در ماه دسامبر، گوگل پیمایش پیوسته را به نتایج جستجوی دسکتاپ معرفی کرد. متخصصان سئو بلافاصله پیش بینی کردند که این حرکت چه تاثیری بر صنعت خواهد داشت.

در این مقاله، بینش‌هایی در مورد ارتباط پیمایش پیوسته امروز، تأثیر بالقوه آن بر تجربه جستجو و نحوه سازگاری SEO توسط SEO به اشتراک می‌گذارم.

به شکلی که من آن را می بینم، پیمایش پیوسته نشانه دور شدن از استعاره قدیمی «صفحه» است.

از اوایل دهه 1990، ما از اصطلاح “صفحات وب” استفاده کرده ایم، گویی وب سایت ها روی کاغذ چاپ شده اند. علیرغم بیش از 20 سال پیشرفت تکنولوژیکی، این استعاره معیوب همچنان وجود دارد، حتی در SERP های گوگل. اما ممکن است به زودی از بین برود.

مفهوم اسکرول امروزه در وب فراگیر شده است. اکثر صفحات وب “زیر قسمت” گسترش یافته اند و محتوا عمدتاً از طریق پیمایش قابل دسترسی است، که ساده ترین راه برای پیمایش در وب سایت ها است.

به همین دلیل است که در سال‌های اخیر، تجربه کاربر اسکرول با پیوستگی بهبود یافته است. به این ترتیب، وقتی کاربر به پایین پیمایش می کند، محتوای وب بر اساس درخواست بارگیری می شود – بنابراین، نام “اسکرول بی نهایت

از نظر فنی، واقعاً بی نهایت نیست زیرا پیمایش فقط تا زمانی که محتوایی برای نمایش وجود داشته باشد دوام می آورد. در عوض، اصطلاح صحیح «طومار پیوسته» است.

اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی این رویکرد را برای نمایش نامحدود به کاربران اجرا می‌کنند – و اغلب اعتیاد آور – جریان محتوا Freedom، اپلیکیشنی که سایت‌های اسکرول بی‌نهایت را مسدود می‌کند، در بین افرادی که به دنبال حذف حواس‌پرتی و اطمینان از بهره‌وری در حین کار هستند، محبوبیت پیدا می‌کند.

برخی از ناشران حتی شروع به ادغام روش های صفحه بندی و پیمایش کردند – جایی که کاربران پس از رسیدن به پایان پستی که می خوانند، مقاله جدیدی ارائه می شود.

سئو همچنان به شدت به استعاره صفحه برای اختصاص کلمات کلیدی خاص به بخش های خاصی از محتوا متکی است.

در مقابل، موتورهای جستجوی کوچکتر، مانند DuckDuckGo، مدتی است که نتایج جستجو را بدون صفحه بندی ارائه می کنند.

با این حال، کاربر همچنان باید روی دکمه «نتایج بیشتر» کلیک کند، که دسته دیگری از SERP های ارگانیک را نشان می دهد و موتور جستجو همچنان اعداد را در صفحات نتایج نشان می دهد.

احتمال اسکرول کردن افراد بسیار بیشتر از کلیک کردن است. روانشناسی ساده است.

چرا توقف کنید و اقدامی متفاوت انجام دهید، در حالی که حرکت به سمتی که قبلاً حرکت به سمت آن را آغاز کرده اید بسیار آسان تر است؟

بهترین مکان برای پنهان کردن جسد…

بر کسی پوشیده نیست که اکثر جستجوگران فقط روی نتایج جستجو در صفحه 1 گوگل کلیک می کنند.

در صنعت سئو، حتی یک شوخی قدیمی وجود دارد که به احتمال نسبتاً ناچیز یافتن در صفحه 2 اشاره دارد.

بهترین مکان برای پنهان کردن جسد، صفحه 2 نتایج جستجوی گوگل است.

وای نه! فقط به تمام اجساد پنهان شده در صفحه دو در طول سالها فکر کنید! به زودی، همه آنها پیدا خواهند شد.

جدای از شوخی های خودی های سئو، تأثیر کنار گذاشتن استعاره «صفحه» در جستجوی گوگل ممکن است قابل توجه یا ناچیز باشد. بیایید آن را بر اساس داده ها و تجربیات موجود ارزیابی کنیم.

در طول سال‌ها، ما مطالعاتی را مشاهده کرده‌ایم که توزیع کلیک‌ها را بر روی نتایج جستجو و آزمایش‌های تجربه کاربر تجزیه و تحلیل می‌کنند، در مورد اینکه چگونه “تا” (یا پیمایش) بر روی دید عناصر صفحه و قابلیت استفاده به طور کلی تأثیر می‌گذارد.

3 نتیجه برتر جستجوی گوگل بیش از نیمی از کل کلیک ها را دریافت می کنند

نتیجه ارگانیک شماره یک اکثریت توجه و کلیک را به خود جلب می کند، بین 20 تا 40٪. نتایج دوم و سوم همچنان درصدهای دو رقمی دارند. در مجموع، بیش از نیمی از کل کلیک ها است.

بقیه صفحه؟ نه چندان!

اکثر مطالعات توزیع کلیک نشان می دهد که بقیه نتایج فقط 2٪ تا 9٪ از کلیک ها را دریافت می کنند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


بالای صفحه: حقیقت یا افسانه؟

مفهوم “بالای چین” ریشه در روزنامه های سنتی دارد. روزنامه‌ها به دلیل اندازه بزرگشان اغلب از وسط تا می‌شدند تا روی دکه‌های روزنامه‌فروشی به نمایش درآیند یا به اطراف حمل شوند.

مهم‌ترین اخبار در صفحه اول و «بالای صفحه» قرار می‌گرفتند، که برای عابرانی که به‌سرعت سرفصل‌ها را اسکن می‌کردند، قابل مشاهده بود.

هنگامی که استعاره های صفحه و صفحه اول به وب منتقل شدند، بسیاری از صاحبان وب سایت شروع به اعمال قانون مشابه برای محتوای آنلاین کردند.

آیا «بالاتر» فقط برای روزنامه‌های واقعی صدق می‌کند؟ کارشناسان معماری اطلاعات، تجربه کاربری و طراحی گرافیک نظرات متضادی در این مورد دارند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که قرار دادن مهم‌ترین عناصر در بالای صفحه در جایی که بدون پیمایش قابل مشاهده است، حیاتی است، مانند مفهوم «بالا از تا» در روزنامه‌های سنتی.

برخی دیگر فکر می‌کنند که فولد یک افسانه در وب است بیشتر مردم تمایل دارند به پایین پیمایش کنند برای مشاهده بقیه یک صفحه وب به هر حال.

چه آنها با این مفهوم موافق باشند یا نه، اکثر کارشناسان موافق هستند که قرار دادن تا حد امکان در صفحه اصلی یا صفحه فرود مهم است.

این به این دلیل است که به طور متوسط ​​80 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت هستند فقط یک صفحه را می بیند در طول بازدید آنها و بدون کلیک کردن بر روی چیزی به عقب برگردید.

بنابراین، به نظر می رسد یک راه حل ترکیبی بهترین سازش باشد – نمایش عناصر مهم (یعنی ارزش پیشنهادی، CTA، تماس) در بالای صفحه و مشاهده بقیه در اسکرول بدون تکیه بر کلیک روی صفحات دیگر.

برخی از طراحان حتی جلوه های فانتزی ایجاد می کنند تا تجربه پیمایش در یک صفحه یا محتوا را بیشتر کنند و استعاره صفحه را به کلی حذف کنند تا “وب سایت های یک صفحه ای” ایجاد کنند.

ظاهراً این رویکردی است که گوگل برای نتایج جستجوی خود در پیش گرفته است.

با توجه به افزایش درهم و برهمی که نتایج جستجوی آنها در طول سال ها جمع آوری شده است، از جمله تعداد زیادی از ویژگی های SERP و تعداد روزافزون تبلیغات، گوگل به فضای بیشتری نیاز داشت تا نتایج ارگانیک واقعی را به طور بالقوه پایین تر از SERP ببرد.

راه‌های بالقوه زیادی وجود دارد که اسکرول مداوم می‌تواند بر تجربه جستجو در Google و در نتیجه روی شیوه‌های سئو تأثیر بگذارد.

در اینجا ایده هایی از من و سایر کارشناسان سئو وجود دارد که در مورد تغییر بحث می کنند.

هیچ نتیجه دیگری از “صفحه 1” وجود ندارد

بیایید با نتیجه آشکار شروع کنیم. دیگر یک “صفحه 1” واقعی وجود نخواهد داشت.

لوکاس روگالا، استراتژیست SXO آن را قرار می دهد به روشی بسیار خنده دار:

  • “اکنون همه می توانند رتبه بندی کنند [the] صفحه اول.”

اندرو پرینس، تحلیلگر ارشد سئو در Wayfair، شیواتر می گوید:

  • “این ممکن است اکنون به درخواست های “ما می خواهیم در صفحه 1 رتبه بندی کنیم” پایان دهد زیرا ~ 6 صفحه از نتایج هنگام اسکرول کردن به پایین ظاهر می شود.”

نتایج بیشتر مشاهده خواهد شد

این احتمال بسیار بیشتر است که افراد به دلیل راحتی جدید، بیشتر از 10 نتیجه ارگانیک برتر معمولی به پایین تر حرکت کنند.

عریج ابوعلی، سئوی فنی و بنیانگذار Crawlina، این را پشتیبانی می کند نتیجه:

  • “انسان ها ذاتا پیمایشگر هستند. این خبر خوبی است و احتمالاً در نرخ کلیک بهتر برای دامنه های با رتبه پایین تر منعکس خواهد شد.”

3 نفر برتر ممکن است توجه خود را از دست بدهند

در حال حاضر، 3 نتیجه برتر جایی است که بیشترین کلیک‌های ارگانیک به آن می‌رسد. این احتمالاً در آینده نزدیک تغییر نخواهد کرد، اما ممکن است تسلط آنها کاهش یابد.

در طول سال‌ها، ما شاهد این اتفاق بوده‌ایم که به دلیل گسترش موارد زیر است:

  • ویژگی های اضافی.
  • عناصر مختلف صفحه
  • انواع محتوای بیشتر

این گسترش قبلاً هرم معکوس توزیع کلیک را رقیق کرده است. زمانی که نتایج جستجوی گوگل هنوز ضرب المثل «10 پیوند آبی» را نشان می‌داد، نقشه‌های حرارتی کلیک نشان می‌دهد که بیش از 40 درصد از کلیک‌ها به سمت رتبه یک سوگیری می‌کنند.

امروزه، بالاترین نقطه ارگانیک حدود 28٪ از کلیک ها را به دست می آورد بک لینککو و سیستریکس مطالعات نرخ کلیک نشان داده است.

با توجه به گزینه های اضافی در پایین تر، ممکن است افراد به پیمایش بیشتر عادت کنند و کمتر به نتایج برتر اعتماد کنند.

تبلیغات و ویژگی های بیشتر در بالا

از آنجایی که Google فضای بالقوه بیشتری برای پر کردن تبلیغات و ویژگی‌های ویژه دارد، بهانه بهتری نیز برای پایین آوردن نتایج ارگانیک وجود دارد.

همچنین احتمالاً می‌توانیم انتظار ویژگی‌های ویژه بیشتری را در بالا داشته باشیم زیرا نمی‌توان آنها را به درستی در زیر نتایج پیمایش پیوسته نشان داد.

وب‌سایت‌های دارای فوتر، با وجود داشتن قابلیت اسکرول بی‌نهایت، اغلب یک کابوس قابل استفاده هستند. کاربران باید پاورقی ناپدید شده را تعقیب کنند تا به پیوند پاورقی برسند و روی آن کلیک کنند.

بنابراین، ما به طور بالقوه تبلیغات و ویژگی های زیادی را در زیر نتایج ارگانیک نخواهیم دید. کجای دیگر گوگل می تواند آنها را قرار دهد؟ در “وسط” قبل از بخش بعدی که قبلاً به عنوان یک صفحه جداگانه نمایش داده می شد؟

مدیر SEO Tobiasz Szlęk انتظار دارد برای دیدن CTR کمتر به این دلیل:

  • “… باید انتظار داشته باشیم که جستجوهای بدون کلیک بیشتری را ببینیم زیرا گوگل اطلاعات بیشتر و بیشتری را مستقیماً در صفحات نتیجه ارائه می دهد …”

تعداد کمتر یا بیشتر خوشه نتیجه از یک وب سایت

در گذشته می توانستید دو نتیجه در صفحات 1 یا 2 یا حتی دو نتیجه جداگانه در صفحات مختلف دریافت کنید.

هنگامی که تنظیمات نمایش را از 10 نتیجه در هر صفحه به 100 تغییر می‌دهید، ممکن است دو نتیجه را برای یک وب‌سایت با هم مشاهده کنید، علیرغم اینکه معمولاً بیش از چند موقعیت از هم فاصله دارند (یعنی مقاله‌ای که رتبه نهم را دارد با دیگری از رتبه 55 گروه‌بندی می‌شود. ).

جالب است که ببینیم گوگل از این به بعد چگونه با آن برخورد خواهد کرد. چنین خوشه‌های نتایج ترکیبی ممکن است در ابتدا متداول‌تر شوند، اما زمانی که Google ارتباط را با واقعیت جدید پیمایش مداوم تنظیم کرد، کمتر نشان داده می‌شوند.

چرا؟ بیایید صادق باشیم، فقط به این دلیل که یک نتیجه دوم در همان سایت است، همیشه به این معنی نیست که به اندازه نتایج رتبه بالاتر مفید است.

چگونه متخصصان سئو همچنان می توانند بهینه سازی یا تطبیق دهند؟

بنابراین چگونه به عنوان ناشر، تولیدکننده محتوا و متخصص سئو سازگار شویم؟ البته بستگی به این دارد که تاثیر واقعی چه خواهد بود.

با توجه به پیشرفت‌های گذشته، این تغییرات را در رویکرد سئو و برنامه‌های بازاریابی محتوای بلندمدت خود در نظر بگیرید.

بر روی میوه های کم آویزان تمرکز کنید که به طور بالقوه می توانند در رتبه 3 برتر قرار گیرند

هنوز هم توصیه می شود که در 3 رتبه برتر قرار بگیرید، نه “صفحه 1” یا “10 برتر”. همانطور که، بدون صفحات، دومی کاملا بی فایده است.

بنابراین اغلب بهتر است میوه‌های کم‌رنگی که قبلاً رتبه‌بندی شده‌اند را بیابید و آن صفحات را برای عبارات کلیدی که می‌توانند به ۳ تای برتر برسند، بهینه کنید.

در SERP ها با عنوان صفحات متمایز شوید

با توجه به تعداد بیشتری از نتایج ارگانیک که مردم از این به بعد مطالعه خواهند کرد، مهمتر از همیشه برجسته شدن در SERP های شلوغ است.

برخی از تکنیک هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • قطعه های ویژه
  • شخصیت های خاص
  • ایموجی ها

در حالت ایده‌آل، همیشه باید عناوین صفحه و توضیحات متا خود را بهینه کنید تا جستجوگران فقط فهرستی را با بیشترین تعداد در جلو یا مقاله با آخرین تاریخ قبل از توضیحات انتخاب نکنند.

از ویژگی‌های Google مانند تصاویر و «افراد همچنین می‌پرسند» استفاده کنید

اگر نمی توانید آنها را شکست دهید، به آنها بپیوندید. رقابت با گوگل برای “املاک و مستغلات SERP” زمانی که آنها صاحب آن فضا هستند دشوار است.

شما باید طبق قوانین گوگل بازی کنید، و اگر آنها بگویند که باید در زیر صفحه پنهان شوید و آنجا بمانید، دیگر چاره ای ندارید.

با این حال، می‌توانید با بهینه‌سازی محتوای خود برای ویژگی‌های خاص Google، رفتار ترجیحی دریافت کنید.

یکی از تکنیک های موفق این است که به دنبال یک عبارت جستجوی خاص تر بروید، که اغلب به عنوان سؤالات «مردم همچنین می پرسند» (PAA) نمایش داده می شود.

هنگامی که برخی از آنها را بررسی می کنید، باید تعجب کنید که آیا جستجوگران واقعاً چنین اشتباهات گرامری را مرتکب می شوند یا اینکه آیا الگوریتم سؤالات احتمالی را به راحت ترین و حساس ترین روش نمایش می دهد.

صرف نظر از اینکه چرا این اتفاق می افتد، همیشه می توانید سوالات زیادی را برای پاسخ به آنها فقط با بررسی نتایج کلمات کلیدی که برای آنها بهینه می کنید بیابید.

راه های دیگر برای ردیابی سریع راه خود به سمت بالا و قابل کلیک تر بودن نسبت به رقبا، محتوای تصویری و ویدیویی است. با استفاده از فرمت های مختلف، محتوای نوشته شده خود را به صورت تصویر یا ویدیو تغییر دهید.

ایجاد تصاویر اختصاصی (عکس، تجسم، اینفوگرافیک) یا ویدیوها (مصاحبه، آموزش، بررسی) می تواند شانس شما را برای کلیک کردن افزایش دهد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

Tadeusz Szewczyk

Tadeusz Szewczyk، همچنین به عنوان Tad Chef شناخته می شود، از سال 2004 یک وبلاگ نویس و SEO حرفه ای است. حتی با وجود اینکه در برلین، آلمان مستقر است، از سال 2006 وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی و جستجو برای مخاطبان جهانی را پوشش داده است. در سال 2007 او وبلاگ خود را راه اندازی کرد – SEO 2.0 – و همچنین از آن زمان در بسیاری از وبلاگ های بازاریابی دیگر منتشر شده است. در سال های اخیر او برای حساب های رسانه های اجتماعی بسیاری از مشتریان نیز نوشت. می‌توانید با تاد در لینکدین و توییتر ارتباط برقرار کنید یا از او دیدن کنید سایت اینترنتی و وبلاگ او را در مورد سئوی اجتماعی بخوانید.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *