How to Check If Your WordPress Blog Posts Are Ranking for the Right Keywords


آیا می خواهید بررسی کنید که پست های وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند؟

اکثر مبتدیان با تایپ کلمات کلیدی در گوگل به صورت دستی رتبه بندی مقالات خود را بررسی می کنند. این به شما ایده دقیقی از جایگاه مقالات شما برای کلمه کلیدی هدف نمی دهد.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی بررسی کنید که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر.

چرا رتبه بندی کلمات کلیدی را برای پست های وردپرس خود بررسی کنید؟

اگر راهنمای کامل سئو وردپرس ما را دنبال کنید، خواهید آموخت که چگونه هر مقاله در وب سایت خود را برای کلمات کلیدی خاص بهینه کنید. این به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری به وب سایت خود داشته باشید.

اکثر مبتدیان به سادگی در گوگل جستجو می کنند تا ببینند آیا پست های آنها برای آن کلمات کلیدی نمایش داده می شود یا خیر. حتی در آن صورت، معمولاً در بهترین حالت فقط صفحه اول یا دوم را بررسی می کنند.

مسئله این است که گاهی اوقات ممکن است مقاله شما به مراتب پایین تر از دو صفحه اول باشد یا بدتر از آن ممکن است حتی برای کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه ای نداشته باشد.

اگر به بررسی دستی رتبه بندی کلمات کلیدی خود متکی هستید، اطلاعات مفیدی را که می توانید برای بهبود رتبه سئو و افزایش ترافیک از آنها استفاده کنید، از دست می دهید.

همانطور که گفته شد، بیایید نگاهی به نحوه بررسی صحیح رتبه بندی کلمات کلیدی برای پست های وبلاگ وردپرس خود بیاندازیم. ما سه ابزار مختلف مرجع کلمات کلیدی را پوشش خواهیم داد و سپس نحوه استفاده از اطلاعات رتبه بندی کلمات کلیدی را برای افزایش ترافیک سایت خود نشان خواهیم داد.

روش 1: بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی با Semrush

SEMRush

Semrush یکی از بهترین ابزارهای سئو و تحقیق کلمات کلیدی در بازار است. این یک مجموعه جامع SEO با تمام ابزارهای مفیدی است که شما نیاز دارید.

این ابزار دارای یک ابزار تحقیقاتی ارگانیک قدرتمند است که می تواند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای هر نام دامنه نشان دهد. شما نیازی به تایپ URL برای مقالات جداگانه ندارید. به طور خودکار نتایج را برای همه URL های موجود در آن نام دامنه دریافت می کند.

از Semrush برای بررسی اینکه وبلاگ شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی شده است استفاده کنید

به سادگی نام دامنه ای را که می خواهید جستجو کنید وارد کنید و Semrush اطلاعات زیادی به دست خواهد آورد. پس از آن، روی برگه تحقیقات ارگانیک کلیک کنید تا لیست کاملی از تمام کلمات کلیدی که وب سایت شما برای آنها رتبه بندی شده است را مشاهده کنید.

می توانید نتایج را بر اساس موقعیت، URL، ترافیک و موارد دیگر مرتب کنید. همچنین می توانید نتایج را به یک فایل CSV صادر کنید و با استفاده از برنامه صفحه گسترده مورد علاقه خود به صورت آفلاین تحقیق کنید.

شما همچنین می توانید کلمات کلیدی خاصی را با Semrush ردیابی کنید و آنها آن کلمات کلیدی را در داشبورد شما ردیابی می کنند تا بتوانید فوراً عملکرد آنها را مشاهده کنید.

Semrush همچنین می تواند این کارها را برای هر نام دامنه ای انجام دهد. این بدان معناست که می توانید نام دامنه رقیب خود را وارد کنید و ببینید که آنها برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند.

همچنین می‌توانید ترافیک جستجوی پولی، کلمات کلیدی پولی، و سایر اطلاعات مفیدی را که می‌توانید برای رتبه‌بندی آنها استفاده کنید، ببینید.

روش 2: بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی با کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل (Google Webmaster Tools سابق) مجموعه ای از ابزارهای ارائه شده توسط گوگل برای کمک به وب مسترها برای بهبود وب سایت خود برای جستجو است. راهنمای ما در مورد نحوه افزودن وب سایت خود به کنسول جستجوی Google را ببینید.

در بالای تب Performance نموداری از عملکرد وب سایت خود در نتایج جستجو را مشاهده خواهید کرد.

پیدا کردن موقعیت کلمات کلیدی خود در کنسول جستجوی گوگل

با اسکرول کردن به پایین، داده های کلمات کلیدی را خواهید دید. در کنار هر کلمه کلیدی، خواهید دید که چه تعداد کلیک و نمایش دریافت می کند و موقعیت آن در صفحه نتایج جستجو.

شما می توانید این داده ها را با کلیک بر روی هر ستون مرتب کنید.

کلمه کلیدی برتر در کنسول جستجو

اگر لیست را بر اساس موقعیت مرتب کنید، می توانید کلمات کلیدی رتبه بندی برتر خود را ببینید. با اسکرول کردن به پایین لیست، کلمات کلیدی را خواهید دید که سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو پایین تر ظاهر می شود.

همچنین می توانید این داده ها را صادر کرده و با نرم افزار صفحه گسترده مورد علاقه خود باز کنید.

روش 3: بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی با Ahrefs

ابزار تحقیق و سئو کلمات کلیدی Ahrefs

Ahrefs یکی دیگر از ابزارهای محبوب سئو در بین بازاریابان حرفه ای است. این دارای رابط کاربری آسان است و سعی می کند اطلاعات را حتی برای کاربران جدید قابل درک کند.

به سادگی نام دامنه وب سایت خود را در کادر جستجو وارد کنید و گزارشی منظم با نمودارها و نمودارهای زیبا ایجاد می کند.

شما تمام رتبه بندی کلمات کلیدی خود را در زیر گزارش کلمات کلیدی ارگانیک پیدا خواهید کرد.

در کنار هر کلمه کلیدی، می توانید حجم جستجو، موقعیت رتبه بندی کلمات کلیدی، تراکم کلمات کلیدی و موارد دیگر را مشاهده کنید.

گزارش کلمات کلیدی Ahrefs

استفاده از رتبه بندی کلمات کلیدی برای افزایش ترافیک در وردپرس

اکنون که یاد گرفتید چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی سایت وردپرس خود را بررسی کنید، بیایید در مورد بهبود رتبه خود صحبت کنیم.

چگونه آنالیز کنیم که کدام کلمات کلیدی نیاز به بهبود دارند

هنگامی که تصمیم می گیرید کدام کلمات کلیدی را بهبود ببخشید، مهم است که توجه داشته باشید که همه کلمات کلیدی یکسان ایجاد نمی شوند.

به عنوان مثال، رتبه 5 در یک کلمه کلیدی با ترافیک بالا بسیار بهتر از رتبه یک برای یک کلمه کلیدی کم ترافیک است.

همچنین، ظاهر شدن در موقعیت شماره 1 همیشه بیشترین ترافیک را برای شما به همراه نخواهد داشت. ممکن است متوجه شوید که در حالی که برخی از کلمات کلیدی شما رتبه بسیار خوبی دارند، تعداد قابل توجهی کلیک یا نمایش دریافت نمی کنند.

در طول تحقیق خود، ممکن است کلمات کلیدی شگفت‌انگیزی را نیز پیدا کنید که نمی‌دانستید برای آنها رتبه‌بندی می‌کنید.

اگر این کلمات کلیدی دارای تعداد قابل توجهی بازدید و حجم جستجو هستند، باید ببینید که آیا می توانید تغییرات استراتژیک در محتوای خود ایجاد کنید تا رتبه آن کلمات کلیدی را نیز بهبود بخشید.

چگونه می توان رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص را بهبود بخشید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید روی کدام کلمات کلیدی باید کار کنید، می توانید ادامه دهید و ببینید کدام یک از مقالات شما بر روی آن کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند و برای بهینه سازی بهتر آنها چه کاری می توانید انجام دهید.

اینجا نکاتی وجود دارد.

شما می توانید با استفاده از افزونه All in One SEO پیشنهادات مفیدی در مورد بهبود این کلمات کلیدی مهم پیدا کنید. هنگام ویرایش یک پست، به سادگی به تنظیمات AIOSEO در پایین بروید و فیلدهایی را برای “Focus Keyphrase” و “Additional Keyphrase” خود پیدا خواهید کرد.

عبارت کلیدی همه در یک تمرکز SEO

به سادگی مهمترین کلمه کلیدی پست را در قسمت “Focus Keyphrase” وارد کنید سپس روی دکمه “Add Focus Keyphrase” کلیک کنید. می توانید کلمات کلیدی دیگری را به عنوان عبارات کلیدی اضافی اضافه کنید.

سئو All in One اکنون محتوای شما را برای آن عبارت کلیدی خاص تجزیه و تحلیل می کند و به شما امتیازی را همراه با نکات عملی برای بهبود محتوای شما برای آن عبارت کلیدی نشان می دهد.

امتیاز عبارت کلیدی را متمرکز کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای مبتدیان ما در مورد نحوه استفاده از عبارت کلیدی تمرکز در وردپرس را ببینید.

در مرحله بعد، باید به دنبال مقالاتی باشید که قدیمی هستند، محتوای کافی ندارند یا حاوی اطلاعات قدیمی هستند. به روز رسانی این مقالات با اطلاعات جدیدتر و فقط بهبود محتوا می تواند باعث افزایش سئو آنها شود.

در نهایت، ببینید آیا می توانید پیوند داخلی خود را بهبود بخشید، جایی که به مقاله ای از صفحات دیگر سایت خود پیوند می دهید. پیوند دادن به یک مقاله از سایر پست های مرتبط می تواند باعث افزایش سئو شود. هنگام پیوند دادن به آن از سایر مقالات در وب سایت خود، از کلمه کلیدی هدف خود به عنوان متن لنگر استفاده کنید.

برای جزئیات بیشتر در مورد این موضوع، لطفا به مقاله ما در مورد نحوه بهینه سازی پست های وبلاگ وردپرس خود برای سئو مراجعه کنید.

یادگیری کارهایی که بازدیدکنندگان شما در وب سایت شما انجام می دهند

Semrush و Google Search Console می توانند به شما در یافتن موقعیت های کلیدواژه خود کمک کنند، اما نمی توانند به شما نشان دهند که چه تعداد بازدیدکننده به مقالات شما می آیند، از کجا هستند و زمانی که در وب سایت شما هستند چه کاری انجام می دهند.

این اطلاعات هنگام برنامه ریزی استراتژی محتوای شما برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص بسیار مهم است.

این همان جایی است که Google Analytics وارد می شود. تعداد بازدید از صفحه برای مقالات شما، محتوای برتر، اطلاعات بازدیدکنندگان و موارد دیگر را به شما نشان می دهد.

راه اندازی Google Analytics برای مبتدیان ممکن است دشوار باشد، به همین دلیل توصیه می کنیم از MonsterInsights استفاده کنید. این یک افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس است که به شما کمک می کند به راحتی Google Analytics را نصب کنید و همه گزارش ها را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت به سایت وردپرس خود را ببینید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بررسی کنید که آیا پست های وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر. همچنین ممکن است بخواهید لیست نکات کاربردی ما را برای هدایت ترافیک به یک سایت وردپرس جدید ببینید و یاد بگیرید که چگونه وب سایت خود را ایمن نگه دارید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *