چه چیزی در سال 2023 تغییر می کند و چگونه استراتژی بازاریابی خود را تطبیق دهید



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

وقتی از رفتارها صحبت می کنیم، در مورد چیزی قابل تغییر صحبت می کنیم که تحت تأثیر قرار می گیرد و همیشه ثابت نمی ماند، درست است؟! و وقتی به طور خاص در مورد رفتار مصرف کننده صحبت می کنیم، تصویر نمی تواند متفاوت باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، برای ما مهم است که دائماً این تغییرات رفتاری را ردیابی کنیم، تا مطمئن شویم که در مورد نحوه خرید مشتریانمان به روز هستیم، عمدتاً برای اطمینان از اینکه ما (و استراتژی های بازاریابی ما) به رفع نیازهای آنها ادامه می دهیم.

وضعیت روند مصرف کنندهمطالعه‌ای که توسط Hubspot Blog Research انجام شده است، آخرین گرایش‌ها، ترجیحات و رفتارهای مصرف‌کننده را کشف کرده است که از می 2022 تاکنون تغییر کرده است. و برای درک بهتر کل سناریوی تغییرات، در تمام نسل‌ها، بیش از 1000 فرد را در سراسر ایالات متحده مورد بررسی قرار دادند، از جمله Gen Z (18-24)، Millennials (25-34)، Gen X (35-54)، و Baby Boomers. (55+).

همانطور که می‌توانید تصور کنید، این نظرسنجی بینش‌های خوبی را نشان داد که باید هنگام برنامه‌ریزی استراتژی بازاریابی برای سال 2023 در نظر گرفته شوند، و ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا آنها را در اینجا در این مقاله به اشتراک بگذاریم.

بزرگترین تغییرات رفتار مصرف کننده چیست؟

1. تجارب تلفن همراه برای هر کسب و کاری “باید” است

یک سوال سریع، فقط از روی کنجکاوی: این متن را برای چه می خوانید؟ اگر در حال خواندن آن در تلفن خود یا هر دستگاه تلفن همراه دیگری هستید، تنها نیستید.

بر اساس مطالعه Hubspot، 56 درصد از افراد مورد بررسی بیش از هر دستگاه دیگری برای انجام تحقیقات آنلاین از تلفن همراه استفاده می کنند. و این یک رفتار جدید در بین مصرف کنندگان نیست – در سال 2021، مردم یک سوم ساعات بیداری خود را با تلفن سپری کردندو این نشان دهنده افزایش 30 درصدی استفاده از سال 2019 است.

احتمالاً فکر می‌کنید ژنرال Z در این نظرسنجی تلفن همراه پیشتاز است، درست است؟! اما با کمال تعجب، The State of Consumer Trends متوجه شد که نسل هزاره با 74 درصد محتمل ترین نسلی هستند که از موبایل خود استفاده می کنند. اما، از نظر استفاده از آن برای خرید کالاهای آنلاین، Gen Z هنوز هم مخاطب طلایی است – به زودی در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید!

همانطور که می بینید، موبایل اینجاست که بماند و این یک واقعیت است. اگر شما و شرکتتان هنوز به تجربه موبایلی که به مشتریان خود ارائه می دهید فکر نمی کنید، آیا می توانیم موافقت کنیم که زمان شروع به بررسی آن گذشته است؟ تاکتیک‌های بازاریابی موبایلی و قالب‌های محتوای مختلفی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید تا ببینید کدام یک با مخاطبان شما هماهنگ‌تر است. برای برداشتن اولین گام، می توانید نگاهی به وب سایت خود بیندازید، به عنوان مثال، از سازگاری آن با موبایل مطمئن شوید.

2. خرید اجتماعی در بین مصرف کنندگان محبوبیت بیشتری پیدا می کند

خوب، در این مرحله از مقاله ما قبلاً می دانیم که مردم دستگاه های تلفن همراه را به عنوان پلتفرم ترجیحی برای خرید آنلاین انتخاب می کنند. اما از کجا می خرند؟ طبق تحقیقات وبلاگ Hubspot، پاسخ برنامه های رسانه های اجتماعی است – فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و Tiktok، به طور خاص.

مطالعه متفاوت مربوط به روند رسانه های اجتماعی 2023که توسط Hootsuite انجام شده است، از این بیانیه نیز پشتیبانی می کند: مردم با استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی راحت می شوند و تعداد آنها در حال افزایش است. بر اساس Social Media Trends 2023، بیش از نیمی از Millennials و Gen Z هنگام خرید آنلاین تأثیرات رسانه های اجتماعی دارند و Gen Z در حال حاضر از TikTok بیشتر از Google برای جستجوی چیزها استفاده می کند.

تجربه درون‌برنامه‌ای دلیل رشد فوق‌العاده است: بسیار سازگار با موبایل است و رابط‌های کاربری آسانی دارد و به کسانی که از آن استفاده می‌کنند اطمینان می‌دهد. اما، همه چیز در سرزمین رسانه‌های اجتماعی گل سرخ نیست – تجربیات ضعیف مشتری می‌تواند تجارت اجتماعی را منفور کند.

برای پیمایش از طریق این مجوز، باید مطمئن شوید که یک تجربه عالی ارائه می‌دهید و این شامل نه تنها خود تجربه درون‌برنامه‌ای است، بلکه شامل پشتیبانی مشتری پس از فروش و حین فروش و هماهنگی بین کانال‌های فروش شما می‌شود. یک تجربه مشتری استاندارد از هر کجا که مشتری شما از آن خرید می کند.

علاوه بر خریدهای درون‌برنامه‌ای، یکی دیگر از دیدگاه‌های عالی از The State of Consumer Trends درباره جامعه است. ایجاد جوامع آنلاین نشان داده است که یک استراتژی قوی و ثابت برای تعامل با مشتریان و مخاطبان اجتماعی است. بر اساس این مطالعه، 19 درصد از کاربران رسانه‌های اجتماعی مورد بررسی به یک جامعه آنلاین پیوستند و ما می‌توانیم در حال حاضر شاهد پیاده‌سازی این موضوع در بازار باشیم – به عنوان مثال، بازیکنان بزرگی مانند واتس‌اپ اخیراً در حال سرمایه‌گذاری در انتشار ویژگی‌های اجتماعی هستند که تأیید می‌کند که جوامع می توانند در استراتژی های بازاریابی متحد باشند.

با صحبت از آن، جوامع و سازندگان در حال تبدیل شدن به یک چیز هستند و ارزش نگاهی به حرکت رو به جلو را دارند.

3. کسب و کارهای کوچک بیش از هر زمان دیگری حامیان خود را به دست می آورند

اثرات بعدی این همه گیری ممکن است خود را نشان دهد. یکی از بزرگترین تغییراتی که داده های مطالعه Hubspot نشان داده است مربوط به حامیان مشاغل کوچک است. در ماه مه 2022، تا 8 درصد از مصرف‌کنندگان محصولی را بر اساس ساخت کسب‌وکارهای کوچک انتخاب کردند. امسال این رقم به 42 درصد رسیده است.

این یک دستاورد بزرگ برای مشاغل کوچک است و شانس آنها برای شروع سرمایه گذاری در حضور آنلاین آنهاست. اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، مهم است که یک چیز را در نظر داشته باشید: مصرف‌کنندگان از قبل می‌خواهند از شما خرید کنند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید به راحتی شما را پیدا می‌کنند و مطمئن شوید که یک تجربه یکپارچه برای آنها ایجاد می‌کنید.

داشتن یک استراتژی بازاریابی تنها برای بزرگترین شرکت ها نیست، کسب و کارهای کوچک نیز می توانند از آن بهره ببرند. به عنوان مثال، سئوی محلی می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا آنچه را که در جستجوی گوگل نیاز دارند پیدا کنند، زیرا این استراتژی به برجسته کردن مشاغل در جستجوهای محلی کمک می کند.

4. مصرف کنندگان آگاهانه تر خرید می کنند

آخرین، اما دور از حداقل، مصرف کنندگان از مشاغل با مسئولیت شرکتی حمایت می کنند – که ممکن است یکی از دلایل حمایت از مشاغل کوچک نیز باشد. از آنجایی که اطمینان از پایداری تولید آن‌ها آسان‌تر است و مالکان نیز این کار را کرده‌اند مسئولیت های اجتماعی به جامعه ای که آنها را احاطه کرده است.

بنابراین، قبل از انتخاب شرکتی برای خرید، مصرف کنندگان عادت دارند که موضع سیاسی خود را در مورد موضوعاتی که به آنها اهمیت می دهند بررسی کنند. به عنوان مثال، پایداری، عدالت نژادی، ابتکارات تغییر آب و هوا و حقوق LGBTQ+.

این بدان معناست که نمایندگی اکنون یکی از عوامل تعیین کننده در طول سفر خریدار است – مردم از شرکت هایی که نماینده آنها هستند چه چیزی بخرند، سرمایه گذاری می کنند و به دلایلی که برای آنها اهمیت دارد اهمیت می دهند.

در حرکت رو به جلو، برندها باید به نحوه ترویج تنوع و شمول توجه کنند و حمایت خود را از علل اجتماعی به طور عمومی ابراز کنند. و این باید واقعی باشد. زمانی را به خاطر دارید که در مورد جوامع و تعامل رو به رشد رسانه های اجتماعی صحبت کردیم؟

مصرف کنندگان، بیش از هر زمان دیگری، برندها را در اینترنت دنبال می کنند، بیشتر برندهایی که با آنها مرتبط هستند. آن‌ها می‌دانند که آیا برند واقعاً سرمایه‌گذاری می‌کند و به دلایل خاصی اعتقاد دارد یا اینکه فقط نقاب است برای به دست آوردن تعدادی فالوور – در این مورد، اوضاع ممکن است کمی زشت شود.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *