به روز رسانی های گوگل می آیند و می روند. و گاهی اوقات وب سایت ها بهای آن را می پردازند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، زمانی که متوجه کاهش رتبه و ترافیک شده اید، ممکن است سخت باشد، اما هیچ مشکلی در سایت شما وجود ندارد.

به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی یکی از این به‌روزرسانی‌هایی است که می‌تواند در آن اتفاق بیفتد.

توصیه گوگل؟ هیچ کاری نکن

گوگل می گوید اگر یک به روز رسانی اصلی سایت شما را تحت تاثیر قرار داده است، “هیچ مشکلی برای رفع آن ندارید.”

هیچ اشکالی در صفحاتی که ممکن است در به روز رسانی اصلی عملکرد کمتری داشته باشند، وجود ندارد. آن‌ها دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت ما را نقض نکرده‌اند و تحت یک اقدام دستی یا الگوریتمی قرار نگرفته‌اند، همانطور که ممکن است برای صفحاتی که این دستورالعمل‌ها را نقض می‌کنند اتفاق بیفتد. در واقع، هیچ چیزی در یک به روز رسانی اصلی وجود ندارد که صفحات یا سایت های خاصی را هدف قرار دهد. در عوض، تغییرات مربوط به بهبود نحوه ارزیابی کلی محتوا توسط سیستم‌های ما است. این تغییرات ممکن است باعث شود برخی از صفحاتی که قبلاً پاداش کمتری دریافت کرده بودند، عملکرد بهتری داشته باشند.”

سردرگم؟ بیایید به‌روزرسانی‌های اصلی را دقیق‌تر ببینیم، و سپس راه‌هایی را برای بهبود سایت شما به اشتراک می‌گذارم تا نه تنها از یک به‌روزرسانی جان سالم به در ببرد – بلکه حتی ممکن است پیشرفت کند.

واقعاً با به‌روزرسانی‌های اصلی چه اتفاقی می‌افتد؟

بنابراین شما نمی توانید یک به روز رسانی اصلی را “تعمیر” کنید. پس چرا رتبه و ترافیک را از دست دادید؟

سوال خوب با پاسخ آسان – رقابت شما کمترین نقص را داشت.

منظور من از حداقل ناقص بودن این است که ما نمی توانیم سیگنال های بی شماری را در الگوریتم گوگل بشناسیم. بنابراین ما هرگز در سئو کامل نخواهیم بود.

اما ما بهترین شیوه ها را داریم.

کسانی که تمام تلاش خود را برای بهینه سازی وب سایت خود انجام دهند و در رقابت خود حداقل ناقص باشند، جوایزی دریافت خواهند کرد.

و این به معنای رتبه بهتر از رقابت در نتایج جستجو است.

پس در مورد این به روز رسانی های اصلی – چگونه کار می کنند؟

برای لحظه ای فرض کنید رقیب شما برخی کارها را به خوبی انجام داده است، و شما هم همینطور – اساساً همه کارها را درست انجام دادند و هیچ چیز اشتباهی نداشتند.

اما شاید به‌روزرسانی الگوریتم برخی از متغیرها را به صورت هم‌افزایی گروه‌بندی کرده است، یا شاید میانگین‌های وزنی تغییر کرده یا کلاس‌های سایت‌ها (اطلاعاتی در مقابل ناوبری) با وزن بهتری در الگوریتم پاداش داده شده‌اند.

هنوز هیچ اشتباهی نکردی

و شاید رقبای شما تلاش های سئو و تاکید خود را بر روی متغیرهای پاداش داده شده انجام داده است، بنابراین آنها در به روز رسانی الگوریتم “کمترین ناقص” شدند.

شما همه چیز را درست انجام دادید، اما سایت‌های دیگر کارهای درست را «درست‌تر» انجام دادند.

بنابراین چگونه می توانید کم نقص شوید و رتبه خود را پس بگیرید؟

از آنجایی که موضوع جریمه نیست، می‌توانیم بسیاری از توصیه‌های پنالتی گوگل (مثلاً لینک‌های بد) را نادیده بگیریم.

در عوض، ما بر روی کارهای مثبتی که می توانید برای بهبود وب سایت خود انجام دهید تمرکز خواهیم کرد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


چگونه می توان سایت خود را بهبود بخشید و در طول به روز رسانی های اصلی پیشرفت کرد

بیایید در ادامه به چهار راه برای بهبود سایت خود نگاه کنیم تا بتوانید به روز رسانی های اصلی آب و هوا را بهتر کنید:

محتوا را بهتر کنید

حتی اگر گوگل می گوید بعد از به روز رسانی اصلی کاری برای انجام دادن وجود ندارد، آنها اغلب توصیه می کنند اگر می خواهید یک وب سایت را بهبود بخشید، روی محتوای وب سایت تمرکز کنید:

گوگل همچنین در فایل راهنمای خود در مورد به روز رسانی الگوریتم اصلی این را می گوید:

“… ما درک می کنیم که کسانی که پس از تغییر به روز رسانی اصلی عملکرد کمتری دارند، ممکن است همچنان احساس کنند که نیاز به انجام کاری دارند. پیشنهاد می کنیم روی اطمینان از ارائه بهترین محتوایی که می توانید تمرکز کنید. این چیزی است که الگوریتم های ما به دنبال پاداش هستند.”

بنابراین در اینجا چند سؤال کلی وجود دارد که باید هنگام بررسی محتوای وب سایت خود در نظر بگیرید:

  • آیا وب سایت قابل اعتماد به نظر می رسد؟ ما به اعتماد «تجدید نظر» نیاز داریم. سایت شما باید مدرن با محتوای تازه باشد و تجربه کاربری خوبی ارائه دهد. توصیفات، آرم مشتری و آمار را در صفحاتی با نرخ پرش قابل توجه اضافه کنید. این فقط برای صفحات درباره ما محفوظ نیست. یک بازدیدکننده باید به کسب و کار شما اعتماد کند.
  • آیا مطالب از یک متخصص یا علاقه مند است که موضوع را به خوبی می شناسد؟ شما باید با اطلاعات صحیحی که از عمق سایت های دیگر بیشتر است به نیازهای بازدیدکنندگان پاسخ دهید. نه تنها حقیقت را بگویید، بلکه دلیل آن را نیز توضیح دهید. نشان دادن خرد، نه فقط دانش.

این فقط برای شروع است.

نگاهی عمیق به صفحات وب خود داشته باشید و برخی از مواردی که یک صفحه وب را به منبعی با کیفیت تبدیل می کند را در نظر بگیرید، از جمله:

  • تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد (EEAT).
  • صداقت روزنامه نگاری – پاسخ دادن به “چه کسی، چه چیزی، کجا، کی، چرا و چگونه” یک موضوع بهتر از رقابت، با ذکر منابع و بررسی واقعیت.
  • بهینه سازی محتوا، از جمله فهرستی طولانی از راه های بهتر و مرتبط تر کردن صفحه.
  • سئوی فنی که بر بهبود تجربه کاربر تمرکز دارد.
  • استفاده از داده های اصلی، نمودارها، تصاویر، تحقیق و تجزیه و تحلیل نظری.
  • کلمات کلیدی قابل جستجو که بازدیدکنندگان را در عنوان و سرصفحه صفحه جذب می کند.
  • روشن کردن اصطلاحات و معانی مبهم با تعاریف یا طرحواره.
  • محتوای قابل اشتراک‌گذاری – آیا درباره آن لاف می‌زنید و آیا بازدیدکنندگان شما داوطلبانه به آن پیوند می‌دهند؟
  • Siloing SEO برای ارتباط موضوع، قدرت و تجربه کاربری بهتر.

گوگل لیستی از سوالات مرتبط با محتوا را ارائه می دهد در فایل راهنمای خود در مورد به روز رسانی های اصلی.

سیلو سایت

نحوه سازماندهی محتوا در یک وب سایت تقریباً به اندازه کیفیت محتوا مهم است.

سئو siloing تکنیکی است که من در سال 2000 اختراع کردم که محتواهای مشابه را بر اساس نحوه جستجوی افراد گروه بندی می کند.

علاوه بر این، با ارائه پاسخ‌های کامل از طریق چندین صفحه محتوای باکیفیت در مورد یک موضوع، یک وب‌سایت را به عنوان یک مرجع و متخصص در یک موضوع تنظیم می‌کند.

این به ایجاد ارتباط کمک می کند.

ارتباط به موتور جستجو کمک می کند تا بفهمد که یک وب سایت بهترین است برای یک پرس و جو.

SEO siloing همچنین از ناوبری یک سایت پشتیبانی می کند و پیدا کردن محتوا را برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان وب سایت آسان می کند.

اگر با مفهوم سیلو کردن آشنا نیستید، اجازه دهید توضیح دهم.

تصویر زیر نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید دسته‌هایی از موضوعات را برای سایت ابزارهای برقی که ابزارهای برقی بی‌سیم، ابزارهای برقی و ابزارهای گازسوز می‌فروشد، دسته‌بندی کنید.

نمودار سیلو وب سایت

در این مثال، سایت دارای یک موضوع اصلی (ابزارهای برقی) است و توسط سه دسته اصلی پشتیبانی می‌شود: ابزارهای برقی بی‌سیم، ابزارهای برقی و ابزارهای گازسوز. در هر دسته، زیرمجموعه هایی وجود دارد.

داشتن محتوای غنی در هر سیلو که به این روش سازماندهی شده است، چند کار را انجام می دهد:

  • تجربه کاربری خوبی ایجاد می کند زیرا محتوا به راحتی پیدا و مرور می شود. این می تواند منجر به زمان بیشتری در وب سایت شود.
  • به موتورهای جستجو کمک می کند تا ارتباط را تعیین کنند، که سایت را برای رتبه بندی کلمات کلیدی آن بهتر قرار می دهد.

گوگل نیز معتقد است که این یک استراتژی خوب است:

“پیمایش یک وب سایت برای کمک به بازدیدکنندگان برای یافتن سریع محتوای مورد نظر مهم است. همچنین می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند مدیر وب سایت چه محتوایی را مهم می داند. اگرچه نتایج جستجوی گوگل در سطح صفحه ارائه می شود، اما گوگل نیز دوست دارد که محتوایی داشته باشد. احساس می کنید که یک صفحه چه نقشی در تصویر بزرگتر سایت بازی می کند.”

– گوگل، راهنمای شروع بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).

به طور خلاصه: Siloing یک استراتژی سئوی همیشه سبز و آزمایش شده است که وقتی به عنوان بخشی از یک برنامه سئو اجرا می شود، می تواند به ایجاد یک وب سایت با کیفیت که بتواند به روز رسانی های اصلی را تحمل کند، کمک کند.

استراتژی لینک داخلی شما می تواند بر سئو تاثیر بگذارد و می تواند:

  • به افراد کمک کنید محتوای وب سایت شما را پیدا کنند.
  • با موتورهای جستجو ارتباط برقرار کنید که وب سایت شما در مورد چیست.
  • موتورهای جستجو را فعال کنید تا صفحات بیشتری را در وب سایت شما کشف کنند.
  • ارزش لینک را از یک صفحه وب به صفحه دیگر در سایت خود منتقل کنید.

Siloing شکلی از پیوند دادن صفحات داخلی به یکدیگر است، اما انواع دیگر پیوندهای داخلی اهمیت دارند.

نمونه هایی از پیوندهای داخلی شامل پیمایش اصلی، پیوندهای پاورقی، پیوندهای متنی و پیوندهای محتوای مرتبط است.

پیوند دادن از یک وبلاگ واضح است، اما به یاد داشته باشید که در حالی که صفحاتی را به سایت اضافه می کنید، همه آنها باید به عنوان بخشی از استراتژی پیوند در نظر گرفته شوند.

برخی از بهترین شیوه های پیوند داخلی که ممکن است در نظر بگیرید عبارتند از:

  • ممیزی ساختار لینک سایت، جستجوی لینک های خراب، لینک هایی که مهم نیستند، صفحات بدون لینک، مشکلات nofollow و غیره.
  • ایجاد عمق کلیک، اطمینان از دسترسی آسان به صفحات در سایت (به طور کلی حدود سه کلیک برای رسیدن به صفحات مهم از صفحه اصلی).
  • فقط پیوند دادن به صفحات مهم از صفحه اصلی خود، معمولاً صفحات فرود اصلی سیلوها.
  • استفاده از لینک های پودر سوخاری
  • استفاده استراتژیک از انکر تکست هنگام پیوند دادن به صفحات دیگر در سایت، معمولاً کلیدواژه/موضوع اصلی صفحه مقصد به عنوان متن لنگر است.
  • داشتن نقشه سایت HTML و نقشه سایت XML.
  • مدیریت 404s

یک ممیزی SEO دریافت کنید

سئو فقط داشتن یک وب سایت عالی نیست. این در مورد شکست دادن رقبا در نتایج جستجو است.

ممیزی سئو می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی برای انجام بهتر یا بهتر از رقبا ایجاد کنید.

با این حال، به یاد داشته باشید که بسیاری از ممیزی های سئو فقط بر روی تعمیر متمرکز هستند.

ممیزی های سئو مبتنی بر تعمیر بسیار محبوب هستند زیرا نیاز زیادی برای تعمیر بیشتر سایت ها وجود دارد. برای یک آژانس یا مشاور SEO آسان است که در یک سایت پرسه بزند و چیزهایی را که نیاز به تعمیر دارند پیدا کند.

بنابراین شما یک سایت را تعمیر می کنید و برای آن پاداش می گیرید.

اما ناگهان، تغییری در فرآیند پاداش (مانند به‌روزرسانی اصلی) مشاهده می‌کنید و باید کارهای درست را بهتر از بقیه انجام دهید – باید حداقل ناقص باشید.

به همین دلیل است که می خواهید ممیزی را انجام دهید که شما را رقابتی تر کند تا بتوانید به روز رسانی های اصلی آب و هوا و سایر تعمیرات لازم را بهتر کنید.

در طول به روز رسانی های اصلی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید

هیچ تضمینی وجود ندارد که یک به روز رسانی اصلی همه چیز را برای هیچ وب سایتی متزلزل نکند، اما می توانید آماده شوید.

به یاد داشته باشید: کسانی که تمام تلاش خود را برای بهینه سازی وب سایت خود انجام می دهند و در رقابت کمتر ناقص هستند، جوایزی دریافت خواهند کرد.

اجرای استراتژی های سئو که برای بهبود کیفیت وب سایت برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو ثابت شده است، اولین خط دفاعی است.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *