چه در سه ماهه اول و چه در اوایل سه ماهه دوم خوشبینی را طی کرده باشید یا با چالشهایی که توسط آشفتگی کلان تشدید شدهاند، در ماههای آینده فرصتهای زیادی وجود دارد که خودتان را تقویت کنید و به دستاوردهای رقابتی دست یابید.
این مقاله چهار ابتکار را مورد بحث قرار میدهد که دیدهام نتایج عالی را برای مشتریان B2B من به ارمغان میآورد، از جمله:
- آزمایش کانال های جدید برای ملاقات با مخاطبان خود در جایی که هستند.
- آزمایش ابزارهای هوش مصنوعی برای افزایش کارایی تاکتیکی و پهنای باند برنامه ریزی استراتژیک رایگان.
- متمایل شدن به ویدیو
- ترکیب بازخورد مشتری
همچنین خواهید آموخت که چگونه می توانید آنها را در کمپین های خود به کار ببندید.
1. کانال های جدید و ویژگی های جدید را آزمایش کنید
پلتفرمهای تبلیغاتی، بزرگ و کوچک، مشغول انتشار ویژگیهای جدید سازگار با B2B بودهاند.
بهویژه پلتفرمهای اجتماعی اخیراً قابلیتهای هدفگیری مبتنی بر جستجو را اضافه کردهاند.
- اینستاگرام اخیراً آزمایشی را برای تبلیغات نتایج جستجو آغاز کرده است.
- TikTok همچنین در حال آزمایش تبلیغات جستجو است.
- Reddit در حال آزمایش عملکرد متنی است و (طبق گفتههای ما) قصد دارد در ماههای آینده نسخه بتا جستجو را عرضه کند.
- فیسبوک، همراه با بهبود الگوریتم خود برای افزایش کیفیت تبدیلهای تبلیغات نسل اصلی خود، گزینههای فرم سرنخ را برای هدفگیری بر اساس حجم، هدف بالاتر یا اهداف سفارشی اضافه کرده است – همه اینها میتواند به کاهش هزینههای هرزنامه و تمرکز کمک کند. جایی که اهمیت دارد
زمان برای تعیین بودجه آزمایشی تهاجمی برای کانال های جدید فرا رسیده است، به خصوص اگر تحت هزینه های تعامل بالای گوگل و لینکدین کار می کنید.
توصیه من برای آزمایش توسعه این است که با کانال های اجتماعی شروع کنید و برنامه نویسی را نادیده بگیرید تا زمانی که به دنبال منابع جدید ترافیک نباشید.
اکنون این عضلات آزمایشی را تمرین دهید و بهروزرسانیهایی را از پلتفرمهایی تماشا کنید که بیشترین نوید را برای درگیر کردن پروفایلهای مشتری ایدهآل شما با ارائه ویژگیها نشان میدهند.
2. از هوش مصنوعی بهره ببرید
ممکن است از شنیدن در مورد هوش مصنوعی خسته شده باشید، اما اگر به جمعی که از شما می خواهند وارد شوید و قابلیت های آن را آزمایش کنید، نپیوندم، غفلت می کنم.
در بخش رسانه پولی، سه عملکرد اصلی وجود دارد که توصیه می کنم برای کمک به استفاده از هوش مصنوعی شروع کنید:
ابزارهای کپی هوش مصنوعی مورد علاقه ما علاوه بر ChatGPT Jasper، Grammarly و Quillbot هستند. همه اخطارهای معمول در مورد نیاز به QA هر کپی تولید شده توسط هوش مصنوعی قبل از اینکه به هر جایی رو به بیرون برود اعمال می شود.
اما حداقل، هوش مصنوعی میتواند به شما یک نقطه شروع عالی برای غلبه بر بلوک نویسنده بدهد، زیرا ویرایش آن برای مردم تقریباً آسانتر از شروع از یک صفحه خالی است.
تکمیل گزینه های کپی هوش مصنوعی موجود، محصول نوظهوری از ابزارهای بصری است. بازاریابان ابزارهای زیادی برای زنده کردن خلاقیت خود دارند، خواه ویدیو (در این مورد بیشتر باشد)، ایجاد تصویر استاتیک پیشرفته از Canva، یا گرافیک های متحرک مانند Storyblock یا Dribbble.
آخرین زمینه ای که می توانید از هوش مصنوعی برای صرفه جویی در زمان و ایجاد کارایی استفاده کنید، تجزیه و تحلیل است. میتوانید برای پلتفرمهای تحلیلی فانتزی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Segment Tealium، Pecan و غیره هزینه کنید، اما گزینههای کمهزینه زیادی به عملکرد کمپین شما کمک میکنند.
حتی اگر در Google Sheets گیر کرده اید، می توانید از ChatGPT برای موارد زیر استفاده کنید:
- برخی از عملکردهای اساسی را برای روان کردن گزارش خود تنظیم کنید.

- لیست کلمات کلیدی منفی بسازید.

- ماکرو برای صفحات گسترده بنویسید.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
3. در مورد ویدیو جدی باشید
بسیاری از بازاریابان هنوز به طور کامل از ویدیو در کمپین های خود استقبال نمی کنند.
چه در لینکدین، فیسبوک، تیک تاک یا یوتیوب، فضای زیادی برای تعامل B2B وجود دارد – اگر بتوانید محتوای ویدیویی جذابی برای استفاده از آن بسازید.
حتی با وجود بازار رو به رشد ابزارهای هوش مصنوعی ارزان قیمت (به عنوان مثال، Synthesis، DeepBrain، Pictory) که تولید و ویرایش ویدیو را سریع و ارزان می کند، بسیاری از بازاریابان هنوز دست از پا در نیامده اند.
به عنوان نقطه شروع، به منابعی که از قبل در دسترس دارید فکر کنید. اگر در توسعه تولید مهارت ندارید، می توانید انیمیشن ها را در تبلیغات استاتیک آزمایش کنید.
ممکن است چند ویدیوی قدیمی یوتیوب داشته باشید تا در قسمتهایی به اندازه لقمه خرد کنید. شاید شما نسخههای نمایشی محصول یا توصیفات مشتری داشته باشید که داستان یک برند عالی را گرد هم میآورد.
نتیجه این است که شما احتمالاً با حداقل مقداری موجودی شروع می کنید، نه یک لوح خالی.
و ممکن است افرادی در تیم بازاریابی شما وجود داشته باشند که حداقل در زمینه ویرایش ویدیو فعالیت داشته باشند – اگر در حال حاضر زمان لازم برای یادگیری مهارت ها را ندارید، یک نظرسنجی سریع از علاقه و تجربه تیم خود انجام دهید.
از سوی دیگر، اگر شما واقعا برای یادگیری، می توانید با ابزارهایی مانند Loom یا VideoAct مسائل را در دستان خود بگیرید و با ضبط کردن خود، محتوا را دریافت کنید.
ویدیو فقط بزرگتر می شود. وقت آن است که به سرگرمی بپیوندید.
4. از هدیه بازخورد مشتری استفاده کنید
بازخورد مشتری تا زمانی که چیزها فروخته شده اند وجود داشته است – و جمع آوری آن هرگز آسان تر از آنچه اکنون است نیست.
تیم خدمات مشتری، تیم فروش، بررسی محصول، بررسی آنلاین و حسابهای رسانههای اجتماعی منابع خوبی برای بینش در مورد موارد زیر هستند:
- چرا مردم خرید می کنند.
- چرا نمیخرند
- چیزی که آنها بیشتر (و کمترین) در مورد محصول یا خدمات شما دوست دارند.
همه این بازخوردها، به ویژه بازخوردهایی که در موضوعات ادغام می شوند، خوراک کمپین های بازاریابی هستند.
مشکلات حل شده می توانند به مطالعات موردی یا گواهی تبدیل شوند.
تجربیات عالی می توانند به کپی تبلیغات تبدیل شوند.
سوالاتی که می توانید بلافاصله به آنها پاسخ دهید باید در جایی برجسته در صفحات محصول یا خدمات وب سایت شما قرار داده شوند.
یکی از مهمترین وظایف تیم بازاریابی جمع آوری بازخورد و جذب اهمیت آن است.
هر چه یک تیم بازاریابی با منابع بینش مشتری تعامل بیشتری داشته باشد، هدف گذاری و پیام رسانی کمپین های آن دقیق تر خواهد بود.
اگر چند ماه پس از خواندن این مطلب، همچنان روی گوگل و لینکدین متمرکز هستید، از تبلیغات بدون حرکت یا انیمیشن استفاده میکنید، در تمام فرآیندهای خلاقانه و تحلیلی خود دقت دستی به کار میگیرید، و بدون در نظر گرفتن بازخورد مخاطب، برنامههای استراتژیک و تاکتیکی میسازید، در یک سری از معایب رقابتی قفل خواهد شد.
به خصوص اخیراً، ویژگیهای رایگان و مقرون به صرفه برای کمک به بازاریابان در انجام وظایف خود ظاهر شدهاند.
مهم نیست که اندازه شرکت، تیم و بودجه شما چقدر است، مطمئن شوید که از آنچه در دسترس است استفاده می کنید تا به شما کمک کند کار خود را به طور مؤثرتر انجام دهید – و از پاداش عملکرد بهره مند شوید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.