعه از پازل نیستند.
مردم اغلب پیوندها را به عنوان “پاسخ جادویی” می بینند تا به آنها در رتبه بندی بهتر کمک کند. و در برخی شرایط، این پیوندها هستند که آنها بیشترین نیاز را دارند. اما توانایی لینکها برای عبور حداکثر مقدار مفروضات زیادی در ارتباط با آن است.
در حالی که آنها می توانند بزرگترین محرک سوزن باشند، اگر وب سایت شما پر از خطاهای فنی باشد، محتوای ضعیفی داشته باشد یا تجربه کاربری ضعیفی داشته باشد، از مزایای کامل آنها بهره مند نخواهید شد.
مورد دوم به ویژه هنگامی که سایت شما شروع به رتبه بندی در صفحه 1 کند صادق است. اگر تجربه کاربری ضعیفی ارائه دهید، بعید است برای مدت طولانی در آنجا بمانید.
همچنین مهم است که بدانیم صفحه 1 گوگل همچنان از “10 پیوند آبی” روزهای گذشته دورتر می شود. اگر برای انواع ویژگیهای جستجو – تصاویر، ویدیوها، افراد همچنین میپرسند، چرخ فلکها و غیره، بهینهسازی نمیکنید، فرصتهای ترافیکی زیادی روی میز باقی میگذارید.
اغلب، ده ها نتیجه وجود دارد که می توان قبل از رسیدن به نتیجه ارگانیک شماره 1 روی آنها کلیک کرد، به خصوص در تلفن همراه. و پیوندها به تنهایی به شما در گرفتن بسیاری از این مکانها کمک نمیکنند.
در حالی که رتبه بندی ارگانیک اولویت اصلی است، همه فرصت های املاک و مستغلات دیگر را در صفحه 1 نادیده نگیرید. برای به حداکثر رساندن دید SERP خود به یک محتوا، تصویر، ویدئو و طرح طرح بهینه نیاز دارید.
افسانه 6: لینک سازی مرده است!
ما این فریاد را بارها و بارها در طول سالها شنیدهایم.
همین هفته گذشته، جان مولر پیشنهاد داد که لینک ها ممکن است با گذشت زمان از اهمیت کمتری برخوردار شوند. مهم است که به زبان استفاده شده توجه کنید: “من تصور می کنم”، “حدس من”، “در طول زمان” و غیره.
در حقیقت، گوگل نزدیک به یک دهه است که این را می گوید. یکی از مواردی که از لحاظ تاریخی گوگل را از هر موتور جستجوی دیگری متمایز میکند، دادههای لینک و تکیه بر آن برای تعیین رتبهبندی موتورهای جستجو است. که تا به امروز صادق است.
بله، در حال حاضر ملاحظات رتبه بندی بیشتر از 10 سال پیش وجود دارد. و همانطور که قبلا ذکر شد، صفحه 1 گوگل اکنون بسیار متفاوت از آن زمان به نظر می رسد. این فرصتهای بهینهسازی اضافی را ارائه میکنند که پیوندها به تنهایی کمکی به آن نمیکنند، و از این نظر، مولر درست است.
همچنین احتمالاً گوگل میخواهد به طور مداوم از ایجاد پیوند مصنوعی از طریق ارتباطات خود جلوگیری کند، همانطور که همیشه انجام میدادند، بنابراین دیدن این پیامرسانی با پایان سال تعجب آور نیست.
به اندازه کافی جالب توجه است که ما ثابت می کنیم کیفیت لینک بیلدینگ با گذشت زمان نتایج قویتری به دست میآورد، احتمالاً زیرا گوگل همچنان تاکتیکهای لینکسازی با کیفیت پایین را کاهش میدهد. کرم همیشه به بالا می رود.
اما رتبه بندی یک وب سایت برای کلمات کلیدی با ارزش در یک عمود رقابتی بدون پیوند استراتژیک برای آینده قابل پیش بینی دشوار خواهد بود.
پیچیدن آن
لینک بیلدینگ یک عامل رتبه بندی در حال تکامل اما مهم است. اگر کسب و کار شما به ترافیک سئو متکی است، کسب لینک مداوم باید سنگ بنای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد.
جدید در زمین موتورهای جستجو