مخاطبان (یا بخشهای) مشابه Google از اول اوت 2023 از همه گروهها و کمپینهای تبلیغاتی حذف خواهند شد.
این مخاطبان عموماً در هر نوع کمپین عملکرد خوبی دارند، بنابراین تبلیغکنندگان و برندها باید برنامهای برای جایگزینی این هدفهای مخاطب طلایی داشته باشند.
جهت تبلیغات و کلیه خدمات گوگل ادز کلیک کنید!
بخش های مخاطب مشابه کدامند؟
بخشهای مشابه (که قبلاً به عنوان مخاطبان مشابه شناخته میشدند) مخاطبان خودکاری هستند که توسط Google Ads زمانی ایجاد میشوند که فهرست اصلی شما معیارهای خاصی مانند اندازه و تازگی را داشته باشد.
در حال حاضر، Google Ads این مخاطبان خودکار را با استفاده از یادگیری ماشین ایجاد می کند. لیست اصلی شما را تجزیه و تحلیل می کند تا وجوه مشترک با سایر کاربران Google را مشخص کند، مانند:
- رفتار جستجوی اخیر
- وب سایت های بازدید شده
- موضوعات متداول
اگر شباهت آماری قابل توجهی با کاربران جدید پیدا شود، بخش مخاطب مشابهی به طور خودکار ایجاد می شود.
این مخاطبان جدید میتوانند از برچسبهای وبسایت، کاربران تبلیغات یوتیوب YouTube یا فهرستهای مطابقت مشتریان با استفاده از دادههای آفلاین وارد شده به حساب شما ایجاد شوند.
وقتی از دادههای شخص اول، مانند فهرستهای مشتریان، برای تولید یک بخش مخاطب مشابه استفاده میشود، این میتواند یک محرک عملکرد قدرتمند برای مشتریان جدید در Google Ads باشد.
از این گذشته، بخش مخاطب پر از کاربران دیگری است که با نمایه های رفتاری کسانی که از شما خرید می کنند مطابقت دارند.
شما می توانید به دست آورید 41٪ تبدیل بیشتر به گفته گوگل، با ترکیب بخش های مشابه با کمپین های تبلیغاتی نمایشی.
چرا مخاطبان مشابه دور می شوند؟
با توجه به حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث و نیاز مداوم به افزایش حریم خصوصی کاربر، گوگل اعلام کرد در نوامبر 2022 که مخاطبان مشابه را حذف خواهند کرد.
استدلال گوگل شامل این بود که با تغییرات مداوم و عدم اطمینان در صنعت، راه حل بادوام تری در آینده مورد نیاز است.
آنها معتقدند که هدفگیری بهینه، گسترش مخاطب و پیشنهاد هوشمند حریم خصوصی محور هستند و به تبلیغکنندگان اجازه میدهند تا به مخاطبان مربوطه خود دسترسی پیدا کنند.
مخاطبان مشابه بسته به کیفیت لیست اصلی می توانند عملکرد فوق العاده ای ایجاد کنند. هنگامی که آنها در آگوست 2023 کار خود را متوقف کنند، می خواهید یک استراتژی جایگزین و چهار هفته یا بیشتر یادگیری قبل از تغییر داشته باشید.
چگونه برای حذف بخش های مشابه مخاطب آماده شویم
مرحله 1: فهرستی از محل استفاده از مخاطبان مشابه تهیه کنید
در مدیر مخاطب زیر کتابخانه مشترک، می توانید بخش های مشابه در حال استفاده را در سراسر کمپین های خود فیلتر کنید.
مخاطبان مشابه را میتوان در سراسر YouTube، کمپینهای Discovery و Display، و جستجو و خرید استفاده کرد. حتماً سیگنالهای مخاطب را در کمپینهای Performance Max نیز بررسی کنید.
اینجا یک است برگه موجودی شما می توانید برای اجرای ممیزی مناسب بخش های مخاطب مشابه استفاده کنید.
پس از تکمیل، می توانید در مورد استراتژی مناسب برای انتقال از بخش های مشابه مخاطب و حفظ عملکرد یکسان یا بهتر تصمیم بگیرید.
مرحله 2: از مناقصه هوشمند و انتقال به ردیابی مبتنی بر ارزش برای بهبود سیگنالهای کیفیت Google استفاده کنید
اگر هنوز از مناقصه هوشمند در کمپینهای خود استفاده نمیکنید، ممکن است شاهد بهبود عملکرد شما بدون بخشهای مخاطب مشابه باشید.
این استراتژیهای مناقصه از یادگیری ماشینی Google در هر مزایده تبلیغاتی استفاده میکنند تا بهطور خودکار برای تبدیلها و مقادیر تبدیل بهینه شوند.
از آنجایی که داده های قابل مشاهده کمتر و کمتر در دسترس هستند، پیشنهاد قیمت هوشمند بهترین راه حل شما برای این امر خواهد بود و نشان داده شده است که به ایجاد نتایج در همه انواع کمپین کمک می کند.
ردیابی مبتنی بر ارزش یک گام جلوتر در سیگنال دادن به آنچه مهم است می رود. افزودن مقادیر به تبدیلهای فردی میتواند به الگوریتمهای مناقصه و هدفیابی Google کمک کند تا به دنبال چه کسی و چرا باشد، و عملکرد شما را حتی بیشتر بهبود بخشد.
مرحله 3: از مطابقت مشتری برای بهبود سیگنال های Google برای جستجو و هدف گذاری بهینه استفاده کنید
مگر اینکه انصراف داده باشید، فهرستهای مطابقت مشتری اکنون بهطور خودکار بهعنوان یک سیگنال در مناقصه هوشمند، مانند CPA هدف، ROAS هدف، و به حداکثر رساندن تبدیل، گنجانده میشوند.
برای کمک به مناقصه عملکرد و همچنین کمک به افزایش عملکرد برای هدفیابی بهینه، دادههای مطابقت مشتری با کیفیت بالا را آپلود کنید. زمانی که بخشهای مشابه مخاطب حذف شوند، این امر بهویژه مفید خواهد بود.
مرحله 4: بخش های جدید مخاطب را بر اساس بینش داده های خود آزمایش کنید
اگر قبلاً این کار را نکردهاید، بخشهای سفارشی برای آن ایجاد کنید افرادی که هر یک از این عبارات را در گوگل جستجو کردند از سودآورترین جستجوهای شما یکی برای عبارات جستجوی مارک دار و دیگری برای عبارات جستجوی غیر مارک دار با عملکرد برتر برای حساب ایجاد کنید.
بعد، بازدید کنید بینش داده های شما برای کشف بخش های با نمایه سازی بالا در بازار و بخش های وابسته برای بخش های مخاطبان شخص اول خود. از این یادگیری ها برای ایجاد یک بخش ترکیبی جدید از مخاطبان و آزمایش سطوح مختلف گنجاندن امتیازهای نمایه سازی استفاده کنید.
این مخاطبان برای آزمایش در برابر بخشهای مخاطب مشابه موجود عالی هستند. می توان آنها را به طور همزمان در سطح گروه تبلیغات اضافه کرد و بعد از دو تا چهار هفته عملکرد را اندازه گیری کرد.
مرحله 5: آزمایش هدف گذاری بهینه برای عملکرد و گسترش مخاطب برای دسترسی و در نظر گرفتن
هدفیابی بهینه جایگزینی است که Google برای بخشهای مخاطب مشابه در کمپینهای اکشن نمایش، کشف و ویدیو پیشنهاد میکند.
با این حال، قبل از اینکه هدف گذاری بهینه را در تمام گروه های تبلیغاتی خود با بخش های مخاطب مشابه تغییر دهید، لازم است توجه داشته باشید که انتظار می رود این ویژگی با مخاطبان شخص اول بهترین عملکرد را داشته باشد.
به عنوان بهترین روش، دادههای شخص اول خود را اضافه کنید، مانند فهرستهای مطابقت مشتری، و به آرامی به هدفیابی بهینه یا گسترش مخاطبان گسترش دهید و در عین حال زمان کافی برای اندازهگیری نتایج را در نظر بگیرید.
مرحله 6: برای غیرفعال کردن گسترش اطلاعات جمعیتی، درخواست دسترسی به نسخه بتا کنید
اگر از کمپینهای اکشن ویدیویی با هدفیابی بهینه استفاده میکنید، Google عمداً استثناهای جمعیتی شما را نادیده میگیرد.
به گفته یک نماینده پشتیبانی گوگل:
“در مورد هدفیابی بهینه در کمپینهای اقدام ویدئویی، ما توسعه جمعیتشناسی داریم. این بدان معناست که تبلیغات با هدفیابی بهینهسازی شده فعال ممکن است به کاربران خارج از هدف جمعیتی انتخاب شده (حذف جمعیتشناختی) ارائه شود، اما فقط در صورتی که سیستم تشخیص دهد که وجود دارد. سیگنال تبدیل قوی یا بالا با نشان داده شده توسط کاربر (به عنوان مثال سابقه جستجوی گذشته، بازدیدهای ویدیوی مرتبط و غیره).“
بهترین راهحل برای حذف سرویسدهی تبلیغات به جمعیتشناسی حذفشدهتان با هدفیابی بهینه، درخواست قرار گرفتن در لیست سفید برای غیرفعال کردن گسترش جمعیتشناسی است. این را می توان با تماس با نماینده اختصاصی Google خود به دست آورد.
مرحله 7: مخاطبان وب سایت خود را زودتر به GA4 منتقل کنید
Google Analytics 4 دارای ویژگیهای حفظ حریم خصوصی و قابلیتهای ردیابی مخاطب است که به شما کمک میکند تا با تغییرات بیشتر در حریم خصوصی و حذف کوکیهای شخص ثالث پیشرو باشید.
GA4 به شرکتها با ابزارها و ویژگیهایی کمک میکند که به راحتی با قوانین حفظ حریم خصوصی دادهها مانند GDPR مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال، GA4 به طور پیش فرض آدرس IP تمام بازدیدکنندگان وب سایت را ناشناس می کند.
اگر مخاطبان بازاریابی مجدد شما هنوز از Universal Analytics تولید می کنند، این لیست ها را دوباره در GA4 ایجاد کنید و آنها را در Google Ads فعال کنید.
انتقال به مخاطبان GA4 مستلزم آن است که حساب GA4 شما در Google Ads مرتبط و فعال شود.
دوم، مطمئن شوید که Google سیگنالهای جمعآوری دادهها فعال است و تأیید جمعآوری دادههای کاربر را با پیمایش به تنظیمات داده > مجموعه داده در تب Admin GA4.
عادت کردن به هدف قرار دادن مخاطبان متمرکز بر حریم خصوصی در Google Ads
به همان اندازه ناامیدکننده بود که در مورد حذف بخشهای مخاطب مشابه ناامیدکننده بود، امیدواریم این راهنما به شما در حفظ و حتی بهبود عملکرد خود در Google Ads کمک کند.
روزگار در این صنعت مانند همیشه در حال تغییر است. همیشه با داشتن یک برنامه مناسب در این چشم انداز حریم خصوصی در حال تحول همیشه پیش قدم باشید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.