یک سال هیجان انگیز امشب به پایان می رسد – آیا شما هم احساس می کنید که زمان در سال 2021 گذشت؟!
در طول 12 ماه گذشته، ما نه تنها در طراحی سایت و سئو کنسئو چیزهای زیادی را تجربه کردهایم، بلکه بهروزرسانیهای Google متعددی نیز وجود داشته است که سئوکاران را در سرتاسر جهان سرپا نگه داشته است.
در این مقاله، ما قصد داریم به سال 2021 نگاه کنیم که سالی پر از تغییرات برای سئو و برای ما بوده است. پس یک فنجان چای بردارید و تا زمانی که شما را از راه می گذرانیم به عقب تکیه دهید
- مهمترین بهروزرسانیهای گوگل که همه افراد جامعه سئو درباره آن در سال 2021 صحبت کردهاند
- ویژگی ها و نقاط عطف جدیدی که با طراحی سایت و سئو کنسئو در سال 2021 به آنها رسیده ایم
- چگونه تیم طراحی سایت و سئو کنسئو در این سال تجربه کرد
برای یک سواری سریع در موضوعاتی مانند رتبهبندی پاساژ، بهروزرسانیهای متعدد Google (هسته)، ویژگیهای جدید طراحی سایت و سئو کنسئو مانند ابزار تحقیق کلمات کلیدی ما، نقاط عطفی که به آنها افتخار میکنیم و موارد دیگر آماده شوید!
دنیای سئو در سال 2021
پس از شروع آرام سال 2021، گوگل اولین آپدیت رسمی سال را در فوریه منتشر کرد.
فوریه: رتبه بندی پاساژ
گوگل بهروزرسانی رتبهبندی Passage خود را در سال 2020 اعلام کرد و در فوریه عرضه جستجوهای انگلیسی را در ایالات متحده آغاز کرد.
این بهروزرسانی به Google اجازه میدهد تا به سؤالات جستجوی بسیار خاص پاسخ دهد، همانطور که الگوریتم آن اکنون است در شناسایی متن های مرتبط در موضوعات فرعی خاص که در محتوای طولانی مدفون هستند، بهتر است.
با فناوری جدیدمان، میتوانیم عبارات کلیدی یک صفحه وب را بهتر شناسایی و درک کنیم. این به ما کمک میکند تا محتوایی را پیدا کنیم که در غیر این صورت وقتی یک صفحه را فقط به عنوان یک کل در نظر میگیریم، مرتبط به نظر نمیرسد….
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 20 اکتبر 2020
متأسفانه، گوگل نگفت که چه زمانی این به روز رسانی برای سایر کشورها و زبان ها منتشر می شود. به گفته جان مولر از گوگل، این حتی ممکن است اصلاً ارتباط برقرار نشود.
اما دیر یا زود این تغییر به کشورهای بیشتری سرایت خواهد کرد. بنابراین، این برای شما چه معنایی دارد؟
اگر خیلی فراهم کنید محتوای دقیق در وب سایت شما، به روز رسانی می تواند تأثیر مثبتی بر ترافیک ارگانیک شما داشته باشد از آنجایی که توانایی Google را برای اتصال محتوای شما به جستارهای جستجوی طولانی بهبود می بخشد. در این پست وبلاگ میتوانید درباره نحوه عملکرد رتبهبندی پاساژ و معنای آن برای سئوکاران و بازاریابان اطلاعات بیشتری کسب کنید.
مارس: جستجوهای صفر کلیک
اندکی پس از آن، رند فیشکین از Spark Toro موضوع بزرگ بعدی را در جامعه SEO مطرح کرد. او مطالعه ای منتشر کرد که نشان می داد در سال 2020، دو سوم جستجوها به اصطلاح “جستجوهای صفر کلیک” بودند که منجر به کلیک بر روی هیچ یک از وب سایت های لیست شده در نتایج جستجو نشد.
از ژانویه تا دسامبر 2020:
– @SimilarWeb 5.1 تریلیون جستجو را تجزیه و تحلیل کرد
– دسکتاپ و موبایل (نمودارهای جداگانه در پست)
– بیش از 100 میلیون پنل جریان کلیک در سراسر جهاننتایج: https://t.co/08iLoXzdMh
– 2/3 جستجوها بدون کلیک پایان می یابند
– بیش از 75٪ در تلفن همراه، فقط کمتر از 50٪ در دسکتاپ pic.twitter.com/C1GAJVRmzt– رند فیشکین (@randfish) 22 مارس 2021
دلایل مختلفی وجود دارد که چرا جستجوها منجر به کلیک نمی شود، اما یکی از عوامل اصلی کمک کننده، ویژگی های جستجوی مختلف گوگل مانند تعاریف، پانل های دانش، قطعه های ویژه و غیره است. این ویژگی ها پاسخ مستقیمی به درخواست های جستجوی کاربران در داخل می دهد. نتایج جستجو:
این مطالعه به وضوح نشان داد که چقدر مهم است هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، این ویژگی ها را در نظر بگیرید. به هر حال، یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالا اگر هیچ ترافیکی را به سایت شما ارسال نکند به دلیل پاسخگویی گوگل به سوال کاربر قبل از اینکه شما حتی فرصت آن را داشته باشید، ارزشی نخواهد داشت.
تابستانی از به روز رسانی های گوگل
پس از چند ماه بی سر و صدا با توجه به به روز رسانی های (به طور رسمی تایید شده)، گوگل در تابستان امسال یکی پس از دیگری به روز رسانی را حذف کرد! به طور خاص، وجود داشت شش آپدیت رسمی تایید شده بین 2 ژوئن تا 26 ژوئیه:
- بهروزرسانی هسته ژوئن 2021
- بهروزرسانی تجربه صفحه (که قبلاً سال قبل اعلام شده بود)
- دو آپدیت اسپم
- بهروزرسانی هسته ژوئیه 2021
- به روز رسانی هرزنامه پیوند
بهروزرسانی تجربه صفحه احتمالاً جالبترین مورد بود زیرا جامعه SEO از اواخر سال 2020 منتظر آن بود. در جریان این بهروزرسانی، Core Web Vitals – مجموعهای از معیارهای ارزیابی تجربه کاربر در یک وبسایت – رسمی شد. عامل رتبه بندی بنابراین، اگر هنوز Core Web Vitals خود را بهینه نکرده اید، اکنون وقت آن است! در اینجا می توانید راهنمای جامعی در مورد نحوه بهینه سازی Core Web Vitals خود بیابید.
برای تازهسازی پنج بهروزرسانی دیگر، خلاصه ما از بهروزرسانیهای (هستهای) Google را در ماه ژوئن و ژوئیه بررسی کنید.
آگوست و سپتامبر: بهروزرسانی عنوان Google
در ماه آگوست، برخی از SEO ها، از جمله برودی کلارک، شروع به توجه کردند گوگل نسبت به گذشته عناوین بیشتری از نتایج جستجو را بازنویسی کرده است. گوگل این آپدیت را رسما تایید کرد مدت کوتاهی پس از آن و توضیح داد که سیستم جدید هر زمان که گوگل این امر را ضروری بداند (به عنوان مثال در موارد پر کردن کلمات کلیدی) عنوان صفحات را بهبود می بخشد.
اما متأسفانه، «بهبودهای» گوگل همیشه نتایج خوبی به همراه نداشت…
… به همین دلیل است که این به روز رسانی توسط بسیاری مورد انتقاد شدید قرار گرفت. خوشبختانه، گوگل بازخورد جامعه سئو را شنید و سیستم تولید عناوین صفحات را در سپتامبر بهبود بخشید!
از آنجایی که گوگل در حال حاضر عناوین صفحات بیشتری را نسبت به گذشته بازنویسی می کند، قطعاً باید عناوین مهم ترین صفحات خود را زیر نظر داشته باشید. گزارش عملکرد در Google Search Console به شما امکان می دهد میانگین نرخ کلیک را برای صفحات جداگانه و برای وب سایت خود نظارت کنید:
در صورتی که متوجه افت قابل توجهی شدید، می توانید از جستجوی گوگل برای بررسی اینکه آیا این ممکن است به دلیل بازنویسی عنوان صفحات باشد استفاده کنید. با مقایسه تگ عنوان خود با عنوانی که گوگل نمایش می دهد، اغلب متوجه خواهید شد که چه چیزی گوگل را ترغیب به انجام این تغییر کرده است و می توانید بر این اساس برچسب عنوان خود را بهبود ببخشید. برای نکات بیشتر، به شما توصیه می کنیم که خلاصه ما از به روز رسانی عنوان Google را بخوانید.
چه اتفاق دیگری در سئو در سال 2021 افتاد؟
جدا از مهمترین تغییراتی که در بالا به آن پرداختیم، گوگل بهروزرسانیهای متعدد دیگری را منتشر کرد بهروزرسانی اصلی نوامبر 2021، دو به روز رسانی نظرات محصول، و فقط اخیراً بزرگ است به روز رسانی جستجوی محلی.
علاوه بر همه این به روز رسانی ها، گوگل یک فناوری جدید هیجان انگیز به نام MUM معرفی کرد در ماه می. MUM سیستم جدیدی است که از هوش مصنوعی برای درک بهتر جستجوها استفاده می کند. به گفته گوگل، 1000 برابر قدرتمندتر از BERT (!) است و می تواند اطلاعات را در زبان ها و قالب های مختلف (متن، تصاویر و غیره) درک کرده و به هم متصل کند.
همانطور که گوگل در درک این موضوع بهتر می شود دقیق هدف جستجوی کاربران و ارائه نتایج متناسب، برای سئوکاران بسیار مهم است که تجزیه و تحلیل هدف جستجو را در تحقیقات کلمات کلیدی بگنجانند و محتوایی را ارائه دهید که دقیقاً همان چیزی را که کاربران به دنبال آن هستند ارائه دهد.
آینده سئو در سال 2022 چیست؟
گوگل امسال از نظر بهروزرسانیها فقط چند وقفه به ما داد و میتوانیم مطمئن باشیم که سال 2022 تفاوتی نخواهد داشت. به هر حال، ما مشتاقیم که ببینیم گوگل چه فناوریها و ویژگیهای جدیدی را در آینده برای بهبود بیشتر تجربه جستجوی خود منتشر خواهد کرد!
طراحی سایت و سئو کنسئو در سال 2021 چگونه تکامل یافت؟
گوگل تنها کسی نبود که به سختی روی بهبود نرم افزار خود در این سال کار می کرد – ما همچنین چندین ویژگی و ابزار جدید را منتشر کردیم، از جمله موارد برجسته:
- چقدر برای رتبه: این ابزار رایگان به شما امکان می دهد هزینه تخمینی رتبه دهی برتر در گوگل را محاسبه کنید. به این ترتیب، می توانید اولین تصور را از میزان تلاش و پولی که باید برای بهینه سازی وب سایت خود برای یک کلمه کلیدی خاص سرمایه گذاری کنید، دریافت کنید.
- ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی: احتمالاً بیشترین درخواست طراحی سایت و سئو کنسئو تا کنون! این ابزار چندین گزینه تجزیه و تحلیل ارائه می دهد که به شما امکان می دهد ایده های محتوای جدیدی را بر اساس کلید واژه تمرکز خود کشف کنید و کلمات کلیدی را که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند شناسایی کنید. با گزینه های متعدد مرتب سازی و فیلتر موجود، می توانید به راحتی مجموعه کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید.
- تجزیه و تحلیل بک لینک شکسته جدید: از سال جاری، طراحی سایت و سئو کنسئو همچنین بک لینک های شکسته وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند، به عنوان مثال پیوندهایی که به وب سایت شما «شکسته» هستند (مثلا باعث ایجاد یک پیام خطای 404) می شوند. با رفع این مشکلات، میتوانید تأثیر مثبت این پیوندها بر رتبهبندی خود را حفظ کنید. علاوه بر آن، ابزارهای لینکسازی ما اکنون شامل لینکهای شکسته رقبای شما هستند که میتوانید از آنها برای ایجاد بک لینک برای وبسایت خودمان استفاده کنید. (توجه: این ویژگیها فقط با طراحی سایت و سئو کنسئو Premium در دسترس هستند.)
- راه اندازی طراحی سایت و سئو کنسئو در اسپانیایی: از اکتبر، همه ابزارها و تجزیه و تحلیل های ما به زبان اسپانیایی در دسترس هستند، از جمله پشتیبانی مشتری اسپانیایی! در سال 2022، کاربران اسپانیایی زبان ما می توانند منتظر وبلاگ و ویکی ما به زبان اسپانیایی نیز باشند.
- پیگیری رتبه بسته های محلی: اکنون می توانید رتبه بندی وب سایت خود را در بسته محلی Google با طراحی سایت و سئو کنسئو نظارت کنید. به این ترتیب می توانید موفقیت سئوی محلی خود را بهتر ارزیابی کنید.
علاوه بر این نکات برجسته، ما پیشرفتها و اصلاحات کوچکتری را برای طراحی سایت و سئو کنسئو در طول سال اجرا کردهایم، از جمله بهبود عملکرد و تغییرات در ابزار پیوند بیلدینگ، فقط به نام چند. به این ترتیب، مطمئن شدیم که طراحی سایت و سئو کنسئو ابزار سئو قابل اعتماد و با کیفیتی است که شما می شناسید و دوست دارید. ????
نقاط عطفی که در سال 2021 جشن گرفتیم
در طول سال، نظرات و بازخوردهای مثبت شما انگیزه اصلی ما برای بهبود بیشتر طراحی سایت و سئو کنسئو بوده است!
به همین دلیل است که نام ما را بسیار خوشحال می کند “پیشرو” در دسته نرم افزار سئو در پلتفرم بررسی G2.
و همچنین احساس افتخار می کنیم که به عنوان یک رهبر بازار در رده نرم افزار SEO در پلت فرم بررسی آلمانی OMR Reviews فهرست شده ایم!
به همین دلیل است که ما از همه مشتریان خود تشکر بزرگی می کنیم – بدون شما، این امکان پذیر نخواهد بود!
و همچنین میخواهیم از همه پیامهای محبت آمیز و نقدهای فردی شما که مرتباً روزهای ما را روشن میکنند تشکر کنیم:
من فقط میخواهم با گفتن اینکه من طرفدار و کاربر نرمافزار شما هستم شروع کنم. ما آنجا را ترک کردیم تا پلتفرم های دیگر را تست کنیم و در نهایت به طراحی سایت و سئو کنسئو بازگشتیم.
“باید بگویم که ابزار تجزیه و تحلیل On-Page شما بهترین ابزاری است که تا به حال با آن برخورد کرده ام!”
زمانی که یک مشکل وحشتناک وب سایت داشتم و مجبور شدم وب سایت و رتبه بندی خود را به طور کامل بازسازی کنم، طراحی سایت و سئو کنسئو برای من بسیار ارزشمند بود. من از دور بودن کامل از گوگل به رتبه بندی 10 کلمه کلیدی برتر من در بین 2 کلیدواژه برتر رسیدم.”
اما مطمئناً اکنون نمی نشینیم و استراحت نمی کنیم. ما برنامه های بزرگی برای مفیدتر و ارزشمندتر کردن طراحی سایت و سئو کنسئو برای شما در سال 2022 داریم، پس با ما همراه باشید!
چگونه سال 2021 را به عنوان یک تیم تجربه کردیم
سال 2021 برای ما به عنوان یک تیم نیز سال فوق العاده ای بوده است. با شروع موج دوم کرونا، ما نتوانستیم سال را با یک دیدار شاد پس از تعطیلات کریسمس آغاز کنیم. در عوض، ما مجبور شدیم اولین هفتهها و ماههای سال 2021 را با کار از راه دور و تماسهای ویدیویی سپری کنیم و از راه دور با هم کار کنیم.
جای تعجب نیست که همه ما وقتی بالاخره در اوایل تابستان توانستیم به دفتر بازگردیم و به جای صحبت کردن با یکدیگر از طریق صفحه نمایش لپ تاپ، دوباره رو در رو همدیگر را ببینیم، احساس آرامش زیادی کردیم. مخصوصاً گذراندن تعطیلات ناهار با هم برای همه ما تنگ شده بود:
و همچنین توانستیم نقاط عطفی را که با هم به دست آورده بودیم جشن بگیریم:
به لطف مفاهیم کامل ایمنی کووید، حتی کنفرانس های سئو حضوری در سال جاری امکان پذیر شد. بنابراین، ما از این فرصت استفاده کردیم تا در کنفرانس های آلمانی SEO Campixx در ماه آگوست و روزهای متخصص آنلاین در نوامبر شرکت کنیم:
جدای از این رویدادهای هیجان انگیز، امسال نیز خوشحال بودیم که از اعضای تیم جدید متعددی استقبال کردیم: Anna & Ylva (پشتیبانی مشتری)، Melodía (بازاریابی)، Alexander (توسعه)، Melly (دستیار تیم)، و ترزا (مدیریت محصول).
خیلی خوب است که همه شما را در تیم دارم!
خداحافظ 2021 – سلام 2022!
با وجود کووید، ما در سال 2021 لحظات بسیار خوبی داشتیم که واقعاً از آنها سپاسگزاریم. و اگرچه شرایط فعلی دوباره دشوارتر است، اما ما را به سال آینده امیدوار می کند. ما در حال حاضر مشتاق انجام کارهای بزرگ با هم و موفقیت بیشتر طراحی سایت و سئو کنسئو در سال 2022 هستیم!
ما از صمیم قلب از همه کسانی که طراحی سایت و سئو کنسئو را در سال 2021 انتخاب کردند تشکر می کنیم! خوشحال می شویم در سال آینده نیز با نرم افزار سئوی خود از شما در بهینه سازی وب سایت خود حمایت کنیم.
ما برای شما سال 2022 شاد، موفق و هیجان انگیز آرزو می کنیم.
تیم طراحی سایت و سئو کنسئو ????
PS: به روز رسانی های وبلاگ را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید!