اگر صفحه گسترده ای از آدرس ها دارید، ممکن است بخواهید آنها را به عنوان برچسب چاپ کنید. در اینجا نحوه چاپ برچسب ها از Google Sheets آورده شده است.
اگر میخواهید تعداد زیادی برچسب آدرس برای عکسهای ایمیل تجاری یا تولدها و رویدادهای خاص چاپ کنید، دانستن نحوه چاپ برچسبها از Google Sheets میتواند در زمان شما صرفهجویی کند.
در حال حاضر هیچ گزینه ادغام ایمیل بومی در Google Sheets وجود ندارد. با این حال، افزونههای زیادی وجود دارد که میتوانند دادههای آدرس شما را گرفته و آنها را در برچسبهایی برای شما ترکیب کنند. این افزونهها آدرسها را بهطوریکه کاملاً روی کاغذ لیبل شما چاپ میکنند، فاصله میدهند.
اگر میخواهید برچسبها را از برگههای Google چاپ کنید، برای یادگیری نحوه کار به ادامه مطلب بروید.
چگونه آدرس های خود را در Google Sheets تنظیم کنید
برای چاپ برچسبها از Google Sheets، باید اطلاعات آدرس را در ستونهای مناسب مرتب کنید. افزونه ای که در زیر استفاده خواهیم کرد (Avery Label Merge) به یک عنوان ستون برای هر نوع اطلاعات آدرسی که می خواهید روی برچسب خود نیاز دارید.
با این حال، افزونههای دیگری نیز وجود دارند و ممکن است عملکردی مشابه این مورد ارائه دهند.
برای تنظیم آدرسهای خود در Google Sheets:
- صفحه گسترده Google Sheets را باز کنید.
- برای هر نوع اطلاعات آدرسی که میخواهید روی برچسبهایتان سرصفحه ایجاد کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید آن را وارد کنید نام، خیابان، شهر، ایالت، و کد پستی.
- داده های خود را در ردیف مربوطه کپی کنید. اگر دادههای شما همه در یک سلول است، میتوانید از تابع SPLIT در Google Sheets برای جدا کردن آنها استفاده کنید.
- هنگامی که تمام دادههای مربوط به هر برچسبی را که میخواهید چاپ کنید در اختیار دارید، به فایل خود نامی بدهید که به راحتی قابل تشخیص است، زیرا بعداً به این فایل نیاز خواهید داشت.
نحوه نصب Avery Label Merge
همانطور که اشاره کردیم، در حال حاضر یک ویژگی بومی در Google Sheets برای ادغام برچسب ها وجود ندارد. با این حال، افزونه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای انجام کار استفاده کنید.
در این مثال، ما از Avery Label Merge استفاده خواهیم کرد، اما گزینههای دیگری نیز وجود دارد.
برای نصب افزونه Avery Label Merge:
- کلیک کنید بر روی برنامه های افزودنی منو.
- ماوس را روی آن نگه دارید افزونه ها و انتخاب کنید افزودنی ها را دریافت کنید.
- تایپ کنید ادغام برچسب در قسمت جستجوی Google Workspace Marketplace.
- در نتایج، انتخاب کنید Avery Label Merge.
- کلیک نصب و سپس ادامه هید برای شروع نصب افزونه
- حساب Google را برای استفاده با Avery Label Merge انتخاب کنید.
- اگر از ادامه کار راضی هستید، کلیک کنید اجازه برای اعطای مجوزهای مربوطه به افزونه.
- پس از اتمام نصب، کلیک کنید انجام شده.
نحوه ادغام برچسب های خود در صفحات گوگل
اکنون که افزونه نصب شده است، آماده ادغام اطلاعات آدرس خود در برچسب هایی هستید که می توانید چاپ کنید.
برای ادغام برچسبها در Google Sheets:
- صفحهگسترده Google Sheets حاوی آدرسهای شما را باز کنید.
- کلیک کنید بر روی برنامه های افزودنی منو.
- ماوس را روی آن نگه دارید Avery Label Merge و کلیک کنید شروع کنید.
- قالب برچسب های خود را خواهید دید. اگر هر یک از اطلاعات آدرس موجود نیست، آن را در قسمت انتخاب کنید فیلد Merge را اضافه کنید کشویی و کلیک کنید اضافه کردن.
- همچنین میتوانید فونت، اندازه فونت و سایر قالببندیها را با استفاده از ابزارهای بالای اطلاعات برچسب خود تغییر دهید.
- برای تغییر نوع برچسب هایی که چاپ می کنید، روی فعلی کلیک کنید برچسب / پاکت نامه گزینه.
- برچسب های خود را بر اساس نام یا اندازه محصول انتخاب یا جستجو کنید.
- هنگامی که از اندازه و طرح برچسب های خود راضی شدید، کلیک کنید ادغام برچسب ها.
- این افزونه محاسبه می کند که چه تعداد برچسب ایجاد می کند.
- کلیک آره ادامه.
- پیامی خواهید دید که برچسبهای شما ایجاد کردهاند. روی کلمات کلیک کنید سند گوگل برای باز کردن فایل حاوی برچسب های شما.
- بررسی کنید که برچسبهای شما به شکل دلخواه شما باشد.
- اگر برچسب ها درست به نظر می رسند، آماده چاپ هستید. اگر این کار را نکردند، به سند آدرس خود برگردید و هر تغییری را که نیاز دارید انجام دهید.
چگونه برچسبهای خود را از Google Sheets چاپ کنید
پس از ادغام برچسب های شما، آماده چاپ آنها هستید. همیشه عاقلانه است که ابتدا یک صفحه از برچسب ها را روی کاغذ معمولی چاپ کنید تا مطمئن شوید که چاپ در موقعیت صحیح صفحه قرار می گیرد تا با برچسب های شما مطابقت داشته باشد.
برای چاپ برچسبهای خود از Google Sheets:
- سند ایجاد شده توسط افزونه خود را در Google Docs باز کنید که حاوی برچسب های ادغام شده شما است.
- کلیک کنید بر روی چاپ نماد در نوار منو
- اطمینان حاصل کنید که چاپگر صحیح را در دستگاه دارید مقصد رشته.
- هر یک از تنظیمات چاپ دیگر را در صورت لزوم تنظیم کنید.
- یک ورق کاغذ معمولی را در چاپگر خود قرار دهید.
- کلیک چاپ.
- ورق آدرس های چاپ شده خود را در مقابل یک ورق کاغذ لیبل خود نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که آدرس ها با موقعیت برچسب ها هماهنگ هستند.
- هنگامی که از اینکه برچسب ها به درستی چاپ می شوند، خوشحال شدید، برگه های برچسب خود را در چاپگر قرار دهید.
- مراحل بالا را برای چاپ لیبل های خود تکرار کنید.
خودکار کردن وظایف خسته کننده در Google Sheets
یادگیری نحوه چاپ برچسب ها از Google Sheets به شما امکان می دهد چندین برچسب برای عکس های ایمیلی مستقیماً از داده های Google Sheets خود ایجاد کنید. نکات و ترفندهای مفید Google Sheets وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید.
اگر نمیخواهید یک سند کامل را چاپ کنید، میتوانید نحوه تنظیم ناحیه چاپ را در Google Sheets یاد بگیرید. فرمول ها برای شما مشکل ایجاد می کنند؟ اگر چنین است، باید بدانید که چگونه خطای تجزیه فرمول را در Google Sheets برطرف کنید. و اگر میخواهید دادهها را از سند دیگری بیرون بکشید، باید یاد بگیرید که چگونه برگه دیگری را در Google Sheets جستجو کنید.

سایت محتوا مارکتینگ
برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!