حوادث در خون من است. من برای حل مشکلات زندگی و نفس می کشم و از چالش ها و استرس های ناشی از برنامه ریزی یک رویداد B2B استقبال می کنم. در دوران همهگیری، آن مشکلات، چالشها و استرسها نام بازی برای بازاریابان رویدادها بوده است – تلاش برای آوردن جادوی رویدادهای حضوری به معادلهای دیجیتالی خود.
بنابراین وقتی اخیراً توانستیم BigWP – رویداد برتر برای جامعه وردپرس سازمانی – را شخصاً بازگردانیم، از این فرصت استفاده کردیم. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.
چگونه حوادث تغییر کرده است
در مارس 2020 (بله، شروع همه چیز!)، من مقاله ای برای PRNews نوشتم که چگونه رویدادهای مجازی خود را استثنایی کنید. در آن زمان، هر حوزه و بازاریاب رویدادی مجبور بود خود را با دنیای جدید وفق دهد. ما نزدیک به سه سال وقت گذاشتیم تا بفهمیم که چگونه مخاطب مجازی خود را جذب کنیم و آن را مجذوب خود کنیم، اما این رویدادهای دیجیتال اغلب از معادل IRL خود فاصله دارند.
همانطور که از دنیای دیجیتال بیرون آمدیم و به رویدادهای حضوری در سال 2022 بازگشتیم، هیچ چیز نمی توانست من را برای بازپس گیری رویدادهای 101 آماده کند.
مجازی، IRL یا هیبریدی؟
بیش از دو سال پس از تعطیلی اولیه جهانی به دلیل همهگیری، مردم برای فرصتی برای جمع شدن ایمن در یک محیط عمومی احساس خارش میکنند. اما وقتی آن را با افزایشهای مکرر انواع جدید و موارد خشمگین انواع سرماخوردگی و آنفولانزا ترکیب میکنید، دستور العملی برای تدارکات رویداد پیچیده دریافت میکنید.
چگونه میتوانید هم به افرادی که مشتاق وقت خوردن غذای مزخرف مرکز همایش هستند و هم برای کسانی که هنوز آسایش رهبری فکری را از خانه میخواهند، پاسخ دهید؟
با شناخت مخاطب شروع می شود.
BigWP چیست؟
BigWP یک گردهمایی اجتماعی است که برگرفته از روح WordCamps است و برای پاسخگویی به شرکتهایی که محدودیتهای وردپرس را در مقیاس بزرگ بالا میبرند، ارتقا یافته است. ما BigWP را در شهرهای سرتاسر جهان میزبانی کردهایم، و وقتی همهگیری وقفه خود را به اجرا گذاشت، مثل بقیه ناامید شدیم.
در حالی که توانستیم دو BigWP مجازی موفق را در سال 2020 اجرا کنیم، میدانستیم که جامعه ما برای بازگشت این رویداد به زندگی واقعی هیجانزده است. در نهایت، BigWP NYC 2022 را در 3 نوامبر در هتل آس در بروکلین برگزار کردیم. ما سخنرانانی از News Corp، Nielsen، Lede، PMC و WDG را معرفی کردیم.
مشتریان و شرکای ما میدانند که وقتی در BigWP IRL شرکت میکنند، با ارتباطات ارزشمند و راههای جدید هیجانانگیز برای اجرای وبسایتهای خود را ترک میکنند. در طول فصل کنفرانس ما، افراد بیشماری از من درباره BigWP پرسیدند. «چه زمانی است؟ کجاست؟ آیا امسال شخصاً آنجا خواهیم بود؟»
جامعه وردپرس سازمانی تحت تعقیب و مورد نیاز است تا این رویداد خاص شخصاً برگردد. همانطور که Magne Ilsaas از آژانس شریک Dekode در مقاله خود نوشت پارادوکس سازمانی وردپرس: «اگر ما به همان روشی که وردپرس را ساختهایم تجارت کنیم، چه میشود؟ چه می شود اگر از بزرگترین دارایی خود، که ابزار وردپرس نیست، استفاده کنیم. این وردپرس، جامعه، فرهنگ، باز بودن، و فراگیر بودن است.”
مشتریان و شرکای ما که قادر به یادگیری از رهبران جامعه وردپرس سازمانی بودند، میدانستند که بیش از هر زمان دیگری به صورت مجازی در مورد استفاده از پلتفرم ما اطلاعاتی کسب خواهند کرد. مهمتر از آن – و احتمالاً یکی از مهم ترین عناصر برای هر رویداد – آنها می دانستند که این فرصت را خواهند داشت تا با سایر کاربران VIP وردپرس صحبت کنند و در مورد ایده ها و استراتژی ها در یک محیط غیر فروش بحث کنند. چیزی که وقتی رو در رو هستید بسیار آسان تر است.
اهمیت این قالب رویداد از برندی که مردم آن را می شناسند و دوست دارند، واضح بود، اما همچنان این سوال پیش روی ما باقی می ماند: آیا می توانیم همان ارزش را برای کسانی که به صورت مجازی شرکت می کنند، داشته باشیم؟
بازگشت به یک قالب آزمایش شده و واقعی
از آنجایی که مخاطبان هیجانزده ما میخواستند شخصاً برگردند، تصمیم گرفتیم روی تجربه IRL تمرکز کنیم.
ما میزبان پنج گفتگوی فلش توسط شرکا و مشتریان متخصص بودیم (که در کانال یوتیوب ما ضبط و نمایش داده شد)، و یک جلسه شبکه پر جنب و جوش را تسهیل کردیم. ما همچنین به هر کسی که شرکت کرد یک کیسه هدیه دادیم!
مهمتر از آن، مردم از محتوا، شرکت و گفتگو لذت بردند. همانطور که رویداد رو به پایان بود، میتوانستید صدای مردم را بشنوید که میپرسیدند: رویداد بعدی کی است؟ این اشتیاق توسط الف ثابت شد ستاره ای نرخ حضور 63 درصد
نکته اصلی من از این رویداد، که اطلاعات کل استراتژی رویداد برای سال 2022 است، این بود که چرخ نیازی به اختراع مجدد نداشت. نیازی به چرخش به یک استراتژی رویداد کاملاً متفاوت (مانند آنچه در ابتدای سال 2020 انجام دادیم) وجود نداشت.
در حالی که باید رویدادهای خود را تنظیم کنید (من توصیه می کنم در یک شرکت تولیدی برای ضبط ویدیوهای با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید)، مخاطبان شما چیزی جز بازگشت عادی به زندگی خود و توجه به آنها نمی خواهند. ما اکنون به دورانی بازگشتهایم که کسبوکار و جامعه بر اساس روابط اول ساخته میشوند. نه یک تماس سرد یا ایمیل.
وردپرس VIP توانست رویدادی را که تجربه ارزشمندی را به جامعه وردپرس سازمانی ارائه میکرد، از طریق رهبری فکری و گفتگوی چهره به چهره، احیا کند.
ما نمی توانیم منتظر میزبانی BigWP لندن در سال آینده باشیم!
سایت محتوا مارکتینگ
برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!