از نظر فنی، برای اندازه گیری تلاش های فروش تعطیلات خود به Google Analytics 4 (GA4) نیاز ندارید این فصل زیرا Universal Analytics (UA) هنوز فعال است.

با این حال، سال آینده در این زمان UA دیگر داده‌ها را ردیابی نخواهد کرد و حساب‌های فردی احتمالاً در حدود ژانویه 2024 برای همیشه بسته و بسته می‌شوند.

از سال آینده به بعد، تنها داده های تجزیه و تحلیلی که خواهید داشت (به هر حال از یک پلت فرم تجزیه و تحلیل متعلق به گوگل) از GA4 خواهد بود.

GA4 فعالیت وب سایت را بسیار متفاوت از UA اندازه گیری می کند، بنابراین تنها راهی است که می توانید مقایسه سال به سال برای این فصل تعطیلات در مقابل بعد فصل تعطیلات در صورتی است که اکنون آخرین پلتفرم را به درستی پیکربندی کرده باشید. به همین دلیل باید اهمیت دهید.

بنابراین، در اینجا 10 چیز وجود دارد که می خواهید مطمئن شوید که امروز به درستی ردیابی می شوند.

(توجه نویسنده: مسیرهای راه اندازی لیست شده در زیر در خود پلتفرم GA4 قابل دسترسی هستند و شما باید از امتیازات مدیریت برخوردار باشید)

صفحه مدیریت GA4
صفحه مدیریت GA4

1. آیا پلتفرم تجارت الکترونیک شما هنوز یک برنامه یا افزونه آسان برای ردیابی GA4 دارد؟

شش ماه پیش، پشتیبانی قوی از GA4 از پلتفرم‌ها (به عنوان مثال، Shopify، BigCommerce) هنوز در دسترس نبود.

اکنون برنامه‌هایی وجود دارند که برای پشتیبانی آسان‌تر از GA4 موقعیت خود را دارند.

بسیاری از آنها بسیار جدید هستند بنابراین هنوز پایگاه کاربری زیادی ندارند. قبل از نصب یکی از آنها تکالیف خود را انجام دهید.

در واقع، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. شما باید مطمئن شوید که هر برنامه یا افزونه نیازهای اندازه گیری خاص شما را برآورده می کند.

2. آیا استثناهای ارجاعی دارید که باید اضافه شوند؟

ممکن است تعدادی استثناء ارجاع را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، PayPal، GooglePay، AmazonPay، ApplePay و غیره.

در اینجا مسیری برای تنظیم این در GA4 آمده است:

  • Admin > Property > Data Stream > Configure Tag Settings > Show More > List Referrals ناخواسته

3. آیا ردیابی دامنه مورد نیاز است؟

اگر سایت تجارت الکترونیک شما یک دامنه است، خیر. شما خوب هستید که بروید.

با این حال، اگر چندین دامنه دارید، بهتر است مطمئن شوید که آن ها به درستی تنظیم شده اند. نمونه ای از این سایتی است که دارای موارد زیر است:

  • https://www.companyname.com
  • https://shop.companyname.com

4. آیا از طریق Google Ads ترافیک را هدایت می کنید؟

اگر چنین است، آیا مخاطبانی در Google Analytics برای استفاده در تبلیغات گوگل دارید؟

آیا شما تبدیل از Google Analytics به Google Ads وارد می کنید؟

انجام این کار ایده خوبی است، اما اگر در حال حاضر از UA برای بهینه‌سازی تبدیل استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که مخاطبان GA4 خود را به‌عنوان ثانویه و نه اولیه فهرست کرده‌اید.

برای اتصال به گوگل ادز:

  • Admin > Property > Product Links > Google Ads Links

برای اتصال به Google Merchant Center:

  • Admin > Property > Product Links > Google Merchant Center
لینک تبلیغات گوگل
لینک های گوگل ادز

5. کنسول جستجوی گوگل شما به کدام حساب تجزیه و تحلیل متصل است؟

هر بار فقط می‌توانید کنسول جستجوی خود را به یک حساب تحلیلی متصل کنید، بنابراین اگر UA منبع حقیقت و پلتفرم اصلی استفاده شما برای این فصل تعطیلات است، آن را در آنجا متصل نگه دارید.

