راهاندازی عملکرد مکس توسط گوگل، نوعی کمپین که جایگزین خرید هوشمند شد، بازاریابان جستجو را مجبور میکند تا در استراتژی تبلیغات گوگل خود تجدیدنظر کنند.
Performance Max با نمایش تبلیغات در YouTube، Display، Search، Discover، Maps و Gmail، یک سرویس خرید یکپارچه را برای همه مکانهای Google ارائه میکند.
این تبلیغات کامل از محصولات، کاری است که PMax به خوبی انجام می دهد، به خصوص وقتی صحبت از محصولاتی با داده های زیاد باشد.
با این حال، مدیران PPC باید سهم هزینه محصولات غیرتبدیل را در نظر بگیرند، که احتمالاً در مقایسه با کمپینهای خرید استاندارد بیشتر است.
تحلیلی که در آگوست 2022 انجام دادیم، سهم هزینه 33 درصدی را برای محصولات غیرقابل تبدیل در کمپینهای PMax در مقایسه با سهم هزینه 23 درصدی در کمپینهای خرید استاندارد نشان میدهد.

برای رفع معایب PMax، توجه به تنظیم کمپین ضروری است. داده های مناسب پیش نیاز بخش بندی کمپین است.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
PMax به معنای تغییر دور از پیشنهاد کلاسیک است
تنها امکان هدایتی که PMax ارائه می دهد، تغییر اهداف ROAS در سطح کمپین و تنظیم بودجه است. این همچنین به این معنی است که موجودی با اهداف ROAS خاص باید به اندازه کافی در نظر گرفته شود و به عنوان کمپین PMax جداگانه تنظیم شود.
اگر از یک رویکرد ROAS ویژه حاشیه پیروی کنید (به عنوان مثال، هدف ROAS 10 برای محصولات کم حاشیه، هدف ROAS 7 برای محصولات با حاشیه متوسط و هدف ROAS 5 برای محصولات با حاشیه بالا) در حالت ایده آل سه کمپین راه اندازی خواهید کرد.
گزینه های دیگر برای کمپین های خوشه ای عبارتند از:
- داده های عملکرد (ROAS 30 روز گذشته)
- پارامترهای موجودی (سطوح سهام، اقلام جدید، تبلیغات)
- بینش رقابت (رقابت قیمت، تعداد رقبا)
- اطلاعات بینش سبد (بازکننده های سفارش، مواردی که اغلب با هم خریداری می شوند)
به یاد داشته باشید که داده هایی که برای ساختار کمپین انتخاب می کنید باید اهداف کلی کسب و کار شما را منعکس کند.
اگر به دلایلی به امکانات بیشتری برای هدایت محصولات خاص نیاز دارید، سپس یک رویکرد ترکیبی متشکل از یک یا چند کمپین PMax و استاندارد خرید را آزمایش کنید.
اطمینان حاصل کنید که محصولات تحت پوشش هر کمپین با هم همپوشانی ندارند.
امکاناتی که با گروه های دارایی دارید
راه اندازی گروه دارایی باید از یک ساختار واضح پیروی کند، به عنوان مثال، بر اساس ناوبری فروشگاه اینترنتی.
اگر شما یک خرده فروش مد هستید و فقط چند دسته دارید، ممکن است در نظر داشته باشید که آنها را دوباره به جنسیت (و بچه ها) تقسیم کنید تا در خطاب به مخاطبان دقیق تر باشید. حداکثر تعداد گروه دارایی که می توانید در یک کمپین استفاده کنید 100 است.
مطمئن شوید که از خلاقیت های گویا استفاده کنید که نشان دهنده گروه دارایی شماست و توجه کاربر را به خود جلب می کند. دارایی ها باید از نظر مرتبط بودن بررسی شوند، به خصوص وقتی صحبت از تغییرات فصلی می شود.
به عنوان مثال، تصاویر آپلود شده که مجموعه زمستانی را نشان می دهد باید در تابستان با عکس های تی شرت و شورت مبادله شود. همچنین، داراییهای متن را میتوان برای عبارت مناسبتر تطبیق داد.
یکی از ویژگیهای اصلی در گروههای دارایی، سیگنالهای مخاطب است. با غنی سازی آن ها، می توانید اطلاعات کاربر اضافی را برای الگوریتم فراهم کنید.

یک راه کارآمد برای افزودن اصطلاحات مرتبط به بخشهای سفارشی، کپی و چسباندن انواع محصول مرتبط از ویژگیهای فید خرید شما است. هرچه اطلاعات و شرایط بیشتری بتوانید ارائه دهید، بهتر است.
جداسازی ترافیک برند
اگر میخواهید ترافیک برند را در کمپینهای برند جستجوی خود حفظ کنید، میتوانید URL صفحه فرود فروشگاه اینترنتی را در تنظیمات کمپینهای PMax خود حذف کنید.
با انجام این کار، احتمال نمایش برای جستجوهای برند کاهش مییابد و طبیعتاً ترافیک به سمت کمپینهای برند جستجوی شما منتقل میشود.
علاوه بر این، کلمات کلیدی منفی را می توان به کمپین های PMax اضافه کرد. متأسفانه، این کار از طریق رابط کاربری Google Ads امکان پذیر نیست، اما باید از Google درخواست شود.
فرصت های آزمایشی برای یافتن راه اندازی بهینه
همانطور که قبلا ذکر شد، هنگام شروع با PMax، امکان اجرای یک رویکرد ترکیبی (PMax و خرید استاندارد) را می توان در نظر گرفت. این به شما امکان می دهد هم از رویکرد تبلیغاتی تمام قیف PMax و هم از امکانات هدایت و گزارش استاندارد خرید استفاده کنید.
یکی دیگر از روشهای آزمایشی، راهاندازی یک کمپین PMax فقط برای خرید با اتصال فید، بدون درج هیچ دارایی است. ممکن است هنگام ایجاد یک کمپین جدید به دنبال این روش با یک پیام خطا مواجه شوید.
سعی کنید ابتدا یک گروه دارایی “عادی” را تنظیم و ذخیره کنید که شامل همه دارایی ها است. پس از آن، باید بتوانید یک گروه دارایی فقط خرید ایجاد کنید. این روش توسط گوگل توصیه نمی شود. با این حال، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد تا ترافیک خرید و جستجو را به این روش تقسیم کنید.
از آنجایی که PMax یک نوع کمپین نسبتاً جدید و غیرشفاف است، برای تعیین تنظیمات بهینه به زمان و آزمایش بیشتری نیاز دارد.
تماشا کنید: کمپین های تجارت الکترونیک خود را با Performance Max به حداکثر برسانید
در زیر ویدیوی کامل ارائه SMX Next من است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
جدید در زمین موتورهای جستجو