زمان، توجه و استراتژی زیادی صرف بهینه سازی ترافیک می شود.
بازاریابان جستوجو سخت کار میکنند تا استراتژیهای کپی آگهی یا پیشنهاد قیمت را کامل کنند تا افت دیگری از کارایی ماشینهای ترافیکی که قبلاً تنظیم شدهاند را کاهش دهند.
با این حال، صفحات فرود کمپین های تبلیغاتی شما مزایای فوق العاده ای دارند و پیاده سازی و بهینه سازی آن آسان تر است.
زمانی که صرف بهبود نرخ تبدیل صفحه فرود میکنید، باعث فروش بهتر، سودآوری بیشتر و نتایج کمپین بازاریابی دیجیتال قویتر میشود.
نکته 1: صفحات فرود منحصر به فرد برای مخاطبان منحصر به فرد ایجاد کنید
این یک پیشنهاد برای استفاده از یک صفحه فرود منحصر به فرد برای هر کلمه کلیدی نیست. با این حال، اگر کلمات کلیدی با عملکرد بالا و پربازدید دارید، ممکن است از صفحات تعیین شده استفاده کنید.
این تاکتیک با ارتباط بالا میتواند نرخ تبدیل را با ارائه یک دنباله بوی بهتر برای کاربران بهبود بخشد تا بدانند در مکان مناسبی هستند.
با این حال، اگر ترافیک بازاریابی مجدد خود را به همان صفحه فرود بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می کنند ارسال می کنید، باید در این مورد تجدید نظر شود.
بازدیدکنندگان شما در اولین بازدید از سایت شما با چه مخالفت ها، موانع یا سوالاتی مواجه شدند؟ چگونه می توانید مستقیم تر به این موارد بپردازید؟
آیا می توانید انگیزه خاصی ارائه دهید تا شخص را از قوز درآورید تا اقدامی انجام دهد؟
میتوانید این موارد را در صفحات فرود تعیینشده خود برای هدفگیری مجدد مخاطبان بررسی کنید.
بخش بندی بر اساس منبع ترافیک
بخش بندی صفحات فرود بر اساس منبع ترافیک می تواند نتایج شما را حتی بیشتر بهبود بخشد.
این به شما این امکان را می دهد که محتوای صفحه خود، دعوت به عمل و حتی مطابقت با خط مشی خود را برای هر رسانه، مانند Google Ads، Google Display، Facebook، Reddit و غیره تنظیم کنید.
به عنوان مثال، صفحه فرود Reddit شما می تواند متن بسیار بیشتری نسبت به صفحه فرود فیس بوک شما داشته باشد تا به این مخاطب اجازه یادگیری و تعامل را بدهد.
بسته به مرحله قیف هر مخاطب، میتوانید دعوت به اقدام را برای مناسبترین مرحله تغییر دهید.
به عنوان مثال، یک راهنمای رایگان ممکن است برای بازدیدکنندگان از تبلیغات نمایشی قبل از اینکه از آنها بخواهد متعهد به برنامه ریزی یک مشاوره باشند، مناسب ترین باشد.
نکته 2: هوشمندتر تست کنید
با آزمایش کافی، متوجه میشوید که بیشتر فرضیههای متفکرانه و تحقیق شده برای بهبود، مبهم هستند یا در واقع نرخ تبدیل را پایین میآورند.
همچنین، تمرکز بیش از حد بر روی دکمهها و رنگهای صفحه و از دست دادن تمرکز بر مواردی که تأثیرات بزرگی دارند، آسان است.
در اینجا چند توصیه وجود دارد که به شما کمک می کند تا میزان شکست و/یا نتایج ضعیف از آزمایش صفحه فرود را کاهش دهید.
میل آنها را برای اقدام قبل از هر چیز افزایش دهید
هنگامی که شخصی به صفحه شما می رسد، تمایل او برای اقدام تقریباً بلافاصله ایجاد می شود.
یک بازدیدکننده قضاوت خواهد کرد که آیا در مکان مناسبی قرار دارند و آیا در چند ثانیه اول مشاهده صفحه آنچه را که می خواهند پیدا کرده اند یا خیر.
هنگام انجام یک تست تقسیم، مواردی مانند پیشنهاد فروش منحصر به فرد، عناصر اعتماد شما و نحوه درک هر دو را جدا کنید.
روی ویژگیهای صفحه با دید بالا در بالای صفحه تمرکز کنید، مانند سرفصلها، تصاویر قهرمان، و دعوت به اقدام.
به عنوان مثال، با آزمایش سرفصل صفحه با عنصر اعتماد در مقابل تمرکز بر ارتباط با بازار هدف، تعداد ارسالهای فرم مشتری را بیش از 30 درصد افزایش دادیم.
دستیابی به این عملکرد با تغییر رنگ دکمه دشوار خواهد بود.
طرح بندی ها را آزمایش کنید، نه عناصر
به یاد داشته باشید که اگر در حال بازاریابی برای مردم در آمریکای شمالی یا مناطق مشابه هستید، معمولاً مشروط به ورود از سمت چپ و خروج از راست هستند.
بنابراین، به عنوان یک روش استاندارد برای این مخاطبان، باید عناصر معرفی را در سمت چپ نگه دارید، مانند لوگوی خود، و عناصر خروجی را در سمت راست، مانند شماره تلفن، نگه دارید.
با در نظر گرفتن این بینش، درک این نکته ضروری است که چیدمان صفحه می تواند به طور قابل توجهی بر نحوه درک و تعامل کاربران با محتوا تأثیر بگذارد.
تغییر یک عنصر ممکن است به بهبود قابل توجهی در تبدیل منجر نشود.
آزمایش طرحها و چیدمانهای بسیار متفاوت نتایج و آموختههای بسیار بهتری به دست میآورد که به شما در بهبود عملکردتان کمک میکند.
در یک آزمایش، از یک فرم تراز مرکزی با یک فیلد واحد در مقابل یک فرم استاندارد با سه فیلد تراز شده در سمت راست استفاده کردیم. فرم مرکزی 105% بهبود در نرخ تبدیل برای شروع تکمیل فرم چند مرحله ای ایجاد کرد.
پیروزی های بزرگ چیزی است که شما دنبال آن هستید.
نکته 3: با در نظر گرفتن پایان شروع کنید
اگر هدف شما سرنخ بیشتر است، بهترین گام بعدی این است که اهداف بازدیدکنندگان خود را تجزیه و تحلیل کنید و اینکه چگونه می توانید به آنها در رسیدن به این هدف در صفحه خود کمک کنید.
عوامل حواس پرتی را از هدف حذف کنید
اولین چیزی که باید اذعان کرد این است که افراد آنلاین به راحتی می توانند منحرف شوند. به همین دلیل است که صفحات فرود بدون ناوبری معمولا عملکرد بهتری دارند.
معمولاً، شما میخواهید که صفحات فرود شما یک فراخوان برای اقدام و گزینههای صفر برای کلیک کردن به یک صفحه وب دیگر داشته باشند.
آن را آسان، سریع و راحت کنید
ثانیا، و مهمتر از همه برای کاربران موبایل، اکثر کاربران محتوای صفحه وب را پس از کلیک بر روی یک تبلیغ اسکن می کنند و نمی خوانند.
بازدیدکنندگان آنلاین نیز معمولاً به پایین پیمایش نمی کنند. اگر این کار را انجام دهند، خیلی دور نمی روند.
هنگامی که شخصی اسکرول می کند، بهتر است او را با یک نوار چسبنده دنبال کنید تا تماس برای اقدام در صفحه با او باقی بماند. این امر مانع از آن می شود که پس از آماده شدن برای عمل، مجبور به پیمایش بیشتر نشوند.
برای برقراری ارتباط و ایجاد اعتماد، بیشتر به گلوله ها و تصاویر تکیه کنید تا توضیحات و محتوا. اطمینان حاصل کنید که این موارد در بالای صفحه قرار دارند و کمی پیمایش لازم است.
نکته 4: کمتر، بیشتر است
از مارک تواین نقل شده است که می گوید: “وقت نداشتم نامه ای کوتاه برای شما بنویسم، بنابراین نامه ای طولانی برای شما نوشتم.”
نوشتن مختصر به زمان و تلاش بسیار بیشتری نیاز دارد. با این حال، بهبود نرخ تبدیل ارزش آن را دارد.
واضح و مختصر بنویسید
صفحات فرود با تبدیل بالا مختصر هستند و اطلاعات لازم را با اختصار در اختیار شما قرار می دهند. آیکونها، تصاویر و سرفصلهای خوب طراحی شده در این امر بسیار مفید هستند.
هرچه درک محتوای شما آسان تر باشد، نرخ تبدیل شما بالاتر خواهد بود. خوانایی متن صفحه فرود شما برای اکثر صنایع باید در سطح کلاس 3 تا 5 باشد.
از ابزارهای خوانایی استفاده کنید و محتوای خود را بهبود بخشید تا خواندن و درک آن آسان باشد.
آیا می دانستید نمره نویسندگی ارنست همینگوی در سطح 5 است؟ به این ترتیب، هدف شما نوشتن هوشمندانه و واضح به طور همزمان است.
تجربه کاربری بر طراحی برتری دارد
یکی از یادگیری های مهمی که ما تجربه کردیم پس از طراحی بهترین و زیباترین صفحه فرود تا به امروز بود.
استثنایی بود و همه از نتیجه طراحی تحت تاثیر قرار گرفتند. ما آن را راهاندازی کردیم و مدت کوتاهی بعد تبدیلهای سرنخ به صفر رسید.
این یک مورد شدید است و پس از حذف تمام توضیحات احتمالی دیگر، به وب سایت اصلی بازگشتیم. تبدیل ها بهبود یافتند.
سرعت صفحه و قابلیت استفاده همیشه یک طراحی عالی برای تبدیل را شکست خواهد داد. مهم نیست چقدر چشمگیر به نظر می رسید.
اگر نیازهای کاربران فورا برآورده نشود یا نتوانند به سرعت صفحه را بارگیری کنند، تبدیل نخواهند شد.
در مورد خوانایی هم همینطور است. متن سیاه روی پس زمینه سفید بهترین کنتراست را برای خوانایی بهینه فراهم می کند.
برای آسیب پذیری
همچنین این درست است که برخی از کاربران بینایی یا سایر اختلالات دارند و هنگام استفاده از اینترنت به صفحهخوانها و سایر فناوریها نیاز دارند.
چککنندههای دسترسی و انطباق وبسایت وجود دارد که صفحات فرود شما را اسکن و امتیاز میدهد. این ابزارها مشکلات صفحهخوانها و سایر فناوریهای کمکی را شناسایی میکنند تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما برای همه قابل دسترس و قابل استفاده است.
صفحه فرود خود را با فیلترهای رنگی تست کنید تا مطمئن شوید کسانی که کوررنگی دارند می توانند عناصر صفحه شما را مشاهده و بخوانند.
همچنین برنامههایی برای تنظیمات دسترسپذیری وجود دارد که میتوانید آنها را به صفحات خود اضافه کنید که به انطباق با WCAG (دستورالعملهای دسترسی به محتوای وب) و ADA (قانون آمریکاییهای دارای معلولیت) کمک میکنند.
نکته 5: هیچ چیز بهتر از یک پیشنهاد عالی نیست، اگر قابل باور باشد
راه شماره یک برای برنده شدن در بازار، تبلیغ یک پیشنهاد بهتر است. تا زمانی که پیشنهاد قابل باور باشد.
یک پیشنهاد عالی شامل موارد زیر است:
- کمبود و فوریت.
- پاداش یا سود فوری.
- منحصر به فرد بودن و قابل باور بودن.
ارائه یک پیشنهاد عالی بهترین و ساده ترین راه برای بهبود نرخ تبدیل صفحه فرود شما است.
کمبود و فوریت
یک پیشنهاد عالی، بازدیدکنندگان را تشویق میکند تا اقدامی انجام دهند و دلیلی برای تبدیل شدن در حال حاضر به جای دیرتر است.
در دسترس بودن محدود یک راه موثر برای وادار کردن کسی به اقدام است. این همچنین به عنوان FOMO (ترس از دست دادن) شناخته می شود.
روشهایی را برای گنجاندن FOMO و احساس فوریت در پیشنهاد خود در صفحه فرود خود با کمبود قانونی، مانند در دسترس بودن محدود و تایمرهای شمارش معکوس، بیاندیشید.
کمبود و فوریت می تواند ابزار قدرتمندی برای بهبود نرخ تبدیل شما باشد. با این حال، استفاده مسئولانه و اخلاقی از آنها ضروری است.
هرچه مشروع تر باشد، تاثیرگذارتر و باورپذیرتر خواهد بود.
پاداش یا سود فوری
هنگامی که به بازدیدکنندگان صفحه فرود یک هدیه یا جایزه رایگان ارائه می شود، ارزش کلی پیشنهاد بالاتر است.
این امر میتواند باعث شود که کسی به احتمال بیشتری دست به اقدام بزند و آن را اکنون انجام دهد، حتی اگر در ابتدا مردد باشد. این امر حتی در مورد یک کالای کوچک مانند یک هدیه رایگان نیز صادق است.
علاوه بر این، ارائه یک هدیه یا جایزه رایگان میتواند حس تعامل را ایجاد کند و تجربه کلی مشتری را افزایش دهد. این به ایجاد حسن نیت برای برند شما و ارجاعات بالقوه بیشتر کمک می کند.
منحصر به فرد بودن و قابل باور بودن
اگر پیشنهاد شما شگفت انگیز است و تمام نکات مهم را برآورده می کند، اما رقبای شما از همان پیشنهاد استفاده می کنند، اثربخشی آن پیشنهاد کاهش می یابد.
همین امر در مورد پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما نیز صادق است. اگر همه پیشنهاد فروش یکسانی داشته باشند، شما منحصر به فرد نیستید.
درک خوبی از آنچه رقبای شما ارائه می دهند داشته باشید و بزرگتر شوید.
باورپذیری عامل مهم دیگری است. ادعاها و پیشنهادات عجیب و غریب ممکن است خیلی خوب به نظر برسند که درست نباشند. اگر پیشنهادی باورنکردنی ارائه میکنید و مردم آن را رد میکنند، احتمالاً باور کردنی نیست.
اثبات اجتماعی مشروع راهی عالی برای باورپذیرتر کردن پیشنهاد شما و بهبود کلی نرخ تبدیل است. اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود شما شامل اثبات اجتماعی از طریق توصیفات، مطالعات موردی و بررسی است.
بررسیهای تعبیهشده و تأیید شده در مقایسه با توصیفات وبسایت معمولی که هر کسی میتواند به یک صفحه وب اضافه کند، توصیه میشود. این به افزایش اعتبار و اعتماد کمک می کند. توصیفات ویدیویی و توصیفات صوتی نیز در دستیابی به این امر عالی هستند.
صفحات فرود PPC خود را برای برنده شدن ترکیب بهبود دهید
نرخ تبدیل صفحه فرود شما به طور مستقیم با توانایی مشتری شما در درک اینکه شما پاسخگوی نیازها و خواسته های آنها هستید مرتبط است.
هرچه بهتر بتوانید این کار را انجام دهید و در عین حال کاربران صفحه فرود خود را برای انجام اقدامات راهنمایی کنید، نتایج بهتری خواهید داشت.
این تأثیر ترکیبی منجر به کاهش هزینههای خرید، افزایش سرمایهگذاری برای ترافیک بیشتر و رشد مقیاسپذیر در طول زمان میشود.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.