با این حال، اگر برای تغییر کامل به GA4 آماده هستید، بسیار ساده است.

برای ایجاد این ارتباط:

  • Admin > Property > Product Links > Search Console Links

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


6. آیا گزارش های صفحه فرود خود را تنظیم کرده اید؟

صفحات فرود اغلب برای سال آینده بازیافت می شوند، بنابراین برای مقاصد داده های مقایسه سالانه، باید مطمئن شوید که برای آن تنظیم شده اید.

در اینجا به این صورت است:

  • گزارش‌ها > چرخه زندگی > تعامل > صفحات و صفحه‌ها > سفارشی کردن گزارش (آیکون مداد در صفحه سمت راست بالا)

برای آموزش کامل، مطمئن شوید که چگونه یک صفحه فرود GA4 را در 10 مرحله آسان از مشارکت کننده زمین موتور جستجو، کریستا سیدن، بررسی کنید.

7. آیا گزینه های “اندازه گیری پیشرفته” را برای رویدادهای کلیدی فعال کرده اید؟

در GA4، هر چیزی که ارزش اندازه گیری دارد یک رویداد است. به آن عادت کنید و مطمئن شوید که همه چیز آماده است. هر چیزی که مربوط به مسیر تبدیل باشد یک رویداد است.

برای تجارت الکترونیک، این شامل نقاط تماس مهم مانند:

  • جستجوی سایت
  • صفحه مشاهده فهرست محصولات
  • صفحه جزئیات محصول
  • نمای ویدیو یا گالری محصول
  • به سبد خرید اضافه کنید
  • بازدید از صفحه پرداخت
  • سفارش را تایید کنید
  • صفحه پشتیبانی / چت
  • و غیره.
راه اندازی/تغییر رویدادها
راه اندازی/تغییر رویدادها

اگر حساب GA4 شما هیچ یک از اقدامات فوق را به عنوان رویداد نشان نمی دهد، باید آنها را مطابق با آن تنظیم کنید.

بسیاری از اقداماتی که می خواهید ردیابی کنید (جستجوی سایت، بازدیدهای ویدیویی، اسکرول ها و غیره) نیاز به فعال بودن ویژگی «اندازه گیری پیشرفته» دارند.

علاوه بر این، ردیابی برای ثبت‌نام‌های ارسال فرم، کلیک‌های دکمه، تلفن و ایمیل باید به‌عنوان رویدادهای سفارشی تنظیم شود.

برای فعال کردن اندازه گیری پیشرفته:

  • Analytics > Property > Data Streams > Enhanced Enhanced Toggle switch

8. آیا اسناد و پنجره های نگاه شما به درستی تنظیم شده اند؟

در حالی که (به عقیده این نویسنده) مدل‌های انتساب برش کوکی از نظر اینکه چه چیزی باعث ایجاد تبدیل شده است، ارزش سوال‌برانگیزی دارند، آنها هنگام مدیریت یک کمپین با چندین نقطه تماس در فرآیند خرید مرتبط هستند.

وقتی صحبت از پنجره‌های نگاه به عقب به میان می‌آید، مفهوم بسیار ساده است: «وقتی اندازه‌گیری می‌کنید چه چیزی در ایجاد تبدیل کمک می‌کند چقدر به گذشته نگاه می‌کنید؟»

یک قانون کلی خوب 30 روز برای رویدادهای مربوط به کسب و 90 روز برای دیگران است.

آیا کامل است؟ دور از آن.

با این حال، پیش‌فرض 30 روز باید در بیشتر موارد شما را پوشش دهد (البته استثناهایی وجود دارد).

برای اطمینان از اینکه پنجره‌های انتساب و بازنگری شما به درستی تنظیم شده‌اند:

  • Admin > Property > Attribution Settings
پنجره نگاه
پنجره نگاه

9. آیا به مسئله آستانه GA4 (حساب های کوچکتر) توجه کرده اید؟

“آستانه” چیست؟

اگر سیگنال‌های Google را در حساب GA4 خود فعال کرده‌اید، می‌توانید جزئیات جلسه را از سایت‌ها و برنامه‌های مرتبط با حساب Google دریافت کنید.

در حالی که این می تواند برای درک رفتار کاربر مفید باشد، گوگل همچنین نمی خواهد شما بتوانید شخصاً یک فرد را از طریق GA4 شناسایی کنید.

به عنوان مثال، اگر سایت تجارت الکترونیک شما دوازده محصول دارد و روزانه 10 تا 20 سفارش دریافت می کند، این احتمال وجود دارد که با گرفتن اطلاعات سفارش کاربر و تطبیق آن با داده هایی که می توانید از طریق GA4 مشاهده کنید، یک کاربر را شناسایی کنید.

اگر تا به حال آستانه گذاری در گزارش GA4 دیده اید، وحشتناک است.

آستانه گذاری

خبر خوب این است که راهی برای دور زدن آستانه وجود دارد (در حال حاضر)، اما باید بدانید کجا را نگاه کنید. اینجا کجاست:

  • Admin > Account Settings > Reporting Identity > Show all

پس از رسیدن به آنجا، روی «مبتنی بر دستگاه» کلیک کنید و این مشکل آستانه را کاهش می دهد:

گزارش هویت
گزارش هویت

10. چگونه یادداشت برداری می کنید؟

در UA، کاربر می تواند یک حاشیه نویسی برای اضافه کردن زمینه مهم به یک عدد اضافه کند.

به عنوان مثال، آب و هوای بد زمستانی ممکن است کل ایالت را برای یک آخر هفته کامل بسته باشد و باعث افزایش غیرعادی ترافیک وب‌سایت و تبدیل‌ها شود، در حالی که مردم در خانه گیر افتاده بودند.

دانستن چرا وجود یک افزایش غیرعادی در ترافیک از منظر پیش بینی بسیار مهم است زیرا علت را نباید یک رویداد قابل اعتماد و قابل تکرار در نظر گرفت.

از زمان نگارش این مقاله، حاشیه نویسی هنوز در پلتفرم اصلی GA4 در دسترس نیست. (کل نکته این مقاله در مورد اهمیت ردیابی سال به سال را به خاطر دارید؟)

داشتن حاشیه نویسی برای ارائه زمینه مناسب برای اعداد کلیدی بسیار مهم است.

در حال حاضر بهترین گزینه شما این است که آنها را به طور جداگانه مستند کنید یا یک افزونه مرورگر نصب کنید که این قابلیت را به شما بدهد.

یک جستجوی ساده در گوگل برای “برنامه افزودنی مرورگر GA4” انجام دهید و لیستی از گزینه ها را مشاهده خواهید کرد.

(این نویسنده استفاده از افزونه‌های مرورگر را نه تأیید می‌کند و نه رد می‌کند، اما همیشه توصیه می‌کند که فقط از مواردی استفاده کنید که پایه نصب محکمی دارند، به خوبی پشتیبانی می‌شوند و توسط کارشناسان معتبر صنعت به شدت توصیه می‌شوند.)

حاشیه‌نویسی‌ها بدون شک در آینده به طور بومی به GA4 اضافه می‌شوند، بنابراین مستند کردن آنها در صفحه‌گسترده در جایی امن مطمئناً در حال حاضر گزینه مناسبی است.

مطمئن شوید که داده GA4 جامد برای استفاده در آینده دارید

GA4 امکانات زیادی دارد، اما در هنگام راه اندازی و استفاده، پیچیدگی های زیادی نیز دارد.

این مقاله به هیچ وجه یک چک لیست کامل نیست، زیرا پلتفرم همچنان در حال تکامل است.

اما امیدواریم که این یک پایه محکم به شما می دهد تا اطمینان حاصل کنید که می توانید داده های محکمی از این فصل تعطیلات داشته باشید تا در مقایسه های سال آینده از آنها استفاده کنید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

آدام پروهل

Adam Proehl شریک و یکی از بنیانگذاران در NordicClick Interactive، یک آژانس دیجیتال با خدمات کامل با مشتریان محلی و ملی، مستقر در مینیاپولیس. در بازاریابی دیجیتال از سال 1998، Proehl در کنفرانس های ملی و بین المللی متعددی از جمله SMX سخنرانی کرده است. او یکی از اعضای هیئت مشاوران انجمن جستجوی پولی است.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *