تسلا در حال آزمایش چندین نمونه اولیه Cybertruck قبل از تولید در مقیاس کامل در اواخر تابستان امسال است. این هفته، یک نمونه اولیه تسلا Semi و یک Cybertruck در کالیفرنیا با سنسورهای جدید LiDAR که در جلو بسته شده بودند، مشاهده شدند. با این حال، ما انتظار LiDAR در مدل تولیدی نداریم.
در سال 2021، تسلا حسگرهای LiDAR (تشخیص نور و برد) را به نفع سیستمهای دوربین خود و «Tesla Vision» را برای خودرانی، خلبان خودکار و سایر ویژگیها کنار گذاشت. بنابراین، چرا تسلا در حال آزمایش حسگرهای LiDAR در Cybertruck و Semi است؟

خوب، ما کاملاً مطمئن نیستیم، اما تسلا قبلاً گفته است که از LiDAR برای کمک به کالیبراسیون فناوری خود استفاده می کند. مطابق با الکترک، این احتمالاً داده های جمع آوری شده از سنسورها و سیستم های خودران و خلبان خودکار تسلا را تأیید می کند.
این خودروساز به طور مرتب فناوریهای خود را با سایرین آزمایش و مقایسه میکند، نه اینکه از این دادهها برای کالیبره کردن بیشتر سنسورها، سونارها و سیستمهای راداری برای خودروهای آینده استفاده میکند. اگر LiDAR بسیار عالی کار می کند، چرا تسلا آن را رها کرد؟
در اواخر سال گذشته، اطلاعاتی در مورد سیستم و پتنت جدید «HD Radar» تسلا منتشر شد که میتواند رادار جدید با وضوح بالا را به خودروهای آینده خود معرفی کند. ما می دانیم که این شرکت در حال آماده سازی کامپیوترهای خودران جدید خود (HW4.0) است و می تواند مدل 3 بازطراحی شده را در ماه های آینده معرفی کند. شاید هر دو را در مدل 3 جدید ببینیم.
در هر صورت، این نمونه های اولیه با LiDAR احتمالا چیزی بیش از مرحله آزمایش بی پایان تسلا برای خودروهای الکتریکی فعلی و آینده نیستند.
از طریق الکترک
سایت محتوا مارکتینگ
برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!