به اشتراک می گذارد که کدام عوامل باید در, محتوا مارکتینگ



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

اخیراً گوگل از طریق تیم Chrome DevRel، چند توصیه برای بهینه سازی عملکرد Core Web Vitals در سال 2023.

Core Web Vitals فاکتورهای اصلی یک تجربه بارگذاری صفحه را جمع آوری می کند، زیرا کاربر به عناصر آن دسترسی دارد و با آنها تعامل دارد. آن ها هستند سرعت بارگذاری (بزرگترین رنگ پر محتوا یا LCP)، ثبات بصری (تغییر چیدمان تجمعی یا CLS)، و تعامل (تاخیر ورودی اول یا FID).

این عوامل می توانند یک سری تغییرات را برای بهبود عملکرد سایت ها هدایت کنند. با این حال، کدام یک بیشترین تاثیر را دارند و باید در بین احتمالات اولویت بندی شوند؟ این چیزی است که تیم به اشتراک گذاشته است و شما می توانید آن را در زیر بررسی کنید.

سرعت بارگذاری (LCP)

بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) معیاری است که سرعت بارگیری کامل محتوای صفحه را برای کاربر اندازه گیری می کند.

LCP سرعت بارگذاری را با زمان رندر اندازه گیری می کند، تا لحظه ای که بزرگترین عنصر آن روی صفحه ظاهر می شود. در حال حاضر نیمی از وب سایت ها مشکلات مربوط به این عامل را دارند.

برای ماندن در محدوده بارگذاری، لازم است:

  • اطمینان حاصل کنید که منبع LCP از منبع HTML قابل شناسایی است. به طور کلی، بزرگترین عنصر در صفحه یک تصویر است و باید در ویژگی های استاندارد HTML مانند گوگل به اشتراک می گذارد که کدام عوامل باید در سال 2023 اولویت داشته باشند, محتوا مارکتینگ یا یافت شود.
  • اطمینان حاصل کنید که بارگیری منبع LCP در صفحه اولویت بندی شده است. امکان استفاده از ویژگی fetchpriority=”high” در تگ گوگل به اشتراک می گذارد که کدام عوامل باید در سال 2023 اولویت داشته باشند, محتوا مارکتینگ یا وجود دارد که تصویر LCP شما را بارگیری می کند.
  • از CDN (شبکه تحویل محتوا) برای بهینه سازی اسناد و منابع زمان تا اولین بایت (TTFB) استفاده کنید.، تا پاسخ سند اولیه در اسرع وقت برسد.

پایداری بصری (CLS)

تغییر چیدمان تجمعی (CLS) معیاری است که فراوانی و شدت تغییرات طرح‌بندی غیرمنتظره را در یک صفحه اندازه‌گیری می‌کند، که وقتی یک عنصر حرکت می‌کند در حالی که کاربر با آن تعامل دارد، رخ می‌دهد.

در زیر، اقدامات ثبات بصری که توسط Google به عنوان اولویت فهرست شده است:

  • برای هر محتوای بارگذاری شده در صفحه به صراحت اندازه تعریف کنید. این را می توان از طریق ویژگی های عرض و ارتفاع (یا ویژگی های CSS معادل) انجام داد.
  • اطمینان حاصل کنید که صفحات شما واجد شرایط کش برگشتی هستند. صفحاتی که شروع به استفاده از این مکانیسم کرده‌اند، پیشرفت‌های زیادی در ثبات بصری داشته‌اند.
  • از انیمیشن‌ها/انتقال‌هایی که از ویژگی‌های CSS استفاده می‌کنند که روی طرح‌بندی تأثیر می‌گذارند، اجتناب کنید. در صورت امکان، انتقال ها و انیمیشن هایی را که از ویژگی تبدیل CSS استفاده می کنند، ترجیح دهید.

تعامل (FID)

تأخیر ورودی اول (FID) معیاری است که سرعت پاسخ را به اولین تعامل کاربر با صفحه، مانند یک کلیک یا یک کنترل جاوا اسکریپت، اندازه‌گیری می‌کند. این عاملی است که اکثر وب سایت ها قبلاً بر آن تسلط دارند، اما همیشه جایی برای بهبود وجود دارد.

FID زمان از اولین تعامل کاربر تا زمانی که سایت بتواند پاسخی را برای آن تعامل پردازش کند، ارزیابی می کند، که در میلی ثانیه اتفاق می افتد. این تاخیر می تواند ناشی از فرآیندهای دیگری مانند بارگیری یک فایل جاوا اسکریپت بزرگ به صورت موازی باشد.

اینها اقدامات اصلی هستند که می توانند سرعت پاسخگویی وب سایت را بهبود بخشند:

  • از انجام کارهای طولانی اجتناب کنید یا آنها را قطع کنید با تقسیم آنها به وظایف کوچکتر به طوری که مرورگر فرصت های بیشتری برای تنظیم داشته باشد.
  • از جاوا اسکریپت غیر ضروری یا استفاده نشده خودداری کنید، که می توانید آن را از طریق تب Coverage در زیر Sources in Chrome DevTools پیدا کنید.
  • از به‌روزرسانی‌های رندر بزرگ خودداری کنید. برای انجام این کار، می توانید: از استفاده از requestAnimationFrame() برای هر کار غیر تصویری خودداری کنید. Document Object Model (DOM) خود را کوچک نگه دارید. از محتویات CSS استفاده کنید.

تجربه کاربری همچنان در اولویت است

کیفیت تجربه در صفحه به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این حال، تمرکز بر عناصر به اشتراک گذاشته شده در این مقاله باید در اولویت در میان تحلیلگران و توسعه دهندگان سئو برای بهبود قابلیت استفاده و دستیابی به موقعیت های برتر در نتایج گوگل باشد.

مانند سال های گذشته، گوگل ده ها به روز رسانی جدید را در سال 2022 منتشر کرد. اما در نهایت، تمام کارهای سئو به سمت بهبود تجربه برای کاربر همگرا می شوند. هرچه محتوا مفیدتر و قابلیت استفاده بهتر از سایت باشد، نتایج بهتری برای برندها خواهد داشت.

به‌عنوان یک بازاریاب، می‌دانم که حفظ آخرین روندها و بهترین شیوه‌ها چقدر مهم است. به همین دلیل است که من شخصاً مشترک خبرنامه تعاملی The Beat، راک محتوا هستم. این منبع اصلی من برای همه چیزهای دیجیتال مارکتینگ است و فکر می کنم باید مال شما نیز باشد.

باور کن پشیمون نمیشی پس به من و دیگر متخصصان بازاریابی در The Beat بپیوندید. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *