کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک (PPC) با داده‌های تبدیل‌شان زنده می‌شوند و می‌میرند. ردیابی تماس به بازاریابان این امکان را می دهد که در مورد همه کمپین های خود اطلاعات ارزشمندی کسب کنند.

با این حال، ممکن است تردیدهایی برای استفاده از آن وجود داشته باشد.

  • برندها می ترسند ارزش ویژه برند را با تعداد مشخصی از دست بدهند.
  • هزینه بیش از هر هزینه بازاریابی دیگر زیاد به نظر می رسد.

درک اینکه ردیابی تماس چیست و چگونه می تواند کمک کند، این نگرانی ها را کاهش می دهد.

ردیابی تماس چیست؟

ردیابی تماس شامل استفاده از یک شماره تلفن منحصر به فرد برای ردیابی منبع تماس های دریافتی به یک کسب و کار است. هنگامی که مشتری با استفاده از یک شماره تلفن ردیابی شده با کسب و کار تماس می گیرد، تماس تلفنی از طریق یک سیستم ردیابی تماس هدایت می شود که جزئیات را ثبت می کند، مانند:

  • شماره تلفن تماس گیرنده
  • تاریخ و ساعت تماس.
  • مدت زمان تماس.
  • زمان انتظار.
  • تماس گیرنده منحصر به فرد در مقابل تکرار.

این اطلاعات برای ردیابی اثربخشی کمپین های بازاریابی، تعیین روند در رفتار مشتری و شناسایی فرصت ها برای بهبود فرآیند فروش استفاده می شود.

ردیابی تماس اجازه می دهد تا تماس به یک کمپین خاص نسبت داده شود. این کار یا از طریق اعداد استاتیک یا پویا انجام می شود. هر دو فرم به یک شماره تعیین شده (معمولاً شماره اصلی یک تجارت) ارسال می شود.

اعداد استاتیک بر اساس منبع سایت تغییر نمی کنند و به آنها کانال اختصاص داده می شود. این اعداد معمولاً هزینه ای به ازای هر عدد در کنار شارژ دقیقه ای دارند.

اعداد داینامیک بر اساس منبع سایت تغییر می کنند و شما را ملزم به پرداخت هزینه برای مجموعه شماره می کند. مجموعه اعداد بر اساس حجم ترافیک خواهد بود. اگر سعی کنید تعداد بسیار کمی را در مجموعه خود انتخاب کنید، به دلیل تعداد بسیار کمی که به شما اختصاص داده شده است، در معرض خطر مشکلات انتساب قرار خواهید داشت.

ردیابی تماس می تواند شامل ضبط باشد یا خیر. بسته به صنعت خود، ممکن است نتوانید از عنصر ضبط ردیابی تماس استفاده کنید.

ضبط‌های ردیابی تماس می‌توانند رونوشت‌هایی را با هزینه اضافی ارائه دهند.

ردیابی تماس چگونه کار می کند؟

ردیابی تماس را می توان به روش های مختلفی برای پاسخگویی به تمام نیازهای عملیاتی اجرا کرد.

یکی از روش‌های رایج استفاده از سرویس ردیابی تماس است که شماره تلفن‌های منحصربه‌فردی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد که می‌توان از آنها برای ردیابی منبع تماس‌های دریافتی استفاده کرد. این اعداد را می توان در موارد زیر قرار داد:

  • وب سایت ها
  • کانال های اجتماعی
  • تبلیغات دیجیتال
  • سایر وثیقه های بازاریابی

هنگامی که مشتری با یکی از این شماره ها تماس می گیرد، خدمات ردیابی تماس، اطلاعات تماس را ثبت می کند و در اختیار کسب و کار قرار می دهد.

روش دیگر ردیابی تماس، استفاده از نرم افزار یا سخت افزار نصب شده بر روی سیستم تلفن کسب و کار است.

نرم‌افزار یا سخت‌افزار تماس‌های دریافتی را دریافت می‌کند و اطلاعات تماس را قبل از مسیریابی به داخلی یا شماره تلفن مناسب ثبت می‌کند.

این روش ردیابی تماس به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد به جای نیاز به استفاده از شماره‌های ردیابی منحصربه‌فرد، تماس‌های برقرار شده با شماره تلفن‌های موجود خود را ردیابی کنند.

صرف نظر از اینکه کدام روش را انتخاب می کنید، مهم است که مشخص کنید از شماره های محلی یا رایگان استفاده خواهید کرد.

برخی از برندها از شماره های رایگان بیزار هستند، زیرا نگران هستند که به برند یا ارتباط آنها با جامعه محلی آسیب برساند.

حکم در مورد اینکه آیا این نگرانی‌ها آب را حفظ می‌کنند، صادر شده است، بنابراین برای برندها مهم است که هر دو را آزمایش کنند تا تأیید کنند که کدامیک به آنها خدمت می‌کند.

راه اندازی ردیابی تماس

راه‌اندازی ردیابی تماس مستلزم این است که بدانید کدام کانال‌ها را می‌خواهید ردیابی کنید و با چه بودجه‌ای باید کار کنید.

شما باید قطعه کد را به Google Tag Manager یا عنصر در حال اجرا در سایت خود اضافه کنید. این قطعه برای جستجوی یک عدد اصلی طراحی شده است، بنابراین اگر چندین شماره در سایت خود دارید، ممکن است نیاز داشته باشید:

  • ردیابی تماس را انتخاب کنید که به تماس هایی که مستقیماً با شماره شما برقرار می شود متصل می شود.
  • بدانید که در هنگام بررسی داده‌ها فقط شماره تعیین‌شده بر اساس منبع تغییر می‌کند.

هنگامی که این کار را انجام دادید، پارامتر UTM شما با قطعه کد موجود در سایت ارتباط برقرار می کند تا شماره را به شماره مرتبط با منبع تغییر دهد.

اگر تصمیم دارید با یک فروشنده ردیابی تماس بروید، باید ساختار منابع و شماره‌های «ریشه» را که می‌خواهید ردیابی کنید، طرح‌بندی کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، موارد زیر رایج ترین منابع برای ردیابی هستند:

  • ترافیک مستقیم: کاربرانی که مستقیماً به سایت شما می آیند
  • ارگانیک. آلی: کاربرانی که چیزی مرتبط با کاری که شما انجام می دهید جستجو می کنند و در سایت شما قرار می گیرند.
  • PPC: کاربرانی که روی تبلیغات کلیک می کنند و وارد سایت شما می شوند.
  • نمایه های کسب و کار گوگل: کاربر از نمایه کسب و کار Google با شماره تماس می گیرد.
  • برنامه های افزودنی تماس: کاربر با شماره تلفن پیوست شده به آگهی جستجوی Google یا Microsoft تماس می گیرد.
  • کانال های اجتماعی (باید تقسیم بندی شود): شماره تماس کاربر در یک تبلیغ اجتماعی.
  • تبلیغات خدمات محلی: کاربر با یک آگهی خدمات محلی تماس می گیرد (شماره باید تنظیم شود).

برندها می توانند هر چقدر که دوست دارند تقسیم بندی کنند.

انتخاب تقسیم‌بندی به سطح کمپین تضمین می‌کند که دقیقاً می‌دانید چه چیزی برای شما کار می‌کند، اما به این معنی است که باید برای اعداد بیشتری هزینه کنید.

کمپین‌های جمع‌آوری شده ممکن است در هزینه‌های ردیابی تماس صرفه‌جویی کنند، اما ردیابی 1:1 از بین می‌رود و برای نسبت دادن به موفقیت باید زمان انسانی را صرف کنید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


انتخاب فروشنده ردیابی تماس

سلب مسئولیت: هیچ فروشنده ردیابی تماس برای تأیید یا قرار دادن در این مقاله هزینه ای پرداخت نکرده است. موارد ذکر شده مواردی هستند که نویسنده با آنها آشنا بوده و دیده است. هیچ راه حل مناسبی برای ردیابی تماس برای همه وجود ندارد و همه پتانسیل یک تعامل مثبت را دارند. علاوه بر این، این مقاله بر روی ردیابی تماس ایالات متحده متمرکز شده است.

تعامل با فروشنده ردیابی تماس بسیار شبیه انتخاب یک ارائه دهنده تلفن همراه است. خدمات اصلی یکسان است، این یک سوال است که چقدر می توانید در قیمت های مختلف انتظار پشتیبانی و قابلیت اطمینان داشته باشید.

یکپارچه‌سازی‌های ردیابی تماس از تنظیمات ساده کلید در دست تا سفارشی و پیچیده را شامل می‌شود. بر اساس ساختاری که به آن نیاز دارید و نحوه مدیریت اعداد نمایشگر، اینها معیارهای اصلی هستند که باید در مورد آنها فکر کنید:

  • قیمت دقیقه فروشنده ردیابی تماس چگونه است؟
  • در صورت وجود، چه هزینه هایی برای اعداد خاص وجود دارد؟
  • آیا فروشنده ردیابی تماس رونوشت و ضبط را ارائه می دهد؟ آنها چقدر شارژ دارند؟
  • آیا می‌توانم به پوشش کامل ابتکاراتی که می‌خواهم در چارچوب بودجه پیگیری کنم، برسم؟
  • در صورت نیاز چه نوع پشتیبانی فنی برای من در دسترس است؟
  • اگر پوشش بین المللی وجود داشته باشد چه می شود و به چه قیمتی؟

در اینجا برخی از رایج ترین راه حل های ردیابی تماس و نحوه فکر کردن به آنها آورده شده است.

مارککس

Marchex بر روی اعداد پویا تمرکز دارد و برای ارائه اعداد کافی نیاز به محاسبه دقیق ترافیک وب سایت دارد. به دلیل سنگین بودن مجموعه تلفن، این برند به خرید تعداد و دقیقه کافی برای پوشش حجم کلیک و تماس بستگی دارد.

اگر یک نام تجاری در ترافیک وب سایت کم شود، این خطر را دارد که از شماره آنها برای مارک های دیگر استفاده شود و برای اعداد اشتباه پرداخت شود. اگر آن را بیش از حد تخمین بزنند، خرجشان را هدر داده اند.

به عنوان یک قانون کلی، فکر کردن به ترافیک با افزایش 1000 کلیک مفید است.

استفاده از مارککس “آسان” و “دشوار” نامیده شده است. کسانی که ارزشی در Marchex پیدا می‌کنند احتمالاً ردیابی تماس ساده و سرراست می‌خواهند (مگر اینکه مایل به پرداخت برای نسخه‌های سازمانی باشند). کسانی که سعی در انجام کارهای پیچیده‌تر یا صادرات گزارش‌ها/ضبط‌ها دارند، این فرآیند را کمی دشوار خواهند یافت.

بسته به سطح حمایتی که واجد شرایط آن هستید، پشتیبانی مشتری برای Marchex مورد بررسی قرار می گیرد یا از دست می رود.

Marchex ضروری 500 دلار در ماه است و برای دریافت قیمت دسترسی برای پیشنهادات قوی تر خود به نسخه ی نمایشی نیاز دارد.

CallRail

CallRail یکی از محبوب ترین راه حل های ردیابی تماس است. ردیابی و مستندات نسبتاً قوی و همچنین ادغام های زیادی با ابزارهای شخص ثالث ارائه می دهد.

CallRail قیمت گذاری نسبتاً مستقیمی دارد که رشد آن را آسان می کند. آنها بیشتر از مکتب فکری “Spirit Airline” در مورد آنچه شامل در مقابل آنچه که افزونه هستند پیروی می کنند.

در حالی که قیمت‌گذاری پیش‌فرض آنها را در سمت ارزان‌تر قرار می‌دهد، افزونه‌هایی که آنها را واقعاً خاص می‌کنند، قیمت نهایی را به میانه راه می‌رسانند.

طرح های قیمت گذاری CallRail

نقاط اصلی فروش CallRail عبارتند از:

  • گزینه ای برای شماره های محلی و رایگان.
  • فرم های ژن سرب
  • پیامک (SMS).
  • رونویسی ها
  • امتیازدهی کیفیت تماس
  • اسناد سطح کلمه کلیدی.
  • گزارش موضوعی گفتگو

آنها به شدت به مرکز پشتیبانی خود متمایل می شوند، بنابراین اگر داشتن فردی برای عیب یابی مسائل مهم است، ممکن است ناامید شوید. گفته می شود که آنها از ساعت 9 صبح تا 9 شب به وقت محلی پشتیبانی چت و تلفن ارائه می دهند.

Call TrackingMetrics

این راه حل ردیابی تماس است که من تمایل به استفاده از آن در صورت دادن این گزینه دارم، زیرا چقدر می تواند انعطاف پذیر باشد و به طور پیش فرض چقدر گنجانده شده است.

من از تمرکز آنها بر پشتیبانی مشتری و اطمینان از اینکه پیشنهاد آنها مطابق با نوآوری های فناوری در صنعت بازاریابی دیجیتال است، قدردانی می کنم.

قیمت آنها در دسترس است و در بیشتر موارد همه را شامل می شود.

Call TrackingMetrics

نقاط اصلی فروش CallTrackingMetrics عبارتند از:

  • شماره های محلی و رایگان (به همراه قابلیت پورت شماره).
  • قابلیت CRM
  • تجزیه و تحلیل تماس عمیق (در برنامه های پریمیوم).
  • امتیازدهی تماس و مسیریابی بر اساس وزن های دیکته شده توسط برند.
  • گزینه های متن و فرم (SMS).
  • رعایت حریم خصوصی

یکی از بزرگترین نقاط فروش CallTrackingMetrics پشتیبانی آنهاست. درجه یک است و هر چیزی را از تنظیم تا تجزیه و تحلیل داده های پیچیده را امکان پذیر می کند. آنها یک پیشنهاد مشاوره برتر برای پروژه های ala carte دارند و پشتیبانی عالی برای شرکای آژانس خود ارائه می دهند.

چگونه استفاده از ردیابی تماس به موفقیت آنلاین برندها کمک می کند؟

یکی از بزرگترین دستاوردهایی که ردیابی تماس می تواند برای یک برند داشته باشد، روشن کردن ROI در ابتکاراتی است که در غیر این صورت ممکن است از دست بروند.

از تقطیر ارزش در محتوای سئو تا تأیید اینکه کدام کمپین‌های پولی واقعاً ROAS (بازده هزینه تبلیغات) ارائه می‌کنند، ردیابی تماس برای ارائه واضح‌ترین تصویر ضروری است.

یکی دیگر از مزایای مفید ردیابی تماس، حسابرسی موفقیت مشتری و تیم های فروش است. تیم‌ها با توانایی برگشتن و گوش دادن به تماس‌های ضبط‌شده، می‌توانند تعاملات خود را با مشتریان احتمالی/مشتریان بهبود بخشند، و همچنین بینش ارزشمندی در مورد اینکه چه چیزهایی لذت می‌برند و چه چیزی باعث سرخوردگی می‌شوند، به دست آورند.

در نهایت، راه‌حل‌های ردیابی تماس اغلب با ویژگی‌های اضافی همراه هستند که می‌توانند به برندها در یکپارچه‌سازی خدمات (مانند CRM، بازاریابی پیامکی و فرم‌های اصلی) کمک کنند. با راه حلی که چندین عملکرد را پوشش می دهد، کسب و کار خود را ساده کرده و هزینه ها را کاهش می دهید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *