What-Makes-a-Great-Logo-and-Why-Your-Business-Needs-it-Header


(آخرین به روز رسانی در: 7 دسامبر 2022)

هر جا که می روید، انواع برندسازی را می بینید. از ماشینی که می‌روید تا محل کارتان، تا بازار محله‌تان و داخل سوپرمارکت. این نام تجاری نه تنها از یک محصول خوب بلکه از استفاده از یک لوگوی عالی نیز ناشی می شود.

یک لوگو چیزی بیش از یک آب نبات چشم است که شما را وادار می کند یک برند را بر دیگری انتخاب کنید. این جوهره برند است و کار زیادی برای ساخت یک لوگوی عالی انجام می شود. این پست وبلاگ محتوامارکتینگ همه چیز را در مورد برندسازی لوگو و اینکه چرا یک لوگوی عالی می تواند کسب و کار شما را متحول کند بررسی می کند.

چرا لوگو مهم است؟

اول از همه، شما نیاز دارید توجه مخاطب خود را جلب کنید زیرا به نوبه خود ممکن است در نهایت محصولات شما را بخرند.

هیچ چیز بهتر از a اولین تاثیر محکم ساخته شده توسط یک لوگوی جذاب پس از اولین برداشت، که باید اهداف و نگرش شرکت شما را منعکس کند، مخاطبان شما عمیق‌تر می‌گردند تا اطلاعات بیشتری درباره برند شما پیدا کنند. وفاداری به برند. افرادی که عاشق محصولاتی هستند که شما می فروشید، نه تنها برمی گردند، بلکه به دوستان خود نیز درباره شما خواهند گفت. این یک سطح اعتماد است که می توانید با کمک یک لوگوی عالی ایجاد کنید.

لوگوی متفاوت از رقبا باعث افزایش آگاهی برند شما می شود بیاد ماندنی. تصور کنید در خیابان قدم می زنید و به خانه ها نگاه می کنید. اگر یک خانه از نظر معماری طراحی منحصر به فرد داشته باشد، به احتمال زیاد آن را تا آخر روز به خاطر خواهید آورد و شاید حتی به دوستان و خانواده خود بگویید. به این ترتیب یک لوگوی عالی می تواند به شما کمک کند تا خود را از رقبای خود متمایز کنید.

به همین دلیل است که یک لوگو مهم است، بنابراین به خواندن ادامه دهید – ما نکات بسیار خوبی در مورد اینکه چه چیزی یک لوگوی عالی را ایجاد می کند و چرا کسب و کار شما به آن نیاز دارد را مرور می کنیم!

لوگو به چه معناست؟

هدف اصلی لوگو نشان دادن شرکت است. یک لوگو به عنوان یک معرفی برای برند شما عمل می کند، اگر دوست دارید یک نماد است و به مردم اجازه می دهد تا با آنچه شما انجام می دهید آشنا شوند.

یک لوگو باید هدف شرکت را بیان کند و با مخاطب پیوند ایجاد کند. به یاد داشته باشید که لوگو کار سنگینی را انجام می دهد و اولین مشتریان خود را برای شما به ارمغان می آورد، بنابراین هنگام شروع این ماجراجویی کمی به آن فکر کنید.

رهنمودهایی برای یک لوگوی عالی

حالا بریم سراغ قسمت سرگرم کننده. سه جزء مهم برای ایجاد یک لوگوی عالی نقش دارند: رنگ، تایپوگرافی و تصویر/طراحی. دو مورد اول برند یا شرکت شما را تعریف می کنند، در حالی که سومی همه چیز را با هم ترکیب می کند و لوگوی شما را کامل می کند تا برای عموم آماده شود.

از رقبای خود متمایز شوید

به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید بازار را از درون بشناسید. نگاه کردن به رقابت می تواند بینش بسیار خوبی در مورد اینکه کجا تمرکز کنید، از چه چیزهایی اجتناب کنید و چه چیزهایی را هنگام فکر کردن به لوگوی شرکت خود بهبود دهید، به شما می دهد.

منحصربفرد باشید تا بتوانید در مسابقه فرود بیایید. در حالی که خود را در حوزه صنعت خود نگه دارید، چیز جدید و با طراوت را امتحان کنید.

آن را به یاد ماندنی کنید

ایجاد لوگویی که در ذهن مشتریان شما بماند اغلب نادیده گرفته می شود. متمایز شدن در میان جمعیت یک چیز است، اما ایجاد یک لوگوی به یاد ماندنی که همه با آن ارتباط برقرار کنند چیز دیگری است. این می تواند همراه با نوک دیگر درست بالا کار کند.

یک لوگوی به یاد ماندنی اغلب به راحتی قابل ترسیم یا یادآوری از حافظه است، با یک فونت واضح، یک عنصر طراحی ساده و رنگ هایی که نشان دهنده برند شما هستند. به عنوان مثال می توان به لوگوهای نایک، آدیداس و اپل اشاره کرد. همه آنها چیزی منحصر به فرد و جسورانه دارند، اما احتمالاً می توانید آنها را روی کاغذ بکشید.

نایک و آدیداس با لوگوی خود روی محصولاتی مانند کفش‌های کتانی و لباس بازی می‌کنند. اگر کسب‌وکار شما می‌تواند، چندین رنگ را وارد بازی کنید و محصولات خود را برای تقویت برند خود وارد کنید.

Simplicity بهترین عملکرد را دارد

یک لوگوی عالی اغلب یک لوگوی ساده است. یک کلمه با یک فونت تمیز یا یک نماد می تواند نقطه شروع موفقیت باشد. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که زمان زیادی دارد، و شما می‌خواهید مخاطبانتان برند شما را از طریق یک لوگوی ساده به سرعت درک کنند و به خاطر بسپارند.

تطبیق آن را در همه جا آسان کنید

چیز دیگری که لوگوی شما باید داشته باشد تطبیق پذیری و توانایی تطبیق در همه جا است. باز هم می توانیم کفش های ورزشی نایک را مثال بزنیم. لوگوی آن‌ها روی هر جفتی که می‌فروشند می‌نشیند، اما راه‌هایی برای گنجاندن آن در طرح‌های مختلف پیدا می‌کنند.

این دقیقاً همان کاری است که لوگوی شما باید انجام دهد. استارباکس شرکت دیگری است که از همین لوگو در فروشگاه ها و فنجان های قهوه خود استفاده می کند. آن را فقط کار می کند!

یک لوگوی دایره ای، مانند لوگوی استارباکس، چشم نواز است. ذهن ما می‌تواند این شکل خاص را بهتر و سریع‌تر پردازش کند، بنابراین هنگام ایجاد یک ماکت لوگوی دایره‌ای برای کسب‌وکارتان بخواهید.

همه چیز را در مورد انواع مختلف فایل لوگو بیاموزید

چه لوگوی خود را ایجاد کرده باشید یا یک طراح را استخدام کرده باشید تا این کار را برای شما انجام دهد، چند فایل روی دسکتاپ رایانه خود دارید.

انواع فایل یک فایل را از دیگری متمایز می کند. به عنوان مثال، یک JPG یک فایل تصویری است، اما یک فایل PNG نیز همینطور است. رایانه شما می تواند آنها را بخواند، اما آنها برای برنامه های مختلف مناسب هستند. JPG برای عکس‌هایی که در تعطیلات گرفته‌اید مناسب‌تر است، در حالی که PNG می‌تواند یک پوستر با کیفیت بالا از بازیکن فوتبال مورد علاقه‌تان را ذخیره کند.

در مورد لوگوها هم همین اتفاق می افتد. انواع فایل های زیادی وجود دارد که یک لوگو می تواند وارد شود. اکثر آنها عبارتند از:

  • EPS: یک پست اسکریپت کپسوله شده فرمت فایلی است که Adobe Illustrator برای ذخیره یک فایل کار استفاده می کند. این نوع فایل در Adobe Photoshop نیز قابل ویرایش است. EPS را می توان برای ذخیره آرم و به عنوان منبع چاپ برای چاپ های بزرگ، کارت پستال، کارت ویزیت و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.
  • PDFفرمت فایل دیگری از Adobe امروزه به طور گسترده برای تمام اسناد دیجیتالی، کتاب های الکترونیکی و غیره استفاده می شود. هر دو ایلاستریتور و فتوشاپ قادر به خواندن و صادرات فایل های PDF هستند.
  • PNG: آ گرافیک شبکه قابل حمل فرمت فایلی است که از فشرده سازی مناسب وب استفاده می کند، پس زمینه شفاف را پشتیبانی می کند و برای وب سایت ها و مقاصد چاپی مناسب است.
  • SVG: آ گرافیک برداری مقیاس پذیر فایلی که وضوح ندارد و پس‌زمینه شفاف را پشتیبانی می‌کند. اندازه های SVG بسیار کوچکتر از PNG و JPG هستند و در بین طراحان وب، توسعه دهندگان وب و طراحان گرافیک محبوب هستند. آن‌ها می‌توانند به هر اندازه‌ای که می‌خواهید بدون تأثیر بر کیفیت آن‌ها مقیاس شوند، و همچنین برای برنامه‌های وب استفاده می‌شوند.

عناصر و نکات بصری

با عناصر طراحی تقریبا بی پایانی که می توانید برای لوگوی خود استفاده کنید، استانداردهای طلایی وجود دارد که می توانید برای ساخت یک لوگوی چشم نواز از آنها پیروی کنید. برخی از عناصر بصری هستند رنگ، تایپوگرافی و ترتیب از این دو

تایپوگرافی لوگو

پیدا کردن یک فونت خوب ممکن است برای همیشه طول بکشد، اما مطمئن باشید که برای هر برنامه فونت هایی وجود دارد.

هر فونت پیام متفاوتی را به مخاطب منتقل می کند و برخی از فونت ها برای برنامه ها و مشاغل مختلف مناسب هستند. به عنوان مثال، فونت سنتی بیشتر برای یک موزه یا یک گالری هنری مناسب است، در حالی که یک فونت مدرن برای یک کلوپ شبانه یا یک فروشگاه رایانه مناسب تر است.

ما می توانیم فونت ها را به چهار دسته اصلی تقسیم کنیم.

  • سریف: فونت هایی که موضع معتبرتر و بالغ تری را بیان می کنند. Serif به این معنی است که این فونت ها خطوط کوچکی در لبه حروف دارند. فونت های محبوب این دسته عبارتند از Times New Roman و Georgia.
  • بدون دندانه: کلمه Sans به معنای بدون است، بنابراین این فونت ها فاقد خطوط کوچک در لبه حروف هستند. اینها فونت های مدرن و در درجه اول خنثی هستند که می توانند در هر مکانی استفاده شوند. به عنوان مثال Arial، Calibri و Verdana هستند.
  • نمایشگر مدرن: این‌ها فونت‌های درشت و پررنگ و مردانه در نظر گرفته می‌شوند به این معنا که به تنهایی «سنگین» هستند. فونت‌های Impact و Rockwell نمونه‌های محبوبی هستند که عمدتاً برای عناوین مقالات متن‌مانند بزرگ استفاده می‌شوند.
  • تک فضا: اینها به نظر می رسد که از یک ماشین تحریر آمده اند و بیشتر برای پروژه های مرتبط با کامپیوتر مناسب هستند.
آنچه-لوگوی-عالی-و-چرا-کسب و کار شما-به-آن-نیاز-دارد-02-عالی

چه رنگ هایی را باید در لوگوی خود استفاده کنید؟

رنگ ها احساسات هستند و استفاده از آنها به عنوان یک ابزار ارتباطی نبوغ است! می‌توانید آن‌هایی را انتخاب کنید که به بهترین شکل کسب‌وکار شما را با رنگ‌هایی که به احساسات خاص مرتبط هستند، توصیف می‌کنند. رنگ‌های تیره‌تر، مانند سایه‌های عمیق‌تر بنفش یا سیاه، افراد را افسرده می‌کنند.

به عنوان مثال، رنگ‌های پاستلی آرامش‌بخش هستند و می‌توانند جلوه‌ای دلپذیر برای بازدیدکنندگان ایجاد کنند. اگر بستنی فروشی دارید رنگ های پاستلی انتخابی عالی برای کسب و کار شما هستند.

دو ابزار محبوب برای بررسی ترکیب رنگ ها عبارتند از:

آرایش بصری لوگو

شما باید تایپوگرافی، اشکال و تمام عناصر طراحی خود را به خوبی مرتب کنید، در غیر این صورت لوگوی شما کار خود را انجام نمی دهد. کادربندی مناسب و ایجاد فضا برای هر عنصر، گام های مهمی برای انتقال واضح تر پیام شماست.

استفاده هوشمندانه از فضای سفید

از یک رنگ معمولی مانند سفید می توان هوشمندانه برای ارائه لوگویی استفاده کرد که در هر قالبی قابل خواندن باشد. یک فضای خالی که به عنوان فضای منفی نیز شناخته می‌شود، می‌تواند تعادل را در لوگوی شما ایجاد کند و باعث تنفس آن شود، به خصوص زمانی که عناصر پرمشغله وارد بازی می‌شوند.

آیا باید خودتان یک لوگو بسازید؟

در حالی که بسیاری به شما می گویند این کار را نکنید، مطمئناً می توانید امتحان کنید. اگر اصلاً تجربه ای ندارید، می توانید آزمایش کنید، اما فرآیند طراحی را به یک متخصص آموزش دیده بسپارید که می تواند نتایج بهتری را برای کار با شما ارائه دهد.

هنگام کار با یک طراح، دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند مدل کسب و کار شما را درک کنند و به درستی به آن نزدیک شوند. ضروری است که آنها بتوانند دید شما را به خوبی شما ببینند.
وقتی به تنهایی کار می‌کنید، تمام جنبه‌هایی را که در این مقاله به آن اشاره کردیم بررسی کنید، و اگر این مورد برای شما مفید بود، حتماً وبلاگ محتوامارکتینگ ما را برای پست‌های مفیدتر بررسی کنید!





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *