وقتی این پست را شروع کردم، عنوان این بود: «چگونه شرکت‌های رسانه‌ای با استفاده از NFT درآمد کسب می‌کنند». اما نوشتن آن چیزی بسیار جالب تر را از دست می دهد.

برندها از طریق توکن های غیرقابل تعویض یا NFT پول زیادی به دست می آورند. در واقع، 13 پروژه برتر برند NFT در اتریوم تا به امروز بیش از ربع میلیارد دلار به دست آورده اند. حتی اگر این همه NFT باشد، این روز بسیار خوبی در دفتر است زیرا این محصولات کاملا دیجیتالی هستند که نیازی به مواد خام، تولید یا حمل و نقل ندارند، خراب نمی شوند و هر بار که این برندها درآمد بیشتری ایجاد می کنند. فروخته شد*.

*بله، حق امتیاز پیچیده است و این همیشه درست نیست.

فهرست مطالب

NFT چیست؟

NFT نوعی دارایی دیجیتالی است که نشان دهنده مالکیت یا اثبات اصالت یک قطعه خاص از محتوای دیجیتال – مانند تصویر، ویدیو یا فایل موسیقی – با استفاده از فناوری بلاک چین است. NFT ها معمولاً با استفاده از بلاک چین اتریوم ایجاد می شوند که امکان ایجاد و انتقال دارایی های دیجیتال منحصر به فرد را فراهم می کند که قابل تکرار یا تکرار نیستند.

مفهوم NFT ها از سال 2014 وجود داشته است، اما در اوایل سال 2021 زمانی که چندین فروش برجسته NFT به تیتر اخبار تبدیل شدند، محبوبیت پیدا کردند.

مردم بیشتر از NFT برای موارد زیر استفاده می کنند:

  • جمع آوری و تجارت هنر دیجیتال
  • ایجاد تجربیات دیجیتال منحصر به فرد
  • تأیید مالکیت دارایی های دیجیتال
  • کسب درآمد از محتوای دیجیتال با فروش آن به عنوان یک دارایی منحصر به فرد

برندها از NFT برای تعامل با مخاطبان خود و ایجاد تجربیات منحصر به فرد استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است نسخه محدود NFT را به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی منتشر کند یا دسترسی انحصاری به NFT ها را به عنوان پاداشی برای وفاداری ارائه دهد. NFT ها همچنین می توانند کالاها یا وسایل کلکسیونی مانند یادگاری های ورزشی یا کفش های کتانی نسخه محدود را تأیید کنند.

به طور کلی، NFT ها راه جدیدی را برای سازندگان، هنرمندان و برندها برای کسب درآمد و احراز هویت محتوای دیجیتال ارائه می دهند و در عین حال تجربه ای منحصر به فرد و همه جانبه را برای مجموعه داران و طرفداران ارائه می دهند.

فراتر از درآمد

نایک به شدت به فضای NFT متمایل شده است و یک استودیوی داغ NFT به نام RTFKT را خریداری کرده و به صدر جدول امتیازات برند NFT رسیده است. آنها اکنون از دارایی RTFKT برای راه اندازی .SWOOSH—جامعه Web3 خود استفاده می کنند.

زبانی که در آنجا به کار می برند سرنخ هایی از قصد آنها به ما می دهد.

خانه ای برای خلاقیت های مجازی نایک

.SWOOSH یک تجربه اجتماعی جدید است که به شما این فرصت را می دهد تا آینده نایک را با هم بسازید.

  • ایجاد، جمع آوری، تجارت، انعطاف پذیری
  • قفل دسترسی ویژه را باز کنید
  • با جامعه ما بسازید
  • به رویدادهای نایک بروید

مشتریان Nike می توانند نام کاربری SWOOSH Web3 خود را ادعا کنند و بخشی از انجمن انحصاری Nike شوند. نایک به جای تکیه بر فیس بوک، اینستاگرام یا تیک تاک، فضای مخصوص به خود را ایجاد کرد – فضایی که می تواند مستقیماً آن را کنترل کند. در اینجا، آنها برای رسیدن به مخاطب خود نیازی به پرداخت هزینه ندارند. آنها به سادگی می توانند از طریق ایمیل یا از طریق همان شبکه رمزنگاری که کیف پول آنها را در اختیار کاربران قرار می دهد به مشتریان خود پیام ارسال کنند.

علاوه بر هویت، کیف پول و یک لایه ارتباطی، همین شبکه همچنین به نایک و جامعه آنها توانایی خرید، فروش و انتقال محصولات و ردیابی مشارکت جامعه را می دهد. نایک می‌تواند آنچه را که همه در کیف‌هایشان دارند ببیند—نحوه ارتباط و تعامل همه افراد.

این تعاملات و دیده شدن همچنین به نایک اجازه می دهد تا ایده ها، طرح ها، الهامات، بازاریابی و خلاقیت را از جامعه خود جمع آوری کند. طرفداران و مشتریان می توانند به خالقان آنها و احتمالاً سهامداران مالی تبدیل شوند.

زیر آفتاب چیز جدیدی نیست

برندها، صرف نظر از محصول یا خدماتشان، سال‌ها تلاش کرده‌اند کارهای مشابهی را انجام دهند:

  • محصولاتی را ایجاد کنید که مردم دوست دارند
  • فروش محصولات برای سود
  • مخاطبانی از مشتریان فعلی و بالقوه ایجاد کنید
  • ارزش را به سهامداران تحویل دهید

آنچه در اینجا اتفاق می افتد ادامه روندهای موجود مرتبط با این اهداف است. من آنقدر بزرگ شده ام که به یاد بیاورم چه زمانی سرمایه گذاری جمعی و تامین مالی جمعی ایده های جدیدی بود که توسط دنیای پر هیاهو Web2 ایجاد شد. بازاریابی وابسته و وفاداری با تجارب دیجیتال دگرگون شده است. رسانه‌های اجتماعی برندها را قادر می‌سازد تا مخاطبان زیادی ایجاد کنند – به اندازه‌ای که ردبول بهتر به عنوان یک شرکت رسانه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا یک تولیدکننده نوشیدنی.

اما فرصت ها و چالش ها همچنان باقی است. برندها اغلب برای دسترسی به پلتفرم های رسانه های اجتماعی متکی هستند. افراد و کسب‌وکارهای خرد به دلیل عدم تقارن‌هایی که رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند، می‌توانند برندهای فعلی را به چالش بکشند. برندهای تجارت الکترونیک اغلب برای دسترسی به مشتریان به بازارهای متمرکز وابسته هستند. لیست ادامه دارد.

همسو کردن مشوق ها

آنچه واقعاً در فضای بازاریابی اتفاق می افتد، ادغام انگیزه ها است. در نمودار ون زیر، هر دایره انگیزه های یک گروه ذینفع خاص را نشان می دهد. همانطور که می بینید، NFT ها به برندها اجازه می دهند تا همپوشانی بین گروه های ذینفع را افزایش دهند و انگیزه های مشترک خود را همسو کنند.

همپوشانی بین گروه های ذینفع

برندها از NFT برای ایجاد ارتباطات صریح بین گروه های ذینفع خود استفاده می کنند. پس از ایجاد این موارد، باهوش‌ترین برندها از این ارتباطات برای تراز کردن و جمع‌آوری مشوق‌ها در آن گروه‌ها استفاده می‌کنند.

افراد به طور فزاینده ای به چندین یا همه مجموعه ها تعلق دارند. اکنون، تصور اینکه شخصی که از قبل طرفدار و مشتری است، آسان است که بتواند یک طرح کفش ورزشی جدید برای نایک بسازد و در ازای آن NFT (یا توکن های دیگر) دریافت کند که نشان دهنده مشارکت (و احتمالاً حقوق) آنهاست. بهتر می شود. بگویید این کفش الهام گرفته از طرفداران یک موفقیت در بازار است. مشارکت‌کننده ما از چندین راه برنده می‌شود: صریحاً، زیرا هم ارزش نشانه‌ها و هم قدردانی از جامعه افزایش می‌یابد، و به طور ضمنی، با رضایت از مشارکت در هدفی که برایش ارزش قائل است.

چرا این مهم است؟

این همسویی از مشوق‌ها – زمانی که برای خوب استفاده می‌شوند – می‌تواند نمونه‌ای از طراحی اجتماعی در نظر گرفته شود. به خوبی انجام شد، این باعث ترویج:

  1. روابط مثبت در گروه های ذینفع
  2. پاداش و به رسمیت شناختن مشارکت های فردی
  3. اهداف مشترک در سراسر جامعه
  4. هنجارهای مثبت گروهی ناشی از ارزش های مشترک
  5. رفتارهای نوع دوستانه

شرکت ها زمانی کار می کنند که برای دستیابی به اهداف مشترک هماهنگ باشند. کنترل آنچه خارج از ساختار رسمی شرکت اتفاق می افتد بسیار دشوارتر است، اما برای موفقیت نیز حیاتی است. NFT ها به شرکت ها راه های صریحی برای ایجاد ارتباط با مخاطبان خود می دهند که تا به امروز امکان پذیر نبوده است.

به این ترتیب NFTها عبارتند از:

  • مالکیت مستقیم به عنوان اتصالات در یک شبکه رمزنگاری غیرمتمرکز (به جای پایگاه داده یک پلتفرم رسانه اجتماعی شخص ثالث)
  • مستقیم اقتصادی و ارتباطی
  • منحصر به فرد سودمند

در این نکته آخر، یک NFT می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ثبت اسناد رسمی مشارکت خلاق شامل ادعا و کنترل حقوق مالکیت معنوی
  • نمایندگی حق رای در تصمیمات حاکمیتی
  • مکانیزمی که از طریق آن می توان پاداش های مالی را مطالبه کرد یا دریافت کرد
  • کنترل دسترسی برای سیستم های دلخواه دیجیتال یا فیزیکی
  • نمایش یک یا چند رابطه در یک شبکه
  • یک محصول دیجیتال واقعی

این به مجموعه ابزاری منتهی می‌شود که به برندها اجازه می‌دهد تا یک اقتصاد مقیاس‌پذیر و با فضیلت ایجاد کنند تا گروه‌های سهامداران گسترده‌تری را فراتر از محدوده‌های سنتی شرکت در بر گیرند.

چگونه وردپرس VIP و Woo می تواند کمک کند

وردپرس VIP و WooCommerce بستری را فراهم می‌کنند که برندها می‌توانند مستقیماً مالک آن باشند. اگر کانال های ارتباطی اصلی شما به هوس شخص ثالث است، سرمایه گذاری در جامعه ای که بتوانید مستقیماً با آن ارتباط برقرار کنید، فایده ای ندارد.

در حال حاضر راه حل های عالی NFT و توکن گیتینگ برای وردپرس در پلتفرم VIP وردپرس موجود است. به عنوان مثال، WooCommerce شرکای پردازش پرداخت رمزنگاری را برای کمک به شما برای پذیرش پرداخت برای یک خط محصول دیجیتال جدید فراهم می کند.

وردپرس VIP و WooCommerce با همکاری یکپارچه با هم، مالکیت و کنترل مورد نیاز برای مدیریت موفق محصول NFT را به برندها می دهند.

دیو لاکی

دیو لاکی رهبر Web3 در Automattic است. او در بریتانیا متولد و بزرگ شده است و اکنون در پرتغال زندگی می کند.

دیو که از سال 2007 با وردپرس کار می کند، یک فریلنسر، صاحب آژانس و کارآفرین بوده است. در سال 2017 او مجذوب رمزارز شد و متوجه شد که به طور اجباری به این فکر می‌کند که دو علاقه‌اش به فناوری چگونه با هم تلاقی می‌کنند. این به طور طبیعی به کنجکاوی در مورد نوآوری و اختلال در فناوری هم برای وردپرس و هم در نهایت برای بشریت تبدیل شده است.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *