3 مهارت اصلی که به پیشرفت حرفه SEM شما کمک می کند, محتوا مارکتینگ


سه مهارت ضروری وجود دارد که باید برای پیشرفت شغلی SEM خود توسعه دهید. این مهارت‌های حیاتی تقریباً برای هر صنعتی اعمال می‌شود، اما ما یک مورد خاص برای نقش‌ها در SEM ایجاد می‌کنیم:

  • ارتباط شفاف
  • همکاری موثر
  • بهره وری متمرکز

ارتباط شفاف

ارتباطات واضح و مختصر را دست کم نگیرید. ارتباطات هسته اصلی هر نقشی در یک شرکت یا آژانس است.

هر روز اطلاعاتی را بین تیم ها، مشتریان و فروشندگان به اشتراک می گذارید. افرادی که در سبک ارتباطی خود متفکر و هدفمند هستند از صدای منحصر به فرد و اعتماد به نفس بهره مند می شوند.

در نتیجه، این افراد تأثیر قابل توجهی بر سازمان خود خواهند داشت.

در هر رسانه ای ارتباط موثر برقرار کنید

انتقال ایده ها به اشکال مختلفی انجام می شود – ایمیل، جلسات مجازی و حضوری، ارائه ها، پیام های فوری و موارد بی شماری دیگر. مکالمات در برنامه‌های پیام‌رسانی فوری به سرعت پیش می‌رود، که می‌تواند باعث خطا و سوء تفاهم شود.

اغلب، ارسال پیام فوری از طریق Slack یا Teams غیررسمی و مکالمه ای است. با این حال، حرفه ای بودن در هنگام همکاری با اعضای تیم، مدیریت پروژه ها و واگذاری وظایف در چنین پلتفرم هایی بسیار مهم است. حتی در حین بحث های خرد مانند چت، وقت بگذارید و متفکر باشید.

کانال‌های خاص، مانند ارائه‌های ایمیل یا عرشه، زمان بیشتری را برای هدفمند بودن در ارتباطات شما فراهم می‌کنند. در بسیاری از موارد، ایمیل روشی برای انتقال مالکیت یک موضوع خاص است.

برای مثال، شخصی می‌تواند سؤالی بپرسد (شما صاحب پاسخ هستید)، درخواست داده یا گزارش دهد (مالک داده‌ها هستید)، یا یک کار ارسال کند (تکمیل کار متعلق به شماست).

همیشه دریافت را تأیید کنید و یک جدول زمانی برای پاسخ تعیین کنید و این نکات سریع را دنبال کنید:

  • مطمئن شوید که پیام شما واضح و مختصر است.
  • پیام خود را برای رسانه های مختلف تطبیق دهید.
  • از زبان مناسب برای رسانه استفاده کنید.
  • از تکنیک های گوش دادن فعال استفاده کنید.
  • پیام های خود را تصحیح کنید

دویدن و شرکت در جلسات موفق

جلسات آفت بسیاری از وجود حرفه ای است. جلسات ضعیف باعث اتلاف وقت، تخلیه انرژی و ارائه ارزش کمی می شود.

علاوه بر این، جلسات برای بسیاری از روح‌های بدبخت زمان بیشتری را نسبت به تکمیل کار واقعی اشغال می‌کند. این چرخه خستگی ملاقات را تا حد امکان بشکنید.

برنامه های جلسات سلاح مخفی شما هستند. یک دستور کار عالی زمینه را برای یک جلسه بسیار موفق فراهم می کند. آنها لحن و انتظارات را تعیین می کنند. برنامه های جلسه به شرکت کنندگان فرصت می دهد تا برای موضوعات خاص آماده شوند. همچنین، باید دستور جلسه ای را که در آن شرکت می کنید درخواست کنید.

دستور کارها زمینه را برای یک جلسه موفق فراهم می کند، و یادداشت های واضح جلسه تضمین می کند که جلسه تأثیر مطلوبی دارد. جلساتی که منجر به وظایف محوله یا همکاری جدید نمی شود، می تواند یک ایمیل باشد.

شما باید فردی باشید که برنامه های عالی را تنظیم می کند و یادداشت های کامل و مالکیت وظایف را پس از آن ارائه می دهد. برای موفقیت در جلسات، حتما این مراحل را دنبال کنید:

  • یک دستور کار عالی تنظیم کنید.
  • افراد مناسب را دعوت کنید.
  • به موقع شروع کنید.
  • سازماندهی شود.
  • مشارکت را تشویق کنید.
  • یادداشت برداری کامل
  • به موقع تمام شود.
  • پیگیری.

دستور کارها را برای جلسات مدیر 1:1 تنظیم کنید

از یکی از مهم ترین جلسات برنامه ریزی شده خود آگاه باشید. شما باید جلسات هفتگی با مدیر خود داشته باشید.

این جلسات هفتگی فرصت شما برای بحث در مورد چالش ها، فرصت ها و اهداف بلند مدت است. به یاد داشته باشید، برای تعیین دستور جلسه نباید به مدیر خود متکی باشید.

افرادی که در پست های پایین تر قرار دارند ممکن است احساس کنند که نمی توانند موضوعات را به مدیر خود دیکته کنند. که درست نیست. در مورد توسعه خود فعال باشید.

حتما این نکات را برای جلسات مدیران عالی 1:1 دنبال کنید:

  • انتظارات روشنی را تعیین کنید.
  • سوالات درست بپرسید.
  • با دقت گوش کن
  • هرگونه غذای آماده را پیگیری کنید.
  • ارتباط باز را تشویق کنید.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


همکاری موثر

موفقیت به تنهایی به دست نمی آید. مهم نیست کجا کار می کنید، شما عضو یک تیم هستید. شما باید مطمئن شوید که یک عضو تیم حمایت کننده و مشارکتی هستید.

یک شبکه پشتیبانی با شرکت خود بسازید. این شبکه پشتیبانی باید خروجی ای برای ایده پردازی، ارائه بازخورد و کمک به وظایف باشد.

به هنر تفویض اختیار و مدیریت وظایف مسلط باشید

یکی از مستاجران اصلی همکاری، تفویض اختیار است. تفویض اختیار هر دو طرف را طی می کند. بهترین کار این است که شما بر هنر اختصاص دادن وظایف به افراد تیم خود تسلط داشته باشید. همچنین، بهترین کار این است که بر توانایی تعیین وظایف به شما تسلط داشته باشید.

مهارت ها و وظایفی را که در آنها بهترین هستید و آنهایی که چالش برانگیز هستند را شناسایی کنید. درک نقاط قوت و ضعف به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید کدام وظایف SEM را محول کنید و کدام یک را خودتان مدیریت کنید.

فهرستی از تمام کارهایی که باید تکمیل شوند ایجاد کنید و آنها را به افراد مناسب محول کنید. اطمینان حاصل کنید که ضرب الاجل ها و سایر جزئیات ضروری را در نظر بگیرید.

در مرحله بعد، وظایف را بر اساس اهمیت و فوریت آنها اولویت بندی کنید. این اولویت‌بندی به شما کمک می‌کند تشخیص دهید کدام وظایف باید محول شوند و کدام‌ها را باید انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل‌های واضحی ارائه می‌کنید و پشتیبانی لازم را برای اطمینان از تکمیل به موقع کارها ارائه می‌کنید. بر پیشرفت کارها نظارت کنید تا مطمئن شوید که آنها به موقع انجام می شوند. برای به‌روز ماندن در مورد وضعیت وظایف، از بررسی‌های منظم یا گزارش‌های پیشرفت استفاده کنید.

در اینجا یک چک لیست سریع برای تفویض کار وجود دارد:

  • نقاط قوت و ضعف خود را درک کنید.
  • یک لیست وظایف اولویت بندی شده ایجاد کنید.
  • ضرب الاجل های مشخصی را تعیین کنید.
  • دستورالعمل های واضح ارائه کنید.
  • پیشرفت را از نزدیک زیر نظر داشته باشید.

یک شبکه پشتیبانی در شرکت خود بسازید

شما می توانید یک شبکه پشتیبانی در شرکت های بزرگ و کوچک ایجاد کنید. اما ابتدا، برای شناخت شخصی اعضای تیم خود وقت بگذارید.

از آنها در مورد علایق و سرگرمی هایشان بپرسید. یک محیط باز ایجاد کنید که در آن همه احساس راحتی کنند تا دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارند.

این استراتژی زمانی قدرتمند است که با اعضای تیم در بخش‌های دیگر آشنا شوید.

به همه اعضای تیم نشان دهید که از کار آنها قدردانی می کنید. زمانی که افراد برای کمک به حل یک مشکل فراتر می روند، یادداشت های تشکر بفرستید. همچنین برای حل مشکلات سایر اعضای تیم آماده باشید. از دیدگاه SEM، باید پیوندهای قوی با تیم های تحلیلی، خلاق و عملیاتی خود ایجاد کنید.

در اینجا یک چک لیست سریع برای ایجاد یک شبکه پشتیبانی وجود دارد:

  • تیم خود را بشناسید.
  • قدردانی نشان دهید.
  • منابع و ابزار را فراهم کنید.
  • دستاوردها را جشن بگیرید.

همیشه به دنبال راه های جدید برای کمک به تیم خود باشید

وقتی اعضای تیم سوالی دارند یا نیاز به راهنمایی دارند، خود را در دسترس قرار دهید. شما می توانید این کار را انجام دهید:

  • فعال بودن در جلسات تیم
  • پاسخگویی سریع به ایمیل ها
  • تمایل به ارائه مشاوره یا کمک.

حتی اگر شما یک جوان یا ارشد در تیم خود هستید، می توانید خود را برای کمک به حل مشکلات در مجموعه مهارت خود در دسترس قرار دهید. همیشه ده‌ها کار کوچک وجود دارد که باید در تیم‌های SEM تکمیل شوند، بنابراین به دنبال آن کارهای کوچک باشید.

یک منبع مفید برای تیم خود یک استراتژی برنده است، اما برای جلوگیری از فرسودگی باید از پهنای باند خود محافظت کنید. در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد تا منبعی برای تیم شما باشد:

  • همکاری تیمی را تشویق کنید.
  • به افراد داخل و خارج از تیم خود کمک و حمایت کنید.
  • در صورت امکان دانش و تجربه خود را به اشتراک بگذارید.

بهره وری متمرکز

مدیریت کمپین های SEM پیچیده است و هیچ گاه کمبود وظایف وجود ندارد.

بهره وری متمرکز به معنای هدفمند بودن با زمان و انرژی است. شما در اوایل کار خود خواهید آموخت که هیچکس زمان شما را مدیریت نخواهد کرد.

برای پیشرفت شغلی SEM، حجم کاری روزانه خود را مدیریت کنید و در عین حال به سمت اهداف بلندمدت خود برسید.

در مورد اولویت بندی و مدیریت پروژه بی امان باشید

هنگام مدیریت حساب های SEM وظایفی وجود دارد که نسبت به سایرین اولویت دارند. اهداف و محدوده هر پروژه و وظیفه را تعیین کنید. انتظارات واقع بینانه برای موفقیت تعیین کنید. تعیین اهداف روشن به شما در تعیین اولویت ها و تخصیص منابع کمک می کند.

پیشرفت پروژه های خود را نظارت کنید و منابع را در صورت نیاز تنظیم کنید. به روز رسانی و بازخورد منظم به اطمینان از پیشرفت پروژه کمک می کند.

علاوه بر این، به طور منظم با سهامداران، اعضای تیم و سایر ذینفعان ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید که همه در یک صفحه هستند.

یک موضوع در سراسر این مقاله مالکیت است. مالکیت را برای پیشبرد حرفه SEM خود در نظر بگیرید. مالک پروژه و مدیریت وظایف خود باشید. در بالای لیست وظایف خود بمانید، بنابراین مدیر شما مجبور به پیگیری نیست.

در اینجا لیست کوتاهی از نحوه اولویت بندی کارها و پروژه ها آمده است:

  • اهداف روشنی را تعیین کنید.
  • یک طرح پروژه ایجاد کنید.
  • مسئولیت ها را تعیین کنید.
  • پیگیری پیشرفت
  • به طور منظم ارتباط برقرار کنید.

سیستمی برای دستیابی به اهداف فصلی خود بسازید

به احتمال زیاد، مدیر شما اهداف فصلی را برای شما تعیین می کند. با این حال، شما می توانید در این فرآیند مشارکت داشته باشید و بینش منحصر به فرد خود را ارائه دهید.

مالکیت مسیر پیشرفت و شغلی خود را در دست بگیرید. مدیر شما از رویکرد فعالانه شما برای تعیین اهداف و تفکر در مورد رشد بلندمدت قدردانی خواهد کرد.

هیچ کمبودی در محتوا برای کمک به ایجاد اهداف بلند مدت قابل اجرا وجود ندارد. اگر چند جستجوی سریع انجام دهید، منابع زیادی را برای کمک به این فرآیند کشف خواهید کرد.

یکی از سطوح بالا که در حال حاضر باید حذف شود، تعیین اهداف «هوشمندتر» است.

  • اس: خاص
  • م: قابل اندازه گیری
  • آ: قابل اجرا
  • آر: پرخطر
  • تی: کلید زمان
  • E: هیجان انگیز
  • آر: مربوط

با اهداف هوشمندانه تر به مدیر خود نزدیک شوید و از بازی جلوتر خواهید بود. مدیر شما احتمالاً ایده های دیگری برای اهداف و نقاط عطف شما خواهد داشت، اما این روند نشان می دهد که شما به توسعه بلندمدت فکر می کنید.

در اینجا فهرستی سریع از راه‌های تعیین اهداف بلندمدت عالی آورده شده است:

  • یک سیستم ردیابی هدف راه اندازی کنید.
  • برای اهداف خود جدول زمانی مشخصی تعیین کنید.
  • برای هر هدف نقاط عطف پیشرفت ایجاد کنید.
  • همزمان با پیشرفت، موفقیت را جشن بگیرید.
  • متمرکز بمانید و اهداف خود را حداقل ماهانه مرور کنید.

روی جریان انرژی تمرکز کنید و استراحت کنید

این استراتژی باید در هنگام بحث در مورد پیشرفت شغلی بیشتر مورد بحث قرار گیرد. برای پیشرفت در حرفه SEM، باید به الگوهای کاری خود توجه داشته باشید.

زمان هایی از روز وجود دارد که شما بیشتر بر روی کارهای دقیق مانند تجزیه و تحلیل گزارش ها یا ایجاد کمپین های SEM متمرکز هستید. برای مرور برنامه روزانه خود وقت بگذارید و مطمئن شوید که با بهترین الگوهای کاری شما مطابقت دارد.

جلسات یک واقعیت زندگی کاری است. نمیتونی دور بزنی جلساتی با مشتریان، ذینفعان داخلی، همگام‌سازی تیم و افراد بی‌شماری که می‌توانند برنامه شما را کنترل کنند، برگزار می‌شود.

تمام تلاش خود را برای ایجاد بلوک های جلسه انجام دهید. به عنوان مثال، اگر سه جلسه در روز دارید، آنها را پشت سر هم برنامه ریزی کنید.

بلوک‌های جلسه به شما امکان می‌دهند یک گردش کار ایجاد کنید. برای زمان تمرکز هر روز به زمان معینی نیاز دارید. زمان تمرکز برای مدیران کمپین SEM بسیار مهم است.

مالکیت تقویم روزانه خود را در اختیار داشته باشید تا زمان تمرکز، مدیریت گردش کار و بلوک های جلسه را در اختیار داشته باشید، و از اینکه چقدر این روز شما را بهبود می بخشد شگفت زده خواهید شد.

چگونه عادات گردش کار مثبت را تسهیل کنیم:

  • زمان تمرکز روزانه را به تقویم خود اختصاص دهید
  • جلسات را تا حد امکان در بلوک ها برنامه ریزی کنید
  • برای محافظت از زمان ترمیم، استراحت‌ها را به تقویم خود اضافه کنید
  • هر روز صبح یک برنامه روزانه برای برنامه ریزی روز خود ایجاد کنید

با این کار مجموعه کتاب‌های حرفه‌ای SEM ما بسته می‌شود، که هدف آن پیشرفت شغلی شما در بازاریابی موتورهای جستجو است. در اینجا پیوندهای اقساط قبلی ما وجود دارد:


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

Joseph Kerschbaum, محتوا مارکتینگ

جوزف کرشبام، معاون ارشد آزمایشگاه‌های جستجو و رشد است 3Q/DEPT. جوزف در طول 20 سال تجربه خود در بازاریابی دیجیتال، با مشاغلی در هر اندازه از SMB ها گرفته تا مقیاس سازمانی کار کرده است. جوزف بیش از یک دهه است که به طور منظم در کنفرانس های بازاریابی دیجیتال سخنران بوده است. جوزف یکی از همکاران دائمی سایت موتورهای جستجو است. او یکی از نویسندگان کتاب Wiley/Sybex، “Pay-Per-Click SEM: One Hour a Day” است، که مدت ها پیش منتشر شد و منسوخ شد، اما این چیز خوبی است زیرا SEM یک صنعت پویا است.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *