یک کارمند سابق ظاهراً یک مخزن کد منبع Yandex را فاش کرد که بخشی از آن حاوی بیش از 1900 عامل بود که موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی نتایج جستجو استفاده می‌کنند.

چرا ما اهمیت می دهیم. این نشت 1922 فاکتور رتبه‌بندی را نشان داده است که Yandex در الگوریتم جستجوی خود استفاده کرده است، حداقل تا جولای 2022. شاید مارتین مک دونالد آن را به بهترین نحو در توییتر بیان کرد امروز: “هک Yandex احتمالا جالب ترین اتفاقی است که در سال های اخیر در سئو رخ داده است.”

Yandex گوگل نیست. اگر قصد دارید فهرست کامل فاکتورهای رتبه بندی Yandex را بخوانید، به یاد داشته باشید که Yandex گوگل نیست. اگر فاکتور رتبه‌بندی را مشاهده کردید که توسط Yandex فهرست شده است، به این معنی نیست که Google به آن سیگنال همان مقدار وزن را می‌دهد. در واقع، گوگل ممکن است از همه 1922 فاکتور ذکر شده استفاده نکند.

گفته می شود، تعدادی از این عوامل رتبه بندی ممکن است کاملاً مشابه باشند. بنابراین بررسی این سند ممکن است بینش های مفیدی را ارائه دهد تا به شما در درک بهتر نحوه عملکرد موتورهای جستجو مانند Google از دیدگاه فناوری کمک کند.

تصویر بزرگتر همانطور که توسط گزارش شده است، این کد به صورت تورنت در یک انجمن هک محبوب ظاهر شد بلیپ کامپیوتر:

… افشاکننده پیوند آهنربایی را منتشر کرد که به ادعای آنها “منابع گیت Yandex” شامل 44.7 گیگابایت فایل است که در ژوئیه 2022 از این شرکت به سرقت رفته است. ظاهراً این مخازن کد حاوی تمام کد منبع شرکت علاوه بر قوانین ضد هرزنامه هستند.

Yandex آن را نشت می نامد. از آنجایی که کد در یک فروم هک محبوب ظاهر شد، ابتدا تصور می شد که Yandex هک شده است. Yandex این موضوع را رد کرده و بیانیه زیر را ارائه کرده است:

Yandex هک نشده است. سرویس امنیتی ما قطعات کد را از یک مخزن داخلی در دامنه عمومی پیدا کرد، اما محتوا با نسخه فعلی مخزن مورد استفاده در سرویس های Yandex متفاوت است.

مخزن ابزاری برای ذخیره و کار با کد است. کد به این روش به صورت داخلی توسط اکثر شرکت ها استفاده می شود.

مخازن برای کار با کد مورد نیاز هستند و برای ذخیره اطلاعات شخصی کاربر در نظر گرفته نشده اند. ما در حال انجام تحقیقات داخلی در مورد دلایل انتشار قطعات کد منبع برای عموم هستیم، اما هیچ تهدیدی برای داده های کاربر یا عملکرد پلت فرم نمی بینیم.

عمیق تر حفاری کنید. می توانید پوشش بیشتری از نشت را در اینجا پیدا کنید Techmeme.

فهرست عوامل رتبه بندی Yandex. مک دونالد لیست کامل 1922 عامل را به اشتراک گذاشت اینجا در مدرسه بازاریابی وب من به شدت توصیه می کنم آن را دانلود کنید، زیرا کاملاً انتظار دارم که Yandex سعی کند این اطلاعات را از اینترنت پاک کند. همچنین وجود دارد نسخه ترجمه شده در Dropbox.

الکس بوراکس نیز در حال انجام است تاپیک توییتر تجزیه و تحلیل عوامل مختلف رتبه بندی بسیاری از آنها همان چیزی هستند که انتظار دارید ببینید – رتبه صفحه، ارتباط متن، سن و تازگی محتوا، تعداد زیادی از عوامل رفتار کاربر نهایی، قابلیت اطمینان میزبان و بسیاری از عوامل مرتبط با پیوند (به عنوان مثال، سن، ارتباط و غیره)

برخی از عوامل رتبه‌بندی بیشتر که سئوکاران شگفت‌انگیز هستند: تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد، درصد ترافیک ارگانیک و میانگین رتبه‌بندی دامنه در پرس و جوها.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

دنی گودوین

دنی گودوین سردبیر موتور جستجو Land & SMX است. گودوین علاوه بر نوشتن روزانه در مورد SEO، PPC و موارد دیگر برای Search Engine Land، فهرستی از کارشناسان موضوعی Search Engine Land را نیز مدیریت می کند. او همچنین به برنامه‌ریزی مجموعه کنفرانس ما، SMX – Search Marketing Expo کمک می‌کند. قبل از پیوستن به Search Engine Land، گودوین سردبیر اجرایی در Search Engine Journal بود، جایی که او ابتکارات سرمقاله را برای این برند رهبری می کرد. او همچنین یک ویرایشگر در Search Engine Watch بود. او در بسیاری از کنفرانس‌های جستجوی اصلی و رویدادهای مجازی سخنرانی کرده است، و برای تخصصش توسط طیف گسترده‌ای از نشریات و پادکست‌ها منبع داده شده است.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *