گوگل ضرب الاجلی برای برندها تعیین می کند تا سایت هایشان را بهینه کنند



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

اینجا آمده است که گوگل بار دیگر در شکم متخصص سئو پروانه ایجاد می کند! اکنون خبر Interaction to Next Paint (INP) است که جایگزین اولین تاخیر ورودی (FID) در گزارش Core Web Vitals کنسول جستجو می‌شود.

اما نگران نباشید، این بار ما عجله نخواهیم داشت، زیرا گوگل به شما مهلتی دور برای انجام بهینه‌سازی‌ها در وب‌سایتتان داده است: مارس 2024.

این شرکت قبلا بوده است آزمایش با این معیار تجربه کاربر از دسامبر 2022. و در ماه مه امسال تأیید شد که این معیار دیگر یک آزمایش نخواهد بود، بلکه در نهایت آن را در گزارش Core Web Vitals گنجانده است. مارس 2024.

خوب، من می خواهم یک قدم به عقب برگردم تا همه در یک سطح باشند، باشه؟ بنابراین، ابتدا شرح مختصری از این معیارها، مفهوم INP می‌آورم و سپس نشان می‌دهم که چگونه متخصصان و برندهای سئو می‌توانند وب‌سایت خود را برای این تغییر بهینه کنند.

Interaction to Next Paint چیست؟

Interaction to Next Paint (INP) معیاری است که گزارش Core Web Vitals کنسول جستجوی Google را برای ارزیابی تجربه کاربر در یک صفحه تشکیل می‌دهد. INP زمان بین یک تعامل و تعامل دیگر را که کاربر در صفحه انجام داده است اندازه گیری می کند و طولانی ترین تعامل را نشان می دهد.

که در سخنان گوگل، “INP تأخیر تمام فعل و انفعالاتی را که کاربر با صفحه انجام داده است مشاهده می کند و یک مقدار واحد را گزارش می کند که همه (یا تقریباً همه) تعاملات زیر آن بودند. INP پایین به این معنی است که صفحه به طور مداوم قادر است به تمام یا اکثریت قریب به اتفاق تعاملات کاربر به سرعت پاسخ دهد.

و مقادیر INP که گوگل آنها را خوب یا بد می داند چیست؟

  • خوب: زیر 200 میلی ثانیه
  • نیاز به بهبود: بین 200 تا 500 میلی ثانیه
  • بد: بالای 500 میلی ثانیه

به گفته گوگل، “برای اطمینان از رسیدن به این هدف برای اکثر کاربران خود، یک آستانه خوب برای اندازه گیری صدک 75 بارگذاری صفحه است که در دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ تقسیم بندی شده است.

با احترام به این علامت میلی ثانیه، گوگل فکر می کند که شما تجربه کاربری خوبی را ارائه می کنید. بنابراین، صفحه شما در رتبه بندی جستجو نیز امتیاز کسب می کند، ببینید؟

و در این مرحله باید قبلاً متوجه شده باشید که چیست Core Web Vitals هستند، درست است؟ این یک گزارش گوگل است که متخصصان سئو و توسعه دهندگان وب می توانند از طریق کنسول جستجوی گوگل ردیابی کنند.

این یک ابزار عالی برای ارائه یک تجربه کاربری خوب از طریق وب سایت یا وبلاگ شما است. که به نوبه خود به نفع رتبه بندی خوب در جستجوهای گوگل است.

موارد بیشتری وجود دارد، اما سه معیار کلیدی حیاتی است:

  • بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) که عملکرد بارگذاری را با تجزیه و تحلیل بارگذاری صفحه اندازه گیری می کند.
  • تاخیر ورودی اول (FID) که تعامل را از طریق اولین تاخیر ورودی اندازه گیری می کند.
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS) که پایداری بصری صفحه را در بالاترین تعداد دفعات تغییر چیدمان اندازه گیری می کند.

مقادیری که گوگل برای هر یک از این معیارها بهینه در نظر می گیرد در تصویر زیر نشان داده شده است.

درست قبل از رفتن به بخش بعدی، فکر کردم جالب است که در اینجا “رنگ” تمام این معیارها را توضیح دهم.

حقیقت خنده دار! “Paint” به نقاشی تحت اللفظی اشاره نمی کند، بلکه به فرآیند ارائه عناصر بصری در صفحه اشاره دارد. ترجمه دقیق‌تر «رنگ» در زمینه LCP یا INP، «رندر کردن» یا «طراحی» عناصر بصری در صفحه است.

جایگزینی: INP وارد می شود، FID خارج می شود

برای توضیح دلیل این تغییر، هیچ اقدامی منصفانه تر از دادن صدای به تیم Google Chrome نیست.

«در حالی که روش سنجش پاسخگویی را بهبود بخشید، FID بدون محدودیت نبود. خود نام در واقع دو محدودیت را از بین می‌برد: «ورودی اول» و «تاخیر». FID فقط پاسخگویی اولین باری که کاربر با صفحه تعامل می کند را گزارش می دهد. حتی اگر اولین برداشت مهم است، اولین تعامل لزوما نمایانگر همه تعاملات در طول عمر یک صفحه نیست. علاوه بر این، FID فقط بخش تاخیر ورودی اولین تعامل را اندازه‌گیری می‌کند، که مدت زمانی است که مرورگر باید منتظر بماند (به دلیل شلوغی رشته اصلی) قبل از اینکه حتی شروع به مدیریت تعامل کند.

ریک ویسکومی، مهندس DevRel در گوگل

آیا پیشرفت اینجا را درک می کنید؟ اگر امروز از طریق FID بتوان گفت که وب سایت شما از نظر UX عالی است، فردا با INP دقیق تر خواهد بود. پس از همه، ما اندازه گیری را به همه تعاملات گسترش می دهیم. به اندازه کافی منصفانه است، اینطور نیست؟

اکنون گوگل ما را مجبور می کند که همیشه از تعاملات خوب اطمینان حاصل کنیم و این عالی است! بنابراین، بیایید اکنون بفهمیم که برای بهینه سازی وب سایت شما تا مارس 2024 چه چیزی لازم است.

بهینه سازی برای INP!

به گفته گوگل، اینها بهترین روش ها برای بهینه سازی سایت خود برای INP هستند:

  • یافتن فعل و انفعالات آهسته در یک محیط آزمایشی
  • تعاملات کند را در یک محیط آزمایشی تشخیص دهید
  • شناسایی و کاهش تاخیر ورودی
  • بهینه سازی تماس های رویداد
  • تأخیر ارائه را به حداقل برسانید

برای هر یک از این بهینه سازی ها، گوگل قبلاً مقالاتی را برای کمک به شما در بهینه سازی سایت خود تهیه کرده است. شما می توانید این مجموعه را در وبلاگ برنامه نویس گوگل کروم.

و اگر دانشی در این زمینه ندارید یا در شرکت خود تخصص ندارید، به شما توصیه می کنم روی سئو فنی سرمایه گذاری کنید، زیرا رقابت شما این کار را خواهد کرد. پس از همه، نکته در اینجا حفظ یا افزایش ترافیک سایت و ارائه یک تجربه کاربری خوب است.

متخصصانی که برای اجرای این بهترین شیوه ها به آنها نیاز دارید، توسعه دهندگان وب، تحلیلگران فنی سئو و مدیران پروژه هستند. پیشنهاد می‌کنم یک برنامه عملیاتی برای اعمال بهبودها در وب‌سایت خود تهیه کنید و فوریه 2024 آخرین مهلت آن باشد.

ما می دانیم که در یک دنیای ایده آل، هشت ماه زمان کافی برای جمع آوری بودجه و تخصص و شروع به کار است. اما گول نخورید! اگر برنامه ریزی شما بلافاصله شروع نمی شود، می توانید در اوایل ماه مارس (با ترافیک ارگانیک) پرداخت کنید.

امیدوارم توانسته باشم تردیدهای اصلی در مورد Core Web Vitals، Interaction to Next Paint و تغییری که در راه است را روشن کنم.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. ما تمام گرایش های مهم در چشم انداز بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهیم. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *