مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ
دنیای بازاریابی بسیار سریع در حال تکامل است. در چند ماه اول سال 2023، هوش مصنوعی فرصتها و چالشهای جدیدی را برای متخصصان در سراسر جهان به ارمغان آورد.
اگر می خواهید یک بازاریاب موفق باشید، همگام با روندها ضروری است. ما به راحتی می توانیم روندها را در رسانه های اجتماعی مشاهده کنیم، اما برای تصمیم گیری های پیچیده، اطلاعات عمیق تری لازم است.
به منظور ارائه اطلاعات ارزشمندتر در مورد روندهای بازاریابی اخیر، Hubspot با آن همکاری کرد محتوای راک، تورنسل و Wistia برای توسعه گزارش وضعیت بازاریابی 2023.
این برندهای کلاس جهانی یک گزارش کامل با جمعآوری دادهها از بیش از 1200 بازاریاب در سراسر جهان تهیه کردند تا به بازاریابان کمک کند تا استراتژیهای خود را تعریف کنند و به اهداف خود برسند.
در اینجا بینش هایی است که توجه من را جلب کرد.
1. AI و اتوماسیون
سال به سختی شروع شد و بازاریابان به دنبال هوش مصنوعی مولد بودند. برخی هیجان زده، برخی دیگر، نگران.
وقتی به داده ها نگاه می کنیم، 42 درصد از بازاریابان پاسخ دادند که تعداد کمپین هایی که روی آنها کار کرده اند از سال 2021 تا 2022 افزایش یافته است..
با در نظر گرفتن این موضوع، بسیاری از متخصصان، ابزارهای هوش مصنوعی را فرصت خوبی برای آسانتر کردن کارها میدانستند. در واقع، واقعاً میتواند به سادهسازی فرآیندها کمک کند، اما باید در نظر داشته باشیم که تولید محتوا به مقدار قابل توجهی اصالت، خلاقیت و شخصیسازی نیاز دارد و ابزارهای هوش مصنوعی قادر به ارائه این رویکردهای انسانی نیستند.
به هر حال، اگر برای مقیاسبندی تولید محتوا، با استفاده از ویژگیهای هوش مصنوعی با محتوای نوشته شده توسط افراد واقعی نیاز دارید، به شما توصیه میکنم از صفحه WriterAccess AI.
2. حریم خصوصی داده ها
این موضوعی است که مدتی است مورد توجه بازاریابان قرار گرفته است. انتظار می رود داده های شخص ثالث به زودی حذف شوند، بنابراین بازاریابان راه های دیگری برای جمع آوری بینش های بازار و ارائه رویکردهای شخصی پیدا می کنند.
گزارش دریافت که 86 درصد از بازاریابان تحت تأثیر تغییرات حریم خصوصی داده ها قرار گرفته اند در طول سال گذشته
از حرفه ای هایی که با روش های جایگزین برای جمع آوری داده های مفید کار می کنند، برخی در رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند، برخی دیگر در Google Topics API یا تبلیغات متنی. در همین حال، تنها 28٪ از آنها داده های شخص اول را از مشتریان خود جمع آوری می کنند.
یک راه خوب برای جمع آوری داده های شخص اول، افزایش تعامل و تبدیل در وب سایت ها و تجربیات محتوا، استفاده از محتوای تعاملی است. اگر میخواهید بدانید چگونه قطعات تعاملی مانند آزمونها، کتابهای الکترونیکی، ماشینحساب و موارد دیگر ایجاد کنید، صفحه Ion ما را بررسی کنید.
3. ویدیوها همچنان ظاهر می شوند
ویدیوهای کوتاه مانند Tiktok، Reels و YouTube Shorts در چند سال اخیر از رونق زیادی برخوردار بوده اند و طبق این گزارش، هنوز در راس اولویت های بسیاری از بازاریابان قرار دارند. این قالب با ارائه یک رویکرد غیررسمی و سرگرم کننده، ارتباط خوبی با مخاطب ایجاد می کند.
در این گزارش آمده است که 50 درصد از بازاریابان در حال ایجاد و اشتراک گذاری ویدیوها هستند، در حالی که 69 درصد قصد دارند در مقایسه با سال گذشته حتی بیشتر در این قالب سرمایه گذاری کنند.
ویدیوها برای رسانه های اجتماعی عالی هستند، اما راه های دیگری برای کشف این قالب وجود دارد. ویدیوها برای آموزش مخاطبان، به دست آوردن مشتریان جدید، نمایش محصولات و ویژگی ها و بسیاری موارد دیگر عالی هستند. 60 درصد از افراد مورد بررسی پاسخ دادند که سال گذشته یک وبینار برگزار کردند. این یک راه خوب برای ارائه اقتدار، تعامل، آموزش و حتی تبدیل است.
4. بازاریابی در زمان رکود
چند ماه گذشته سناریوی نامشخصی را برای مشاغل نشان داد. تورم، جنگ در اروپا و اخراج های گسترده متخصصان را نگران آینده شرکت هایشان کرد.
در این دوره های سخت، بسیار مهم است که بدانید کجا سرمایه گذاری کنید و در بودجه صرفه جویی کنید. این گزارش 5 نکته را برای کمک به کارمندان و صاحبان کسب و کار ارائه می دهد تا از این زمان های چالش برانگیز عبور کنند. آن ها اینجا هستند:
- تاریک نشوید – اگر می توانید به خرج کردن ادامه دهید
- تجربیات محتوای ارگانیک در حال افزایش است
- آگاهی از برند، نه فقط ژن سرب
- احساسات را بر منطق اولویت دهید، اما متمایز باشید
- استعداد خلاق بر حسب تقاضا می تواند به مقیاس عملیات خلاقانه شما کمک کند
اگر می خواهید به هر یک از این موضوعات عمیق تر بپردازید، آنها به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده اند گزارش.
5. رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی
هر دو کانال را می توان در بازاریابی دیجیتال سنتی در نظر گرفت. البته، قالب محتوا و نحوه تعامل افراد از طریق رسانه های اجتماعی در حال تغییر است، اما همچنان یک کانال بازاریابی مهم است. ارزان است و به بازاریابان این توانایی را می دهد که به نتایج خوب و جمع آوری بینش از مخاطبان بپردازند. این گزارش می گوید 30 درصد از بازاریابان کیفیت محتوای خود را با توجه به نحوه تعامل آن در رسانه های اجتماعی ارزیابی می کنند.
از آنجایی که ویدیوهای کوتاه در حال حاضر تبلیغاتی هستند، TikTok این فرمت را رهبری می کند و در حال رشد است. 42 درصد از بازاریابان در حال حاضر از این پلت فرم استفاده می کنند و 26 درصد قصد دارند برای اولین بار در سال جاری از آن استفاده کنند. علاوه بر این، چیز دیگری نیز وجود دارد که در رسانه های اجتماعی رواج یافته است: اینفلوئنسر مارکتینگ.
داشتن شخصی با تعداد قابل توجه و مخاطبان درگیر می تواند به برندها کمک کند تا این کلمه را گسترش دهند و محتوا را به بخش های خاص ارائه دهند. این امر در حال رایج تر شدن است و طبق این گزارش، 89 درصد از بازاریابانی که در کمپین های اینفلوئنسر سرمایه گذاری کرده اند، قصد دارند این سرمایه گذاری را در سال 2023 افزایش دهند.
وقتی صحبت از بازاریابی ایمیلی به میان میآید، این کانال بازده خوبی دارد: 36 دلار به ازای هر 1 دلار خرج شده. البته، اگر می خواهید نتایج خوبی در بازاریابی ایمیلی داشته باشید، استراتژی و تاکتیک ها باید بسیار خوب طراحی شده باشند.
به خاطر داشته باشید که شما با افراد مختلف زیادی صحبت می کنید، بنابراین محتوای شما باید در دسترس باشد، در عین حال آنها می خواهند مشکلات خود را حل کنند، بنابراین یک ایمیل باید تا حد امکان بخش بندی و شخصی سازی شود. داشتن یک برنامه خوب شما را در مسیر درست قرار می دهد و گزارش بینش خوبی در مورد آن ارائه می دهد.
مراحل بعدی
در این مقاله توانستید ببینید که ما حرکت های بزرگ بسیاری در زمینه های دیجیتال مارکتینگ داریم، اما در عین حال، برخی از رویکردهای سنتی که هنوز هم نتیجه می دهند.
هر کانال یا تاکتیکی که یک برند تصمیم بگیرد از آن پیروی کند، مهم است که چشمان خود را در مورد اینکه چه چیزی در حال ترند است و چه چیزی از آینده نزدیک انتظار داریم باز نگه دارد. این هدف اصلی گزارش وضعیت بازاریابی است.
بنابراین، اکیداً به شما توصیه می کنم که به گزارش کامل دسترسی داشته باشید و تمام اطلاعات ارزشمند موجود را مطالعه کنید. این محتوا توسط Hubspot و دیگر شرکتهای فناوری در سطح جهانی ارائه میشود تا بینشهای تخصصی را ارائه دهد که قطعاً به شما در تصمیمگیریهای مهم امسال کمک میکند.
روی لینک زیر کلیک کنید و هم اکنون به آن دسترسی پیدا کنید!
دسترسی آزاد: گزارش وضعیت بازاریابی 2023
آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایشهای مهم در چشمانداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!