گزارش بزرگترین چالش ها در سال 2022 و روندهای اصلی سال 2023 را به ارمغان می آورد



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

مجله موتور جستجو (SEJ) اخیراً خود را منتشر کرده است آخرین گزارش وضعیت سئو با روندها و پیش بینی های بسیاری برای سال 2023. در این گزارش، آنها آخرین تحقیقات و POV های تخصصی را برای درک بزرگترین چالش هایی که متخصصان سئو در سال جاری با آن مواجه بودند و اینکه بیشترین تغییرات مورد انتظار در سئو برای سال 2023 وجود دارد، تجزیه و تحلیل کردند.

صادقانه بگویم، تنها پیش بینی ای که می خواهم درباره 2023 بشنوم این است که شبیه دو سال گذشته نخواهد بود. اما اگر می‌خواهید استراتژی‌تان برای سال آینده موفق باشد، باید چالش‌های بالقوه‌ای را که ممکن است پیش بیاید، در نظر بگیرید.

چه چالش هایی در انتظار سئو در سال 2023 و پس از آن است؟ بیایید POV های کارشناسان معتبر را بررسی کنیم، از جمله محتوای راک!

نکات اصلی گزارش وضعیت سئو

گزارش وضعیت سئوی SEJ پیش‌بینی می‌کند که یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، به‌روزرسانی‌های گوگل و حذف کوکی‌های شخص ثالث بزرگترین تغییرات در سئو تا سال 2023 خواهند بود.

برای آمادگی مناسب برای تهدیدات آینده، SEJ از پاسخ دهندگان پرسید که فکر می کنند سه تغییر بزرگ در سئو در چند سال آینده چه خواهد بود. در اینجا پاسخ آنها آمده است:

  • یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی (18.7%)
  • به‌روزرسانی‌های Google (18.0%)
  • منسوخ شدن کوکی شخص ثالث (13.9%)
  • صفحات بدون کلیک گوگل (12.9%)
  • رقابت استعدادیابی (11.5%)

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در سال 2023 برای SEO بسیار بزرگ خواهند بود. در حال حاضر در جنبه های مختلف سئو، از بهینه سازی محتوا گرفته تا ساخت لینک و تحقیقات کلمات کلیدی، استفاده می شود. حتی محتوای هوش مصنوعی هم اکنون در حال ایجاد است.

وقتی گوگل آگوست 2022 است به روز رسانی محتوای مفید منتشر شد تا اطمینان حاصل شود که مردم محتوای اصلی و مفیدتری را که توسط افراد نوشته شده است، برای افراد، در نتایج جستجو می بینند، اولین برداشت این بود که ابزارهای محتوای هوش مصنوعی را هدف قرار می دهد.

بر اساس دستورالعمل های وب مستر موتور جستجو، مدافع جستجوی گوگل، جان مولر، محتوایی که به طور خودکار با ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی تولید می شود، هرزنامه محسوب می شود.

تنها راه برای تضمین اینکه محتوای شما به خوبی مورد استقبال قرار می گیرد این است که مخاطبان خود را در داخل و خارج بشناسید و از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به عنوان ابزار دستیار بهره وری استفاده کنید، بدون اینکه تماس انسانی را از دست بدهید.

به روز رسانی های گوگل

گوگل به‌روزرسانی‌های الگوریتم را ادامه می‌دهد. این یک فرآیند مداوم است و متخصصان سئو باید از آخرین تغییرات به‌روز باشند تا مطمئن شوند که استراتژی‌هایشان در سال 2023 و بعد از آن سودمند است.

به‌روزرسانی‌های Google مانند BERT (NLP) 3 سال پیش راه‌اندازی شد و EAT (تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن) انتظار می‌رود تا سال 2023 به تغییر سئو ادامه دهند.

منسوخ شدن کوکی های شخص ثالث

منسوخ شدن کوکی های شخص ثالث چالش های بیشتری را برای حفظ حریم خصوصی داده ها و مدیریت رضایت به همراه خواهد داشت.

در آینده، کوکی ها به دو شکل مختلف وجود خواهند داشت: بازاریابی مبتنی بر گروه و روابط شخص اول. هر دوی اینها فرصت های خوبی را ارائه می دهند که باید هنگام برنامه ریزی یک استراتژی بازاریابی موثر در نظر گرفته شوند.

جمع‌آوری داده‌های شخصی برای سئو ضروری نیست، و فرصتی خارق‌العاده برای بازاریابان فراهم می‌کند تا ترافیک وب‌سایت بیشتری را بدون تکیه بر کوکی‌های شخص ثالث ایجاد کنند. به یاد داشته باشید که سئو به زمان نیاز دارد، پس بهتر است زودتر شروع کنید.

صفحات بدون کلیک گوگل

تقریبا نیمی از جستجوها بدون کلیک پایان می یابند در یک نتیجه جستجوی ارگانیک اینها جستجوهای صفر کلیک نامیده می شوند و در موتورهای جستجو مانند Google، Bing یا Yandex رخ می دهند.

با بیشتر و بیشتر ویژگی‌های SERP که به کاربران اجازه می‌دهد به انواع ویجت‌ها در کنار نتایج ارگانیک دسترسی داشته باشند، جستجوهای صفر کلیک بسیار رایج‌تر شده‌اند. برخی از نمونه‌هایی از ویژگی‌های SERP که به جستجوهای بدون کلیک کمک می‌کنند، پاسخ مستقیم یا پنل دانش Google هستند.

چگونه بازاریابان می توانند تضمین کنند که همچنان ترافیک ارگانیک دریافت خواهند کرد؟ اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما قبلاً با یک ویژگی SERP مانند پاسخ مستقیم یا پنل دانش مرتبط است، ممکن است بخواهید بر سایر زمینه های SEO تأکید کنید. اضافه کردن محتوایی را در نظر بگیرید که نیازهای مختلف کاربران را برآورده کند یا کلمات کلیدی بلندتری بنویسید. به یاد داشته باشید، نوشتن محتوایی که برای خوانندگان ارزشمند باشد، مهمترین چیز است. اگر ارزش ارائه دهید، وب سایت شما در طولانی مدت ترافیک تکراری خواهد داشت.

مسابقه استعدادیابی

در نهایت، رقابت استعدادها در حال افزایش است و یافتن متخصصان با تجربه سئو که می دانند چگونه از منحنی جلوتر بمانند، مهم تر از همیشه است. اگر می‌خواهند در سال 2023 رقابتی باقی بمانند، شرکت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که منابع مناسب را در اختیار دارند. سئو یک تلاش تیمی است. برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن به نویسندگان، استراتژیست های محتوا، توسعه دهندگان و طراحان UX نیاز دارید.

برای به دست آوردن بهترین نویسندگان ممکن، ما به شدت توصیه می کنیم WriterAccess، یک پلت فرم تولید محتوا قوی با بیش از 20000 استعداد. آنها بین 200+ مهارت توزیع شده اند و محتوای متناسب با نیازهای 2023 شما را تضمین می کنند.

چگونه در سئو از منحنی جلوتر بمانیم؟

سئو یک نبرد دائمی برای کسانی است که سعی می کنند وب سایت خود را در اینترنت قابل مشاهده نگه دارند. همیشه چیز جدیدی برای یادگیری در مورد افزایش دید و رتبه با SEO وجود دارد. جلوتر ماندن از منحنی در سئو با تحقیق مداوم در مورد پیشرفت‌های جدید در این زمینه شروع می‌شود – عضویت در برخی وبلاگ‌ها و خبرنامه‌های صنعت، شرکت در کنفرانس‌های مربوطه و ارتباط با سایر متخصصان.

از طرف دیگر، از توصیه‌های موجود مستقیماً از Google استفاده کنید – آنها همیشه دستورالعمل‌ها و به‌روزرسانی‌ها را منتشر می‌کنند.

چه تکنیک های سئو همچنان در سال 2023 موثر خواهند بود؟

درک اینکه چه چیزی در حال حاضر کار می کند و پیش بینی موفقیت سال ها قبل می تواند دشوار باشد. با این حال، با توجه به تجربه من در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، پیش بینی می کنم که این پنج تاکتیک همچنان در سال 2023 ضروری خواهند بود:

1. محتوای خوب

محتوای با کیفیت باید در پایه هر استراتژی سئو باقی بماند. اطمینان حاصل کنید که از تلاش‌های بازاریابی محتوای خود با ایجاد محتوای اصلی با کیفیت بالا استفاده می‌کنید که نه تنها عبارات کلیدی مرتبط با صنعت شما، بلکه بیشتر نیازها و خواسته‌های خوانندگان را به شیوه‌ای جذاب هدف قرار می‌دهد.

2. سرعت بارگذاری سریع صفحه

از زمانی که Core Web Vitals راه اندازی شد، گوگل بیشتر و بیشتر بر سرعت بارگذاری وب سایت، به ویژه در تلفن همراه تأکید کرده است. این یکی از جنبه های اصلی کمک به تجربه کاربری خوب است. هیچ کس دوست ندارد یک وب سایت باز کند، به یک صفحه خالی خیره شود و منتظر بارگذاری آن باشد. این تغییر نخواهد کرد

3. لینک ها و بک لینک ها

نحوه پیوند وب سایت ها به یکدیگر یکی از مهمترین جنبه های سئو خواهد بود و منطقی نیز هست. گوگل از پیوندها به عنوان نوعی اعتماد استفاده می کند، و وقتی سایر وب سایت ها به وب سایت شما پیوند می زنند، نشان می دهد که محتوای شما ارزشمند است. من اهمیت تغییر پیوندها در سال 2023 را نمی بینم.

4. طراحی واکنشگرا

داشتن یک وب سایت واکنش گرا مدتی است که ضروری بوده است، و این تنها در سال 2023 تقویت خواهد شد. گوگل سایت هایی با طراحی سازگار با موبایل را ترجیح می دهد، بنابراین مطمئن شوید که از طراحی واکنش گرا برای وب سایت خود استفاده می کنید.

5. بهینه سازی جستجوی صوتی

جستجوی صوتی به طور فزاینده ای محبوب می شود و پیش بینی می شود که در سال 2023 حتی بیشتر رشد کند. بهینه سازی وب سایت خود برای جستجوی صوتی به معنای اطمینان از اینکه محتوایی که ایجاد می کنید شامل کلمات کلیدی بلند و زبان طبیعی است. این اطمینان حاصل می کند که موتورهای جستجوی صوتی به راحتی می توانند محتوای شما را پیدا کنند.

در نتیجه، اصول سئو برای موفقیت بازاریابی ضروری بوده و خواهد بود. در حالی که فناوری اطراف ما به سرعت در حال تغییر است، بسیاری از عناصر اصلی تا حد زیادی بدون تغییر باقی می‌مانند: کیفیت محتوا، سرعت صفحه، لینک‌ها/بک لینک‌ها، طراحی واکنش‌گرا، بهینه‌سازی جستجوی صوتی و موارد دیگر.

آینده سئو و انتظارات

سئو از روزهای اولیه پر کردن کلمات کلیدی و نوشتن توضیحات متا راه طولانی را پیموده است. اما با حرکت رو به جلو، آینده سئو چیست؟ این زمان هیجان انگیزی برای بهینه سازی موتورهای جستجو است زیرا گوگل به اصلاح و بهبود الگوریتم های خود ادامه می دهد. به گفته کارشناسان، چندین تغییر قابل توجه برای این خط کاری همیشه در حال تکامل در انتظار است.

در چند سال آینده، می‌توانیم منتظر تغییرات زیادی در رتبه‌بندی گوگل وب‌سایت‌ها باشیم. برای شروع، انتظار تاکید بیشتر بر کیفیت محتوا و تجربه کاربر را داشته باشید. گوگل همچنین به رویکرد “اول موبایل” خود ادامه خواهد داد، و همچنین شاهد تلاش های بیشتری برای درک زبان طبیعی و بهبود ارتباط برای جستجوگران خواهیم بود.

در نهایت همه اینها به این معنی است که طراحان وب و بازاریابان باید از بازی جلوتر بمانند و مطمئن شوند که هر کاری را که لازم است برای ارائه ارزش برای کاربران از طریق محتوای مفید انجام می دهند و به سوالات مشتریان با سرعت و دقت رسیدگی می کنند. در مجموع، این تغییرات باید ما را بیش از هر زمان دیگری به داشتن نتایج جستجوی دقیق و جامع، در هر زمان و هر مکانی که جستجو انجام می شود، نزدیک کند.

نتیجه

علیرغم برخی از پیچیدگی‌هایی که ممکن است در چند سال آینده برای بهینه‌سازی وب‌سایت و محتوای شما اضافه شود، در نهایت می‌توانیم خیالمان راحت باشد و بدانیم که اگر به درستی انجام شود، در نهایت به نفع کاربران خود عمل می‌کنیم – اطمینان حاصل کنیم که آنها این کار را انجام می‌دهند. فقط مرتبط ترین و مفیدترین پاسخ ها.

محتوای راک می تواند به شما در سفر سئو کمک کند، از ایجاد یک وبلاگ سریع با میزبانی Stage تا محتوای بهینه شده با سئو. WriterAccessنویسندگان آزاد، به یک ممیزی کامل سئو و استراتژی محتوا با خدمات حرفه ای ما. همین امروز تماس بگیرید

این یک سفر سرگرم کننده به آینده خواهد بود و امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا شما را در مسیر موفقیت سئو 2023 قرار دهد! در سفر سئوی خود موفق باشید.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *