(آخرین به روز رسانی در: 17 مارس 2023)
سوال میلیون دلاری همه افرادی که نیاز به فروش محصول خود دارند: چگونه مشتریان بیشتری به دست بیاورم؟ در این مورد، شما در یک شرکت با بخش بازاریابی با افراد خلاق که ایدههای متفاوتی را ارائه میکنند کار نمیکنید، بلکه فقط شما هستید. باید دریابید که چگونه درآمد خود را افزایش دهید.
خوشبختانه برای شما، تیم پاپا نکاتی برای حل این سوال برای شما دارد. بنابراین، چه بهتازگی بهعنوان یک طراح گرافیک آزاد شروع به کار کردهاید یا مدتی است که کار کردهاید و میخواهید راههای بیشتری برای جذب مشتریان با خدمات خود بیابید، این مقاله برای کمک به شماست.
ما قصد داریم هفت نکته در مورد چگونگی جذب مشتریان بیشتر به عنوان یک طراح گرافیک آزاد ارائه دهیم.
آیا برای شروع یادداشت برداری آماده اید؟
7 نکته در مورد چگونگی جذب مشتریان بیشتر به عنوان یک طراح گرافیک آزاد
یک وب سایت ایجاد کنید
اگر بخواهیم به سوال عنوان این وبلاگ فقط با یک موضوع پاسخ دهیم، این همان موضوع است. با ایجاد یک وب سایت، می توانید طیف وسیعی از گزینه ها را داشته باشید. بیایید در زیر به این موضوع بپردازیم.
دلیل اصلی اینکه طراحان گرافیک مستقل یک وب سایت دارند، گردآوری یک نمونه کار کامل با مجموعه ای از تمام کارهایی است که انجام داده اند و مهارت های خود را نشان می دهد. بنابراین، از طریق نمونه کارها شما باید پتانسیل کامل خود را به مشتریان خود نشان دهید.
و نه تنها پتانسیل، بلکه توانایی شما برای سازماندهی چیزها. بهترین آثار خود را به شیوه ای واضح و سازمان یافته فهرست بندی کنید و باعث شود مردم در نگاه اول عاشق شوند. اگر یک وب سایت سازمان یافته دارید، می توانید توسط افرادی که به سایت شما دسترسی دارند برای مشاغل مختلف نامزد شوید.
علاوه بر در دسترس قرار دادن مهارت ها و کار خود، ایجاد یک وب سایت با استفاده از وردپرس می تواند آن را برای جذب مشتری عالی کند زیرا می توانید منطقه ای در داخل سایت ایجاد کنید تا مشتریان با شما تماس بگیرند، قیمت خود را بررسی کنند و اگر علاقه مند هستید، حتی می توانید تعیین کنید. یک فروشگاه ویژه برای فروش برخی از محصولات ایجاد کنید.
وردپرس دارای چندین افزونه، تم و قالب رایگان و پولی است که می توانید از آنها برای راه اندازی وب سایت خود به روشی که می خواهید استفاده کنید. میتوانید فرمهای تماس را اضافه کنید و به مشتریان بالقوه خود اجازه دهید با شما تعامل داشته باشند.
میتوانید از یک افزونه برای افزودن یک چت زنده استفاده کنید، درست مانند کاری که شرکتهای تجارت الکترونیک برای چت کردن با مشتریان استفاده میکنند. هنگامی که شما یک وب سایت اختصاص داده شده به تجارت خود دارید، امکانات بی پایان هستند. به هر حال، فریلنسینگ شغل شماست، پس چرا همه چیز را به خوبی سازماندهی نکنید؟
اکنون ممکن است فکر کنید، “خوب، ایجاد یک وب سایت ایده خوبی به نظر می رسد، اما همچنین گران به نظر می رسد، و من هیچ ایده ای برای ایجاد یک وب سایت ندارم.” مطمئن باشید، دو پاسخ به این نگرانی ها عبارتند از: 1) میزبانی وب ارزان است و 2) ایجاد یک وب سایت بسیار آسان است.
شما فقط باید دو چیز را تعیین کنید: شرکت میزبانی وب که وب سایت خود را با آن میزبانی می کنید و نوع برنامه ای که می خواهید.
همانطور که در حال شروع کار هستید، به یک برنامه میزبانی با ویژگی های زیاد نیاز نخواهید داشت. یک طرح هاست اشتراکی ارزان و موثر خواسته های شما را پوشش می دهد. این طرح با عملکرد سازنده وب سایت همراه است، که در آن شما به سادگی قالبی را که بیشتر دوست دارید بکشید و وب سایت شما عملاً آماده خواهد بود – تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات خود را اضافه کنید.
در آینده، زمانی که شما یک فریلنسر با سابقه و با درخواست بالا هستید، میتوانید برنامهها را تغییر دهید و چیزی مطابق با آنچه نیاز دارید دریافت کنید.
در اینجا مقاله ای در مورد چگونگی تعریف نیازهای خود در مورد میزبانی وب آورده شده است.
مطمئن شوید نمونه کارها شما بهترین است
اکنون که یک وب سایت دارید، وقت آن است که نمونه کارهای خود را تنظیم کنید.
قبلاً به اختصار اشاره کردهایم که از طریق نمونه کارهاست که باید پتانسیل کامل خود را به مشتریان خود نشان دهید. اما چگونه می توان یک نمونه کار موثر ساخت؟
خوب، این که کارتان را با شلختگی بالا بیاورید ایده خوبی نیست. بهترین کار این است که از قبل برنامه ریزی کنید.

تمرکز داشته باشید
برای ایجاد یک نمونه کار خوب، باید از خود بپرسید که می خواهید در چه زمینه ای کار کنید.
وقتی کالج یا دوره فنی را ترک میکنید که به شما امکان میدهد به عنوان یک طراح گرافیک کار کنید، اطلاعات کمی در مورد همه چیز دارید اما با اشتیاق خاصی به حوزهای که بیشتر با آن آشنا هستید. روی این حوزه تمرکز کنید.
شما می توانید یک منطقه خاص در وب سایت با آن تخصص ایجاد کنید و نشان دهید که در این مشاغل است که بیشترین مهارت را دارید. لازم نیست کارهای دیگر خود را در زمینه های دیگر فراموش کنید. آنها را در یک برگه جداگانه قرار دهید که در مورد سایر کارها و تجربیات شما صحبت می کند، اما روی آنچه می خواهید روی آن کار کنید و در چه چیزی مهارت دارید تمرکز کنید.
چیزی که باید در نظر داشت: در ابتدای یک حرفه، ما تمایل داریم «کمی از همه چیز» را انتخاب کنیم، حتی برای اینکه احساس کنیم بیشتر از همه دوست داریم چه کاری انجام دهیم، اما سعی کنیم دنیا را در آغوش نگیریم و پورتفولیوی خود را روی چیزی متمرکز کنیم که میخواهید روی آن کار کنید و دنبالش کنید. .
البته لازم نیست مشاغل مختلفی که برای شما ظاهر می شوند را انکار کنید. به هر حال، این منطقه شماست و به پول نیاز دارید، اما وقتی نوبت به سبد سهامتان میرسد، روی چیزی که روی آن اثر میگذارید متمرکز بمانید.
کیفیت بهتر از کمیت است
شما احتمالاً آن پروژه کودک مورد علاقه را دارید، که ممکن است بی نقص نبوده باشد اما برای اولین بودن ارزش احساسی دارد. اما ما در اینجا در مورد جذب مشتری و کسب درآمد آنلاین صحبت می کنیم. هیچ احساسی وجود ندارد – فقط شوخی.
دیدن تکامل حرفه ای، به خصوص به عنوان طراحان گرافیک که توانایی برقراری ارتباط با مردم از طریق تصاویر را دارند، بسیار خوب است. با این حال، از نظر حرفه ای، نشان دادن این موضوع چندان جالب نیست.
نمونه کار یک طراح گرافیک آزاد ویترین اوست.
نمونه کارها باید مجموعه ای از بهترین آثار شما باشد. بنابراین، روی کیفیت پروژه ها تمرکز کنید نه روی قرار دادن تمام پروژه هایی که قبلا انجام داده اید. و همانطور که پروژه های جدید را انجام می دهید، می توانید پروژه های قدیمی تر را در وب سایت خود حذف کنید زیرا طراحی شما در طول زمان تکامل می یابد، شما باید پروژه های خود را تجدید کنید و بر کیفیت بر کمیت تمرکز می کنید.
یک نکته مثبت در مورد داشتن وب سایت خود این است که می توانید پروژه های زیادی اضافه کنید که با سایت هایی مانند Behance که در آن محدودیت های خاصی دارید متفاوت است.
پروژه های خود را سازماندهی کنید تا مشتریان آینده خود را به بهترین شکل هدایت کنید
صرف نظر از اینکه پروژه برندسازی، بسته بندی، پست رسانه های اجتماعی یا هر کار دیگری را انجام داده اید، باید آن کار را شناسایی کنید. فرض کنید یک مشتری یک فرد غیر عادی است و توضیح دهید که چیست.
مشتری چه درخواستی کرد، چه کردید و از چه تکنیک هایی استفاده کردید. لیست همه
علاوه بر اینکه مشتری میتواند بداند چه چیزی میخواند، میتواند این ایده را داشته باشد که شما یک متخصص کاملاً سازمانیافته و توضیحدهنده هستید که به آن پروژه اختصاص داده شدهاید.
اگر فقط کار خود را بدون هیچ گونه تفکیک یا توضیحی در وب سایت خود قرار دهید، کار شما ممکن است مورد اهانت قرار گیرد و مشتری بالقوه را از دست بدهید.
کاری که شما همچنین می توانید به عنوان یک طراح گرافیک آزاد انجام دهید، پروژه های جداگانه بر اساس ارتباط است. به هر حال، هر پروژه ای مهم است، اما آنها همیشه بزرگترین پروژه هایی هستند که برجسته می شوند.
با پیروی از این نکات، پورتفولیوی خود را بسازید، و خواهید دید که فرصت های شغلی پردرآمد ظاهر می شوند.
برند شخصی خود را مدیریت کنید
همانطور که جف بوزوس گفت: “برند شخصی شما چیزی است که مردم در مورد شما وقتی در اتاق نیستید می گویند.”
شما کی هستید، چه چیزی برای ارائه دارید و می خواهید به خاطر چه چیزی از شما یاد شود؟ منظور از برندسازی شخصی همین است. آیا می خواهید وقتی در اتاق نیستید مردم درباره شما یا کارتان بد صحبت کنند؟

شما باید تلاش کنید تا آن تصویر را به مخاطبان خود نشان دهید:
- داستان سرایی خوب ایجاد کنید: داستان خود را بگویید، اما آن را به روشی واقعی انجام دهید. هنر شما، طراحی شما، باید حاوی آثاری از تاریخ شما باشد. شخصیت خلق نکنید، داستان نسازید و خودتان باشید. با این کار، هویت شخصی ایجاد می کنید و مردم کار شما را دنبال می کنند و آن را تحسین می کنند.
- در هر شبکه اجتماعی فعال باشید: فرض کنید چه کسی هستید و آن هویت را در کاری که انجام میدهید نشان دهید. از متفاوت بودن نترسید. بهتر از این است که فقط در حد وسط بمانید و به طور معناداری با کسی یا در این مورد با مخاطب خود ارتباط برقرار نکنید.
به یاد داشته باشید، برندسازی شخصی برای ایجاد حضور و اقتدار استفاده می شود. آیا می خواهید افرادی که برای نوع خاصی از شغل به یک طراح گرافیک آزاد نیاز دارند، شما را در گوگل جستجو کنند و فقط چیزهای منفی یا مثبت را بخوانند؟
یک طراح گرافیک آزاد بودن، محافظت از برند شما، محافظت از کسب و کار شما است.
از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید
بازاریابی دیجیتال یک سرمایه گذاری ضروری در اکثر شرکت ها در سراسر جهان است. شما یک شرکت نیستید، بلکه یک فریلنسر هستید که به مشتریان نیاز دارید. بنابراین، شما باید روی آن تمرکز کنید، به طور خاص، در تولید محتوا.

شاید شما سرنخی در مورد نوشتن محتوا نداشته باشید، اما طراحان باید محتوا را برای نشان دادن تخصص ایجاد کنند.
اکثر مشتریانی که خدمات شما را استخدام می کنند چیزی در مورد طراحی گرافیک یا موضوعات مرتبط نمی دانند. شما می توانید موضوعاتی را در مورد چیزی بنویسید که خیلی درک می کنید، به عنوان مثال، 10 دلیل که چرا باید روی هویت بصری خود سرمایه گذاری کنید.
برخی از شرکت ها ممکن است با این محتوا مواجه شوند و درک کنند که باید روی آن سرمایه گذاری کنند. و از آنجایی که این محتوا در وب سایت شما قرار می گیرد، نمونه کارها با یک کلیک فاصله خواهد داشت و اگر در این زمینه متخصص باشید، بدون هیچ تلاشی یک فرصت شغلی برای شما ظاهر می شود.
همچنین می توانید راهنماهایی در مورد نحوه استفاده از ابزارهای طراحی گرافیک بنویسید. سؤالات متداولی از آنها پرسیده می شود که در Google ظاهر می شوند و محتوای شما ممکن است ظاهر شود و در نتیجه به آنها پاسخ دهید. فقط یک افزونه Yoast SEO WordPress را دانلود کنید، بررسی کنید که آیا همه چیز بهینه شده است یا خیر، و محتوای شما می تواند در جایگاه های برتر گوگل ظاهر شود.
اگر در مورد محتوا مطمئن نیستید و فکر میکنید خوب نبود، از یکی از دوستان، اعضای خانواده یا همکار حرفهای بخواهید که به شما کمک کند.
شما محتوای طولانی نمی نویسید یا هر روز یا هر هفته می نویسید. شما فقط سایت خود را با محتوای کافی نگه می دارید تا مردم بفهمند شما در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

در رویدادهای صنعت شرکت کنید
رویدادها راهی عالی برای ملاقات با مردم و داشتن فرصت های شغلی هستند. رویدادهای آنلاین یا MeetUps در این گنجانده شده است، اما اگر حضوری باشد بهتر است.
ما می دانیم که امروزه جهان کاملاً دیجیتالی است و تقریباً همه افراد دارای تلفن همراه و شبکه های اجتماعی هستند، اما همیشه خوب است که یک کارت ویزیت با تمام اطلاعات خود آماده کنید و آن را به افرادی که ملاقات می کنید تحویل دهید.
لینکدین خود را به روز نگه دارید
لینکدین یک شبکه اجتماعی عالی برای استخدام شما به عنوان یک طراح گرافیک آزاد است. نمایه خود را برای استعدادیاب ها و افراد منطقه خود جذاب کنید.
در لینکدین، می توانید ببینید چه کسی به نمایه شما نگاه کرده است، و نباید فرصت صحبت با آنها را از دست بدهید، به خصوص اگر آنها از منابع انسانی باشند. اگر آنها در پروفایل شما قرار بگیرند، معمولاً به این معنی است که آنها به دنبال افرادی با مهارت های شما هستند.
بیوگرافی خود را بسیار دقیق بگذارید. با این حال، در آن مقاله ننویسید، فقط اطلاعات مربوطه را در آن بنویسید. فراموش نکنید که چند نمونه کار و لینک به وب سایت زیبای خود با تمام کارها و تجربیات خود قرار دهید.

چیزی که باید در نظر داشت:
- از ارتباط با مردم و ارسال پیام نترسید – لینکدین برای شبکه سازی است.
- از دوستان و همکاران سابق توصیه بخواهید. از آنها بخواهید به شما بگویند که چه چیزی را در یک پروژه به ارمغان می آورید، مهارت های خود را و اینکه چگونه به عنوان یک شخص هستید.
- اشتراکگذاری بهروزرسانیهای نمونه کارها برای تعامل با مردم مهم است. گاهی اوقات کار شما ویروسی می شود و فرصت های بی شماری ظاهر می شود.
- همیشه میتوانید حساب LinkedIn رایگان خود را به یک حساب ممتاز بهروزرسانی کنید و به ویژگیهای پلتفرم جدیدی دسترسی داشته باشید که به شما کمک میکند فرصتهای بیشتری کسب کنید.
کلمه ی خوب قدیمی
همه نکات ذکر شده در اینجا باید رعایت شود، اما همه ما می دانیم که نشانه های قدیمی خوب همیشه مورد استقبال قرار می گیرند.
به دوستان و خانواده خود بگویید که یک وب سایت ایجاد کرده اید، در رسانه های اجتماعی در مورد کسب و کار خود فعال هستید و به جذب مشتریان بیشتر اختصاص داده اید.
گاهی اوقات یک ارجاع خوب از طرف دوستی که می داند کار شما چقدر خوب است بر هر جستجوی آنلاین غلبه می کند.

ارائه نکات
آیا قبلاً حداقل بخشی از آنچه در اینجا گفته شد را انجام می دادید؟ گاهی اوقات فریلنسرها، و نه فقط طراحان گرافیک، فکر می کنند که جستجوی شغل باید دائمی باشد. آنها فکر می کنند اگر جستجو نکنند چیزی پیدا نمی کنند و در نتیجه پولی به دست نمی آورند.
این راه را اشتباه نگیرید. فعال بودن و تعقیب فرصت ها تحسین برانگیز و ضروری است، اما اگر باغ خود را به خوبی نگهداری کنید، می توانید زندگی خود را آسان تر کنید.
وب سایت خود را ایجاد کنید، نمونه کارها را سازماندهی کنید و از تمام نکاتی که در اینجا قرار داده شده استفاده کنید، زنبورها به سراغ شما خواهند آمد.