یک گزارش جدید نشان می دهد که هزینه هر سرنخ برای حدود 91 درصد از صنایع در گوگل افزایش یافته است. صنایعی که بیشترین ضربه را خورده اند هنر و سرگرمی (134 درصد افزایش)، مسافرت (69 درصد افزایش) و مبلمان (54 درصد افزایش) هستند.
صنایعی که شاهد کاهش هزینه به ازای هر سرنخ بودند عبارتند از: امور مالی و بیمه (کاهش 2 درصدی)، و آموزش و پرورش (کاهش 29 درصد).
معنی دادن به داده ها LocaliQ حدس میزند که دلیل افزایش تورم، تطبیق گسترده کلمات کلیدی و رقابت است.
منطقی است که صنایع ذکر شده در بالا تحت تأثیر قرار گیرند، زیرا در طول و پس از همهگیری، مردم به دنبال کارهایی برای انجام خارج از خانه هستند، بیشتر سفر میکنند و همچنان شاهد کمبود عرضه هستند که بر تحویل مبلمان تأثیر میگذارد.
کاهش نرخ تبدیل این گزارش همچنین کاهش نرخ تبدیل را نشان میدهد که احتمالاً به دلیل تطابق گسترده کلمات کلیدی، جستجوها و کلیکهای عمومیتر و در بالای قیف است. 91 درصد از صنایع در مجموع شاهد کاهش حدود 14 درصدی بودند. برای درک این موضوع، در سال 2019 شاهد کاهش 12 درصدی بودیم.
هزینه هر کلیک (CPC). CPC اندکی افزایش یافته است و حدود 57٪ از صنایع تحت تأثیر قرار گرفته اند. در سالهای 2020 و 2021 نیز کاهشی در CPC مشاهده شد (به ترتیب -4٪ و -٪)، اما در سال 2019 افزایش 6٪ مشاهده شد.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
شماره. پنج صنعت برتر با پایین ترین هزینه هر سرنخ عبارتند از:
- تعمیر و سرویس خودرو (19.85 دلار)
- پزشکان و جراحان (22.74 دلار)
- ورزش و تفریح (23.57 دلار)
- هنر و سرگرمی (25.46 دلار)
- حیوانات و حیوانات خانگی (26.25 دلار)
صنایع با بالاترین CPC عبارتند از:
- وکلا و خدمات حقوقی (8.46 دلار)
- دندانپزشکان و خدمات دندانپزشکی (6.69 دلار)
- بهبود خانه و خانه (5.74 دلار)
- خدمات تجاری (3.80 دلار)
- صنعتی و تجاری (3.50 دلار)
شما می توانید کل لیست صنایع برتر و معیارهای هزینه آنها را مشاهده کنید اینجا.
نکاتی برای کمک به کسب و کارها در پاسخگویی. برای کمک به کسبوکارها در واکنش به این تغییرات، LocaliQ بهترین روشهای زیر را پیشنهاد میکند.
- برای دستیابی به مخاطبان گرمتر، یک استراتژی تمام قیفی و بین کانالی را اجرا کنید.
- با کلمات کلیدی منفی برای مبارزه با هدف گذاری گسترده و کاهش هزینه های هدر رفته فعال باشید. از آنجایی که CTR به طور کلی تغییر نکرده است، میتوانیم جمعآوری کنیم که مردم همچنان روی تبلیغات کلیک میکنند، اما از آنجایی که هدف وجود ندارد، تبدیل نمیشوند.
- بودجه جستجوی پولی خود را افزایش دهید تا با رقابت روزافزون در فضا همگام شوید – نه فقط در سال جدید، بلکه در طول فصل تعطیلات 2022. اگر افزایش بودجه امکان پذیر نیست، سعی کنید ارتباط و امتیاز کیفیت تبلیغات خود را بهبود بخشید، کلمات کلیدی خود را بهینه کنید، رقابت خود را بررسی کنید و موارد دیگر.
عمیق تر حفاری کنید. مقاله کامل را از WordStream بخوانید اینجا.
چرا ما اهمیت می دهیم. همیشه خوب است که بدانید هزینه های کمپین شما در رابطه با معیارهای صنعت کجاست. اگر برند یا مشتری شما یکی از کسانی است که بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته است، احتمالاً به دلیل همه گیری، تورم یا تغییرات اخیر در کلمات کلیدی و اتوماسیون است. بهترین شیوه ها را دنبال کنید و آزمایش را ادامه دهید تا مطمئن شوید که هزینه های شما تحت کنترل است.
جدید در زمین موتورهای جستجو