درک روندهای کلان برای تصمیم گیری آگاهانه در حساب PPC شما بسیار مهم است. به همین دلیل است که کسب و کارها باید یک برنامه نظارتی جامع ایجاد کنند که تمام نقاط داده مرتبط را در نظر بگیرد.

3 روش برای حفظ عملکرد PPC نحوه نظارت جامع بر عملکرد جستجوی پولی خود را پوشش می دهد.

این مقاله نحوه تنظیم فرآیندهای نظارت و تجزیه و تحلیل برای رویدادهای سطح کلان را نشان می دهد که بر عملکرد و تجارت کلی PPC شما تأثیر می گذارد.

با نظارت کلان روند، عملکرد PPC خود را زمینه سازی کنید

عوامل خارجی مختلف ممکن است بر تلاش‌های جستجوی پولی شما تأثیر بگذارد. بنابراین، برنامه نظارت PPC شما باید به شما کمک کند تا روندهای نوظهور در صنعت خود را نشان دهید تا بتوانید استراتژی های تبلیغاتی خود را مطابق با آن تطبیق دهید.

ردیابی چرخه های خبری، روابط عمومی و فعالیت رقبا می تواند بینش ارزشمندی را در مورد صنعت شما و نحوه مقایسه عملکرد تبلیغات شما ارائه دهد.

در اینجا برخی از مزایای نظارت کلان روند برای PPC آورده شده است:

  • مدیریت بحران: نظارت بر روابط عمومی از طریق هشدارهای Google می تواند به شما کمک کند تا به سرعت مطبوعات یا تبلیغات منفی را شناسایی کنید. سپس می توانید فوراً آسیب احتمالی به شهرت برند خود را کاهش دهید.
  • شناسایی فرصت: هنگامی که در صدر فعالیت رقبا قرار می گیرید، می دانید چه چیزی در صنعت شما کار می کند و نه. از این برای تعیین فرصت های رشد جدید و توسعه استراتژی هایی برای متمایز کردن برند خود از رقبا استفاده کنید.
  • محک زدن: مقایسه کمپین های PPC خود با رقبای شما نیز معیارهایی برای عملکرد کمپین ارائه می دهد. معیارهای واضح اهداف و انتظارات واقعی را برای تلاش‌های تبلیغاتی شما تعیین می‌کنند و حوزه‌هایی را که نیاز به بهینه‌سازی دارند مشخص می‌کنند.
  • صرفه جویی در هزینه: با نظارت بر روندهای کلان، می توانید هزینه تبلیغات خود را بر اساس روند صنعت و شرایط بازار بهینه کنید.

این می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها شود و به شرکت ها کمک کند تا به بازگشت سرمایه (ROI) بهتری برای تلاش های تبلیغاتی خود دست یابند.

این ابزارهای نظارتی برای حفظ روندهای کلان PPC مفید هستند.

  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل: این ابزار رایگان تجزیه و تحلیل وب، داده هایی را در مورد ترافیک وب سایت، رفتار کاربر، و تبدیل ارائه می دهد. این به شما کمک می کند عملکرد کمپین های جستجوی پولی خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید و زمینه های بهبود را شناسایی کنید.
  • کنسول جستجوی گوگل: ردیابی معیارهای جستجوی ارگانیک، مانند نمایش‌ها، کلیک‌ها و نرخ‌های کلیک، می‌تواند استراتژی جستجوی پولی شما را مشخص کند.
  • Google Trends: این ابزار رایگان روندها و الگوهای جستجو را در مناطق و زبان های مختلف ردیابی می کند.
  • Google Alerts: می توانید این مورد را برای ردیابی ذکر کلمات کلیدی یا عبارات در یک زبان، منطقه یا منبع خاص، مانند اخبار، وبلاگ ها یا ویدیوها، سفارشی کنید. فرکانس هشدارها را انتخاب کنید، از “همانطور که اتفاق می افتد” تا “یک بار در روز” یا “یک بار در هفته”.
  • گزارش های درآمد: از اینکه گزارش های سود برای شرکت های سهامی عام چقدر می تواند آموزنده باشد شگفت زده خواهید شد. اگر مشتری در این دسته دارید، باید در تماس های درآمدی آنها شرکت کنید.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


پیش‌بینی‌های سال به سال (سالانه) بر اساس داده‌های تاریخی می‌تواند انتظارات واقعی را برای نتیجه کمپین شما ایجاد کند.

پیش‌بینی‌های سالانه دقت پیش‌بینی را بهبود می‌بخشد، شما را قادر می‌سازد تا تصمیم‌های مبتنی بر داده‌ها بگیرید، برنامه‌ریزی استراتژیک بلندمدت را تسهیل می‌کند و مسئولیت‌پذیری را بهبود می‌بخشد.

ابزارهایی برای ایجاد پیش بینی عملکرد

چند منبع رایگان می تواند به شما کمک کند تا بر اساس عملکرد تاریخی PPC خود پیش بینی کنید.

تبلیغات مایکروسافت، Google Ads و Google Sheets

داده‌های عملکرد تاریخی خود را مستقیماً از پلتفرم‌های تبلیغاتی (Google و Microsoft) دانلود کنید تا پیش‌بینی‌های ماه به ماه برای سال آینده ایجاد کنید.

شما می‌خواهید پیش‌بینی‌های خود را با حذف داده‌های تحت تأثیر استراتژی‌های خاص یا تغییرات در حساب‌های PPC خود تنظیم کنید.

به عنوان مثال، شرکت شما ممکن است یک فروش یکباره را در تابستان اجرا کرده باشد که باعث افزایش فروش شده است. اما این یک فروش سالانه نیست، بنابراین نباید در مدل پیش بینی های شما گنجانده شود.

Google Performance Planner

برنامه ریز عملکرد یک ابزار رایگان ارائه شده توسط Google Ads است که به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا عملکرد کمپین‌های Google Ads خود را ایجاد و پیش‌بینی کنند.

شما باید اطلاعات ضروری را در مورد کمپین خود وارد کنید، مانند مکان هدف، قالب تبلیغات، استراتژی مناقصه و بودجه.

همچنین باید کلمات کلیدی را که قصد دارید در کمپین خود هدف قرار دهید فهرست کنید. هنگامی که این اطلاعات را وارد کردید، برنامه‌ریز عملکرد داده‌های عملکرد تاریخی را از حساب Google Ads شما تجزیه و تحلیل می‌کند و از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی نحوه عملکرد کمپین‌های شما در آینده استفاده می‌کند.

ابزارهای پولی

اگر می‌خواهید یک برنامه پیش‌بینی قوی‌تر ایجاد کنید، می‌توانید ابزارهای زیر را بررسی کنید:

  • Optmyzr: Optmyzr دارای یک ویژگی پیش بینی است که در آن می توانید عملکرد بالقوه کمپین های Google Ads خود را بر اساس بودجه و سایر معیارهای کلیدی خود تخمین بزنید.
  • AdStage: AdStage به شما امکان می دهد عملکرد بالقوه کمپین های خود را در چندین کانال تبلیغاتی از جمله موتورهای جستجو تخمین بزنید.
  • NinjaCat: توانایی Ninjacat برای پیش‌بینی عملکرد PPC شامل استفاده از داده‌های تاریخی برای پیش‌بینی نتایج آینده است. این پلتفرم می‌تواند داده‌های عملکرد گذشته PPC، از جمله کلیک‌ها، برداشت‌ها، تبدیل‌ها و سایر معیارهای مرتبط را تجزیه و تحلیل کند.

نظارت بر رقبا به تحلیل سطح کلان شما اطلاع می دهد

بررسی منظم فعالیت های تبلیغاتی رقبا می تواند به شما درک بهتری از اینکه چه چیزی برای آنها مفید است و چه چیزی نیست، می دهد.

ابزارهایی برای کمک به نظارت بر رقابت

بینش های رقابتی را با پلتفرم های اصلی PPC کشف کنید. گوگل و مایکروسافت ابزارهایی را ارائه می کنند که بینش هایی را در مورد فعالیت رقبا ارائه می دهند.

Google Ads Auction Insights

Google Ads Auction Insights یک ابزار رایگان است که عملکرد شما را با سایر تبلیغ کنندگان در همان حراج مقایسه می کند.

می‌توانید از آن برای مشاهده تعداد دفعات نمایش تبلیغات شما در کنار آگهی‌های رقبایتان استفاده کنید و مناطقی را که ممکن است از آنها عقب بمانید شناسایی کنید.

تب رقابت تبلیغاتی مایکروسافت

را برگه رقابت بینش رقابتی ارزشمندی را برای کمپین های شما فراهم می کند. گزارش‌های Auction Insights آن‌ها می‌تواند نمای کلی از معیارهای عملکرد رقبای شما و نحوه مقایسه آنها با شما ارائه دهد.

Google Alerts

شما می توانید از Google Alerts برای نظارت بر شرکت خود استفاده کنید، اما این نیز یک استراتژی عالی برای تنظیم هشدار برای رقبای اصلی شما است. آنها ممکن است اعلامیه های مهمی را ارائه دهند که برای کمپین های شما روشنگر باشد.

گزارش درآمدس

اگر رقبای مهمی در صنعت خود دارید، باید به درآمد آنها نیز توجه کنید! شما می توانید از این تماس ها بینش ارزشمندی به دست آورید. شرکت ها گزارش های درآمدی، ابتکارات استراتژیک و موارد دیگر را ارائه می دهند.

ابزارهای پولی

برخی از ابزارهای مفید اشتراک پولی می توانند به اطلاع رسانی شیوه های نظارت رقابتی شما کمک کنند. اگر به ابزارهای بیشتر از ابزارهای رایگان نیاز دارید، ابزارهای فهرست شده در زیر را بررسی کنید.

  • سمروش به شما امکان می دهد استراتژی های جستجوی ارگانیک و پولی رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. شما می توانید از آن برای تعیین اینکه رقبای شما چه کلمات کلیدی را رتبه بندی می کنند، از چه نسخه تبلیغاتی استفاده می کنند و بودجه خود استفاده کنید.
  • SpyFu متخصص در تحلیل رقابتی برای تبلیغات PPC. این به شما امکان می دهد تاریخچه تبلیغات رقبای خود، کلمات کلیدی با عملکرد برتر و تغییرات کپی تبلیغات را مشاهده کنید. همچنین می توانید از آن برای شناسایی کلمات کلیدی منفی که رقبای شما استفاده می کنند استفاده کنید، که می تواند به شما در بهینه سازی کمپین های خود کمک کند.
  • SimilarWeb: SimilarWeb اطلاعاتی در مورد ترافیک وب سایت رقیب شما ارائه می دهد، از جمله اینکه ترافیک آنها از کجا می آید، چه صفحاتی عملکرد خوبی دارند و از چه کانال هایی برای افزایش ترافیک استفاده می کنند.

عوامل خارجی متعددی می توانند بر عملکرد PPC شما تأثیر بگذارند. بنابراین، باید عملکرد کمپین را اولویت بندی کنید و بر اساس آن داده ها بهینه سازی کنید.

درک چشم انداز رقابتی شما و نظارت بر روندها و رقبا به شما کمک می کند تا یک مزیت جزئی داشته باشید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *