1669931436 پس از ماه‌ها کاهش، هزینه تبلیغات دوباره شروع به افزایش, محتوا مارکتینگ



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

را گزارش ماه اکتبر شاخص استاندارد رسانه (SMI). نشان می دهد که پس از 5 ماه متوالی کاهش، هزینه های تبلیغات تجاری دوباره شروع به افزایش می کند.

اگرچه این رشد کند است، اما به ویژه در این دوره از جشن های پایان سال می توان به کاهش روند کاهشی با دید مثبت نگاه کرد.

در زیر نموداری است که سیر تحول هزینه های تبلیغاتی را در سال های اخیر نشان می دهد:

در اکتبر، برای پنجمین ماه متوالی، سرمایه گذاری در تبلیغات نسبت به سال قبل کمتر بود، با این حال، هزینه ماه از تمام ماه های دیگر در سال 2022 پیشی گرفت.

این گزارش فقط شامل تبلیغات آنلاین نمی شود. این اطلاعات دقیق در مورد انواع اصلی رسانه ها مانند: تلویزیون، OTT، خارج از خانه، چاپی و البته دیجیتال ارائه می دهد.

پس از ماه‌ها کاهش، هزینه تبلیغات دوباره شروع به افزایش می‌کند, محتوا مارکتینگ

شرکت ها روی چه نوع رسانه ای بیشتر سرمایه گذاری می کنند؟

در زیر، به تفصیل، سیر تحول هزینه‌های تبلیغات در سال جاری را به تفکیک نوع رسانه مشاهده کنید:

پس از ماه‌ها کاهش، هزینه تبلیغات دوباره شروع به افزایش می‌کند, محتوا مارکتینگ

همانطور که مشاهده می کنید، در حالی که رسانه های دیجیتال نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش قابل توجهی داشته اند، هزینه های تلویزیون خطی، رادیو و مجلات در اکتبر 2022 به ترتیب 15 درصد، 10 درصد و 12 درصد کاهش یافته است.

واقعیت جالب دیگر افزایش قابل توجه 30 درصدی رسانه های خارج از خانه است (به عنوان مثال: بیلبوردها، پوسترها، فرودگاه ها، سیستم های مترو و غیره).

برای این نوع، بخش هایی که سرمایه گذاری را هدایت کردند عبارت بودند از: پوشاک، خودرو و رسانه و سرگرمی.

علاوه بر این، رشد قابل توجهی سرمایه گذاری در روزنامه ها وجود دارد. نسبت به مهرماه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

چه نوع محصولی بیشترین سرمایه گذاری را دریافت می کند؟

پس از ماه‌ها کاهش، هزینه تبلیغات دوباره شروع به افزایش می‌کند, محتوا مارکتینگ

در ماه اکتبر، چهار دسته محصول بیشترین سرمایه گذاری خود را در همان ماه از سال 2017 داشته اند.

آنها عبارتند از: رستوران ها، پوشاک و لوازم جانبی، داروسازی و سفر.

بخش‌های فناوری، سرگرمی و رسانه و سلامتی بخش‌هایی بودند که بیشترین کاهش را در سرمایه‌گذاری در تبلیغات داشتند.

نتایج شرکت های رسانه ای برتر در ماه اکتبر چگونه است؟

با کاهش سرمایه گذاری در جستجوی دیجیتال و تلویزیون خطی، درآمد بزرگترین شرکت های رسانه ای نیز کاهش یافت.

این کاهش جستجو باعث شد تا گوگل برای اولین بار در تاریخ درآمد تبلیغاتی خود را در ماه اکتبر کاهش دهد.

چهار شرکت برتر رسانه ای دیگر نیز در این ماه شاهد کاهش قابل توجهی در درآمد تبلیغاتی خود بودند. آنها عبارتند از: Comcast، Disney، Paramount و Fox.

در پایان امسال چه انتظاری داریم؟

داده های ارائه شده توسط گزارش SMI داده های ارزشمندی را در مورد سناریوی تبلیغاتی فعلی در جهان به ارمغان می آورد.

رویدادهای سال‌های اخیر هنوز به شدت بر اقتصاد جهانی و در نتیجه تعداد شرکت‌هایی که امروز مایل به سرمایه‌گذاری در تبلیغات هستند بازتاب دارد.

در عین حال، می‌توانیم اعداد اکتبر را با خوش‌بینی خاصی ببینیم، زیرا رفتار آن‌ها افت 5 ماهه را شکست و از بالاترین سطح ثبت شده در سال 2022 فراتر رفت.

تحقیقی که توسط انجمن آگهی دهندگان ملی (ANA) افزایش قابل توجه سرمایه گذاری در تبلیغات در پایان سال جاری را پیش بینی کرد.

تحلیل آنها نه تنها بر اوج تاریخی این دوره، بلکه بر رویدادهای فصلی مهم در پایان سال استوار است، مانند: جام جهانی، انتخابات آمریکا و تعطیلات جمعیت پس از یک دوره طولانی قرنطینه.

برای متخصصان بازاریابی مهم است که به این کاهش در کاهش سرمایه گذاری تبلیغاتی با خوش بینی نگاه کنند، اما برای استفاده از این دوره و دستیابی به نتایجی فراتر از انتظار، باید احتیاط کرد و مهمتر از همه، خلاقیت زیادی داشت.

و در اینجا من برای شرکت هایی که می خواهند در استراتژی های بازاریابی خود بیشتر پیش بروند، دعوت نامه ای خواهم گذاشت.

محتوا مارکتینگ یک رهبر جهانی در بازاریابی محتوا است و به شرکت‌ها در سراسر جهان کمک می‌کند تا با استراتژی‌های پایدار و مقیاس‌پذیر رشد کنند. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید نتایج خود را بهبود ببخشید، همین حالا یک قرار ملاقات با متخصصان ما تعیین کنید.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *