هیچ فناوری در سال های اخیر به اندازه هوش مصنوعی (AI) تبلیغاتی نشده است. در حالی که ناظران و مقالههای خبری دوست دارند هوش مصنوعی عمومی را به عنوان شکل ضرب المثل زندگی مصنوعی متعهد مطرح کنند، واقعیت این است که هوش مصنوعی زمانی بهترین کار را میکند که در موارد استفاده محدود، هرچند متعدد، اعمال شود.
هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که یک فناوری تحولآفرین در زمینههای مختلف باشد که میتواند وظایفی را که انسانها خستهکننده و دیگران میدانند بهتر انجام دهد.
بنابراین این برای بازاریابان محتوا چه معنایی دارد؟ آیا آنها باید برای امرار معاش خود بترسند یا در مورد احتمالات هیجان زده باشند؟ ما معتقدیم بازاریابان محتوا باید به هوش مصنوعی به عنوان یک فرصت نگاه کنند. به طور موثر، هوش مصنوعی می تواند بازاریاب محتوا را موثرتر کند.
این بدان معنا نیست که سازندگان محتوا در آینده نیازی به توسعه مهارتهای خود نخواهند داشت. اما هوش مصنوعی میتواند این مهارتها را تقویت کند، شاید آنها را به ابرقدرت در درک بهتر مخاطبان به نام ارائه حجم، سرعت و تنوع محتوا تبدیل کند که هرگز قبلاً نبوده است.
در وردپرس VIP، ما قبلاً شروع کردهایم که هوش مصنوعی را در تلاشهای خود برای کمک به بازاریابان محتوا مؤثرتر و کارآمدتر بگنجانیم، و این تازه آغاز کار است. در این مقاله، پنج روشی را که بازاریابان محتوا می توانند از هوش مصنوعی در چارچوب مدیریت محتوای VIP وردپرس و تجزیه و تحلیل محتوا برای صرفه جویی در وقت و بهبود کار خود استفاده کنند، مورد بحث قرار می دهیم.
مورد استفاده هوش مصنوعی 1: طبقه بندی خودکار
برای ایجاد، ساختار، توزیع و اندازهگیری مؤثر، محتوا به طبقهبندی نیاز دارد.
یکی از عناصر کلیدی طبقهبندی محتوا، برچسبگذاری موضوعی است. همانطور که ضروری است، می تواند سنگین باشد، به ویژه زمانی که باید از قبل درباره همه موضوعاتی که در ماه، سه ماهه یا سال آینده درباره آن بنویسید، تصمیم بگیرید. این یک سوال بزرگ است. هیچ کس برچسب محتوا را آماده نکرده بود کووید 19 در سال 2018 یا یکی برای بانک سیلیکون ولی در آغاز سال 2023. موضوعات جدید روزانه در هر صنعتی جوانه می زند.
برای رفع این مشکل، میتوانید از هوش مصنوعی برای کشف موضوعات جدید استفاده کنید و بهطور خودکار محتوایی را که به هر یک میپردازد برچسبگذاری کنید. برچسبهای هوشمند Parse.ly دقیقاً این کار را انجام میدهد – به طور خودکار موضوعات را در مقالات شما شناسایی و برچسبگذاری میکند، که مقیاسپذیری، دقت و عمق طبقهبندی شما را افزایش میدهد. فناوری زیربنایی پشت این زیرشاخه هوش مصنوعی پردازش زبان طبیعی (NLP) نام دارد. با NLP، بازاریابان محتوا می توانند فرآیند برچسب گذاری محتوای خود را خودکار کنند، در زمان صرفه جویی کنند و دقت گزارش را افزایش دهند.

مورد استفاده از هوش مصنوعی 2: توصیه محتوا
درگیر نگه داشتن خوانندگان و در سایت یک چالش بی پایان برای بازاریابان محتوا است.
تعیین مقاله مناسب برای پیشنهاد بعدی کلیدی است. اما توصیه دستی محتوای مرتبط و جذاب برای هر خواننده بر اساس آنچه که به تازگی خوانده است، بسیار وقت گیر خواهد بود. این نیاز به نگاه کردن (و درک) حجم عظیمی از داده ها و مسیرهای مختلف سفر دارد که به طور مداوم با روند موضوعات تغییر می کنند.
این یکی دیگر از موارد استفاده عالی برای هوش مصنوعی است—و جایی که Parse.ly Content API وارد میشود. API محتوای مرتبط با کارایی بالا را در صفحات و مقالات شما توصیه میکند، حتی اگر موضوعات متفاوت بیان شده باشند. این تفاوت کلیدی است.
به عنوان مثال، یک موتور توصیه محتوای مؤثر باید بداند که «شاه»، «پادشاه»، «چارلز» و «رویال» ممکن است همگی به معنای یک شخص باشند. تطبیق الگوی ساده برای این کار مناسب نیست. اما فناوری هوش مصنوعی به نام مدلهای ترانسفورماتور هستند. آنها نه تنها کلمات بلکه زمینه و معنی را در محتوا درک می کنند.
جدیدترین نسخه API محتوای ما، که از مدلهای ترانسفورماتور استفاده میکند، 25 درصد مؤثرتر از تکرارهای قبلی است که چنین نبود. با استفاده از مدلهای ترانسفورماتور، بازاریابهای محتوا میتوانند دقت توصیههای محتوای خود را بهبود بخشند، که منجر به تعامل بیشتر و تجربه بهتر کاربر میشود.

مورد استفاده AI 3: تولید متن
نیاز به حجم، سرعت و تغییرات بی پایان است.
در گزارش 2023 Content Matters ما متوجه شدیم که 61٪ از بازاریابان محتوا می خواهند محتوای بیشتری تولید کنند. اما 44 درصد منابع و به ویژه کمبود کارکنان را بزرگترین چالش برای انجام این کار ذکر کردند. با توجه به محدودیت های منابع فعلی، تولید تمام محتوای مورد نیاز، به خصوص در موضوعات خاص، دشوار است.
هوش مصنوعی نیز می تواند در این مورد کمک کند. با تولید متن، می توانید یک پاراگراف بر اساس درخواست ایجاد کنید. ممکن است همیشه 100% روی نقطه نباشد و احتمالاً نیاز به ویرایش دارد. با این حال، می تواند در کسری از زمان شما را به سمت هدف طولانی کند.
فناوری زیربنایی پشت این ویژگی، تولید زبان طبیعی (NLG) است که از الگوریتم های یادگیری عمیق برای تولید متنی شبیه انسان استفاده می کند. ChatGPT محبوب ترین و پرطرفدارترین فناوری NLG است. ما در حال حاضر قابلیتی در بتا داریم که قدرت و راحتی ChatGPT را در ویرایشگر بلوک در وردپرس VIP قرار می دهد. این پتانسیل را دارد که یک صرفه جویی در زمان واقعی برای سازندگان محتوا باشد. (به عنوان یک کنار، ما از ChatGPT برای تولید اولین پیش نویس این مقاله استفاده کردیم، روشی خوب برای شروع کار. اما بعد از آن ویرایش سنگین، تنظیم دقیق و واژه سازی آمد.)

AI مورد استفاده 4: تولید تصویر
تصاویر اجزای ضروری مقالهها هستند، اما همیشه کشیدن تصویر از یک کتابخانه محدود میتواند منجر به نتایج بینظیر و تکراری شود.
ایجاد تصویربرداری سفارشی به صورت دستی نیز میتواند باعث ایجاد تنگناها شود، زیرا استعداد و زمان در طراحی گرافیک بسیار زیاد است.
تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی میتواند به پر کردن این شکاف کمک کند و طراحان شما را به جای تولید تصاویر همراه برای مقالات، بر عناصر منحصر به فرد برند متمرکز کند. WordPress VIP یک ویژگی تولید تصویر (همچنین در نسخه بتا) را معرفی کرده است که الگوریتم های یادگیری عمیق DALL-E را در CMS ما ادغام می کند تا تصاویر را در لحظه تولید کند، بر اساس اعلان های ساده.

مورد 5 استفاده از هوش مصنوعی: خودتان کمک بگیرید
تا این مرحله، در مورد فناوریهایی بحث کردهایم که میتوانند با CMS ادغام شوند تا بازاریابان محتوا در کارشان مؤثرتر شوند. اما آیا هوش مصنوعی می تواند در وهله اول به بازاریابان محتوا کمک کند تا در استفاده از CMS موثرتر باشند؟ ما اینطور معتقدیم.
ما می دانیم که خواندن اسناد می تواند زمان بر و حتی خسته کننده باشد. اگرچه ما به سهولت استفاده از ابزار و کیفیت اسناد خود افتخار می کنیم، اما می دانیم که همیشه می توانیم هر دو را آسان تر کنیم. در حال حاضر، با در نظر گرفتن این موضوع، ما در حال کار بر روی راهی برای پرسیدن سوالات ربات چت مستندات و دریافت پاسخ های فوری هستیم. فناوری زیربنایی پشت این ویژگی یک بار دیگر تولید زبان طبیعی و ChatGPT است. گوش به زنگ باشید.

بعدی در قلمرو هوش مصنوعی برای وردپرس و سازندگان محتوا (و توسعه دهندگان)
اینها تنها پنج راه هستند که هوش مصنوعی می تواند بازاریابان محتوا را موثرتر کند. ما همچنین در حال بررسی درخواستهای وبلاگ نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی، مونتاژکنندههای الگو برای محتوای سایت، و ابزارهای بهبود دسترسی و قابلیت استفاده هستیم. راههای دیگری برای کمک به توسعهدهندگان برای کدنویسی بهتر یا تولید خودکار افزونهها، تستها و ابزارهای دیگر. پتانسیل بی پایان است.
به طور خلاصه، به هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری صرفاً به خاطر فناوری نگاه نکنید و مطمئناً نه به عنوان یک تهدید. هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که چالشهایی را که روزانه با آنها روبرو میشوید حل کند. آن را در آغوش بگیرید، با آن شریک شوید و از آن در این موارد استفاده و موارد دیگر استفاده کنید تا کار خود را بهتر انجام دهید.
سایت محتوا مارکتینگ
برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!