بارها در طول چرخه عمر وب سایت خود به یک سئوکار متخصص نیاز دارید.
اگر برای پنج سناریو زیر از یک حرفه ای واقعی کمک نگیرید، رتبه بندی، ترافیک و درآمد را در سال 2023 به خطر می اندازید:
1. طراحی مجدد سایت
در سال جدید، بسیاری در حال برنامه ریزی برای به روز رسانی وب سایت خود هستند. مشکل اینجاست که سئو در طول طراحی مجدد سایت یا هرگز وارد گفتگو نمی شود یا به درستی مدیریت نمی شود. این یک مشکل است.
انتقال سایت زمانی است که یک وب سایت دچار تغییرات عمده می شود، مانند به روز رسانی URL، طراحی مجدد، یا تغییرات سیستم مدیریت محتوا یا ارائه دهنده هاست.
هر یک از این تغییرات می تواند بر عملکرد وب سایت در نتایج جستجو تأثیر منفی بگذارد، در صورتی که به خوبی مدیریت شود.
و اشتباه نکنید – چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. به طوری که ما معمولاً در هنگام انتقال سایت، چک لیست سئو خود را به فعالیت های قبل از راه اندازی، راه اندازی و پس از راه اندازی تقسیم می کنیم.
حتی زمانی که این کار به درستی انجام شود، برای سایتها عادی است که شاهد کاهش موقت ترافیک ارگانیک باشند (80 درصد از سئوکاران انتظار آن را دارند) اما باید بازیابی شود و حتی از معیارهای قبلی پیشی بگیرد.
اما وقتی اینطور نیست، چیزی به طرز وحشتناکی اشتباه شده است. وب سایت ممکن است هرگز بهبود نیابد و در درازمدت افت ترافیک را تجربه کند.
اگر می خواهید تغییرات قابل توجهی در وب سایت خود ایجاد کنید، اطمینان حاصل کنید که در طول کل فرآیند از راهنمایی یک سئو کارآزموده برخوردار هستید. یک آژانس طراحی سایت ممکن است تخصص لازم را نداشته باشد.
2. تحلیل عمیق
حتی اگر تمام کادرهای چک لیست سئو را علامت بزنید، ممکن است چیزی شوم در پشت صحنه وب سایت شما پنهان شده باشد که باعث کاهش ترافیک شود. فقط یک ممیزی عمیق می تواند چیزی شبیه به این را کشف کند.
برای صاحبان سایت معمول است که فقط بر روی صفحات با عملکرد برتر تمرکز کنند. اما این تنها نمایش کوچکی از کیفیت وب سایت شما است. 80 درصد دیگر صفحات وب سایت شما می تواند به کیفیت کلی و ارتباط آن آسیب برساند و در نتیجه بر ترافیک شما تأثیر بگذارد.
یک مثال؟ به روز رسانی محتوای مفید گوگل که به کل وب سایت از نظر کیفیت محتوا نگاه می کند. اگر برخی از صفحات بد در نظر گرفته شوند، می تواند بر کل وب سایت تأثیر بگذارد.
همچنین تأثیری که محتوای خوب سازمانیافته و باکیفیت در سراسر سایت میتواند بر ارتباط داشته باشد را فراموش نکنیم. مطابق با راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجوی گوگل:
ناوبری یک وب سایت برای کمک به بازدیدکنندگان برای یافتن سریع محتوای مورد نظر مهم است. همچنین می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند صاحب وب سایت چه محتوایی را مهم می داند. اگرچه نتایج جستجوی گوگل در سطح صفحه ارائه می شود، اما گوگل همچنین دوست دارد این احساس را داشته باشد که یک صفحه در تصویر بزرگتر سایت چه نقشی ایفا می کند.”
به عبارت دیگر، صفحات وب در خلاء وجود ندارند. موارد زیادی وجود دارد که گوگل هنگام رتبه بندی سایت را به عنوان یک کل در نظر می گیرد.
مسائل پنهان دیگری در یک وب سایت وجود دارد که بدون بررسی فنی سئو به راحتی می توان آنها را از دست داد. به همه این دلایل، بسیار مهم است که ناشران وب سایت از طریق ممیزی مناسب، درک بهتری از سایت خود داشته باشند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
3. رتبه بندی برای شرایط بسیار رقابتی
بیایید صادق باشیم، چه کلمات کلیدی نیستند رقابتی این روزها؟ هر کلمه کلیدی را جستجو کنید، میلیون ها نتیجه پیدا خواهید کرد. با این حال، صفحه 1 تنها چیزی است که اهمیت دارد.
رتبه بندی برخی از کلمات کلیدی آسان تر از دیگران است. برای مثال، ممکن است رتبهبندی برای چیزی مانند «فهرست برترین بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۲۲» در مقایسه با «بازیها» آسانتر باشد.
باید بدانیم. سالها طول کشید تا به یک مشتری کمک کنیم تا در رتبه اول برای اصطلاح بسیار رقابتی: “بازی” قرار گیرد. اما ما این کار را کردیم. و گیر کرد.
رتبه بندی برای کلمات کلیدی میلیون دلاری فقط با دنبال کردن یک چک لیست اتفاق نمی افتد. این امر با تخصص عمیق SEO از متخصصان با دههها تجربه اتفاق میافتد – کسانی که در سئو فنی زندگی میکنند و نفس میکشند و میدانند در حال حاضر در جستجو چه اتفاقی میافتد.
مطمئناً، میتوانید از هرجایی راهنمایی سئو دریافت کنید، اما اگر میخواهید برای شرایط بسیار رقابتی رتبهبندی کنید، به این نتیجه نرسید. یک سئوکار متخصص دریافت کنید.
4. پیمایش تغییرات در گوگل
صفحات نتایج موتورهای جستجو به طور مداوم در جریان هستند.
تنها در سال 2021، گوگل بیش از 700000 آزمایش انجام داد که منجر به بیش از 4000 تغییر برای جستجو. این تقریباً 11 تغییر در روز است. آیا وقت دارید که تمام به روز رسانی های الگوریتم و نحوه اعمال آنها در وب سایت خود را دنبال و تجزیه و تحلیل کنید؟
به روز رسانی الگوریتم منجر به تغییر صفحه اول و جلو رفتن رقبا می شود. شاید آنها منابع بیشتر و بودجه بیشتری داشته باشند، شاید آنها فقط کمی بهتر از شما عمل کردند. اکنون باید بفهمید چه چیزی تغییر کرده است و چگونه می توانید دوباره جلو بروید.
عوامل بی شماری بر رتبه شما در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. تلاش برای کشف آن باید به یک متخصص سئو واگذار شود.
5. سئو فنی
هر کسی میتواند به راحتی سئوی درون صفحه را انجام دهد، اما برای درست کردن بخش فنی به دانش و تجربه نیاز دارد. مواردی مانند قابلیت استفاده از تلفن همراه، سرعت سایت، نشانه گذاری داده های ساختاریافته، robots.txt، نگهداری سرور، تجربه صفحه و بسیاری موارد دیگر.
سئو فنی نیاز به تخصص یک حرفه ای دارد که در کنار یک توسعه دهنده یا مدیر وب سایت کار می کند تا اطمینان حاصل شود که تغییرات صحیح به خوبی انجام می شود. یک اشتباه و می تواند نتایج سئو را به سرعت از بین ببرد.
هر وب سایتی باید اطمینان حاصل کند که بخش فنی برای رتبه بندی مناسب است. چرا؟ زیرا اگر سایتی قابل خزیدن نباشد، رتبه بندی نمی شود.
گری ایلیس از گوگل یک بار در یک گفت موضوع Reddit:
“[I] واقعاً ای کاش سئوکاران به جای تمرکز بر بهروزرسانیهای احمقانه و اصطلاحات ساخته شده توسط ردیابهای رتبه، به اصول اولیه باز میگشتند (یعنی آن سایت لعنتی را قابل خزیدن قرار میدادند) و پس از اتمام قسمت اول، بیشتر با توسعهدهندگان وبسایت صحبت میکردند. این جمله.”
بازی سئوی خود را در سال 2023 ارتقا دهید
سال جدید امکانات جدیدی را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد.
زمان آن رسیده است که به طور جدی در نظر بگیرید که چگونه استراتژی های متخصص SEO را یکپارچه می کنید تا فرصتی برای رقابت در صفحه 1 داشته باشید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
جدید در زمین موتورهای جستجو