آیا تبلیغات فیس بوک هنوز در سال 2023 کار می کند؟ این سوالی است که همه مدام می پرسند و من هیجان زده هستم که بگویم – بله، قطعا!

فیس بوک (متا) در چند سال گذشته از زمانی که اپل iOS 14 همه چیز را تغییر داد، جانور سختی بوده است. اما از آنجایی که مدل‌سازی فیس‌بوک و هوش مصنوعی با تمام تغییرات مواجه شده‌اند، اکنون عملکرد تبلیغاتی بهتری نسبت به سال‌های گذشته می‌بینم.

در حالی که فکر می‌کنم متنوع کردن کانال‌های تبلیغاتی هوشمندانه است، فیس‌بوک با ۲.۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه همچنان برترین شبکه اجتماعی است و آن‌ها به تازگی موفق به پشت سر گذاشتن آن شده‌اند. 2 میلیارد مارک برای کاربران فعال روزانه.

در این مقاله، می آموزید که چه تغییراتی بر بازاریابان در پلتفرم تبلیغاتی تأثیر می گذارد، چگونه یک کمپین تبلیغاتی برنده فیس بوک راه اندازی کنید، و نکاتی برای آزمایش تبلیغات خود.

تغییرات در تبلیغات فیس بوک در سال 2023

ردیابی پیکسل و مدل سازی شده فیس بوک در سال گذشته بسیار بهبود یافته است، اما هنوز هم کامل نیست. اگر Conversion API را راه اندازی کرده باشید، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. اگرچه این تغییر جدیدی نیست، اما چیزی است که همه باید برای اجرای آن تلاش کنند.

مزیت + کمپین های خرید برای اکثر مشاغل تجارت الکترونیکی که به این ابزار جدید دسترسی دارند که هنوز در حال عرضه است، خوب عمل می کنند. این نوع کمپین از یادگیری ماشینی برای ارائه تبلیغات به مشتریان با ارزش شما استفاده می کند و از هدف گذاری گسترده استفاده می کند.

کمپین خرید Advantage Plus

فیس‌بوک همچنین چندین گزینه Advantage+ از جمله Advantage+ قرار داده است که قبلاً «همه مکان‌ها» نامیده می‌شدند. این نوع قرارگیری شامل قرارگیری های خارج از فیس بوک و اینستاگرام در مشارکت شبکه مخاطبان آنها می شود. در حالی که Advantage+ می‌تواند برای برخی کسب‌وکارها کار کند، من معمولاً نتایج بهتری را در قرار دادن «فقط خوراک» می‌بینم.

گزینه‌های Advantage+ معمولاً از یادگیری ماشینی فیسبوک برای کاهش هزینه‌ها استفاده می‌کنند، اما همیشه در مرحله آزمایش خوب نیستند زیرا دقیقاً نمی‌دانید چه چیزی کار می‌کند.

هدف گذاری گسترده در بسیاری از موارد بسیار بهتر از کلمات کلیدی و مخاطبان Lookalike کار می کند.

خبر خوب این است که ما مجبور نیستیم آنچنان تست مخاطب انجام دهیم و می توانیم بیشتر روی تست خلاق تمرکز کنیم. با بهبود هوش مصنوعی فیس بوک، کسب نتایج بهتر برای تبلیغ کنندگان آسان تر خواهد بود.

فیس‌بوک همچنین برخی از ابزارهایی را که حذف کرده بودند، مانند پنجره اسناد ۲۸ روزه و مقایسه اسناد، بازگردانده است. دید بهتر در اسناد اجازه می دهد تا ارتباط بهتری با ROI واقعی کمپین های ما برقرار شود.

عناصر کلیدی یک کمپین تبلیغاتی موثر فیس بوک

چهار عنصر کلیدی برای کمپین های فیس بوک هنوز باقی مانده است:

  • هدف مناسب را انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید که ردیابی شما با Pixel و Conversion API در جای خود است.
  • تست های تقسیم معنی دار طراحی کنید.
  • گزارش ها را بخوانید و آنچه را که کار می کند مقیاس کنید.

بیایید عمیق‌تر به این مراحل بپردازیم و آنچه را که در سال 2023 تغییر کرده است، لمس کنیم.

انتخاب هدف مناسب برای کمپین فیسبوک خود

بسیاری از افراد بهینه سازی مناسبی را برای کمپین خود انتخاب نمی کنند و می تواند پول زیادی را هدر دهد. به طور معمول، سرنخ ها و فروش بهترین انتخاب برای اکثر شرکت ها برای به دست آوردن نتایج بهتر است.

هدف کمپین فیس بوک

تولید سرنخ در مقایسه با فروش مستقیم در فیس بوک به خوبی کار می کند زیرا ما “سیگنال های خرید” را که از جستجوهای Google دریافت می کنیم، دریافت نمی کنیم.

مطمئن شوید که از یک Instant Form (پاپ آپی که در فیس بوک رخ می دهد) استفاده می کنید یا افرادی را به وب سایت خود می فرستید که در آن کد پیکسل پایه و کد پیکسل اصلی را به درستی نصب کرده اید.

فرم‌های فوری تا کنون در سال 2023 عملکرد خوبی در تبلیغات داشته‌اند، اما یکی از چالش‌ها همیشه کیفیت لید است. استفاده از فرم‌های هدف بالاتر و نیاز به اطلاعات بیشتر می‌تواند به ارائه سرنخ‌های بهتر، اما گران‌تر کمک کند.

برای کمپین‌های فروش باید Pixel و در صورت امکان Conversion API را اجرا کنید. برای اکثر کسب و کارها، مخاطبان هدف گذاری مجدد همچنان بهترین عملکرد را هنگام بهینه سازی برای خرید دارند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


ردیابی در فیس بوک

هرچه داده های بیشتری را از طریق قیف خود ردیابی کنید، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. بسیاری از سبدهای خرید به راحتی با Pixel and Conversion API ادغام می شوند.

فیس بوک دارای ابزارهای یکپارچه سازی در مدیر رویدادها اگر از وردپرس یا گوگل تگ منیجر استفاده می کنید، می تواند به نصب API تبدیل به راحتی کمک کند.

Facebook Conversion API

هنگامی که به درستی ردیابی کنید، می توانید تصمیمات بهتری در مورد آنچه کار می کند بگیرید. می‌توانید مواردی مانند «افزودن به سبد خرید» و «ROAS خرید» را ببینید.

می‌توانید تشخیص دهید که آیا بهینه‌سازی فیسبوک کار می‌کند یا باید کمپین‌های خود را تقسیم کنید تا بودجه خود را بر تبلیغات یا مخاطبانی که بیشترین سود را دارند، متمرکز کنید.

نتایج خرید Advantage Plus

چگونه به درستی تبلیغات فیس بوک خود را آزمایش کنیم

آزمایش در فیس بوک با بهبود به هدف گذاری گسترده تغییر کرده است. پیشنهاد می‌کنم همچنان مخاطبان Lookalike و برخی کلمات کلیدی یا عناوین شغلی را در صورت مرتبط بودن با آواتار خود آزمایش کنید. اما در مورد برنامه آزمون خود هوشمند باشید.

در اینجا یک نمونه از یک برنامه آزمایشی تبلیغاتی بسیار ابتدایی 10 روزه آورده شده است.

طرح آزمایش تقسیم پایه فیس بوک

ابتدا مخاطبان را با همان بودجه، تبلیغات و خلاقیت زیر هر مجموعه تبلیغاتی آزمایش کنید.

بعد از 5 روز، اطلاعات بیشتری در مورد اینکه کدام مخاطب بهترین عملکرد را داشته است، خواهید داشت. سپس از بهترین مخاطبان برای آزمایش خلاقیت جدید استفاده کنید.

تفاوت های ظریف زیادی در این مورد وجود دارد (مانند اهمیت نتایج و بودجه کلی)، اما این مکان خوبی برای شروع است.

تست خلاقیت همیشه مهم بوده است، اما اکنون که ما به تعداد مخاطبان زیادی برای آزمایش نیاز نداریم، می‌توانیم کمی عمیق‌تر در خلاقیت‌های مختلف فرو برویم.

چیزی که من در سال 2023 در فیس بوک کار می کردم، متن بزرگ پررنگ است.

تبلیغ فیس بوک با متن بزرگ

قانون متن 20 درصد مدت هاست که از بین رفته است و اکنون هر چیزی برای جلب توجه و توقف اسکرول پیش می رود.

تبلیغ فیسبوک با تیتر درشت

هر چیزی که متفاوت به نظر می رسد نیز می تواند جلب توجه کند. نظرات کاربران و تبلیغات چرخ و فلک راه های خوبی برای هدف گیری مجدد مشتریان بالقوه هستند.

تبلیغ فیس بوک با بررسی کاربر

گزینه‌های خلاقانه دیگری که کار می‌کنند و می‌توان آنها را آزمایش کرد، ویدیوهای معمولی هستند که بومی فیس‌بوک به نظر می‌رسند. تبلیغات ویدیویی می‌توانند به خوبی برای «پیش فروش» پیشنهاد شما کار کنند، اما قطعاً آزمایش می‌کنند که چه چیزی در مقایسه با تبلیغات فقط تصویری مؤثر است.

هنگام آزمایش خلاقیت، مطمئن شوید که از تصاویری استفاده کنید که بسیار متفاوت از یکدیگر هستند تا بیشترین دامنه را به دست آورید. معمولاً تغییر دادن چیزهای کوچکی مانند عنوان فرعی یا رنگ نتایج قابل توجهی به شما نمی دهد.

خواندن گزارش های تبلیغاتی و مقیاس بندی

به طور کلی، من هنوز مجموعه های تبلیغاتی خود را با مقیاس بندی بهینه سازی بودجه مجموعه تبلیغاتی (ABO) افزایش داده ام.

اما مقیاس بندی بهینه سازی بودجه کمپین (CBO) می تواند برای بودجه های بزرگتر مفید باشد. برای استفاده از مقیاس گذاری CBO، تبلیغات و مخاطبان برنده را به یک کمپین اضافه کنید و هر چند روز یکبار بودجه خود را 20 تا 30 درصد افزایش دهید. استراتژی شما به زمان تبلیغات، بودجه کلی و نوع کسب و کار بستگی دارد.

خبر خوب این است که گزارش‌های Breakdown به فیس‌بوک بازگشته‌اند تا بتوانیم ببینیم بهترین نتایج را بر اساس سن، جنسیت، کشور و موقعیت‌های شغلی از کجا دریافت می‌کنیم.

گزارش خرابی فیس بوک

تست کردن همیشه بهترین راه برای به دست آوردن نتایج بهتر در فیس بوک بوده و بوده است. با تکرار، بهترین بازیگران خود را پیدا خواهید کرد.

فراموش نکنید که آهنرباهای مختلف سرب، پیشنهادات مختلف و صفحات فرود مختلف را نیز آزمایش کنید. بهبودهای کوچک در بالای قیف می تواند منجر به نتایج عظیم در پایین قیف شود.

فیس بوک هنوز اینجاست تا در سال 2023 بماند و من خوشحالم که در نتایج کلی پیشرفت هایی را مشاهده می کنم. به سلامتی برای تبلیغات بهتر

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *